https://gateway.trip.ir/api/

پارک آبی وان ترکیه

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

پارک آبی وان ترکیه

وان ترکیه کجاست؟ آیا در وان ترکیه پارک آبی وجود دارد؟ شهر وان در طول قرن بیستم و در فاصله 5 کیلومتری از ساحل دریاچه وان واقع شده است.
وان یکی از شهرهای توریستی پر طرفدار ترکیه در میان ایرانیان است. ایرانیان به دلیل نزدیکی با کشور ترکیه مخصوصا شهر تاریخی وان هر ساله برای بازدید و خرید به این شهر می روند. 
در سال های اخیر این شهر با پیشرفت در عرصه توریستی خود توانسته پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان به خصوص ایران باشد.
این شهر با دارا بودن سواحل دیدنی، دریاچه بکر وان، طبیعت زیبا، پارک های بسیار زیاد، پاساژ های متنوع و ... می تواند مکان خوبی برای تفریح و سرگمی شما و خانواده شما باشد.

عکس پارک ابی وان ترکیه

عکس پارک ابی وان ترکیه

پارک های آبی در وان ترکیه

در شهر زیبای وان ترکیه شما می توانید  با خرید پرواز تهران وان علاوه بر جشنواره و تخفیف های ویژه از جاذبه های تاریخی، و طبیعت بی نظیر آن لذت ببرید. شما می توانید برای لذت بردن از تفریحات هیجان انگیز در وان با خانواده و دوستانتان به پارک های آبی وان بروید. پارک های آبی وان می توانند بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده باشند و شما را سرحال کنند.

پارک آبی آکوا Van Aqua Park

پارک آبی وان، در ساحل خود دریاچه وان قرار دارد. از امکانات این پارک آبی می توان به استخر شنا، صندلی آفتاب گیر، استراحتگاهی که منظره ای رو به دریاچه وان دارد نام برد.
این پارک آبی دارای دو استخر است، که یکی برای یزرگسالان و دیگری برای خردسالان می باشد. پارک آبی آکوا وان دارای 4 سرسره بزرگ و کوچک است که استفاده از آن ها بسیار هیجان انگیز می باشد.
این پارک آبی زیبا مناسب برای خانواده هایی است که دارای فرزند هستند، زیرا آب استخر این پارک تمیز و ضدعفونی شده است و هر روز به صورت مرتب آن را نظافت می کنند.
همچنین شما می توانید در صورت نیاز به صرف نوشیدنی و یا خوراکی به رستوران های اطراف پارک آبی بروید. این پارک آبی یک مکان سرباز است، به همین دلیل آب داخل آن کمی خنک می باشد.
بنابراین در فصول سرد سال این پارک بسته است، زیرا نمی توان در آن شنا کرد، و تنها در فصول گرم سال مانند بهار تابستان می توانید از این پارک آبی استفاده کنید.

قیمت بلیط پارک آبی آکوا 

قیمیت بلیط پارک آبی در تعطیلات آخر هفته برای افراد بزرگسال 75 لیر می باشد و برای روزهای دیگر هفته قیمت ورودی پارک آبی آکوا به 65 لیر می رسد.
قیمیت بلیط پارک آکوا برای کودکان یعنی افراد بین 6 تا 12 سال نیز در تعطیلات آخر هفته 50 لیر و در دیگر روزهای هفته این قیمت به 45 لیر می رسد. هزینه ورودی کودکانی که زیر 6 سال سن دارند نیز رایگان است.
قیمیت بلیط پارک آکوا همچنین برای داش آموزان و دانشجویانی که در ترکیه زندگی می کنند نیز در تعطیلات آخر هفته مبلغ 55 لیر و در روزهای دیگر هفته به 50 لیر می رسد. 
باید این نکته را هم در نظر داشته باشید تمامی بلیط هایی که بالا ذکر شده تنها فقط برای ورودی تفریحات داخلی این مجموعه می باشد، در صورت استفاده از سرزمین دلفین ‌ها و رستوران این پارک باید مبلغی به غیر از هزینه ورودی پرداخت کنید.

پارک آبی چاغداش وان ترکیه

پارک آبی چاغداش وان ترکیه

پارک آبی چاغداش وان Cagdas Aqua Park

اگر قصد سفر به وان ترکیه را دارید، حتما از تفریح هیجان انگیز پارک آبی چاغداش نیز استفاده کنید. این مجموعه در سال 2011 میلادی در وان ترکیه افتتاح شد و بعد از باز شدن آن مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت.
از امکان پارک آب چاغداش می توانیم به استخر برای بزرگسالان و کودکان، سونا، جکوزی، ماساژ، سرسره های هیجان انگیز، مدرسه یوگا، کلاس های باله و ...  کلاس ورزشی زومبا نام برد.
استخر این مجموعه بزرگ 45 متر طول و 15 متر عرض دارد، همچنین تعدادی از صندلی های آفتاب گیر نیز در اطراف استخر این پارک آبی زیبا قرار دارد.
پارک آبی چاغداش مجموعه ای مناسب برای خانواده ها و کودکان می باشد، زیرا در این مکان استخر های مخصوصی برای کودکان در نظر گرفته شده که از نظر نظافت در نوع خود بی نظیر هستند.
همچنین رودخانه پارک آبی، آبشار های هیجان انگیز و کلاس های متنوع آموزشی از جمله ژیمناستیک و غیره نیز برای کودکان شما در نظر گرفته شده است.
این مجموعه دارای امکانات بی نظیری است، از دیگر امکانات این پارک آبی می توان به دستگاه های ورزشی هوازی، پیلاتس، 
فیتنس و حتی کلاس‌ های آموزش شنا و تنیس نیز اشاره کرد. 
باید بگوییم که کلاس هایی که در این مجموعه برگزار می شود در سطح خوبی و تحت نظر مربیان مجرب می باشد. این پارک آبی زیبا همچنین دارای رستوران، کافی شاپ و ویتامین بارهای متنوعی می باشد. که می توانید جهت رفع خستگی و گرسنگی از آن ها استفاده کنید.
پارک آبی چاغداش وان علاوه بر امکاناتی که ذکر شد دارای فروشگاه هایی لوازم ورزشی و شنا نیز هست، که در صورت نیاز هر گونه لوازمی می توانید به این فروشگاه ها مراجعه کنید.
یکی از نکات بسیار خوب این پارک آبی این است، که استخر مختلط در وان ترکیه نیست، یعنی زمان استفاده بانوان و آقایان تفکیک شده است. این می تواند یکی از موضوعاتی باشد که افراد زیادی به آن اهمیت می دهند.
روزهای استفاده از پارک آب چاغداش وان به شرح زیر است : سانس بانوان در روزهای شنبه، سه شنبه، پنج شنبه می باشد و سانس آقایان نیز در روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه می باشد.

ساعت ورودی پارک آبی چاغداش

پارک آبی چاغداش همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح تا ساعت 11 شب باز می باشد و لحظات هیجان انگیزو شادی را برای بازدیدکنندگان فراهم می سازد.
اگر می خواهید از این پارک آبی استفاده کنیم باید بگوییم که این پارک آبی در ساعت های 6 تا 9 بسیار شلوغ است، بهتر است در ساعت های خلوت تر مانند صبح ها برای رفتن به پارک آبی برنامه ریزی کنید.
دسترسی به پارک آبی چاغداش خیلی سخت نیست کافیست یک تاکسی بگیرید و برای تفریح با خانواده و یا دوستان خود به این پارک آبی بروید.
اگر می خواهید با خودرو شخصی خود نیز به آنجا بروید بسیارآسان است، شما می توانید با جستجو در گوگل مپ راه درست و آسان این پارک را پیدا کنید، همچنین پارکینگ رایگان نیز در این پارک وجود دارد.
پارک آبی چاغداش یک پارک سرپوشیده است، بنابراین هیچ محدودیت استفاده اس در هیچ یک از فصول سال ندارد. از نظر پاکیزگی نیز کاملا تمیز و بهداشتی است و هر روز به صورت مرتب تمیز و ضدعفونی می شود.
شما می توانید قبل از رفتن به پارک آبی با این پارک تماس بگیرید و از تخفیفات فصلی آن نیز بهرهمند شوید، ورودی این پارک برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

پارک آبی دیوان در وان ترکیه

پارک آبی دیوان در وان ترکیه

پارک آبی دیوان Divan Beach Aqua Park

پارک آبی دیوان، یک پارک آبی ساحلی و روباز است. این پارک آبی ساحلی در سال 2018 در شهر زیبای وان افتتاح شد. پارک آبی دیوان در 10 کیلومتری اط شهر وان واقع شده است.
پارک آبی ساحلی دیوان دارای امکاناتی همچون استخری برای کودکان . استخری برای بزرگسالان است، و دارای سه سرسره بزرگ و کوچک است.
از دیگر امکانات این پارک آبی می توان به سالن های ماساژ، رستوران های متنوع، کافی شاپ ها، چای خانه و ... را می توان نام برد.
در پارک آبی دیوان همچنین شما می توانید از صندلی های آفتاب گیر در کنار ساحل وجود دارد استفاده کنید. این پارک آبی زیبا مناسب خانواده ها و کودکان آن ها می باشد.
پارک آبی دیوان وان همه روزه از ساعت 9 صبح تا 11 شب برای عموم بازدیدگنندگان باز می باشد. لازم به ذکر است ورودی پارک آبی دیوان برای کودکان زیر 6 سال رایگان می باشد.

بهترین زمان برای بازدید از وان ترکیه

بهترین زمان برای بازدید از منطقه وان ترکیه از اردیبهشت تا شهریور است که دمای هوای آن بسیار دلپذیر و بارندگی محدودی خواهید داشت. 
بالاترین میانگین دما در وان در ماه مرداد 25 درجه سانتیگراد و کمترین آن در دی ماه  -2 درجه سانتیگراد است. وان دارای آب و هوای قاره ای است. برای اطلاع از پرواز وان به تهران از طریق لینک به سایت تریپ مراجعه کنید.

کلام آخر

وان شهری در شرق ترکیه قرار دارد، این شهر در ارتفاع حدود 1750 متری قرار دارد، شهر وان به دلیل هم مرز بودن با ایران یکی اط شهرهای محبوب ایرانیان برای گشت و گذار است.
ایرانیان زیادی هر ساله تعطیلات خود را در وان ترکیه می گذرانند و از تخفیف های ویژه آن در فصول سال و هم چنین از جاذبه های دیدنی زیبای این شهر و تفریخات هیجان انگیز آن مانند پارک های آبی آن لذت می برند.
در این مقاله ما به چند مورد از پارک های آبی شهر وان ترکیه پرداخته ایم، یکی از تفریحات پرطرفدار و هیجان انگیز استفاده از پارک های آبی در ترکیه می باشد، که شما می توانید آن را به همراه خانواده یا دوستان خود تجربه کنید.
شما می توانید در تمام شهرهای ترکیه از پارک های آبی استفاده کنید و لذت ببرید، شهر وان به دلیل کوچک بودن آن نسبت به سایر شهرهای ترکیه پارک های آبی زیادی ندارد ولی این چند موردی که در این مقاله ذکر شده است نیز چیزی از دیگر پارک های آبی کم ندارند.

سوالات متداول درباره ی پارک آبی وان ترکیه

آیا وان ترکیه پارک آبی دارد ؟ 

باید در جواب بگوییم. بله. وان نیز همانند سایر شهرهای دیگر ترکیه دارای پارک های آبی با امکانات متنوعی از جمله سالن های ورزشی و ماساژ و ... هستند.

آیا برای کودکان زیر 6 سال پارک آبی وان ورودی دارد ؟

خیر. در هیچ یک از پارک های آبی در وان ترکیه و دیگر شهرهای ترکیه کودکان زیر 6 سال نیاز به پرداخت هزینه ورودی ندارند. 

پارک آبی وان ترکیه مختلط است ؟

باید بگوییم که برخی از پارک های آبی در وان ترکیه مانند پارک آبی چاغداش سانس بانوان و آقایون به صورت جداگانه می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc