https://gateway.trip.ir/api/

هزینه سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا

به روز رسانی: 21 مرداد ، 1402 اخبار گردشگری

هزینه سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا

شرایط و هزینه های سفر به ارمنستان برای زدن واکسن کرونا

در ابتدا کمی در مورد واکسن موجود در ارمنستان صحبت می کنیم. واکسن هایی که در ارمنستان تزریق می شوند فقط به یک سازنده محدود نمی‌شوند. در حدود 2 ماه پیش صد هزار دوز واکسن چینی CoronaVac از طرف دولت چین به ارمنستان ارسال شد. از طرفی هم این کشور موفق به دریافت 31.000 دوز اسپوتنیک (Sputnik v) و 24.000 دوز واکسن آسترازنکا (AstraZenca) شد.

واکسن اسپوتنیک  (Sputnik v)در ارمنستان

واکسن اسپوتنیک  (Sputnik v)در ارمنستان

بخاطر گزارش هایی مبنی بر اینکه واکسن آسترازنکا مشکل‌ آفرین می باشد، از اولویت کمتری برخوردار شد و واکسن روسی اسپوتنیک و واکسن چینی کروناوک مورد استقبال قرار گرفتند. گزارش شده است که واکسن آسترازنکا موجب لختگی خون می‌شود.
در درمانگاه های سیار ارمنستان واکسن اسپوتنیک v  به تعداد کم موجود است. البته دولت ارمنستان اسپوتنیک v  را برای کادر درمان، افراد در معرض خطر و دارای اولویت پزشکی بیشتر استفاده می کند، ولی واکسن آسترازنکا برای هر فرد بالا 18 سال که تمایل به دریافت آن‌  دارد، موجود می باشد.

واکسن رایگان برای گردشگران در ارمنستان

وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان در یادداشتی رسمی به نمایندگی های دیپلماتیک در ارمنستان اعلام کرد که طبق دستور ۲۳ آوریل وزارت بهداشت ارمنستان، واکسیناسیون ویروس کرونا برای همه اتباع خارجی و اتباع بدون تابعیت ساکن در ارمنستان به صورت رایگان انجام می‌شود. 
البته در نظر داشته باشید، تنها افراد ۱۸ تا ۵۴ سالی که بیماری های مزمن دارند می‌توانند واکسن اسپوتنیک در ارمنستان دریافت کنند و سایر افراد با واکسن استرازنکا واکسینه می شوند.

زدن واکسن کرونا در ارمنستان

ساعت کاری کلینیک های ارمنستان تمدید شده و واکسیناسیون در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 10:00 تا 16:00 انجام می شود. البته لازم به ذکر است، کسانی که تمایل به زدن واکسن دارند، باید از قبل با پلیس تماس گرفته و از قبل ثبت نام کنند.

دریافت واکسن کرونا در ارمنستان

دریافت واکسن کرونا در ارمنستان

نکات مهم زدن واکسن در ارمنستان

  • این نکته را مد نظر داشته باشید که مسئولیت کامل واکسیناسیون به عهده شخص مسافر می باشد.
  • عوارض و عواقب احتمالی ناشی از تزریق واکسن به عهده مسافر بوده و تحت پوشش بیمه ایران قرار نخواهد گرفت.
  • اگر بیماری پیش زمینه ای دارید باید مدارک دال بر ابتلا به آن بیماری را ترجمه کرده و برای دریافت واکسن در ارمنستان آن ها را با خود به همراه داشته باشید.
  • هر تزریق واکسن شامل دوز دوم میشود و با ۴۰ روز فاصله بعد از تزریق اولین دوز انجام می شود.
  • با این در نظر داشته باشید که باید برای سفر دوم به ارمنستان نیز برنامه ریزی داشته باشید.
  • و نکته مهم دیگر اینکه هیچ تضمینی مبنی بر ادامه دار بودن تزریق رایگان واکسن کرونا یا وضعیت تردد مرزی وجود ندارد.

تا به اینجا، شرایط زدن واکسن کرونا در ارمنستان را با هم مرور کردیم. حال اگر تصمیم به سفر به ارمنستان برای واکسن کرونا را دارید، در ادامه با ما همراه باشید. چرا که می خواهیم هزینه های این سفر را با یکدیگر بررسی کنیم تا بتوانید با یک برنامه ریزی و بودجه بندی دقیق قدم در این مسافرت بهداشتی و سلامت بگذارید.

به طور کلی هزینه سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا چقدر است؟

مجموع هزینه های سفر به ارمنستان برای واکسن کرونا، حدود 10 میلیون تومان خواهد شد. در نظر داشته باشید که این هزینه، برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل است و مبلغی برای تزریق واکسن را دربرنمی‌گیرد.

پیش از تصمیم به سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن، توجه داشته باشید که در صورت بروز هرگونه مشکلی از قبیل واکنش بدن به واکسن، بروز حساسیت و... ، هیچ مسئولیتی متوجه آژانس گردشگری و حتی دولت ارمنستان نخواهد بود؛ بلکه کلیۀ مسئولیت‌ها برعهدۀ شخص مسافر است. همچنین در صورت ورود به ایران نیز شرکت‌های بیمه‌ای مسئولیت واکسن تزریق‌شده را نخواهند پذیرفت و تمامی هزینه‌های مربوط به روند درمان، به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

اگر پیش از این برای تزریق واکسن کرونا در ارمنستان بوده‌اید، توجه داشته باشید که 40 روز بعد باید برای تزریق دوز دوم نیز به این کشور سفر کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc