https://gateway.trip.ir/api/

تفریحات کودکانه در سفر به استانبول با کودک

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

تفریحات کودکانه در سفر به استانبول با کودک

اگر قصد سفر به استانبول با خانواده را دارید. یکی از دغدغه های شما این خواهد بود که آیا تفریحات کودکانه در استانبول وجود دارد؟ باید بگوییم که استانبول برای هر رده سنی چیزهای جذابی برای ارائه دارد.
استانبول شهری باشکوه است که دو قاره را به هم متصل می کند و فضایی فرهنگی، تاریخی و رنگارنگ دارد. اگر با کودکان سفر می کنید و به دنبال بهترین مکان ها برای سرگرم کردن آنها هستید، نگران نباشید. در استانبول مکان های زیادی برای کودکان وجود دارد.
کارهایی که باید با بچه ها انجام دهید یک مسئله رایج و گاهی دردسر بزرگ برای خانواده هایی است که با بچه ها سفر می کنند، به خصوص در فصل زمستان در بسیاری از شهرها ، یافتن جاذبه‌ های دیدنی برای کودکان ممکن است بسیار سخت باشد، اما در استانبول می ‌توانید مطمئن باشید که هرگز در این موقعیت گیر نخواهید کرد. در استانبول جاذبه های زیادی برای فرزندان خود خواهید یافت و قطعاً با آنها سرگرم خواهید شد.
می‌ توانید سرگرمی های عالی برای انجام در استانبول با بچه ‌ها داشته باشید و آن ها را سرگرم کنید. با ما در این مقاله همراه شوید تا به شما بگوییم که چه کارهایی یا چه مکان هایی را می توانید با کودکان خود در استانبول بازدید کنید.

جاهای خوش گذرانی استانبول

جاهای خوش گذرانی استانبول

1. سفر دریایی 

برای بسیاری از گردشگران، سفر به استانبول ارتباطی جدایی ناپذیر با تنگه بسفر دارد. سفر با کشتی از طریق تنگه بسفر می تواند یک تجربه به یاد ماندنی برای کل خانواده، از جمله بچه های شما باشد.
تنگه بسفر نه تنها استانبول را به دو قسمت تقسیم می کند، بلکه مرز بین قاره های اروپا و آسیا نیز می باشد. در عرض چند دقیقه می توانید از دو نقطه جهان دیدن کنید.
سوار کشتی یا قایق شوید و از دیدنی های استانبول از یکی از باریک ترین تنگه های طبیعی جهان، بسفر، لذت ببرید. در طول این سفر، دو بار از مرز اروپا و آسیا عبور خواهید کرد، سواحل شاخ طلایی، اورتاکوی، ببک و مناظر باشکوهی از خط ساحلی استانبول را مشاهده خواهید کرد.
این یک سفر فوق‌ العاده است که به خانواده‌ ها اجازه می ‌دهد تا شهر را از روی کشتی تماشا کنند، و از زیبایی ‌های تنگه بسفر لذت ببرند، غروب خورشید را تماشا کنند و عکس ‌های زیادی بگیرند. برای اطلاع از رزرو هتل استانبول به سایت تریپ مراجعه کنید.

2. پارک مینیاتورک

هیچ مکانی بهتر یک پارک چشمگیر برای کودک برای آشنایی با ترکیه و تاریخ امپراتوری عثمانی وجود ندارد. این بزرگترین پارک مینیاتوری جهان با 105 مدل ساخته شده است.
از یک تور خانوادگی سرگرم کننده لذت ببرید که در آن می توانید تمام نمادهای دیدنی ترکیه را در یک بازدید مشاهده کنید. محوطه باغ 650 هزار فوت مربع است.
مینیاتورک با بیش از 100 ساختمان با جزئیات چشمگیر در مقیاس 1.25 پر شده است. نمادهای ترکیه شامل معبد باستانی آرتمیس ، مسجد آبی، قسطنطنیه، ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، پل های بسفر و فرودگاه بین المللی آتاتورک به همراه پایانه ها، باند فرودگاه ها و تاکسی هواپیماهای مسافربری ترکیش ایرلاینز است. 
این پارک در ساحل شمال شرقی گلدن هورن، حدود 20 دقیقه رانندگی از استانبول به سمت شمال قرار دارد. یک راهنمای صوتی به زبان انگلیسی برای گردشگران خارجی وجود دارد.
ساعت بازدید از پارک مینیاتورک :  بازدید از این پارک همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر امکان پذیر است.
وب سایت پارک مینیاتورک: http://www.miniaturk.com.tr

لگولند استانبول

لگولند استانبول

3. لگولند استانبول

لگولند همیشه یک مکان عالی برای بچه ها است، یکی از آن ها را در استانبول در مرکز خرید Forum Istanbul می توان پیدا کرد.
این  مکان برای بازدیدکنندگان خردسال بین 3 تا 10 سال است، اما بزرگترها نیز از آن لذت می برند. در این  مرکز، بچه ‌ها می‌ توانند از چندین سینمای چهار بعدی لگو و از مکان ‌های دیدنی معروف ترکیه و جهان که توسط لگو ساخته شده‌ اند، دیدن کنند.
علاوه بر دیدن شاهکارهای لگو و ساختن خلاقیت ‌های خود، شما و فرزندانتان می ‌توانید از سواری ‌های موضوعی، تماشای فیلم در سینمای 4 بعدی و موارد دیگر لذت ببرید. 
همچنین ترن هوایی کوچک لگو وجود دارد که در آن کودکان می توانند ماشین مسابقه ای مدل خود را جمع کنند و آن را در مسیر سرعت بالا آزمایش کنند، هزینه ورودی برای هر نفر 59 لیر می باشد. ارزان ترین پرواز تهران استانبول را از سایت تریپ تهیه فرمائید.
ساعت بازدید ازلگولند استانبول :  این مکان همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب برای عموم باز است.
وب سایت لگولند استانبول : https://www.legolanddiscoverycentre.com/istanbul

4. موزه اسباب بازی استانبول

این یک مکان جذاب برای بازدید با کودکان در هر زمان از سال است. این یک موزه کوچک در بخش آسیایی استانبول است، اما دارای یک مجموعه خصوصی نسبتا بزرگ  از اسباب بازی ها است.
موزه اسباب بازی یکی از غنی ترین موزه های جهان است. نمایشگرهای مختلفی وجود دارد که تاریخچه اسباب ‌بازی ‌ها را آموزش می‌ دهد و نشان می ‌دهد که بچه‌ ها سال‌ ها پیش با چه چیزی بازی می ‌کردند.
 بچه ‌ها عاشق اسباب ‌بازی‌ هایی هستند که تاریخچه سربازان و فناوری فضایی را به نمایش می ‌گذارند. همچنین عروسک هایی از دوره های زمانی مختلف و خانه های عروسک قدیمی با مبلمان و ظروف وجود دارد.
با این حال، دیدن نمایشگاه ها تنها دلیل بازدید از موزه اسباب بازی نیست. نمایش‌ های عروسکی، مسترکلاس‌ ها، و صبحانه ‌های یکشنبه توسط کارکنان در کافه کودکان مرتب برگزار می‌ شود.
این موزه در یک عمارت تاریخی قرار دارد که در آن محبوب ‌ترین نمونه ‌های اسباب ‌بازی تاریخ از دهه 1700 به نمایش گذاشته شده ‌اند.
موزه اسباب بازی استانبول تاریخ جهان را به شیوه ای سرگرم کننده، آموزشی و خاطره انگیز به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. به عنوان مثال، اسباب بازی های فضایی در تلاش برای رسیدن به ماه به نمایش گذاشته می شود و در بخش قطار، انقلاب صنعتی از طریق اسباب بازی ها توصیف می شود.
همچنین ماشین های قدیمی، لوکوموتیوها، هواپیماهای قدیمی و حتی یک زیردریایی وجود دارد. شما می توانید یک افلاک نما نیز در محل پیدا کنید. 
بچه ‌ها می ‌توانند با ورود به کابین هواپیمای بلانکا یا آزمایش‌ های علمی در گالری تعاملی، تجربه ‌ای مفرح و عملی داشته باشند. هزینه ورودی موزه اسباب بازی رحمی ام کوچ استانبول برای هر نفر 21 لیر است.
ساعت بازدید موزه اسباب بازی : سه شنبه تا جمعه از ساعت 9.30 صبح تا 5 بعد از ظهر، شنبه تا یکشنبه از ساعت 9.30 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد.
وب سایت موزه اسباب بازی : http://www.istanbuloyuncakmuzesi.com

شهربازی سرپوشیده استانبول

شهربازی سرپوشیده استانبول

5. شهربازی اسفانبول

شهربازی اسفانبول یا وایالند یکی از اولین و معروف ترین پارک های موضوعی در ترکیه است. این پارک که در 26 می 2013 افتتاح شد، در منطقه Eyüpsultan و Gaziosmanpaşa استانبول واقع شده است.
همچنین در مجاورت یک مرکز خرید و تئاتر در مساحتی به مساحت 600 متر مربع است که یک سوم آن توسط پارک موضوعی اشغال شده است.
 سی منطقه سرگرمی مختلف برای بازدید و همچنین ترن هوایی Breath Taker با سرعت 110 کیلومتر در ساعت ، برج دراپ، وایکینگ و دانجون وجود دارد.
این مجموعه ای عظیم شامل شهربازی ها، مراکز خرید، سرگرمی ها و گالری ها را در یک مکان ترکیب کرده است، علاوه بر امکان اسب سواری، چیزهای هیجان انگیز زیادی را تجربه خواهید کرد.
ساعات بازدید از شهربازی استانبول : جمعه تا دوشنبه 10 صبح تا 6 بعد از ظهر، سه شنبه تا پنج شنبه تعطیل است.
وب سایت شهربازی اسفانبول: http://www.isfanbul.com

6. سرزمین دایناسورها 

به زمان بسیار دور سفر کنید، زمانی که دایناسورها بر زمین حکومت می کردند. شما می توانید این پارک موضوعی سرپوشیده را در مجتمع مرکز خرید فروم استانبول در بایرامپاشا، در سمت اروپایی شهر که حدود 15 دقیقه رانندگی از غرب مرکز شهراست پیدا کنید.
 بیش ازدوازده دایناسورانیماترونیک در زیستگاه های خیالی آنها و همچنین یک گالری دیرینه انسان شناسی و یک مرکز کشف علم دارد. می ‌توانید فیلم ‌های کوتاه اما هیجان ‌انگیز را در سینمای ۶ بعدی آن تماشا کنید.
ساعت بازدید از سرزمین دایناسورها : همه روزه از ساعت 7 صبح تا 19:30 امکان پذیر می باشد.

7. جزایر پرنس

پس از لذت بردن از تمام هیجانات استانبول، می توانید با قایق سواری به این جزایر کوچک در ساحل، در دریای مرمره بروید. 
جزایر پرنس با دهکده‌ های عجیب و غریب مملو از خانه ‌های چوبی زیبا، راه‌ فراری از هیاهو است. وسایل نقلیه موتوری در اینجا ممنوع است، بنابراین یک راه محبوب برای دیدن مناظر، کالسکه اسبی است.
سواری می تواند برای کل خانواده سرگرم کننده باشد، اما اگر به دنبال ماجراجویی هستید، می توانید دوچرخه هایی را که به طور گسترده در جزیره در دسترس هستند کرایه کنید. 

آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول

8. آکواریوم های استانبول

اجازه دهید بچه ها در سرگرمی شیرجه بزنند و از نزدیک با ماهی ها آشنا شوند. بر کسی پوشیده نیست که کودکان عاشق آکواریوم و هر چیزی که مربوط به آب است. دو آکواریوم در استانبول وجود دارد که بچه ها مطمئناً عاشق آن خواهند شد.
اولین مورد Sea Life استانبول است که با مساحت 8000 متر مربع در مرکز خرید فروم قرار دارد. آکواریوم Sea Life در سال 2011 افتتاح شد و میزبان افتخار بزرگ ترین مجموعه کوسه های اروپا است. 
آکواریوم آکوا فلوریا دومین آکواریوم خانواده ها با مساحت 23000 متر مربع می باشد. واقع در یک مرکز خرید مدرن در کنار دریا در منطقه باکرکوی قرار دارد. هر دو دارای مجموعه ای غنی از زندگی دریایی هستند و فرصتی هیجان انگیز برای تغذیه ماهی ها ارائه می دهند.
بیمارستان لاک پشت های دریایی، نمایشگاه چتر دریایی، یا تجربه تعاملی استخر لمسی را از دست ندهید، استانبول  دارای یکی از آکواریوم‌ های پیشرو در جهان با تنوع گونه‌ ها و فعالیت‌ هایی که در آنجا ارائه می ‌دهد.
آکواریوم فلوریا یکی از بزرگترین آکواریوم ها در جهان است. در دو طبقه ساختمان قرار دارد و نمایشگر شیشه ای با 17 هزار نوع ازجانوران دریایی و خشکی از مناطق مختلف آب و هوایی در آن وجود دارد.
این آکواریوم مجهز به تجهیزات دیجیتال مدرن است و بازدیدکنندگان می توانند اطلاعات مربوط به تمام آبزیان آن را روی صفحه نمایش لمسی مطالعه کنند.
مسیری به طول 1.2 کیلومتر از ساختمان می گذرد غواصی در آکواریوم اصلی امکان پذیر است، جایی که کوسه ها و پرتوهای انواع مختلف زندگی می کنند.
وب سایت آکواریوم استانبول : http://www.istanbulakvaryum.com

9. کیدزانیا استانبول

کیدزانیا، که برای اولین بار در سال 1999 در مکزیکو سیتی، مکزیک تأسیس شد، در حال حاضر به کودکان در 19 کشور مختلف خدمات می دهد.
این مرکز را  در استانبول، در آکاسیا خواهید یافت.  کیدزانیا دنیایی است که فقط برای کودکان ساخته شده است و شامل هر چیزی است که در زندگی روزمره در اطراف خود می بینید. خیابان ها، پیاده روها، محله ها، ماشین ها، اتوبوس ها، بیمارستان ها، دانشگاه ها، آمبولانس ها اما همه با اندازه کودکان سازگار است. ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما را از سایت تریپ خریداری کنید.

10. پارک برفی

اولین مرکز سرگرمی برفی سرپوشیده ترکیه پارک برفی است. لذت اسکی یا اسنوبورد بدون وقفه را در تمام طول سال با استفاده از برف واقعی ارائه می دهد.
پارک برفی( Snowpark )حداکثر لذت بردن از برف و محیطی ایده آل برای ورزش های زمستانی را فراهم می کند. کت، چکمه و دستکش در ورودی به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

11. جزیره ماجراجویی استانبول

جزیره ماجراجویی واحد هایی از بازی نرم است مانند دیوارهای کوهنوردی، پل های ماجراجویی، بولینگ، جزیره شنی، جنگل ماجراجویی، خانه فرار، جزیره دزدان دریایی، سینمای 7 بعدی و بازی های لیزری را برای کودکان ارائه می دهد. توانایی های کودکان و جوانان را افزایش می دهد و قدرت و تعادل آنها را در یک محیط جزیره ای جذاب بهبود می بخشد.

گرند آکوا مارین

گرند آکوا مارین

12. گرند آکوا مارین

گرند آکوا مارین یک مقصد خانوادگی عالی است که در آن همه می توانند به معنای واقعی کلمه دهن خود را رها کنند و فقط لذت ببرند.
 این برای کودکان یکساله و بزرگسالان بالای 65 سال عالی است. هزاران استخر و سرسره آبی با استخرهای مختلف برای افراد مختلف وجود دارد. 
اگر آخر هفته به آنجا می روید، سعی کنید تا آنجا که می توانید زودتر به آنجا برسید زیرا شلوغ است. همچنین شاتل های رایگانی وجود دارد که شما را از میدان تقسیم به گرند آکوا مارین می رساند.
ساعات بازدید از گرند آکوا مارین استانبول : همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر می باشد.

13. پارک مویپارک

مویپارک یکی از بزرگترین پارک های تفریحی سرپوشیده در ترکیه، در مرکز خرید استانبول است. این مکان عالی برای تفریح کودکان دو تا چهارده ساله است. 
خانه سرگرم کننده، چرخ و فلک، ترن هوایی پلاس، آسانسور جنگلی، چرخ فلک، زیر لیوانی چرخشی، برج رها و چرخش وجود دارد.

14. تور دوچرخه سواری کودکان

یک سفر فوق العاده که مخصوص گروه های کودکان طراحی شده است، کودکان از طریق این تور دوچرخه سواری هیجان انگیز و مفرح در استانبول که مدت زمان تور 3 ساعت می باشد، به روشی راحت و آموزشی با استانبول آشنا می شوند.

سخن آخر

مهم نیست که چه کسی می گوید، استانبول یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای خانواده های دارای فرزند است. این شهر پر از بناهای تاریخی، سرگرمی های مفرح برای کودکان و بزرگسالان است که می تواند تجربیات منحصر به فردی برای شما و کودکان شما باشد، دیدن استانبول با بچه ها باعث ایجاد خاطراتی است که هرگز فراموش نخواهند کرد.
در استانبول کارهای زیادی برای انجام دادن با بچه ها وجود دارد. برای کودکان شما استانبول یک شهر مرموز، پر از فعالیت های غیر معمول و جالب است. 
مناظر باستانی، مراکز تفریحی مدرن، پارک‌ های موضوعی، و موزه‌ های جذاب، برخی از بهترین مکان ‌هایی هستند که به برنامه سفرشما به استانبول می افزاید.

سوالات متداول در باره ی تفریحات کودکانه دراستانبول

آیا استانبول برای کودکان سرگرم کننده است ؟

ترکیه کشوری است که دوستدار کودکان و خانواده ها می باشد. استانبول به عنوان بزرگترین شهر، نه تنها مناظر تاریخی شگفت انگیز، بلکه جاذبه های سرگرم کننده زیادی را برای خانواده های دارای بچه ارائه می دهد.

درموزه اسباب بازی استانبول چه چیزهایی وجود دارد ؟

در موزه اسباب بازی می توان ماشین های قدیمی، لوکوموتیوها، هواپیماهای قدیمی و حتی یک زیردریایی و یک افلاک نما را مشاهده کرد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc