https://gateway.trip.ir/api/

به روز رسانی مقررات سفر به کشور فرانسه

به روز رسانی: 14 دی ، 1400 بخشنامه ها

به روز رسانی مقررات سفر به کشور فرانسه

اطلاعیه مهم

باسلام کلیه مسافرین بالای 12 سال ( واکسینه  شده و یا واکسینه نشده ) در پروازهای ورودی  به فرانسه می بایست قبل از پرواز در محدوده 48 ساعت مانده اقدام به آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست را به زبان انگلیسی همراه داشته باشند . 
مسافران قبل از پرواز می بایست فرم تعهد را از لینک ذیل دریافت و تکمیل نموده و بهمراه داشته باشند.

 
https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Certificate-of-international-travel
لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک ذیل قابل دریافت میباشد.

https://health.behdasht.gov.ir

 ویزای تایپc فرانسه, پاسپورت  کانادا و آمریکا , مشروط  به اینکه  مسافر دارای کارت واکسیناسیون که از نوبت واکسن جانسون 28روز یا از دومین نوبت واکسن فایزر/ مدرنا /آسترازنکا 7 روز گذشته باشد.ویزای  تایپ cفرانسه با عبارت درج شده ”FAM DE FARNCAIS “  بدون داشتن کارت واکسیناسیون جهت ورود به فرانسه بلا مانع  می باشد.
ویزای  تایپ C حوزه شنگن , مشروط به اینکه مسافر قبلا یکبار به کشور صادر کننده ویزا سفر کرده باشد و دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی باشد , که از نوبت واکسن جانسون 28 روز و یا از دومین نوبت واکسن فایزر/مدرنا/ آسترازنکا 7 روز گذشته باشد.

کارت واکسیناسیون می بایست به زبان انگلیسی باشد

مقررات سفر به فرانسه

آیا ایرانیان واکسینه‌شده می‌توانند برای اهداف گردشگری به «فرانسه» سفر کنند؟

فرانسه، به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان، برای ورود گردشگران، کشورهای سراسر جهان را به سه دسته‌ی «سبز»، «نارنجی» و «قرمز» طبقه‌بندی کرده است. در حال حاضر ایران در لیست کشورهای نارنجی قرار دارد و مسافران ایرانی تحت شرایطی که در ادامه این مطلب گفته خواهد شد، می‌توانند به فرانسه سفر کنند.
مسافران کشورهای نارنجی (از جمله ایران) تنها در صورت واکسیناسیون می‌توانند برای اهداف غیرضروری از جمله گردشگری به فرانسه سفر کنند. این افراد لازم است که برای ورود به فرانسه، نتیجه منفی تست «پی‌سی‌آر» (PCR) با اعتبار ۷۲ ساعت یا آزمایش آنتی‌ژن با اعتبار ۴۸ ساعت را ارائه دهند.
مسافران واکسینه‌نشده، تنها با اهداف ضروری و مهم می‌توانند وارد فرانسه شوند. آن‌ها علاوه بر ارائه‌ی نتیجه منفی آزمایش کرونا، ملزم به گذراندن یک دوره قرنطینه ۷ روزه نیز خواهند بود.

کدام واکسن‌ها موردتایید فرانسه است؟

مسافران برای سفر به فرانسه باید دوزهای کامل واکسن‌های مورد تایید «آژانس دارویی اروپا» (EMA) را دریافت کرده باشند. این واکسن‌ها عبارت‌اند از:
  • واکسن «فایزر» (Pfizer)
  • واکسن «مدرنا» (Moderna)
  • واکسن «جانسون اند جانسون» (Johnson & Johnson)
  • واکسن «آسترازنکا» (AstraZeneca)

نکته مهم: فرانسه واکسن «کووی‌شیلد» (Covishield) را برای ورود مسافران نمی‌پذیرد. «کووی‌شیلد» واکسن آسترازنکایی است که در هند تولید می‌شود و اکثر کشورهای اتحادیه اروپا این واکسن را معتبر نمی‌دانند. البته واکسن آسترازنکا تولید‌شده در اروپا موردتایید این کشورها است.

▪️شرایط مسافران واکسینه‌شده برای ورود به فرانسه

  • حداقل ۱۴ روز از دریافت دوز دوم واکسن‌های دو دوزه گذشته باشد. (واکسن‌های فایزر، مدرنا و آسترازنکا)
  • حداقل ۴ هفته از دریافت واکسن‌های یک دوزه گذشته باشد. (واکسن جانسون اند جانسون)
  • مسافرانی که از قبل به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، می‌توانند دو هفته پس از دریافت اولین دوز واکسن، وارد فرانسه شود.
بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc