https://gateway.trip.ir/api/

کدام کشورها به توریست ها واکسن کرونا می زنند؟

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 دانستنی های سفر

کدام کشورها به توریست ها واکسن کرونا می زنند؟

گردشگری واکسن در ارمنستان، روسیه و برخی از کشورهای دنیا

با شیوع ویروس کرونا در جهان و قرنطینه سراسری شهرهای توریستی و بزرگی چون بارسلونا، آتن، میلان و ... ضربه بزرگی به اقتصاد این شهرها که تکیه زیادی بر روی صنعت گردشگری داشتند وارد شد. بعد از ۱۵ ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان، در نوردیدن تقریبا تمامی نقاط زمین و گرفتن جان میلیون‌ها نفر از انسان‌ها همکاری کشورهای مختلف برای مقابله با این ویروس مرگبار نتیجه داد و واکسن‌های مختلفی ساخته شد تا خیلی‌ها که امیدی به دوران پسا کرونا نداشتند و آینده‌ای برای بهبود وضعیت زندگیشان تصور نمی‌کردند امیدوارتر از همیشه به ازسرگیری روند سابق زندگیشان چشم داشته باشند.
مردم جهان که حال امیدوار به بازگشت به دوران خوش سابق بودند با چالش جدیدی مواجه شدند. توزیع ناعادلانه و روند کند واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای با درآمد پایین، بعضی‌ از شهروندان جهانی و ساکنین این کشورها را به فکر سفر به دیگر کشورها برای دریافت واکسن کرونا انداخت. تور واکسن کرونا با مخالفان زیادی همراه بود. سازمان بهداشت جهانی از مهم‌ترین مخالفان این عمل به دلیل کند شدن روند واکسیناسیون جهانی و احتمال جهش ویروس کرونا بود. برخی دیگر نیز تزریق واکسن به توریست ها را فرصت خوبی برای بدست آوردن واکسن کرونا یافتند. از آنجایی که در کشور ما ایران نیز به نسبت سایر کشورهای پیشرفته واکسیناسیون کرونا با روند کندی انجام می‌شود بسیاری از ایرانیان به دنبال آن هستند که با خرید بلیط هواپیما و سفر به کشورهای دیگری که به توریست‌ها خدمات واکسن می‌دهند، پروسه واکسیناسیون خود و خانواده‌شان را سرعت ببخشند. لذا ضمن احترام به هردو جبهه، ما در این مطلب کشورهایی را معرفی می‌کنیم که تزریق واکسن کرونا به توریست ها و مسافران کشورهای دیگر از جمله ایرانی‌ها را انجام می دهند.

مقایسه کشورها در تزریق واکسن کرونا به گردشگران

مقایسه کشورها برای واکسیناسیون گردشگران

واکسیناسیون کرونا در روسیه 

روسیه از دیگر کشورهایی ست که به گردشگران واکسن کوید19 را ارائه می‌کند. در این راستا تا به حال گردشگران زیادی از کشورهای مختلف اروپایی به روسیه سفر کرده اند. دولت روسیه موظف است مسافران را سه روز تحت نظر داشته باشد، همچنین فاصله سه هفته‌ای بین تزریق دو دوز واکسن، فرصت خوبی برای گشت و گذار در روسیه و مسکو برای گردشگران فراهم می‌آورد. در این راستا تورهای مسافرتی متعددی از این فرصت استفاده کرده و تورهایی با عنوان «سلامت» عرضه کرده اند. این تورها بازدید از آبهای گرم ترکیه یا سفر سیبری را به مسافران پیشنهاد می‌دهند که با استقبال بالایی از سوی توریست‌ها و گردشگران همراه بوده است.

واکسن اسپوتنیک در روسیه برای گردشگران

واکسن اسپوتنیک تورسیه

امارات در حال احداث کارخانه ساخت واکسن سینوفارم

امارات مقصد دیگری برای گردشگران است که به واکسن کرونا دست یابند. به دلیل نزدیکی امارات متحده به ایران، این کشور مقصد سفر ایرانیان پرشماری است که قصد واکسیناسیون دارند. لازم به ذکر است که در دبی واکسن چینی سینوفارم به مسافران و گردشگران این کشور تزریق می‌شود. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر در شهر ابوظبی امارات واکسیناسیون انجام می شود و دبی به زودی این عمل را انجام خواهد داد.

ارمنستان میزبان گردشگران ایرانی برای واکسیناسیون

کشور ارمنستان نیز به منظور تشویق مردم خود به تزریق واکسن کرونا و نجات گردشگری، پروسه واکسیناسیون کووید-19 را به صورت عمومی آغاز کرده است. این اقدام به این معنی ست که علاوه بر شهروندان ارمنستان، شهروندان کشورهای دیگر و مسافران  وگردشگران نیز بدون نیاز به ثبت نام قادر به دریافت واکسن کرونا هستند. لذا در ارمنستان هر شخصی که وارد این کشور شود فرصت دریافت واکسن کرونا را خواهد داشت. واکسن‌هایی که در این کشور تزریق می‌شوند، واکسن روسیِ اسپوتنیک، واکسن بریتانیایی – سوئدی آسترازنکا و واکسن چینی کروناوک می‌باشند. اما از آنجاییکه گزارش‌هایی مبنی بر مشکل‌ آفرین بود واکسن آسترازنکا مبنی بر لختگی خون دریافت شده است، تزریق آن از اولویت کمتری برخوردار بوده و واکسن روسی اسپوتنیک و واکسن چینی کروناوک در اولویت هستند. با توجه به همسایگی ارمنستان با ایران، این کشور نیز مقصد خوبی برای دریافت واکسن کرونا می‌باشد.

گردشگران ایرانی در فرودگاه برای واکسن

مسافران ایرانی عازم ایروان برای واکسینه شدن

مالدیو با آمار ۹۲.۶ درصد واکسینه

مالدیو جزیره‌ای در اقیانوس هند می‌باشد که اقتصاد آن تا حد زیادی متکی به گردشگران بوده و قرنطینه و همه‌گیری ویروس کرونا ضربه بزرگی به اقتصاد این کشور وارد کرد. حالا این کشور در راستای جبران صدمات وارد شده به اقتصاد خود اقدام به خرید واکسن چندین برابر جمعیت مردم خود کرده و تصمیم گرفته سیاست افزایش گردشگر را در پیش بگیرد. در این راستا دولت این کشور با استراتژی (Vacation, Vaccine, Visit) گردشگران را برای سفر به این کشور همراه با تزریق واکسن کرونا تشویق می‌کند.

آمریکا رتبه دوم در مجموع دوزهای واکسن

ایالات متحده آمریکا از کشورهای پیشرو در تزریق واکسن به شهروندان خود بود که به رکورد روزانه بیش از 4 میلیون تزریق نیز دست یافت. با سرعت گرفتن تزریق واکسن به افراد بالغ در آمریکا، برخی ایالت‌ها که واکسن بیشتری دارند، برنامه تزریق به مسافران را آغاز کرده‌اند. از جمله ایالت‌ها و شهرهای آمریکا که به گردشگران و توریست‌های سفر کرده به این کشور واکسن کرونا تزریق می‌کنند می‌توان به داکوتای شمالی، فلوریدا و میامی اشاره کرد.
همچنین در راستای افزایش گردشگری فرماندار آلاسکا نیز اعلام کرده است که آلاسکا به گردشگرانی که به این ایالت آمریکا سفر کنند به صورت مجانی واکسن کرونا تزریق خواهد کرد. این سیاست در راستای افزایش گردشگران و رونق بخشیدن به صنعت توریسم ایالت آلاسکا اجرا خواهد شد. فرماندار آلاسکا امیدوار است که بازدیدکنندگان از ایالت آلاسکا از زیبایی‌های این منطقه خوششان آمده و در تابستان سفر به آلاسکا را به دوستان و خانواده خود نیز پیشنهاد بدهند.

جهان در حال تحول با واکسن کرونا

جهان در انتظار واکسیناسیون

صربستان در صدر کشورهای اروپای شرقی 

کشور صربستان نیز برای کمک به صنعت گردشگری خود و بهبود سریع‌تر از شرایط همه‌گیری اقدام به خرید حدود سه میلیون واکسن فایزر، آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوفارم کرده است. این تعداد برای شهروندان صربستان بیشتر از حد مورد نیاز بوده، بنابراین واکسن اضافه را به ملیت‌های دیگری که به صربستان سفر کنند، تزریق می‌کند. در صربستان تاکنون بیشتر از 25 هزار گردشگر خارجی واکسن کرونا را دریافت کرده اند. بیشتر گردشگرانی که موفق به دریافت واکسن کرونا در صربستان شده اند، از همسایگان صربستان و حوزه بالکان بوده‌اند که به انگیزه واکسن به این کشور سفر کرده اند

سخن پایانی

با این حال باتوجه به کشورهای نام برده شده تنها جایی که به راحتی ایرانیان می توانند برای واکسیناسیون در کوتاهترین زمان ممکن و حتی بصورت رایگان اقدام کنند کشور ارمنستان است. لازم به ذکر است تا کنون بیش از 2 میلیارد دوز واکسن در جهان تزریق شده که رتبه تعداد کشورهایی که واکسیناسیون در آن ها انجام شده با بیشترین دوز به شرح زیر است:

  1. چین 
  2. آمریکا
  3. هند 
  4. برزیل 
  5. بریتانیا
  6. آلمان 
  7. فرانسه
  8. ایتالیا
  9. ترکیه
  10. مکزیک
کشور
نام واکسن ها
ارمنستانفایزر، اسپونتیک وی، آسترازنکا و سینوواک
امارات (ابوظبی)آسترازنکا، فایزر، سینوفارم، اسپونتیک وی
روسیهاسپوتنیک وی
صربستانفایزر، آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوفارم 
کانادافایز، آسترازنکا، جانسون اند جانسون

سوالات متداول

کدام کشور برای تزریق واکسن کرونا مناسب تر است؟
باتوجه به محدودیت های موجود، ارمنستان بهترین گزینه برای واکسن کرونا است زیرا علاوه بر اینکه هزینه رفت و آمد نسبت به سایر کشورها ارزان تر است و از طرفی امکان سفر زمینی نیز وجود دارد، واکسن کووید 19 بصورت رایگان انجام میگیرد و همچنین شما حداقل 10 دقیقه زمان می برد تا واکسینه شوید.

آیا در صورت واکسیناسیون کامل، احتمال گرفتن کرونا هست؟
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده همچنان به افراد واکسینه شده با علائم توصیه می کند که از نظر COVID آزمایش شوند. مواردی که افراد کاملاً واکسینه شده به ویروس کرونا مبتلا می شوند نادر است ، اما ممکن است.

آیا واکسن فایزر بی خطر است؟
واکسن Pfizer COVID-19 حتی در برابر بسیاری از انواع ویروس نیز ایمن و موثر است. اگر در این باره نگرانی دارید ، با یک متخصص پزشکی صحبت کنید.

آیا واکسن مشکلات قلبی ایجاد می کند؟
محققان فدرال می گویند ، مشکلات قلبی پس از واکسیناسیون بسیار نادر است. بیش از 1200 مورد گزارش شده است که عمدتا خفیف و بیشتر در مردان و پسران جوان است. به گفته کارشناسان ، مزایای واکسیناسیون هنوز بسیار بیشتر از خطرات آن است.

آیا تزریق واکسن بی خطر است؟
 بر اساس آنچه تاکنون می دانیم ، پزشکان هنوز هم اکیداً به همه کسانی که می توانند واکسن COVID-19 بزنند توصیه می کنند که این کار را انجام دهند.

بخش نظرات

مریم 15 تیر 1400

سلام برای تزریق فایزر به کجا سفر کنیم؟ تا اونجا ک اطلاع دارم، ارمنستان آسترازنکا و اسپوتنیک وی و سینوفارم میزنه، درسته؟ اگر بدون اقامت به ترکیه یا دبی سفر کنیم، هزینه ی فایزر چند میشه؟

سعید 15 تیر 1400

سلام.ایا ابوظبی اجازه ورود به ایرانیهارو میدهد و قطعا واکسن تزریق میکند؟

لعبت 13 تیر 1400

آیا در ارمنستان واکسن فایزر می زنند

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc