جهت دسترسی به نرخهای صحیح و معتبر هتل در امارات متحده عربی برای مسافرینی که مقیم این کشور هستند می بایستی در زمان جستجو حتما ملیت مسافر "اماراتی" انتخاب شود. در غیر اینصوت امکان بروز مشکل در زمان پذیرش مسافر درهتل وجود داشته و مسئولیت پرداخت هرگونه اختلاف نرخی احتمالی مستقیما برعهده مسافر خواهد بود.
با توجه به اینکه پس از نهایی کردن رزرو هتل، امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مسافر یا مسافرین وجود ندارد و جهت اصلاح اطلاعات، باید هتل رزرو شده کنسل و خرید مجدد انجام گیرد، لذا کلیه اطلاعات ورودی توسط مسافر از جمله نام و نام خانوادگی طبق پاسپورت، تاریخ تولد، جنسیت، سن، آدرس ایمیل و شماره تماس، تعداد و ملیت می بایستی به صورت صحیح و دقیق وارد شوند. در صورت عدم تطابق نام مسافر یا مسافرین در واچر هتل و پاسپورت، مسافر پذیرش نخواهد شد.
برخی هتلها مبلغی را تحت عنوان وجه تضمین (Deposit) از مسافر اخذ مینمایند تا در صورت بروز هرگونه خسارت از سوی مسافر از محل وجه تضمین دریافتی نسبت به جبران خسارات وارده اقدام نمایند.
جهت ورود به برخی هتل ها در مناطق مختلف دنیا خصوصا در منطقه آمریکای شمالی از جمله ایالات متحده آمریکا و کانادا ارائه کارت اعتباری Credit Card توسط مسافر الزامی است. اینگونه هتل ها وجه تضمین نقدی نمی پذیرند. برخی هتل ها و یا تامین کنندگان در بخش قوانین هتل به الزام ارائه کارت اعتباری شخصی توسط مسافر اشاره میکنند اما چنانچه اطلاعاتی در این زمینه موجود نبود مسافر می بایستی پیش از انجام رزرو جهت بررسی و کسب اطلاعات بیشتر با تریپ تماس حاصل نماید. در صورت عدم رعایت این نکته و بروز مشکل هیچگونه مسئولیتی برعهده تریپ نمی باشد.
در بسیاری از کشورها مبالغی تحت عنوان عوارض و یا مالیات توریست، مالیات شهری و... به ازای هر شب اقامت از گردشگران اخذ میگردد. پرداخت این عوارض به هتل برعهده مسافر می باشد و خارج از حوزه اختیارات و مسئولیتهای تریپ قرار دارد.
اتاق رزرو شده از سوی مسافر غیر قابل انتقال به غیر است. مبنای تحویل اتاق به مسافر اطلاعات ثبت شده در وب سایت تریپ می باشد. در صورت عدم تطابق اطلاعات فرد با اطلاعات ثبت شده، مسافر پذیرش نخواهد شد.
در طی مراحل رزرو هتل توسط مسافر ممکن است به دلیل زمان سپری شده، ظرفیت هتل و اتاق مورد نظربه وسیله دیگر مسافرین تکمیل گردد. اگر این اتفاق پس از کسر وجه از حساب مسافر حاصل شود وجه پرداختی به حساب ایشان بازگردانده خواهد شد و مسافر میتواند مجددا برای رزرو جدید هتل اقدام نماید. بدیهی است کسر مبلغ از حساب مسافر به منزله ی رزرو قطعی نیست و تنها پس از تایید و صدور واچر نهایی هتل رزرو قطعی تلقی خواهد شد.
تغییر تاریخ در رزرو نهایی شده مقدور نمی باشد. در صورت نیاز می بایستی رزرو انجام شده با رعایت قوانین مربوطه باطل و رزرو جدید با شرایط و نرخ جدید انجام گیرد.
عموما زمان تحویل اتاق(Check-in) 14:00 و زمان تخلیه(Check-out) 12:00 ظهر می باشد اما این زمانها میتوانند برای برخی هتل ها متفاوت باشند لذا مسافرین محترم موظف هستند طبق زمان بندی هتل محل اقامت خویش عمل نمایند.
چنانچه انتظار می رود ورود مسافر به هتل بعد از ساعت 14:00 انجام گیرد، حتما از قبل این موضوع را به اطلاع تیم پشتیبانی تریپ رسانده تا زمان تقریبی ورود مسافر به هتل اعلام گردد. در غیر اینصورت ممکن است هتل پس از زمان پذیرش معمول، مسافر را غایب (No-Show) تلقی کرده و اقدام به ابطال رزرو نماید. در چنین شرایطی هیچگونه مسئولیتی برعهده تریپ نمی باشد.
برخی هتل ها و اقامتگاه ها دارای خدمات پذیرش 24 ساعته نیستند و نمی توانند پذیرای دیرتر از موعد(Late Check-in) مسافرین باشند. در صورتیکه مسافر قصد ورود دیرهنگام (پس از ساعت استاندارد پذیرش Check-in) به هتل را دارد می بایستی حتما پیش از نهایی کردن خرید یا از طریق تماس مستقیم با هتل و یا تماس با پشتیبانی تریپ از زمان و شرایط پذیرش مسافرهتل مورد نظرمطلع گردد. در غیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی بر عهده تریپ نمی باشد.
پایان دادن زودتر از موعد به اقامت (Early Check-out) مشمول استرداد بخشی از هزینه پرداختی برای زمان استفاده نشده نخواهد بود. در صورت نیاز به ترک زودهنگام حتما از هتل برگه تایید خروج مهر شده گرفته شود.
در صورت تحویل اتاق دیرتر از موعد مقرر توسط هتل، هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نخواهد شد.
با توجه به قوانین تامین کننده، در صورت کنسل کردن رزرو هتل، علاوه بر جریمه قید شده در قوانین هتل، مبلغ %5 هزینه خدمات (Service Fee) نیز از مبلغ کل کسر و باقیمانده به حساب مسافر بازگردانده خواهد شد.
اتاقهای 3 تخته (Triple) میتوانند شامل یک اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه (Extra bed) و یا سه تخت استاندارد باشند. ممکن است اتاق سه تخته از نظر اندازه و سایز با اتاق دو تخته یکی باشد. سایزو طبقه اتاق بستگی به شرایط و ظرفیت هتل در زمان پذیرش مسافردارد و کاملا از کنترل سایت تریپ خارج بوده وهیچ مسئولیتی در این خصوص برعهده تریپ نمی باشد.
یادآور میشود در صورتیکه مسافر اقدام به رزرو اتاق دو تخته (Double/Twin) نموده و دارای همراه (فرزند) باشد، طبق قوانین تختی به فرزند همراه اختصاص داده نخواهد شد. قانون سن فرزند همراه در هتلهای مختلف متفاوت می باشد لذا چنانچه پذیرش فرزند همراه مسافر شامل هزینه باشد می بایستی مستقیما توسط مسافر به هتل پرداخت گردد. در صورت نیاز به اختصاص تخت به کودک همراه در هر سنی باید کودک را به عنوان بزرگسال انتخاب کرده و با اطمینان ازتطابق ظرفیت متناسب اتاق انتخابی با تعداد کل نفرات اقدام به انجام رزرو شود. در صورت عدم رعایت این نکته هزینه مربوط به نفر اضافه می بایستی مستقیما در زمان پذیرش به هتل پرداخت گردد و هیچگونه مسئولیتی در این رابطه متوجه سایت تریپ نمی باشد.
هزینه ابطال رزرواسیون هتل یا عدم استفاده از آن به قوانین تامین کننده هتل انتخابی ( که در سایت تریپ در بخش قوانین هتل در مقابل هر اتاق ذکر شده است) بستگی دارد:
برخی هتلها از لحظه خرید غیر قابل استرداد هستند.
برخی هتلها از تاریخ خاصی بعد از خرید غیر قابل استرداد هستند.
با توجه به اینکه کلیه شرایط کنسلی درسایت تریپ قید شده لذا در صورت درخواست ابطال رزرو، مسافرین گرامی بر اساس قوانین نمایش داده شده می توانند اقدام به کنسلی نمایند.
برای کنسل کردن رزرو، خریدار میتواند با در نظر گرفتن شرایط و قوانین کنسلی نمایش داده شده در زمان خرید از طریق تماس با پشتیبانی تریپ درخواست ابطال رزرو خویش را ثبت نماید.
مبلغ قابل استرداد پس از کنسلی، طبق شرایط و قوانینی که خریدار در زمان انجام رزرو با آن موافقت کرده، محاسبه شده و از طریق شمارهی حسابی که در زمان انجام رزرو توسط خریدار ثبت شده به حساب مسافر بازگشت داده میشود. بازپرداخت مبلغ قابل استرداد، حداکثر ظرف 72 ساعت کاری انجام خواهد شد.
با رزرو اتاق هتل، خریدار با شرایط کنسلی آن اتاق موافقت میکند. هزینه کنسلی بر اساس زمان رزرو، هتل مورد نظر و نوع اتاق متفاوت است. لطفا پیش از خرید، شرایط کنسلی هر اتاق را با دقت مطالعه کنید. شرایط کنسلی در بخش قوانین هتل درکنارنوع اتاق قابل مشاهده هستند.
قیمتی که در بخش ورود به درگاه پرداخت بانک در سایت تریپ نمایش داده میشود، مبلغی است که خریدار برای کل مدت اقامت و برای کل اتاقهای درخواستی میپردازد.
بدیهی است رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شبهای درخواست شده طبق مواردی که در واچر ذکر شده می باشد. خدماتی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، پارکینگ و یا اجارهی خودرو و... خارج از خدمات ارائه شده از سوی وب سایت تریپ می باشد. همچنین قوانین هتلها در خصوص مینی بار و یا صندوق امانات متفاوت است و معمولا جزء خدمات اضافه محسوب گردیده و جهت ارائه خدمات مذکور هزینه اضافه توسط هتل از مسافر دریافت میگردد.
سایت تریپ به ازای صدور قطعی واچر و رزرو قطعی از سمت هتل مبلغ مورد نظر را از حساب کاربر کسر مینماید. حال اگر پرداخت، به هر دلیلی از درگاه پرداخت موفقیتآمیز نباشد، هزینهی کسر شده از حساب کاربر، طبق قوانین بانکی به حساب خریدار بازگشت داده خواهد شد. این کار مستقیما توسط بانک انجام شده و در صورتیکه مسافر پس از خرید موفق به دریافت واچر شود هیچگونه مبلغی به حساب کاربر عودت داده نخواهد شد.
بعد از پرداخت مبلغ رزرو، واچر قطعی اقامت هتل در منوی “پروفایل کاربر - خریدهای من” موجود و قابل دسترسی می باشد. چنانچه با وجود پرداخت موفق وجه، واچر هتل در دسترس خریدار نبود لطفا جهت پیگیری با تیم پشتیبانی تریپ تماس بگیرید.
چنانچه عدم انجام سفر به دلیل لغو و یا تغییر زمان پرواز از سوی شرکت هواپیمایی باشد مسئولیت خسارات مربوط به کنسلی هتل و تاخیر و یا تعجیل به عهده مسافر می باشد.
چنانچه مسافر ممنوع الخروج باشد و یا در برخی مقاصد در بدو ورود مسافر به فرودگاه کشور مقصد، گذرنامه وی توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری و هنگام مراجعت به فرودگاه به مسافر برگشت داده شود، هیچگونه مسئولیتی در این خصوص متوجه تریپ نخواهد بود.
در صورت عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد، قوانین کنسلی دقیقا مطابق قوانین کنسلی هتل ذکر شده در زمان انجام رزرو اعمال می گردد و قوانین ویژهای برای اینگونه موارد وجود ندارد. همچنین مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت بعهده مسافر است.
در صورت بسته شدن مرزهای کشوربه دلیل شرایط کرونا و یا عوامل دیگر وعدم امکان سفر به مقصد هتل رزرو شده، از آنجا که هتلهای خارجی تابع قوانین و شرایط حاکم داخلی جمهوری اسلامی ایران نمی باشند، قوانین کنسلی هتل و تامین کننده مربوطه اعلام شده در زمان انجام رزرو اعمال می گردند. استرداد هرگونه وجهی منوط به پذیرش تامین کننده و تنها پس ازعودت آن به تریپ میسر خواهد بود. در صورت عدم استرداد از سوی هتل و تامین کننده، تریپ هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.
در صورتی که مسافر بدون اطلاع قبلی از انجام سفر خودداری ورزد، قوانین کنسلی مربوط به هتل رزرو شده اعمال میگردد.
درصورتی که مسافرین به صورت گروهی یا خانوادگی اقدام به رزرو هتل نمایند و یکی از مسافرین به هرنحوی نتواند از خدمات رزرو شده استفاده نماید (اعم از اینکه صدور ویزا و یا بلیط هر یک از مسافرین با مشکل و یا با تأخیر مواجه شود) شرایط استفاده از خدمات خریداری شده برای سایر مسافرین کمافیالسابق معتبر خواهد بود و در صورت عدم استفاده آنان از خدمات هیچگونه مسئولیتی متوجه تریپ نخواهد بود. قابل ذکر است شخصی که در وب سایت تریپ در مسافرتهای گروهی یا خانوادگی اقدام به ثبت نام مینماید، به عنوان نماینده مسافرین شناخته می شود و هرگونه پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه صرفا از طریق نماینده مسافرین امکانپذیر می باشد. تریپ هیچگونه مسئولیتی در قبال پاسخ به سایر مسافرین ندارد.
حفظ اموال و مدارک شخصی در طول سفر و اقامت در هتل کشور مقصد به عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن و یا صدمه وارد شدن به اموال، هیچگونه مسئولیتی برعهده تریپ نمی باشد.
درصورتیکه در طول اقامت مسافر، هتل تحت تعمیرات قرار داشته باشد و این امر موجبات نارضایتی مسافر را فراهم آورد، مسافر شخصا باید مراتب نارضایتی خود را به هتل اعلام و موضوع را حل و فصل نماید. در چنین شرایطی هیچگونه مسئولیتی بر عهده تریپ نمی باشد.
کنترل تاریخ اعتبار گذرنامه مسافر و شرایط سنی همراهان و صحت اطلاعات ورودی برعهده مسافر می باشد.
پرداخت عوارض خروج از کشور بر عهده مسافر می باشد.
در خصوص عدم ارائه هر گونه خدمات جانبی از سوی هتل از جمله ترانسفر رایگان، هتل مربوطه پاسخگو خواهد بود و تریپ هیچگونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت.
کلیه اطلاعات نمایش داده شده در سایت تریپ، توسط هتلها و تامین کنندگان آنان تولید و ارائه میشود. این اطلاعات شامل درجه بندی، موقعیت مکانی، امکانات و سرویس های اتاقها، موجودی، نوع و ظرفیت اتاقها، قوانین کنسلی، نقشه و تصاویرهتل ها میباشند و مسئولیت صحت آن تنها بر عهدهی هتل ها و تامین کنندگان می باشد. جهت کسب و اطلاعات بیشتر مسافر میتواند با شماره پشتیبانی تریپ تماس حاصل نماید.
در صورت عدم پذیرش مسافر توسط هتل رزرو شده به دلایلی غیر از دلایل منتسب به مسافرو یا ابطال رزرو تایید شده مسافرتوسط هتل به دلایلی خارج از اراده و کنترل تریپ، تریپ تمام تلاش خود را جهت رفع موانع موجود بعمل خواهد آورد. چنانچه با وجود تلاشها و پیگیریهای صورت گرفته توسط تریپ و تامین کننده مربوطه، هتل کماکان از پذیرش مسافر امتناع ورزد، با هماهنگی تامین کننده هتل دیگری با شرایط مشابه در کمترین زمان ممکن جهت جایگزینی به مسافر پیشنهاد می گردد. در این شرایط تریپ متعهد میگردد تا در شرایط خاص هتل جایگزینی تا حداکثر %25 بیشتراز قیمت پرداخت شده توسط مسافر، بدون دریافت هرگونه هزینه ای تامین نماید؛ اما چنانچه اختلاف قیمت بیشتر از %25 باشد مسافر می بایست پرداخت ما به التفاوت مبلغ را تقبل نماید. در صورت عدم پذیرش هتل جایگزین توسط مسافر و یا امتناع از پرداخت مابه التفاوت اضافی (در صورت وجود اختلاف نرخی بالاتر از%25)، کل مبلغ پرداخت شده اولیه توسط مسافر بدون کسر هرگونه جریمه ای به مسافر مسترد می گردد. بدیهی است اقدامات مذکور از سوی تریپ منوط به تماس با واحد پشتیبانی خواهد بود.
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.