https://gateway.trip.ir/api/

قوانین رزرو هتل خارجی سایت تریپ

قوانین رزرو هتل های خارجی

  • جهت دسترسی به نرخ های صحیح و معتبر هتل می بایستی در زمان وارد کردن اسامی مسافرین، حتما ملیت به صورت صحیح طبق گذرنامه انتخاب شود. در غیر اینصورت امکان بروز مشکل در زمان پذیرش مسافر در هتل وجود داشته و مسئولیت پرداخت هرگونه اختلاف نرخی احتمالی مستقیما بر عهده مسافر خواهد بود.
  • با توجه به اینکه پس از پرداخت و نهایی شدن رزرو، امکان هیچگونه تغییری وجود ندارد، در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات باید ابتدا هتل رزرو شده با رعایت قوانین و اعمال جریمه مربوطه کنسل شده و سپس اقدام به رزرو جدید نمود، لذا  دقت نمایید کلیه اطلاعات به صورت صحیح و دقیق وارد شوند.
  • برخی هتل‌ها مبلغی را تحت عنوان وجه تضمین (Security Deposit) از مسافر اخذ می‌نمایند تا در صورت بروز هرگونه خسارت از سوی مسافر از محل وجه تضمین دریافتی نسبت به جبران خسارات وارده اقدام نمایند.
  • جهت ورود به برخی هتل ها در مناطق مختلف دنیا خصوصا در منطقه آمریکای شمالی از جمله ایالات متحده آمریکا و کانادا ارائه کارت اعتباریCredit Card توسط مسافر الزامی است. این هتل ها وجه تضمین به صورت نقدی را نمی پذیرند. برخی هتل ها و یا تامین کنندگان در بخش قوانین هتل به الزام ارائه کارت اعتباری شخصی توسط مسافر اشاره میکنند اما چنانچه اطلاعاتی در این زمینه موجود نبود مسافر می بایستی پیش از انجام رزرو جهت بررسی و کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی تریپ تماس حاصل نماید. در صورت عدم رعایت این نکته و بروز مشکل هیچگونه مسئولیتی برعهده سایت تریپ نمی باشد.
  • در بسیاری از کشورها مبالغی تحت عنوان عوارض و یا مالیات توریست، مالیات شهری و... به ازای هر شب اقامت از گردشگران اخذ می‌گردد. پرداخت این عوارض به هتل برعهده مسافر می باشد و خارج از حوزه اختیارات و مسئولیت‌های تریپ قرار دارد.
  • اتاق رزرو شده از سوی مسافر غیر قابل انتقال به غیر است. مبنای تحویل اتاق به مسافر اطلاعات ثبت شده در وب ‌سایت تریپ می باشد. در صورت عدم تطابق اطلاعات فرد با اطلاعات ثبت شده، مسافر پذیرش نخواهد شد.
  • ممکن است حین خرید و پرداخت هزینه رزرو هتل، ظرفیت هتل انتخابی شما تکمیل شود. اگر این اتفاق بعد از پرداخت افتاد، مبلغ به حساب شما باز می‌گردد و می‌توانید مجددا برای رزرو هتل اقدام کنید. بدیهی است کسر مبلغ از حساب کاربر به منزله ی رزرو قطعی نیست و تنها پس از تایید و صدور واچر نهایی هتل، رزرو قطعی خواهد شد.
  • پس از رزرو نهایی، تغییر تاریخ مقدور نمی باشد. در صورت نیاز باید رزرو خود را طبق قوانین مربوطه کنسل کنید و رزرو جدید با شرایط و نرخ جدید انجام شود.
  • عموما زمان پذیرش(Check-in)  ۱۴:۰۰ و زمان تخلیه(Check-out) ۱۲:۰۰ ظهر می باشد اما این زمانها میتوانند برای برخی هتل ها متفاوت باشند لذا مسافرین موظف هستند طبق زمان بندی هتل محل اقامت خویش اقدام نمایند.
  • چنانچه انتظار می رود ورود مسافر به هتل بعد از ساعت  ۱۴:۰۰ انجام گیرد، حتما از قبل این موضوع را به اطلاع تیم پشتیبانی تریپ رسانده تا زمان تقریبی ورود مسافر به هتل اعلام گردد. در غیر اینصورت ممکن است هتل پس از زمان پذیرش معمول، مسافر را غایب (No-Show) تلقی کرده و اقدام به ابطال رزرو نماید. در چنین شرایطی هیچگونه مسئولیتی برعهده تریپ نمی باشد.
  • برخی هتل ها و اقامتگاه ها دارای خدمات پذیرش ۲۴ ساعته نیستند و نمی توانند پذیرای دیرتر از موعد(Late Check-in)  مسافرین باشند. در صورتیکه مسافر قصد ورود دیرهنگام به هتل را دارد می بایستی حتما پیش از نهایی کردن رزرو یا از طریق تماس مستقیم با هتل و یا تماس با پشتیبانی تریپ از زمان و شرایط پذیرش هتل مورد نظر مطلع گردد. در غیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی بر عهده تریپ نمی باشد.
  • پایان دادن زودتر از موعد به اقامت (Early Check-out) مشمول استرداد بخشی از هزینه پرداختی برای زمان استفاده نشده نخواهد بود. در صورت نیاز به ترک زودهنگام حتما از هتل برگه تایید خروج مهر شده گرفته شود.
  • در صورت تحویل اتاق دیرتر از موعد مقرر توسط هتل، هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نخواهد شد.
  • با توجه به قوانین تامین کننده، در صورت کنسل کردن رزرو هتل، علاوه بر جریمه قید شده در قوانین هتل، مبلغ %۵ هزینه خدمات (Service Fee) نیز از مبلغ کل کسر و باقیمانده به حساب پرداخت کننده بازگردانده خواهد شد.
  • اتاق‌های ۳ تخته (Triple) میتوانند شامل یک اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه (Extra bed) و یا سه تخت استاندارد باشند. ممکن است اتاق سه تخته از نظر اندازه و سایز با اتاق دو تخته یکی باشد. سایز و طبقه اتاق بستگی به شرایط و ظرفیت هتل در زمان پذیرش مسافر دارد و کاملا از کنترل سایت تریپ خارج بوده و هیچ مسئولیتی در این خصوص برعهده تریپ نمی باشد.
  • یادآور می شود در صورتی که مسافر اقدام به رزرو اتاق دو تخته  (Double/Twin) نموده و دارای همراه (کودک) باشد، الزاما تختی به کودک همراه اختصاص داده نخواهد شد. قانون سن کودک همراه در هتلهای مختلف متفاوت می باشد لذا چنانچه پذیرش کودک همراه مسافر شامل هزینه باشد می بایستی مستقیما توسط مسافر به هتل پرداخت گردد. در صورت نیاز به اختصاص تخت به کودک همراه در هر سنی باید کودک را به عنوان بزرگسال انتخاب کرده و با اطمینان از تطابق ظرفیت متناسب اتاق انتخابی اقدام به انجام رزرو شود. در صورت عدم رعایت این نکته هزینه مربوط به نفر اضافه می بایست، مستقیما در زمان پذیرش به هتل پرداخت گردد و هیچگونه مسئولیتی در این رابطه متوجه سایت تریپ نمی باشد.
  • هزینه ابطال رزرو هتل یا عدم استفاده از آن به قوانین تامین کننده هتل انتخابی ( که در بخش قوانین هتل در مقابل هر اتاق ذکر شده است) بستگی دارد:

- برخی هتل‌ها از لحظه خرید غیر قابل استرداد هستند.

- برخی هتل‌ها از تاریخ خاصی بعد از خرید غیر قابل استرداد هستند.

  • در صورت نیاز مسافر می تواند درخواست ابطال رزرو خویش را از طریق تماس با پشتیبانی سایت ثبت نماید.
  • مبلغ قابل استرداد پس از تایید کنسلی، طبق شرایط و قوانین رزرو مربوطه که خریدار در زمان انجام رزرو با آن موافقت کرده محاسبه و به شماره‌ حسابی که پرداخت وجه اولیه از طریق آن انجام شده  بازگشت داده می‌شود. بازپرداخت مبلغ قابل استرداد، حداکثر ظرف ۹۶ ساعت کاری انجام خواهد شد.
  • با رزرو اتاق هتل، خریدار با شرایط کنسلی آن اتاق موافقت می‌کند. هزینه‌ کنسلی بر اساس زمان رزرو، هتل مورد نظر و نوع اتاق متفاوت است. لطفا پیش از خرید، شرایط کنسلی هر اتاق را با دقت مطالعه کنید. شرایط کنسلی در بخش "قوانین هتل" قابل مشاهده هستند.
  • قیمتی که در بخش ورود به درگاه پرداخت بانک در سایت تریپ نمایش داده می‌شود، مبلغی است که خریدار برای کل مدت اقامت و برای کل اتاق‌های درخواستی می‌پردازد.
  • بدیهی است رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شب‌های درخواست شده طبق مواردی که در واچر ذکر شده می باشد. قوانین هتل‌ها در خصوص خدماتی از قبیل ترانسفر فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، پارکینگ، خشکشویی، اجاره‌ی خودرو و غیره جزء خدمات اضافه محسوب گردیده و شامل هزینه جداگانه می باشد که توسط هتل مستقیما از مسافر دریافت می‌گردد.
  • در صورتیکه به هر دلیلی پرداخت از درگاه بانکی موفقیت‌آمیز نباشد، هزینه‌ی کسر شده از حساب کاربر، طبق قوانین بانکی به حساب خریدار بازگشت داده خواهد شد. این کار مستقیما توسط بانک انجام می شود.
  • پس از پرداخت موفقیت آمیز هزینه رزرو، واچر قطعی اقامت هتل در منوی “پروفایل کاربر - خریدهای من” موجود و قابل دسترسی می باشد. چنانچه با وجود پرداخت موفق وجه، واچر هتل در دسترس خریدار نبود لطفا جهت پیگیری با تیم پشتیبانی تریپ تماس بگیرید.(۷۵۱۳۴۰۰۰-۰۲۱)
  • چنانچه عدم انجام سفر به دلایلی مانند ممنوع ‌الخروجی مسافر، لغو و یا تغییر زمان پرواز از سوی مسافر یا شرکت هواپیمایی باشد مسئولیت خسارات مربوط به کنسلی هتل، تاخیر و یا تعجیل به عهده مسافر می باشد.
  • چنانچه در برخی موارد گذرنامه مسافر در بدو ورود به فرودگاه کشور مقصد توسط مقامات ذیربط اخذ و هنگام مراجعت به فرودگاه به ایشان برگشت داده شود، هیچگونه مسئولیتی در خصوص عدم پذیرش هتل متوجه تریپ نخواهد بود.
  • در صورت عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد، قوانین کنسلی دقیقا مطابق قوانین کنسلی هتل ذکر شده در زمان انجام رزرو اعمال می گردد و قوانین ویژه‌ای برای اینگونه موارد وجود ندارد. همچنین مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت به عهده مسافر است.
  • در صورت بسته شدن مرزهای کشور به دلایل مختلف مانند شیوع کرونا و یا عوامل دیگر که منجر به عدم امکان سفر به مقصد هتل رزرو شده شود، از آنجا که هتلهای خارجی تابع قوانین و شرایط حاکم داخلی جمهوری اسلامی ایران نمی باشند، قوانین کنسلی هتل و تامین کننده مربوطه در زمان انجام رزرو اعمال می گردند. استرداد هرگونه وجهی منوط به پذیرش تامین کننده و تنها پس از عودت آن به تریپ میسر خواهد بود. در صورت عدم استرداد از سوی هتل و تامین کننده، تریپ هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.
  • در صورتی که مسافرین به صورت گروهی یا خانوادگی اقدام به رزرو هتل نمایند و یکی از مسافرین به هر نحوی نتواند از خدمات رزرو شده استفاده نماید (اعم از اینکه صدور ویزا و یا بلیط هر یک از مسافرین با مشکل و یا با تأخیر مواجه شود) شرایط استفاده از خدمات خریداری شده برای سایر مسافرین معتبر خواهد بود و در صورت عدم استفاده آنان هیچگونه مسئولیتی متوجه تریپ نخواهد بود.
  • حفظ اموال و مدارک شخصی در طول سفر و اقامت در هتل کشور مقصد به عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن و یا وارد شدن صدمه به اموال، هیچگونه مسئولیتی برعهده تریپ نمی باشد.
  • درصورتیکه در طول اقامت مسافر، هتل تحت تعمیرات قرار داشته باشد و این امر موجب نارضایتی مسافر گردد، مسافر شخصا باید مراتب نارضایتی خود را به هتل اعلام و موضوع را حل و فصل نماید. در چنین شرایطی هیچگونه مسئولیتی بر عهده تریپ نمی باشد.
  • کنترل تاریخ اعتبار گذرنامه مسافر و شرایط سنی همراهان و صحت اطلاعات ورودی برعهده مسافرین می باشد و تریپ مسئولیتی در برابر بروز هرگونه مشکل مربوط به اطلاعات نادرست مسافر نخواهد داشت.
  • پرداخت عوارض خروج از کشور بر عهده مسافرین می باشد.
  • سایت تریپ هیچگونه مسئولیتی در خصوص عدم ارائه هر گونه خدمات خارج از آنچه که در واچر رزرو هتل ثبت شده ندارد.
  • کلیه اطلاعات نمایش داده شده در سایت تریپ، توسط هتل‌ها و تامین کنندگان آنان تولید و ارائه می‌شود. این اطلاعات شامل درجه بندی، موقعیت مکانی، امکانات و سرویس های اتاق‌ها، موجودی، نوع و ظرفیت اتاق‌ها، قوانین کنسلی، نقشه و تصاویر هتل ها میباشند و مسئولیت صحت آن تنها بر عهده‌ی هتل ها و تامین کنندگان می باشد. جهت کسب و اطلاعات بیشتر مسافر می‌تواند با شماره پشتیبانی تریپ تماس حاصل نماید.
  • در صورت عدم پذیرش مسافر توسط هتل به دلایلی غیر از دلایل منتسب به مسافر و یا ابطال رزرو تایید شده توسط هتل به دلایلی خارج از اراده و کنترل تریپ، تیم پشتیبانی تریپ تمام تلاش خود را جهت رفع موانع موجود بعمل خواهد آورد. چنانچه با وجود تلاشها و پیگیریهای صورت گرفته توسط تریپ و تامین کننده مربوطه، هتل کماکان از پذیرش مسافر امتناع ورزد، با هماهنگی تامین کننده هتل دیگری با شرایط مشابه در کمترین زمان ممکن جهت جایگزینی به مسافر پیشنهاد می‌ گردد. در این شرایط تریپ متعهد میگردد تا در شرایط خاص هتل جایگزینی تا حداکثر %۲۵ بیشتر از قیمت پرداخت شده توسط مسافر، بدون دریافت هرگونه هزینه ای تامین نماید. اما چنانچه اختلاف قیمت بیشتر از %۲۵ باشد مسافر می بایست پرداخت ما به التفاوت مبلغ را تقبل نماید. در صورت عدم پذیرش هیچ یک از هتل های جایگزین ارائه شده توسط مسافر و یا امتناع از پرداخت ما به التفاوت مازاد (در صورت وجود اختلاف نرخی بالاتر از %۲۵)، کل مبلغ پرداخت شده اولیه توسط مسافر بدون کسر هرگونه جریمه به مسافر مسترد می گردد. بدیهی است اقدامات مذکور از سوی تریپ منوط به تماس با واحد پشتیبانی خواهد بود.


اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

QRcode
برای دانلود اسکن کنید
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc