https://gateway.trip.ir/api/

بهترین مقصدهای ترکیه در فصل پاییز

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

بهترین مقصدهای ترکیه در فصل پاییز

ترکیه یکی از بهترین کشورها برای گشت و گذار است و هر ساله میلیون ها گردشگر از سراسر جهان به این کشور سفر می‌کنند. ترکیه کشوری چهار فصل است و در بهار، تابستان، پاییز و زمستان جذابیت‌های زیادی دارد. فصل زیبای پاییز یکی از بهترین زمانهایی است که می‌توان به ترکیه سفر کرد. در این فصل برگ درختان به رنگ های زرد و نارنجی و قرمز در می‌آیند و شهر جلوه زیبایی به خود می‌گیرد. از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در پاییز شهر استانبول، کاپادوکیه، ازمیر، مرسین، ماردین، بورسا و ... هستند. در ادامه شما را با بهترین مقاصد گردشگری و شهرهای جذاب ترکیه در پاییز بیشتر آشنا می کنیم؛ با ما همراه شوید.

نمای از شهر استانبول ترکیه در پاییز

نمای از شهر استانبول ترکیه در پاییز

استانبول

استانبول یکی از شهرهای معروف ترکیه است و مجموعه‌ای از مکان‌هایی را  از موزه های جذاب گرفته تا باغ‌های آرام و بازارهای شلوغ برای بازدید در پاییز ارائه می‌دهد. رستوران‌ها و کافه‌‌های دیدنی زیادی وجود دارد که می‌‌توانید در آن‌‌ها طعم غذاهای لذیذ ترکی را بچشید. شاید دوست داشته باشید صبح پاییزی خود را مثل مردم محلی با یک فنجان قهوه ترکی بخارپز شروع کنید. در این فصل از سال می‌توانید قلعه‌ها و آب انبارهای استانبول و سایر آثار تاریخی شهر و میراث شگفت انگیز آن را تماشا کنید. از جمله مکان هایی که در استانبول باید از آنها دیدن کنید، مساجد تاریخی آن نظیر مسجد ایاصوفیه، مسجد اورتاکوی، مسجد آبی و مکان های تاریخی دیگر از جمله کاخ توپکاپی، میدان تکسیم، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، موزه هنرهای ترکی و اسلامی و البته بازار بزرگ استانبول و بازار ادویه این شهر است.

کاپادوکیا

کاپادوکیه یا کاپادوکیا به لطف مناظر زیبا، تاریخ شگفت انگیز و امکان بالون سواری یکی از بهترین مکان های ترکیه برای گشت و گذار در پاییز است. مناظر خیره کننده کاپادوکیه که در پی قرن ها فوران آتشفشانی ساخته شده است توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد. صرف نظر از زمانی که به این شهر سفر می‌کنید، مناظر و چشم اندازهای زیبا و دیدنی و در عین حال آرام کاپادوکیا فوق العاده جذاب است. کسانی که روحیه ماجراجویانه دارند، آب و هوای خشک کاپادوکیه را برای پیاده روی و دره‌نوردی مناسب می‌یابند. پاییز کاپادوکیا، یکی از محبوب ترین فصول گردشگری در این شهر ترکیه است. کاپادوکیا شهری کاملاً آرام است و رنگ‌ های پاییزی جلوه شهر را جادویی می‌کند. می‌توانید در این شهر به فعالیت‌هایی نظیر پیاده‌روی یا دوچرخه ‌سواری و تماشای بالن سواری و عکاسی بپردازید.

ازمیر

شهر ازمیر مقصد آرام و زیبایی برای استراحت است که به سواحل خیره‌کننده‌اش مشهور است. این شهر در فصل پاییز به یکی از جذاب‌ترین شهرهای ترکیه تبدیل می‌شود. ازمیر بازارهای شلوغ و جذاب و خیابان های رنگارنگی دارد. همچنین خیابان های آلاکاتی در ازمیر نیز در فصل پاییز پر از جذابیت و زیبایی است.

جالب است بدانید در فرهنگ ترکی حمام از اهمیت خاصی برخوردار است و از زمان های قدیم به عنوان یک فعالیت اجتماعی در نظر گرفته میشد. شما می توانید در فصل پاییز به حمام های آبگرم این شهر زیبا بروید و خستگی خود را با یک حمام ترکی از تن به در کنید.

ماردین

استان ماردین در جنوب شرقی ترکیه قرار دارد و مخزن تاریخ، باستان شناسی و میراث مذهبی است. شهر ماردین که بر روی صخره ای شناور بر فراز دشت مسطح بین النهرین قرار دارد، در هر زمانی از سال دیدنی است و به خصوص در فصل پاییز جذابیت های زیادی دارد. این شهر از سنگ آهک اکروی رنگ ساخته شده است و هماهنگی کاملی با چشم اندازهای اطراف خود دارد. ماردین به دلیل آفتاب گرمی که دارد، مقصد خوبی در فصل های سرد سال به ویژه فصل پاییز است.

گذراندن چند روز در میان خانه های سنگی و تاریخی ماردین باعث می شود احساس کنید به سیاره دیگری منتقل شده‌اید. به احتمال زیاد در پاییز با هیچ توریستی روبرو نخواهید شد و همین به شما این فرصت را می‌دهد تا با فرهنگ این منطقه بیشتر آشنا شوید و غذاهای لذیذ محلی را هم تجربه کنید.

بوزکادا

تابستان در بوزکادای ترکیه فصل برداشت انگور در تاکستان‌های معروف است. این شهر در پاییز نیز به مقصدی آرام تبدیل می‌شود؛ جایی که می‌توانید غذاهای عالی دریای اژه را میل کنید. پس سفر به بوزکادا در فصل پاییز هم می‌تواند یکی از مقاصد شما در سفر به ترکیه باشد.

فتحیه

فتحیه به طور معمول یکی از جاذبه‌های توریستی محبوب است و در تمام سال گردشگران خاص خود را دارد. اما در پاییز تعداد افراد محلی بیشتر از گردشگران است و به همین دلیل این شهر به فضای دلپذیرتری تبدیل می‌شود. تمام خلیج‌ ها و مکان ‌های تاریخی خیره ‌کننده دریای اژه، از جمله پاتارا، زانتوس، کالکان، دالیان، کاباک، لتون و کاونوس را در این شهر زیبای ترکیه می‌بینید. از آب و هوای دلپذیر پاییزی استفاده کنید و اگر علاقه‌مند به پیاده روی هستید، مسیر لیسیا را پیاده طی کنید.

شهر بورسا ترکیه در پاییز

شهر بورسا ترکیه در پاییز 

بورسا

بورسا یکی از شهرهای بزرگ شمال غربی ترکیه است که جاذبه های بسیار متنوعی برای گردشگران دارد. این شهر در پای رشته کوه اولوداگ واقع شده است و در فصل پاییز چشم انداز زیبایی از کوه‌ها و جنگل‌ها دارد. بورسا به دلیل پارک‌‌ها و باغ ‌های فراوانی که دارد به «بورسای سبز» معروف شده است. شهر بورسا به خاطر مکان‌ های تاریخی خود از جمله اولو کامی، بازار ییلدیریم و موزه کاراگوز به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. سفر به بورسا در پاییز خالی از لطف نیست و دیدن مناظر رنگارنگ و درختان زرد و نارنجی این شهر فرصت خوبی برای گشت و گذار پاییزی فراهم می‌کند.

افسوس

شهر باستانی افسوس و روستای 3 هزار ساله بهرام ‌کاله از مقاصد دیدنی برای علاقه‌ مندان به تاریخ است، چراکه گردشگران با بازدید از این شهر گویی خود را در دوران تاریخی متفاوتی می‌‌بینند. هنگام صرف غذا در دریای اژه، می‌توانید خرابه‌‌های باستانی را نظاره کنید. شهر باستانی افسوس یکی از شناخته شده ترین مکان های باستان شناسی ترکیه و پربازدیدترین جاذبه تاریخی در طول تابستان است. این شهر به خاطر کشتی های کروز در نزدیکی کوش آداسی هر روز مملو از هزاران گردشگر است.

مرسین

مرسین بیش از 108 کیلومتر خط ساحلی دارد. بنابراین، بسیاری از سواحل کشف نشده در این شهر وجود دارد که نظر هر ماجراجویی را به خود جلب می کند. قلعه دختر، غارهای بهشت و جهنم، صومعه آلاهان، آدامکایلار، کانلیدیوان، سولی پمپیپولیس، شهر باستانی آنموریوم و دروازه کلئوپاترا تنها تعدادی از مکان‌ های باستانی این شهر هستند که به خوبی شناخته شده‌اند.

کاندا

جزیره دوست داشتنی کاندای ترکیه یکی از شهرهای فوق العاده جذاب برای زوج های جوان است. می توانید در یکی از بوتیک هتل‌ های واقع در ساختمان‌ های سنگی قدیمی بازسازی ‌شده اقامت کنید و از غذاهای لذیذ دریای اژه که با روغن زیتون معروف تهیه می شوند لذت ببرید. پاییز فصل عشاق است و سفر به این جزیره رویایی در این فصل سفری عاشقانه را رقم خواهد زد.

دیگر جاذبه های دیدنی ترکیه در پاییز

در فصل پاییز ترکیه بسیار جذاب و دیدنی می‌شود. این کشور جاذبه های بسیار زیادی دارد که در فصل پاییز هم زیبا و تماشایی است. بیایید برخی از جاذبه های گردشگری ترکیه در پاییز را با هم مرور کنیم:

کاخ اسحاق پاشا

کاخ اسحاق پاشا در تابستان‌ها بسیار گرم و در زمستان‌ هوای بسیار سردی دارد. اما ارزش آن را دارد که در فصل پاییز به تماشای آن بروید.کاخ عثمانی اسحاق پاشا بر فراز صخره‌ ها واقع شده است و بیش از 400 سال پس از ساخت این کاخ توسط نوادگان خانواده پاشا، طاق ‌ها و گنبدهای کلاسیک آن هنوز به عنوان گواهی بر نبوغ خود باقی مانده ‌اند.

چشمه های آب گرم پاموکاله

یکی دیگر از جواهرات زمستانی ترکیه که باید از آن بازدید کرد، چشمه های آبگرم پاموکاله و «قلعه پنبه» است. این مقصد محبوب در تمام طول سال گردشگرانی را به خود جلب می‌کند؛ پاموکاله برای طبیعت گردان مقصد جذابی است و تجربه‌ای عالی از طبیعت را برای هر گردشگری رقم می‌زند. این مکان اولین بار در قرن دوم قبل از میلاد توسط رومی ها به عنوان یک استراحتگاه آبگرم مورد استفاده قرار گرفته است. آب چشمه طبیعی پاموکاله بهترین مرهم برای پاهای سرد و واریس پا است. آب ‌های حرارتی که از تراس‌ های تراورتن انباشته سرریز می ‌شوند، سرشار از مواد معدنی هستند و در حین سرازیر شدن، شکل‌ ها و نقش‌ های زیبایی را به نمایش در می آورند.

کوه های کاکار

کوه‌ های کاکار با داشتن برخی از باشکوه ‌ترین مسیرهای پیاده ‌روی در جهان، با قله ‌های پوشیده از برف و صخره‌‌های شگفت ‌انگیز، منظره‌ ای باشکوه از پاییز ترکیه را به نمایش می گذارد. دامنه‌های کوه که در پشت ساحل دریای سیاه و منطقه چای ریزه واقع شده‌‌اند، شیب ‌دار و تا حدی پوشیده از درخت هستند و برای تورهای اسکی در زمستان مناسب است. مراتع کوهستانی با سراشیبی‌های تند و ملایم در این منطقه وجود دارد. بلندترین رشته کوه کاکار تقریبا 4 هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در زمستان بسیار سرد است.

پیست اولوداگ ترکیه

پیست برفی اولوداگ ترکیه

پیست اولوداگ

کوه‌های اولوداگ که یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی ترکیه را در خود جای داده است، ۲۸ کیلومتر شیب دارد و برای اسکی ‌بازان مبتدی و با تجربه مناسب است. اکثر بازدیدکنندگان از طریق تله کابین اولوداگ از کوه بالا می روند که تقریباً 25 دقیقه طول می‌کشد و طولانی‌ترین تله کابین در ترکیه است.

پارک ملی آلاداگلار

پارک ملی آلاداگلار که در استان مرکزی ترکیه گسترده شده است، یکی از مهم‌ترین رشته کوه‌های این کشور است. این پارک کوه‌های سرخ را در خود جای داده است که به دلیل رنگ قرمز درخشانی که هنگام غروب خورشید روی قله‌ها می‌افتد، به این نام خوانده می‌شود.

و در پایان ...

در این مقاله بهترین مقاصد دیدنی ترکیه برای سفر پاییزی را با هم مرور کردیم و برخی از جاذبه های دیدنی کشور ترکیه در فصل پاییز را نام بردیم. برای اطلاع از قیمت رزرو هتل ترکیه و همچنین اطلاع از نحوه رزرو هتل خارجی و برای رزرو هتل استانبول در فصل پاییز می توانید از سایت تریپ اقدام کنید و ارزان ترین هتل ها را به صورت آنلاین و بدون واسطه تهیه نمایید. اگر شما هم در فصل پاییز به ترکیه سفر کرده‌اید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره بهترین مقصدهای ترکیه در پاییز

کدام شهرهای ترکیه در پاییز جذاب است؟

استانبول، بدروم، ازمیر، کاپادوکیه، بورسا، ماردین، فتحیه جزو جذاب ترین شهرهای ترکیه در فصل پاییز هستند.

بهترین جاذبه های ترکیه در فصل پاییز کدامند؟

شهر تاریخی افسوس، پارک ملی آلاداگلار، پیست اولوداگ، کوه های کاکار، چشمه های پاموکاله، کاخ اسحاق پاشا از جمله جاذبه های دیدنی این ترکیه هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc