https://gateway.trip.ir/api/

کوه کازبگی گرجستان

به روز رسانی: 22 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

کوه کازبگی گرجستان

شهر کازبگی به طور رسمی در سال 2006 به نام یک راهب ارتدوکس نام گرفت. منطقه اطراف کازبگی به دلیل موقعیت دیدنی خود در کوه‌ های قفقاز بزرگ شناخته شده است و مرکزی برای کوهنوردان است.
کوه کازبگی که به آن کوه مکینوارتسوری نیز گفته می شود، کوهی در شمال گرجستان است. یکی از بلندترین قله های کشور، کوه کازبگی به ارتفاع 16512 فوت (5033 متر) می رسد. این یک آتشفشان خاموش با شکل مخروطی دوتایی است و گدازه ای تا 1000 فوت (300 متر) ضخامت جریان دارد.
کوه کازبگی گرجستان سومین کوه مرتفع گرجستان است که توسط دشت ها احاطه شده است. این کوه از یخچال پوشیده شده است، و مکانی عالی برای یخ نوردی و کوهنوردی است. 
کوه کازبگی به عروس نیز ملقب است، زیرا چهره ی کوه اغلب در پشت پرده ای از مه پنهان می شود. طبق اساطیر یونانی، تیتان پرومته به عنوان مجازاتی برای آموزش ساختن آتش به بشر، برای همیشه به دامنه کوهی در قفقاز زنجیر شد. 

آشنایی با جاذبه های کازبگی گرجستان

آشنایی با جاذبه های کازبگی گرجستان

آشنایی با جاذبه های کازبگی گرجستان

کازبگی همیشه به عنوان یک دروازه مهم استراتژیک عمل کرده است، زیرا تنها یکی از دو مسیر اصلی است که کشورها را به شمال و جنوب کوه‌ های قفقاز متصل می ‌کند.
کازبگی یک مقصد فوق العاده محبوب هم در بین گردشگران خارجی که با تور گرجستان به این مکان سفر کرده اند و هم مردم محلی است. این کوه دسترسی خوب در تمام طول سال دارد.

کلیسای گرگتی 

مشهورترین جاذبه در منطقه کازبگی، کلیسای گرگتی است، یک مجموعه معماری متعلق به قرن چهاردهم که در 6 کیلومتری شهر کازبگی، 2200 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. 
این مجموعه شامل کلیسای جامع تثلیث مقدس و یک برج ناقوس ساخته شده در قرن 14 و خانه های روحانیون مربوط به قرن 15 است. 
پیاده روی از کازبگی به کلیسا، از طریق دره ای زیبا، حدود دو ساعت طول می کشد. اگر ترجیح می دهید پیاده روی نکنید، می توانید از تاکسی یا حتی اسب استفاده کنید. 

مجسمه های قرون وسطا

عجیب ‌ترین جاذبه در کازبگی موزه مجسمه ‌سازی در فضای باز است، که در ورودی روستای اسنو در مسیر جوتا، در جنوب شرقی کازبگی قرار دارد.
چندین سر سنگی غول پیکر در چشم انداز پراکنده شده است که هر کدام به تصویر یک نویسنده، شاعر یا رهبر بزرگ گرجی اشاره می کند.

موزه تاریخی 

در کازبگی، یک موزه تاریخی واقع در خانه یادبود نویسنده گرجی، الکساندر کازبگی (1848-1890) وجود دارد. این موزه همراه با کتابخانه و وسایل شخصی نویسنده، آثار قوم نگاری مختص منطقه خوی را در خود جای داده است. نمایشگاه های باستان شناسی، آثار مذهبی، کتاب و آثار مختلف از هنرمندان محلی را در خود جای داده است.

نحوه رسیدن به کوه کازبگی

فاصله بین تفلیس و کازبگی 155 کیلومتر است، این دو مکان توسط یک جاده به هم متصل می شوند، به طور متوسط 3 تا 4 ساعت طول می کشد تا بین تفلیس و کازبگی با توجه به وسیله نقلیه، ترافیک و شرایط آب و هوایی سفر کنید.
ارزان ترین راه برای رسیدن به کازبگی مارشوتکا است. آنها از ساعت 8 صبح تا اواخر بعد از ظهر از ایستگاه دیدوب حرکت می کنند. 

تاکسی مشترک

شما می توانید یک تاکسی مشترک را برای رفتن به کازبگی انتخاب کنید، هزینه ی آن حدود 25 لاری می شود.

تاکسی شخصی

اگر به صورت گروهی سفر می‌ کنید، می‌توانید تاکسی شخصی نیز اجاره کنید. قیمت سواری بسته به موقعیت از حدود 100 تا 120 لاری شروع می شود. 

بهترین زمان برای بازدید از کازبگی

بهترین زمان برای بازدید از کازبگی

بهترین زمان برای بازدید از کازبگی

بهترین زمان سفر به کازبگی اواخر بهار و تابستان است، دما هنوز نسبتا ملایم است و میانگین اوج آن در روز 22 درجه سانتیگراد است. ماه های تابستان به مراتب کمتر بارانی است و روزها طولانی تر هستند، که تابستان را بهترین زمان برای پیاده روی می کند. برای تهیه بلیط گرجستان به سایت تریپ مراجعه کنید، و ارزان ترین بلیط ها را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی کوه کازبگی گرجستان

کوه کازبگی کجاست ؟

کوه کازبگی که به آن کوه مکینوارتسوری نیز گفته می شود، کوهی در شمال گرجستان است. 

چگونه به کازبگی بروم ؟

سریع ترین راه برای رسیدن به کازبگی از تفلیس با ماشین شخصی است که در تابستان به طور متوسط 2 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc