https://gateway.trip.ir/api/

قوانین بلیت چارتری

کاربر گرامی قبل از کار با سیستم تریپ قوانین و مقررات مربوط به بلیت چارتری از خدمات تریپ را به شرح ذیل مطالعه بفرمایید:

  1. پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیش‌تری مواجه هستند و در 1 درصد مواقع ممکن است قابل استفاده نباشند، در چنین مواقعی و درصورت خرید بلیط جایگزین، کل هزینه‌ی بلیط جدید به همراه مابه‌تفاوت قیمت آن، از طرف تریپ به شما برگردانده خواهد شد. تریپ تمام تلاش خود را می‌کند تا این موارد را به صفر برساند.

  2. در صورت کنسل شدن پرواز چارتر ، مبلغ بلیط به‌طور کامل استرداد خواهد شد.

  1. عملیات خرید بلیط در وب‌سایت تریپ مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.

  2. مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.

  3. هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و تریپ، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست جریمه هایی که از طرف شرکت هواپیمایی تعیین شده است را پرداخت و یا بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کند.

  4. بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.

  5. مسافران نوزاد کم‌تر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال خرید کرد.

  6. در هنگام خرید بلیط رفت و برگشت برای نوزادان و کودکان دقت شود که گروه سنی برای بلیط رفت و برگشت در تاریخ برگشت تغییر ننماید. در غیر این صورت تمامی مسئولیت های مربوطه بر عهده مسافر است.

  7. لازم به ذکر است که در بلیط‌های نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتری و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.

  8. پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط به کاربر اس‌ام‌اس و ای‌میل می‌شود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

  9. هر نوع کنسلی بلیط از طرف مسافر، مطابق قوانین ، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین 24 تا 72 ساعت) می‌باشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست و هزینه‌ی بلیط این پروازها در صورت کنسلی به طور کامل پرداخت می‌شود.

  10. لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه‌ی کنسلی را شامل نمی‌شود. در این صورت مسافر فرم درخواست آن‌لاین استرداد بدون جریمه را پر می‌کند.

  11. لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.

  12. خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.

  13. همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.

  14. بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خودِ کاربر خواهد بود.

  1. قبل از رزرو پرواز اعتبار ویزای خود را چک کنید.

  2. در برخی موارد ممکن است صدور بلیط میسر نباشد، در این مواقع هزینه پرداخت شده به طور کامل بازگردانده می شود.

  3. پرواز یک‌طرفه تنها زمانی قابل صدور است که اقامت دائم یا موقت کشور مقصد را داشته باشید.

  4. پاسپورت مسافران باید در زمان بازگشت از سفر، حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

  5. ورود به اکثر کشورها نیازمند ویزا است. قبل از رزرو، شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید)‌ را چک کنید و در صورت نیافتن اطلاعات کافی، با پشتیبانی تریپ تماس بگیرید. در غیر این‌صورت مسئولیت هر گونه مشکلی در این زمینه، به عهده مسافر خواهد بود.

  6. مدت زمان توقف برای ترانزیت در مقصدهای مختلف را قبل از رزرو پرواز چک کنید. زمان توقف ترانزیتی در هر فرودگاه متفاوت است و در صورت جا ماندن از پرواز، حضور با ویزای ترانزیت بیشتر از زمان مجاز، غیرقانونی خواهد بود.

  7. برای محاسبه زمان و جا نماندن از پرواز، به مسافت تا فرودگاه و ترمینال‌های ورودی و خروجی توجه داشته باشید.

  8. با داشتن ویزای آمریکا و کانادا فقط می‌توانید در یک مقصد اروپایی (شنگن)، ترانزیت داشته باشید. برای توقف بیشتر از یک مقصد در اروپا به ویزای شنگن نیاز خواهید داشت.

  9. با ویزای توریستی شنگن، ورود باید از همان کشوری باشد که ویزای توریستی از سفارت آن گرفته‌اید. برای ویزاهای غیرتوریستی، باید شرایط و نوع ویزا به شما اجازه ورود به کشورهای دیگر را بدهد.

  10. قبل از رزرو بلیط، سن فرزندتان در هنگام خروج و بعد از بازگشت را در نظر داشته باشید تا با شرایط و قوانین کودک یا نوزاد مطابقت داشته باشد. کودکان زیر ۲ سال٬ نوزاد و بین ۲ تا ۱۲ سال کودک محسوب می‌شوند.

  11. برای کنسلی یا تغییر تاریخ، می‌توانید از طریق ایمیلی که بعد از رزرو برایتان ارسال می‌شود، اقدام کنید.

  12. بار مجاز برای هر ایرلاین، متفاوت است؛ هنگام خرید بلیط، بار مجاز برای هر پرواز را چک کنید.

  13. هزینه کنسلی، تغییر تاریخ و «No Show» (زمانی که مسافر در گیت پرواز حضور پیدا نکند)، متناسب با شرایط اعلام‌شده از طرف ایرلاین و برای هر پرواز متفاوت است.

  14. پس از کنسلی یا «No Show»، بازگشت وجه از تریپ بعد از ۳ روز کاری انجام می‌شود.

  15. برای ایجاد هر تغییری در اطلاعات پرواز، لازم است با پرداخت هزینه، بلیط کنسل و دوباره صادر شود. بنابراین در وارد کردن اطلاعات مسافران، دقت کنید.

  16. مسئولیت ایجاد تاخیر در پرواز یا کنسل شدن آن، کاملا به عهده ایرلاین مربوطه است و تریپ مسئولیتی در این مورد ندارد.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc