https://gateway.trip.ir/api/

مقررات سفر به نروژ در دوران کرونا

به روز رسانی: 25 بهمن ، 1400 بخشنامه ها

مقررات سفر به نروژ در دوران کرونا

مقررات سفر به نروژ در دوران کرونا (بروز شده در 1400/11/25)

نخست وزیر نروژ از لغو تمام محدودیت‌های سفر به این کشور از جمله قرنطینه، ثبت‌نام دیجیتالی و ارائه نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ برای تمامی مسافران خبر داد. بر اساس قوانین جدید، مسافران دیگر نیازی به ثبت‌نام قبل از ورود و ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا نخواهند داشت. البته مقامات نروژی تاکید کرده‌اند که هنوز در اکثر شرکت‌های هواپیمایی، استفاده از ماسک برای مسافران الزامی است.
نروژ همچنین از اول فوریه ۲۰۲۲، اعتبار گواهی واکسن را به ۲۷۰ روز کاهش داده است. این گواهی پس از دریافت دوز تقویتی تمدید می‌شود.
همچنین از ۱۲ فوریه ۲۰۲۲ (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) شهروندان نروژ نیز از رعایت الزاماتی همچون فواصل فیزیکی و استفاده از ماسک، معاف خواهند بود. مقامات نروژ معتقدند که همه‌گیری کرونا دیگر تهدیدی برای این کشور به‌شمار نمی‌آید و واکسیناسیون عمومی به‌خوبی از مردم در برابر این بیماری محافظت می‌کند.

مقررات سفر به نروژ در دوران کرونا (بروز شده در 1400/11/09)

مقامات نروژ از ۲۶ ژانویه (۶ بهمن ۱۴۰۰)، قانون قرنطینه اجباری را که برای تمامی مسافران ورودی به نروژ برقرار بود، لغو کرده‌اند؛ مگر اینکه نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده باشد.

در حال حاضر مرزهای نروژ به‌روی تمام مسافران باز است، اما برخی قوانین از جمله انجام آزمایش در بدو ورود برای همه مسافران از جمله افراد واکسینه و بهبودیافته از کرونا نیز صادق خواهد بود.
همچنین، تمام مسافران باید قبل از سفر خود به‌صورت آنلاین ثبت‌نام کنند و پس از ورود بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون خود، آزمایش دهند. برای تسهیل فرآیند آزمایش، مقامات نروژی قبلاً مراکز آزمایشگاهی را در اکثر گذرگاه‌های مرزی تاسیس کرده‌اند. اگر تست مسافران در بدو ورود مثبت شده باشد، باید یک دوره قرنطینه را تا دریافت نتیجه منفی آزمایش را سپری کنند.
پیش از این مسافرانی که از منطقه‌ای با اجبار قرنطینه، به نروژ سفر می‌کردند، باید حداکثر ۱۰ روز قرنطینه می‌شدند. البته این قانون درباره مسافرانی که به‌طور کامل واکسینه شده و دارای یک گواهی دیجیتالی قابل‌تایید و مطابق با گواهی دیجیتالی اتحادیه اروپا بودند، صدق نمی‌کرد. از ۲۶ ژانویه (۶ بهمن ۱۴۰۰)، قانون قرنطینه اجباری برای تمامی مسافران ورودی به نروژ لغو شده است، مگر اینکه نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده باشد.
برای تسهیل فرآیند آزمایش، مقامات نروژی قبلاً مراکز آزمایشگاهی را در اکثر گذرگاه‌های مرزی تاسیس کرده‌اند. مسافران می‌توانند بین آزمایش آنتی‌ژن یا PCR یک گزینه را انتخاب کنند. در صورت انتخاب آزمایش آنتی‌ژن سریع، اگر نتیجه مثبت باشد فرد موظف است در اسرع وقت و حداکثر ظرف مدت‌زمان ۲۴ ساعت، آزمایش PCR انجام دهد.
تمامی مسافران بالای ۱۲ سال که وارد نروژ می‌شوند ملزم به استفاده از ماسک در اماکن عمومی هستند. مقامات وزارت بهداشت این کشور همچنین اعلام کرده‌اند اگر هیچ مرکز آزمایشی در گذرگاه‌های مرزی وجود نداشته باشد، مسافران می‌توانند نتیجه منفی آزمایش خود را که حداکثر ۲۴ ساعت قبل از ورود به نروژ انجام شده، ارائه دهند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc