https://gateway.trip.ir/api/

معرفی 9 بازار گل در تهران

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

بازار گل تهران گشت و گذار به دنیایی متنوع و زیبا

گل هدیه دادن به مناسبت‌های مختلف هیچ وقت تکراری نمی‌شود. گل و گیاه مظهر زیبایی و شادابی هستند و وجودشان در خانه روح زندگی و تازگی را به خانه می آورد. در تهران بازارهای گل متعددی وجود دارد که می توانید با سر زدن به آن ها و گشت و گذار در این بازارها هزاران هزار نوع گل و گیاه مختلف ببینید. در این مقاله معروف ترین بازارهای گل تهران را به شما معرفی می کنیم. کافیست یک روز صبح زود به یکی از این بازارها سری بزنید و از زیبایی‌ و تنوع بازار گل تهران به وجد بیایید.

1. بازار گل محلاتی تهران

بازار گل محلاتی بزرگترین بازار گل تهران است که شامل 10 سالن و حدود 600 غرفه است. این بازار با قدمتی حدود 25 سال از نظر بسیاری از افراد قدیمی ترین و بهترین بازار گل تهران است. تنوع گل و گیاه در بازار گل محلاتی به حدی است که حدود یک و نیم میلیون نوع گل و گیاه مختلف را می‌توانید در این بازار مشاهده و خریداری کنید. انواع گل‌های شاخه‌ای، گل و گیاهان آپارتمانی، گل‌ها و گیاهان آفتابی، انواع گلدان‌های سفالی و شیشه‌ای یا پلاستیکی، گل و درختچه‌های مصنوعی، کود و خاک برای انوع گل و درختچه و هر چیزی که برای مراقبت یا تزیین گیاهتان لازم باشد، در این بازار بزرگ یافت می‌شود. جالب است بدانید که تقریبا نیمی از غرفه‌ها در بازار گل محلاتی مربوط به فروش گل های شاخه ای و بقیه مربوط به گل های آپارتمانی و فضای باز است. در بازار گل محلاتی بخشی هم برای گل های خشک و لوازم تزیینی در نظر گرفته شده است.

بازار گل محلاتی تهران

عکسی از بازار گل محلاتی تهران

قیمت گل در بازار گل محلاتی تا حد بسیار زیادی از گل فروشی‌های سراسر شهر پایین‌تر است. با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در صورتی که نمی‌توانید به صورت حضوری به بازار گل محلاتی مراجه کنید می‌توانید خرید اینترنتی از بازار گل محلاتی را تجربه کرده یا به سایت بازار گل تهران سر بزنید و خریدی امن انجام دهید. همچنین تعدادی از فروشگاه‌های بازار گل محلاتی اینستاگرام دارند پس اگر می‌خواهید سفارش به خصوصی داشته باشید بهتر است اینستاگرام این فروشگاه‌ها را هم نگاهی بیندازید.

  • آدرس بازار گل محلاتی: بزرگراه شهید محلاتی خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، پایین تر از دادگاه خانواده
  • ساعت کاری بازار گل محلاتی: همه روزه جز روزهای تعطیل از ساعت 5:30 صبح تا حدود 12 ظهر، جمعه‌ها از ساعت 4:30 صبح تا حدود 14:30 بعدازظهر

2. بازار گل امام رضا یا بازار گل خاوران

بازار گل امام رضا نیز یکی دیگر از بازارهای بزرگ تهران است که جز سه مرکز بزرگ پخش گل و گیاه در تهران محسوب می‌شود و در آن انواع خاک، بذر، کود، درخت، انواع درختچه، لوازم باغبانی، گل و گلدان، وسایل تزیینی و غیره به فروش می‌رسد. این بازار برای کسانی که دوست‌دار گل‌کاری، پاسیو گردانی و یا باغبانی هستند، بسیار مناسب است. زیرا که می‌توانند لوازم و وسایل مرتبط با باغبانی و کشاورزی و ابزارآلات مورد نظر خود را از این بازار به آسانی تهیه کنند. یکی از مزیت‌های این بازار نسبتا به بازارهای گل دیگر تهران داشتن پارکینگ است.

بازار گل خاوران

بازار گل خاوران

ظاهر بازار گل خاوران قدیمی است و باید بدانید که نباید انتظار محیطی مدرن را داشته باشید اما کیفیت گل‌ها و گیاهان و همچنین قیمت آن‌ها به حدی مناسب است که این بازار نیز طرفداران خیلی زیادی دارد. در بازار گل امام رضا که شامل دو خیابان بزرگ و پنج کوچه است، فروش گل بیشتر به صورت عمده انجام می‌شود هرچند تعدادی مغازه نیز هستند که فروش جزئی و تک فروشی انجام می‌دهند. برای دیدن محصولات این بازار قبل از سر زدن به آنجا می‌توانید کانال بازار گل امام رضا را چک کنید.

  • آدرس بازار گل امام رضا تهران: اتوبان امام رضا (ع)، ضلع جنوب و غرب شهرک صنفی و صنعتی خاوران، بازار گل امام رضا
  • ساعت کاری بازار گل امام رضا خاوران: از ساعت 4:30 تا حدود ۱۱ صبح

3. بازار گل بهشت زهرا

بازار گل بهشت زهرا یکی از بازارهای گل معروف تهران است که به قیمت پایین محصولات آن شهرت دارد و یکی از فعال‌ترین بازارهای گل تهران است. بازار گل بهشت زهرا گل‌های بسیار تازه مناسب مراسمات عزاداری و ترحیم و گل‌های تزیینی بسیار زیبایی دارد. از آنجایی که آخر هفته‌ها بهشت زهرا شلوغ است این بازار نیر آخر هفته‌ها بسیار شلوغ می‌شود و ساعات کاری طولانی تری نیز دارد. همین ساعات کاری بیشتر بازار گل بهشت زهرا باعث شده طرفداران خاص خودش را داشته باشد. از معروف ترین محصولات این بازار انواع گل‌های شاخه‌ای، گل داوودی، مریم و گلاگل که برای تسلیت و مراسمات ترحیم بسیار پرکاربرد هستند و درختچه‌های مختلف، نهال کاج، شمشماد است.

بازار گل بهشت زهرا

بازار گل بهشت زهرا

  • آدرس بازار گل بهشت زهرا: ابتدای اتوبان بهشت زهرا، بعد از صالح آباد

4. بازار گل ستارخان

بازار گل ستارخان نیز بازار گل بزرگی است که تنوع گیاهی بسیار زیادی مخصوصا در زمینه انواع کاکتوس ها دارد. در این بازار گل لوازم جانبی مربوط به گل و گیاه مانند انواع گلدان، کود و سایر لوازم عرضه می‌شود و قیمت محصولات آن مناسب است. بازار گل و گیاه منطقه 2 در محله ستارخان تهران و در خیابان سازمان آب واقع شده است. نزدیکترین ایستگاه مترو به این مکان، ایستگاه مترو یادگار امام و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس شهید آریافر است.

  • آدرس بازار گل ستارخان: خیابان ستارخان خیابان حاجی پور امیر زیر پل ستارخان

5. بازار گل غرب تهران

بازار گل غرب تهران یکی از مراکز بزرگ فروش انواع گل و گیاهان آپارتمانی، زینتی و گل های باغچه ای و آفتابی، کاکتوس، گیاهانی که برای بیرون منزل و باغچه مناسب هستند و همچنین لوازم باغبانی است. بازار گل غرب تهران محیطی بسیار مدرن و زیبا دارد و با گشت و گذار در این بازار حس نشاط و سرخوشی زیادی به شما دست خواهد داد. پس حتی اگر قصد خرید گل و گیاه را ندارید باز هم قدم زدن در این بازار بزرگ تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهد بود. از مزیت‌های این بازار داشتن پارکینگ و دسترسی مناسب استو محیطی زیبا و مدرن دارد. ساعات کاری بازار گل غرب تهران بر خلاف بازارهای گل دیگر تهران تا ساعت 9 شب است. همچنین با توجه به آنکه بازارهای دیگر گل تهران در شرق تهران واقع هستند اگر ساکن غرب هستید، بازار گل غرب تهران مناسب‌ترین بازار برای شماست. تنها نکته‌ای که لازم است بدانید آن است که از آنجا که فروشندگان این بازار محصولات خود را از بازار گل محلاتی یا بازار گل خاوران تهیه می‌کنند، قیمت‌های این بازار اندکی از بقیه بازارهای گل بالاتر است.

بازار گل غرب تهران

بازار گل غرب تهران

بازار گل پونک تهران دارای سه سالن مجزا است که هرکدام از این سالن‌ها به فروش محصولات خاصی اختصاص دارد.

  • آدرس بازار گل غرب تهران: انتهای اتوبان ستاری شمال، دومین خروجی دوربرگردان، جنب پمپ بنزین آبشناسان
  • ساعت کاری بازار گل غرب تهران: همه روزه از ساعت 9 صبح تا1 بعد از ظهر و از ساعت 4 عصر تا 8 شب

6. بازار گل شهید لشگری

بازار گل و گیاه لشکری در سال 1396 و با هدف دسترسی بیشتر و بهتر شهروندان تهرانی به خدمات با کیفیت خرید گل و گیاه در کیلومتر 8 جاده مخصوص کرج راه اندازی شد. این بازار که دارای 4 فاز است و هم اکنون 2 فاز آن راه اندازی شده است جزو بزرگترین و مجهزترین بازارهای گل تهران است. فاز اول بازار گل و گیاه لشکری با مساحت 2200 متر به فروش انواع گل و گیاه آپارتمانی، گل‌های تزیینی، درختچه‌های بنسای، سبد گل، دسته گل، تاج گل و انواع گلدان و خاک و کود و محصولات اختصاص دارد و فاز دوم آن دارای امکانات رفاهی از جمله کارواش، کافه تریا، پارکینگ است که برای راحتی و آسایش مراجعه کنندگان راه‌اندازی شده است. افراد می‌توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب به این بازار گل مراجعه کنند.

بازار گل شهید لشکری

بازار گل شهید لشکری

  • آدرس بازار گل و گیاه لشکری: کیلومتر 8 شهید لشگری (جاده مخصوص) به سمت تهران، بعد از پارس خودرو، روبروی بانک ملت
  • ساعت کاری بازار گل و گیاه لشکری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب

7. بازار گل شهید فکوری

بازار گل شهید فکوری نیز از بازارهایی است که مناسب ساکنان غرب و جنوب غربی تهران است. به دلیل سهولت در رفت و آمد و تنوع زیاد از تجهیزات باغبانی، گلدان‌های تزئینی و کالاهای دیگر مرتبط با گل و گیاه، طرفداران زیادی دارد. البته که تنوع محصولات و وسعت بازارهای گل محلاتی یا خاوران از بازار گل فکوری بیشتر است اما قیمت مناسب، دسترسی و تنوع کافی گیاهان آن باعث شده تهرانی‌های زیادی بازار گل فکوری را برای خرید گیاه خود انتخاب کنند. در این بازار انواع گل ها و گیاهان آپارتمانی و زینتی، انواع گل های آفتابی و باغچه ای و همین طور کاکتوس، گل های شاخه ای و لوازم باغبانی، انواع گلدان، خاک و کود و … با قیمتی ارزان به فروش می رسد.

  • آدرس بازار گل و گیاه فکوری: تهران، بعد از میدان آزادی و در ابتدای جاده مخصوص کرج
  • ساعت کاری بازار گل و گیاه فکوری: همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 9 شب

8. بازار گل شهید بابایی

بازار جوان شهید بابایی در سال 1398 و در شمال شرقی تهران افتتاح شد. بازار شهید بابایی به دلیل تنوع انواع گل‌های شاخه‌ای و گیاهان آپارتمانی و در کنار آن گلدان‌های زیبا و رنگارنگ بسیار معروف شده است. در این بازار می‌توانید انواع گل‌ها و گیاهان آپارتمانی را تماشا و خریداری کنید. بازار گل و گیاه شهید بابایی دارای پارکینگ است و برای سر زدن به آن محدودیت زمانی صبح‌ها را ندارید.

  • آدرس بازار گل و گیاه شهید بابایی: تهران، بزرگراه شهید بابایی، شرق به غرب بعد از پل استخر (لشگرك)، لاين كندرو، جنب پمپ گاز
  • ساعت کاری بازار گل و گیاه شهید بابایی: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب

9. بازار گل ولیعصر

هرچند رنگ و بو و جذابیت گل‌های آپارتمانی طبیعی و حس زنده بودنی که به انسان می‌دهند همیشه پرطرفدار است و هرکسی را شیفته خودش می‌کند، اما در بعضی از موقعیت‌ها افراد گل‌های مصنوعی را ترجیح می‌دهند. بازار گل ولیعصر مناسب این افراد است. زیباترین و طبیعی‌ترین گل‌های مصنوعی را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌توانید در این بازار پیدا کنید. اگر گذرتان به میدان ولیعصر افتاد به این بازار زیبا که بازار گل مرکز تهران است هم سری بزنید.

بازار گل مصنوعی ولیعصر

بازار گل مصنوعی ولیعصر

  • آدرس بازار گل ولیعصر: تهران، میدان ولیعصر و ابتدای خیابان کریمخان
  • ساعت کاری بازار گل ولیعصر: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب

ارزان ترین بازار گل تهران

به گفته بسیاری از شهروندان تهرانی بازار گل محلاتی ارزان ترین بازار گل تهران است. اگر دوست دارید گل و گیاه آپارتمانی خود را با قیمت مناسب خریداری کنید، حتما سری به این بازار گل در جنوب تهران بزنید.

کلام آخر

در این مقاله 9 مورد از بازارهای گل پایتخت را با هم مرور کردیم. معروف ترین بازار گل تهران بازار محلاتی است. بازارهای گل تهران با همه تنوع و زیبایی ذره ای ناچیز از جاذبه ها و شگفتی های تهران را نشان می دهند. برای بهره بردن کامل از این شهر و لذت از جاذبه های تاریخی و طبیعی بی شمار تهران با خرید بلیط هواپیما به پایتخت بیایید و از نزدیک از مکان های دیدنی این شهر لذت ببرید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc