https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای سفر به اصفهان

به روز رسانی: 25 فروردین ، 1403 راهنمای سفر

راهنمای سفر به اصفهان

شاهکارهای معماری و بناهای اصفهان در رده جهانی درخشش فراوانی دارند. از ساخت میدان نقش جهان اصفهان سالیان سال می گذرد ولی هنوز هیچ نمونه و رقیبی برای آن در جهان پیدا نشده است. البته نقش جهان تنها یک گوشه از زیبایی های اصفهان است. پس این شهر بعنوان یکی از بهترین انتخاب ها در گزینه های مقصد برای سفری به یاد ماندنی است.

آب و هوای اصفهان چگونه است؟

اصفهان دارای آب و هوایی تقریبا کویری است و اختلاف دمای هوای روز و شب در این شهر به میزان چشمگیری بالا است. اصفهان دارای زمستان های سرد و خشک است و در تابستان های آن نیز نسبتا گرم و خشک است و دمای هوا گاهی به 40 درجه نیز می‌رسد. اما در فصل های بهار، پاییز و زمستان، تقریبا هوا مناسب است و می توان آن را به عنوان بهترین زمان سفر به اصفهان دانست. البته باید اگر قصد سفر به اصفهان در دوران کرونا را دارید، از محدودیت سفر به اصفهان و همچنین چگونگی وضعیت سفر به اصفهان آگاه باشید.

چطور خودمان را به اصفهان برسانیم؟

برای سفر به اصفهان، فرقی نمی کند مبداتان کجا باشد. حتی شما می توانید هرکدام از راه های سفر که بیشتر از آن لذت می برید را برای سفر به اصفهان انتخاب کنید. جهت رسیدن به این شهر هم می توانید از راه زمینی اقدام کنید و هم راه هوایی. البته برای شهرهایی که مسافت طولانی با اصفهان فاصله دارند مثل مشهد توصیه می شود با خرید بلیط هواپیما مشهد اصفهان و استفاده از ناوگان هوایی در کمترین زمان خود را به آنجا برسانید.

سفر به اصفهان با اتوبوس، هواپیما و قطار

سفر به اصفهان با اتوبوس، هواپیما و قطار

محل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان خارج از محدوده شهر اصفهان واقع شده و حدود نیم ساعت با خودرو از اصفهان فاصله دارد. امروزه بسیاری از افرادی که قصد سفر از شهر نفت خیز عسلویه به دیگر شهر های کشور و برعکس را دارند، با رزرو بلیط هواپیما عسلویه اصفهان به این شهر آمده و از اصفهان به مقصد بعدی می روند.

ترمینال های اتوبوسرانی شهر اصفهان

اصفهان دارای 4 ترمینال اتوبوسرانی است:

  • ترمینال کاوه: این ترمینال در شمال اصفهان و خیابان کاوه واقع شده است. ترمینال کاوه تقریبا اصلی ترین ترمینال اصفهان به حساب می آید.
  • ترمینال صفه: ترمینال صفه در جنوب شهر اصفهان و در اوایل جاده اصفهان شیراز قرار دارد. ترمینال صفه پس از ترمینال کاوه، مهم ترین ترمینال اصفهان است.
  • ترمینال جی: ترمینال جی واقع در شرق اصفهان و در خیابان جی می باشد و مقصد اتوبوس های تهران و یزد می باشد.
  • ترمینال زاینده رود: این ترمینال هم در غرب اصفهان و در بلوار میرزا کوچک خان‌جنگلی قرار گرفته است.

راه‌آهن اصفهان واقع در ميدان آزادی، خيابان هزار جريب، ۵ كيلومتری جاده شيراز، روبه روی سپاهان شهر قرار دارد و پذیرای کسانی است که قصد سفر به اصفهان با قطار را دارند.

در اصفهان کجا اقامت کنیم؟

اصفهان بخاطر توریستی بودن انواع هتل و اقامتگاه را در خود جای داده که با توجه به بودجه و سلیقه می توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر اهل هتل‌های 5 ستاره و 4 ستاره هستید، می توانید در بهترین هتل های اصفهان شامل هتل شاه عباسی، هتل کوثر یا هتل آسمان اقامت کنید. ولی اگر برعکس این است، می توانید از خدمات هتل جلفا (با فاصله کمتر از 5 دقیقه با کلیسای وانک)، هتل طوطیا، هتل ایران در آمادگاه و هتل ویانا استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید برخی از اقامتگاه های اصفهان شامل اقامتگاه رگراگ، آریو و پاسارگاد هم گزینه های خوبی برای اقامت هستند.

هزینه های سفر به اصفهان

سفر به اصفهان نیز مانند دیگر سفر ها، هزینه های کوچک و بزرگی را پیرامون خود دارد. البته این هزینه ها به نحوه سفر، برنامه ریزی و بودجه بندی شما بستگی دارد. شما می توانید با انتخاب و کم و زیاد کردن برخی گزینه ها هزینه های خود را کاهش یا افزایش دهید. مثلا می توانید با نحوه سفر به اصفهان و خرید یا رزرو بلیط اصفهان (هوایی، زمینی)، انتخاب هتل (هتل 3ستاره در اصفهان، هتل 4 ستاره در اصفهان، هتل 5 ستاره اصفهان) نحوه رفت و آمد در اصفهان و کلی موارد ریز و درشت دیگر هزینه های سفر به اصفهان را کنترل و آن را مدیریت کنید. البته باید در نظر داشته باشید که چگونه سفر کردن برایتان بصرفه است. مثلا اگر از جای دور مثل کیش می خواهید به اصفهان بیایید بهتر است از راه هوایی استفاده کنید  و با خرید بلیط کیش اصفهان به اصفهان سفر کنید. اما اگر می خواهید از شهری نزدیک به اصفهان سفر کنید، بهتر است، از راه های مقرون بصرفه تری استفاده نمایید.

برنامه ریزی سفر به اصفهان

برنامه ریزی سفر به اصفهان

بهترین مراکز خرید اصفهان

اصفهان علاوه بر مناطق تاریخی و جاذبه های گردشگری شگفت انگیز، شهری منحصربفرد برای خرید است. چرا که در اصفهان مراکز خریدی در حال فعالیت هستند که عاشقان خرید را به سمت خود جذب می کنند. حتی برخی افراد بعضی وسایل مورد نیاز برای سفر به اصفهان را با خود به همراه نمی برند تا از اصفهان بتوانند با خرید های زیادی برگردند! در اینجا با چند نمونه از بهترین مراکز خرید اصفهان آشنا خواهیم شد.

  • مجموعه سیتی سنتر اصفهان: یکی از بهترین مراکز فرهنگی و تفریحی اصفهان، دربردارنده اکثریت برندهای مطرح چه در بخش پوشاک چه در بخش‌های دیگر
  • مرکز خرید جلفا و خیابان خاقانی: مرکز خرید جلفا، یکی از مراکز خرید جدید اصفهان که در خیابان خاقانی کوچه فلان قرار گرفته، می باشد. سرتاسر خیابان خاقانی پر از فروشگاه های متنوع (از لباس فروشی گرفته تا وسایل خانه، تزئینی و چیزهای دیگر) می باشد. همچنین خاقانی و جلفا از مناطق ارمنی نشین اصفهان بوده و اکثر از فروشنده ها ارمنی هستند.
  • بازار بزرگ قیصریه: بازار قیصریه در ضلع شمالی میدان نقش جهان قرار گرفته و آن را به میدان عتیق متصل می‌کند. یکی از قسمت های دیدنی این بازار حفره های نوری که در سقف بازار تعبیه شده و با یک خط راست و مستقیم نور روز را به فضای نیمه تاریک بازار می‌کشاند.

جاهای تاریخی اصفهان

بعد از خرید در بازارها و مراکز خرید اصفهان، زمان آن رسیده که سری هم به عمق تاریخ بزنید. اصفهان پر است از جاهای تاریخی، پس برای بازدید از آن ها وقت زیادی را کنار بگذارید. بهترین مکان های تاریخی اصفهان:

  • میدان نقش جهان، دومین میدان بزرگ جهان: که خود دارای بناهای تاریخی شگفت انگیز ازجمله: مسجد شیخ‌ لطف الله در ضلع شرقی، مسجد شاه یا مسجد امام در جنوب میدان، بازار قیصریه در شمال میدان نقش جهان و عمارت عالی‌ قاپو در ضلع غربی، می باشد.
  • مسجد جامع اصفهان، تجرب شکوه معماری مساجد: با نام‌های مسجد عتیق و مسجد جمعه هم شناخته می‌شود. آدرس دقیق مسجد جامع عتیق در میدان عتیق (سبزه میدان یا میدان کهنه) در خیابان علامه مجلسی می باشد.
  • پل خواجو، شاهکار معماری سازه و پل در تمام جهان: اقامتگاه موقت شاه عباس و خاندان او
  • سی و سه پل، یکی از پیشرفته ترین و هوشمندانه ترین سازه های پلی جهان

جاهای گردشگری و تفریحی اصفهان

جاهای گردشگری و تفریحی اصفهان

خوراکی های مخصوص اصفهان

اصفهان هم مثل سایر شهرهای ایران، غذاهای مخصوص به خود و خوشمزه ای دارد که نباید ساده از کنار آن ها گذر کرد!! بهترین غذاها و خوراکی های اصفهان که در بین گردشگران داخلی و خارجی طرفداران زیادی دارند، عبارتند از:

  • بریانی: غذایی بسیار چرب که از گوشت گوسفند تهیه شده وعموما با نان و پیاز و سبزی سرو می‌شود.
  • خورشت ماست: دسری که از ماست، زعفران و گوشت گردن تهیه می شود.
  • حلیم بادمجان: غذایی مانند حلیم که از ترکیب گوشت و بادمجان تهیه می‌شود.
  • قیمه ریزه: غذای سنتی و محلی اصفهانی که با گوشت، آرد نخودچی و رب گوجه‌فرنگی پخته می‌شود.
  • آش شوربا اصفهان: آشی ساده و خوشمزه با ترکیب سبزی و برنج.
  • و ... .

توصیه می‌کنیم حتی اگر قصد سفر یک روزه به اصفهان را دارید، حداقل یکی از این خوراک‌های محلی را تجربه کنید.

سوغات و صنایع دستی اصفهان

اصفهان مهد هنر صنایع دستی در ایران است و بهترین گزینه برای سوغاتی، صنایع دستی آن می باشد. ولی اگر بخواهید بهترین و مهمترین صنایع دستی اصفهان را برای سوغات انتخاب کنید باید قلم زنی که هنر کندن و تزئین نقش های مختلف روی فلز (بخصوص مس) است و خاتم‌کاری که از کنار هم گذاشتن چندضلعی های منتظم کنار یکدیگر ساخته شده و معروفترین محصول آن قلمدان می باشد را برگزینید.

بهترین رستوران های اصفهان

شهر اصفهان به دلیل توریستی بودن و استقبال از گردشگران ایرانی و بین‌المللی، رستوران های بسیاری را در خود جای داده که هرکدام از بهترین رستوران های اصفهان به شمار می روند. به هنگام سفر به اصفهان و پس از گشت و گذار، دیدن جاذبه های تاریخی اصفهان و خرید ها، وقته خوردن یک غذای دلچسب است،. برای این قسمت از سفر بهتر است به رستوران شهرزاد اصفهان، کافه رستوران هرمس با یک طراحی جذاب و منحصربفرد یا رستوران خوان گستر که از محبوب ترین رستوران ها در بین خود اصفهانی ها است، بروید و از غذاهای خوشمزه آن ها لذت ببرید.

بهترین رستوران های اصفهان

بهترین رستوران های اصفهان

سفر به  اصفهان با پرواز اصفهان

حال که با این شهر تاریخی و جاذبه های توریستی و امکانات رفاهی آن آشنا شدید، وقت آن است که بار سفر بسته و به مقصد نصف جهان زیبا رهسپار شوید. اگر قصد سفر از شهرهای شرقی، شمالی یا جنوبی ایران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سفر هوایی را برگزینید. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما اصفهان از تریپ، علاوه بر قیمت ارزان، سفری بهینه و راحت را برای اعضای خانواده خود رقم زده و از زمان خود بهینه استفاده کنید.

آیا قبلا به اصفهان سفر کرده‌اید؟ در کدام هتل اقامت کرده و چه غذای محلی‌ای را امتحان کرده‌اید؟ کدام جاذبه گردشگری بیشتر توجهتان را به خود جلب کرده؟ حتما برای ما از دیده‌ها و شنیده‌های خود بنویسید.

سوالات متداول:

  • بهترین مکان های تاریخی اصفهان کدامند؟

میدان نقش جهان، مسجد شیخ‌ لطف الله، مسجد شاه یا مسجد امام، بازار قیصریه، عمارت عالی‌ قاپو، مسجد جامع اصفهان، پل خواجو و سی و سه پل

  • بهترین مراکز خرید اصفهان کدامند؟

مجموعه سیتی سنتر اصفهان، مرکز خرید جلفا و خیابان خاقانی و بازار بزرگ قیصریه

  • آب و هوای اصفهان چگونه است؟

اصفهان دارای آب و هوایی تقریبا کویری است و اختلاف دمای هوای روز و شب در این شهر به میزان چشمگیری بالا است. اصفهان دارای زمستان های سرد و خشک است و در تابستان های آن نیز نسبتا گرم و خشک است و دمای هوا گاهی به 40 درجه نیز می‌رسد. اما در فصل های بهار، پاییز و زمستان، تقریبا هوا مناسب است و می توان آن را به عنوان بهترین زمان سفر به اصفهان دانست.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc