https://gateway.trip.ir/api/

فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 راهنمای سفر

فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

فرودگاه صبیحه گوکچن یا صبیحا گوکچن (Sabiha Gokcen International Airport)، یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی استانبول، به یاد اولین بانوی خلبان ترکیه‌ای نام‌گذاری شده است. دوست دارید بدانید این فرودگاه در کدام منطقه از استانبول قرار گرفته و چه امکاناتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد؟ در این مقاله از سایت تریپ به معرفی کامل فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول می‌پردازیم و اطلاعاتی مفید و کاربردی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، از مطالعه مطلب پیش‌رو پشیمان نخواهید شد.

فرودگاه صبیحه گوکچن کجاست؟

ساخت فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن از سال 1998 آغاز و در سال 2001 به اتمام رسید. این فرودگاه در بخش آسیایی استانبول، در محله پندیک بهره‌برداری شد تا پاسخگوی نیازهای مسافرین در این قسمت از شهر باشد. صبیحه گوکچن از لحاظ ترافیک حمل مسافر به عنوان سومین فرودگاه مهم ترکیه شناخته می‌شود و در سال 2010 نیز موفق به دریافت عنوان بهترین فرودگاه جهان از طرف کنگره جهانی خطوط هوایی ارزان قیمت لندن شد. با مشاهده موقعیت فرودگاه صبیحا روی نقشه گوگل به راحتی می توانید خود را به این فرودگاه برسانید.

اهالی استانبول می‌توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از اقصی نقاط شهر خود را به این فرودگاه برسانند؛ همچنین سرویس‌های رفت و برگشت اتوبوس نیز در مسیر این فرودگاه فعال و آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند. یکی از بیشترین سوال‌ها درباره فاصله فرودگاه صبیحا تا میدان تکسیم است که در بخش بعدی به آن پاسخ خواهیم داد.

صبیحه گوکچن کیست؟

شاید کنجکاو باشید بدانید صبیحه گوکچن چه کسی بوده است که نامش را روی این فرودگاه گذاشته‌اند. صبیحه گوکچن دخترخوانده آتاترک و نخستین خلبان زن ترکیه بود که در 23 سالگی خلبان هواپیماهای جنگنده شد. او اصالتا یک دختر ارمنی و از بازمنانده های کشتار ارمنی ها در سال 1915 بود که آتاتورک او را به فرزندخواندگی قبول کرد.

فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

عکسی از فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

فاصله فرودگاه صبیحا تا میدان تکسیم استانبول چقدر است؟

فاصله فرودگاه صبیحا تا میدان تقسیم حدود 44 کیلومتر است. شما می‌توانید با استفاده از ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی این مسافت را در کمتر از 40 دقیقه طی کنید. البته به دلیل ترافیک مشهور استانبول، طی کردن این فاصله در برخی مواقع حدود دو ساعت زمان می‌برد. پس فاصله بین فرودگاه صبیحا تا مرکز شهر استانبول را در حدود 2 ساعت می توانید طی کنید.

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به فرودگاه صبیحا، استفاده از تاکسی است. تاکسی‌های استانبول به سه نوع معمولی، سیاه و فیروزه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند؛ ازاین‌رو هزینه استفاده از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای استفاده از تاکسی‌های سیاه باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید. در حال حاضر هزینه تاکسی از فرودگاه صبیحه تا میدان تکسیم حدودا بین 170 تا 200 لیر است.

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به فرودگاه صبیحا برویم؟

یکی از سوال‌های رایج مسافران این است که چگونه از فرودگاه جدید استانبول به فرودگاه صبیحا برویم؟ در پاسخ باید بگوییم فاصله فرودگاه صبیحا تا فرودگاه جدید استانبول حدود 85 کیلومتر است و طی کردن آن حدود یک ساعت طول می‌کشد. فرودگاه جدید در منطقه آرناووت کوی و در فاصله 54 کیلومتری مرکز شهر استانبول قرار دارد و تاکسی‌ها و اتوبوس‌های موجود در این فرودگاه شما را به راحتی به فرودگاه صبیحا می‌رسانند.

ما در مقاله ای به طور کامل به همه چیز درباره فرودگاه جدید استانبول پرداخته ایم.

اطلاعات پرواز فرودگاه صبیحا گوکچن

فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول یکی از قطب‌های اصلی پروازهای آنادولوجت و ترکیش ایرلاین است؛ همچنین ایرلاین‌هایی همچون فلای دبی، امارات، کویت ایرویز و هواپیمایی بریتیش نیز در این فرودگاه فعال هستند.
پروازهای این فرودگاه نیز ممکن است مانند بسیاری از فرودگاه‌های جهان به دلایل مختلف دچار تاخیر یا اختلال شود. برای به دست آوردن اطلاعات پرواز فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول و ساعت دقیق پروازها، می‌توانید به سایت این مجموعه به آدرس sabihagokcen.aero مراجعه کنید.

داخل فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

عکسی از امکانات داخل فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

امکانات فرودگاه صبیحه استانبول

فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول امکانات خدماتی و رفاهی بسیاری را در اختیار مسافران قرار داده است. پروازهای داخلی و خارجی متعددی در ترمینال‌های این فرودگاه انجام می‌شود. بزرگ‌ترین ترمینال فرودگاه صبیحه ظرفیت بیش از 25میلیون مسافر را دارد و امکاناتی از قبیل داروخانه، فروشگاه، باجه‌های تبدیل ارز، اینترنت رایگان، هتل، رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، سالن کنفرانس و اداره پست را در خود جای داده است. اگر در فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول احساس گرسنگی کردید، به راحتی می‌توانید بهترین غذاهای ترکی، بین‌المللی و فست‌فودی را در رستوران‌هایی همچون برگر کینگ، مک دونالد و کی اف سی نوش جان کنید. کافی‌شاپ‌های این مجموعه نیز نوشیدنی‌های متنوع و رنگارنگی به مسافران عرضه می‌کنند.

رزرو بلیط استانبول، فقط با چند کلیک از سایت تریپ

در این مقاله به معرفی کامل فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول پرداختیم و کلیه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، پیش از هر چیز باید درباره فرودگاه‌های آن بدانید. اگر قصد سفر به استانبول و گشت‌وگذار در این شهر زیبا را دارید، زمان را از دست ندهید و همین حالا بلیط استانبول یا تور استانبول را از طریق سایت تریپ خریداری کنید. با خریداری تورهای داخلی و خارجی تریپ، بهترین امکانات را با قیمت بسیار مناسب در اختیار خواهید داشت.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc