https://gateway.trip.ir/api/

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

به روز رسانی: 12 مهر ، 1400 راهنمای سفر

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

جزیره هنگام را می توان یکی از زیباترین و منحصر به فردترین جزیره نزدیک به قشم دانست که به خاطر سواحل آرام و زیبایش شهرت بسیاری دارد. در این مقاله ما شما را با دیدنی های جزیره هنگام وبازارهای آن آشنا می کنیم و به شما می گوییم که چگونه می توانید از قشم به این جزیره زیبا سفر کنید و از ساحل زیبا و حیوانات کمیاب آن دیدن کنید. پس با ما همراه باشید.

جزیره هنگام کجاست

جزیره ی هنگام در2 کیلومتری جنوب شرقی قشم  واقع است که مساحت آن حدود 33 کیلومتر است و ظاهری مخروطی شکل دارد. 
سواحل زیبای جزیره هنگام که از هر طرف آن را احاطه کرده است. امواج زیبای خلیج فارس که به آرامی می رقصند وشما می توانید با قایق سواری روی این امواج غرق در زیبایی آن شوید. 
بازدید از سواحل درخشان جزیره هنگام را در طول شبها که ناشی از گونه‌ای آبزی به نام فیتوپلانکتون دریا است، نادیده نگیرید. همچنین جزیره میزبان دلفین‌های زیبا و بازیگوش است که در فصول خاص سال به ساحل جزیره می‌آیند و نمایش‌های دیدنی را برای عموم به ارمغان می‌آورد. 
برای دیدن این صحنه، گردشگران باید با مردم محلی سوار قایق شده و از طریق آبهای خلیج فارس عبور کرده و چند دقیقه در منطقه منتظر بمانند تا دلفین‌ها به سطح زمین برسند. همچنین شما می توانید در جزیره هنگام  از لاک پشت با پوزه عقاب دیدن کنید که گفته شده است که یکی از گونه‌های کمیاب ایرانی است. 
این جزیره بسیار کوچک است، با این حال، می‌توانید ازهر آنچه انتظار دارید لذت ببرید: سواحل صخره‌ای که در آن می‌توانید خلوت دلپذیری پیدا کنید. غروب آرام که با رنگ نارنجی دوست داشتنی شما را شگفت زده خواهد کرد.

مسیر قشم تا جزیره هنگام

مسیر قشم تا جزیره هنگام

چگونه به جزیره هنگام برویم

همانطور که گفتیم جزیره‌ی هنگام درسمت جنوب شرقی جزیره‌ی قشم قرار دارد و برای دسترسی به آن، باید از طریق قایق یا کشتی به دل دریا بزنید. جزیره هنگام در استان هرمزگان قرار دارد ومی توان گفت قسمتی از شهرستان قشم است. 
برای بازدید از جزیره هنگام از قشم باید ابتدا به اسکله‌ کندالو قشم بروید و در آن‌جا، سوار قایق شوید. اگر با بلیط هواپیما قشم به اینجا سفر کرده اید مسیر فرودگاه قشم تا کندالو 10 کیلومتر و شهر قشم تا کندالو 50 کیلومتر فاصله دارد. همچنین از قشم تا بندر کندالو دو مسیرجدا وجود دارد؛ شما می توانید هم از اتوبان قشم-درگهان به سمت اسکله کندالو بروید و هم از جاده‌ی ساحلی جنوبی. 
هزینه کرایه‌ی قایق هایی که از قشم به جزیره هنگام مسافر ها را جابجا می کنند نفری 15 هزار تومان است. زمانی که طول می کشد حدودا 7 تا 10 دقیقه از بندر کندالو به اسکله‌ی جزیره هنگام است.
این قایق‌های مسافر بری از ساعت 8 صبح تا غروب آفتاب مسافران را بین این دو اسکله جابه‌جا می‌کنند.

جزیره هنگام تور

جزیره هنگام  که به زیبایی معروف است دارای جاذبه های گردشگری متفاوتی است که هر گردشگری را به خودش جذب می کند.
گردشگران می توانند با تورهای آژانس های مسافرتی هم محل اقامت خود را رزرو کنند وهم بلیط تور گردشگری به این جزیره را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو کنند و از برنامه های سفر به این جزیره زیبا و شگفت انگیز آگاه شوند.

بومیان جزیره هنگام

بومیان مهربان با لبخندهای گرم از شما استقبال می‌کنند و با غذاهای خوشمزه‌ای مانند سمبوسه خوش طعم، ماهی‌های رنگارنگ که آزادانه در جلوی چشم شما حرکت می‌کنند، از شما استقبال می‌کنند، فرصتی عالی برای استراحت و اردو زدن در کنار آب آبی دریا، گشت و گذار در بازار محلی هنگام و خرید بسیاری از صنایع دستی به عنوان سوغات سفر خود به ایران، شنا در آب متبلور خلیج فارس. 
جزیره هنگام دارای افرادی بسیارمهربان و خونگرم است که شغل اصلی آن‌ها ماهیگیری است. با این حال، آن‌ها همچنین با فروش غذاهای محلی و صنایع دستی برای گردشگران و مسافران جزیره از گشت و گذار در جزیره تا عکس گرفتن یا سرگرمی وقت میگذارند.
جزیره رویایی هنگام دارای زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی فراوانی برای جذب گردشگران است. جاذبه‌های آن از بناهای تاریخی بندر انگلیسی و کشتی‌های غرق شده پرتغالی گرفته تا جاذبه‌های زندگی دریایی مانند لاک پشت و کوسه متفاوت است.

تصاویر جزیره هنگام

برای بازدید از جزیره هنگام، می‌توانید فعالیت‌های متعددی انجام دهید و از آن‌ها لذت ببرید. و از مناظر زیبا این جزیره عکس های یادگاری دیدنی را از خود و خانواده خود بیاندازید.

دلفین‌های جزیره هنگام

دلفین‌های جزیره هنگام

جزیره هنگام دلفین

تماشا کردن دلفین های زیبای این جزیره یکی از اصلی ترین بخش های این جزیره است که شما را مجذوب خود می کند و شما نمی توانید از آن به راحتی چشم بردارید.
یکی از امتیازهایی که این جزیره دارد این است که شما بر خلاف آکواریوم و پارک‌های دریایی، نیازی نیست که هزینه ای پرداخت کنید شما می توانید به صورت طبیعی از دیدن این دلفین های با نمک لذت ببرید. این امکان وجود دارد که شما این دلفین های زیبا را در مسیر خود به جزیره ببینید. بهترین زمان برای دیدن دلفین‌ها صبح‌ها و بین آبان تا اردیبهشت ‌است.

ساحل نقره ای جزیره هنگام

ساحل نقره ای جزیره هنگام

ساحل نقره ای جزیره هنگام

آب شفاف این جزیره دیدن ماهی‌های شگفت‌انگیز و رنگارنگ را در آب آسان می‌کند. به غیر از این مکان‌ها، یکی از بی‌نظیرترین مکان‌هایی که می‌توانید در هنگام ببینید، ساحل نقره‌ای است. ماسه‌های این ساحل زیبا به دلیل وجود مواد معدنی باعث براق شدن آن شده است. 
در برخی از مواقع سال، شب، ساحل جزیره جلوه‌ای جادویی به خود می‌گیرد و آب به رنگ آبی درخشان جریان پدیدار می شود. چنین پدیده‌هایی در سواحل مالدیو و کالیفرنیا و دیگر نقاط جهان به دلیل فیتوپلانکتون‌های دریایی رخ می‌دهد. این ماهی‌های ریز وقتی در معرض شرایط ناخوشایند قرار می‌گیرند، نور ساطع می‌کنند و باعث می‌شوند که امواج و ماسه‌های ساحل درخشان ظاهر شوند.

محیط جزیره هنگام

خبر خوب برای کسانی که دوستار محیط زیست و حیوانات هستند باید بگویم که این جزیره دارای انواع  برخی از حیوانات کمیاب و زیبا هست که با دیدن آنها شگفت زده خواهید شد.
چینکارا نوعی غزال ایرانی است که بومی ایران است. می‌توانید آن‌ها را از نزدیک ببینید اما متاسفانه آن‌ها بسیار خجالتی هستند! جزیره یکی از مناطقی است که غزال در آن زندگی می‌کند، اما شما باید آنقدر خوش شانس باشید که بتوانید آن‌ها را ببینید زیرا آن‌ها از انسان می‌ترسند و می‌توانند با سرعت متوسط ۸۰ کیلومتر در ساعت فرار کنند. 
حیوان دیگری که می‌توانید در جزیره هنگام پیدا کنید Uromastyx aegyptia است که نوعی مارمولک است. 
لاک پشت دریایی Hawksbill گونه دیگری است که می‌توانید در آنجا پیدا کنید. خرچنگ‌ها را فراموش نکنید! تعداد بیشماری از این لاک پشت ها در جزیره وجود دارد. مراقب گاز گرفتن آن‌ها باشید!

بازار جزیره هنگام

وسایل زیبا و جالبی را می توانید در بازارهنگام پیدا کنید برس‌های زیبا، گردنبندها، و هرگونه لوازم جانبی که توسط پوسته و صدف ساخته شده است. همچنین، روغن‌های محلی و ادویه‌جات ترشی‌جات وجود دارد. فراموش نکنید که صنایع دستی را به عنوان سوغاتی برای عزیزان خود خریداری کنید.

بازار سنتی هنگام

بازار سنتی هنگام

بازار سنتی جزیره هنگام

این بازار یکی از دیدنی‌ترین بازارهای محلی در جزیره قشم است. مردم محلی خونگرم که صنایع دستی می ‌فروشند و دارای رنگ های سنتی باستانی جزیره است. 
فروشندگان زیباترین صنایع دستی ساخته شده از صدف را به نمایش میگذارند. بازار تنها مکان خرید نیست، بلکه به شما این فرصت را می‌دهد که بنشینید و از طبیعت لذت ببرید.

موقعیت بازار جزیره هنگام

جزیره هنگام از نظر جاذبه‌های طبیعی و گشت و گذار بسیار غنی است. شاید یک روز کامل طول بکشد تا از این جزیره دیدن کنید. اما به یاد داشته باشید جاذبه‌های بیشتری در جزیره قشم و در نزدیکی آن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. جزیره هرمز، دره ستارگان، جنگل‌های حرا قشم، قلعه پرتغالی‌ها و جزایر ناز از دیگر مکان‌ها و جزایر هستند که می‌توانید هنگام گذراندن تعطیلات در مناطق جنوبی ایران از آن‌ها لذت ببرید.

آکواریوم رنگارنگ جزیره هنگام

قسمتی در نزدیکی جزیره وجود دارد که به عنوان آکواریوم ماهی رنگارنگ شناخته می‌شود، جایی که می‌توانید همه ماهی‌های رنگی را آزادانه ببینید. در این بخش، به دلیل وضوح بالای آب، موجودات دریایی رنگارنگ به راحتی قابل مشاهده هستند و فقط کمی غذا برای آنها برای نشان دادن حرکات جالب بریزید.

غواصی درجزیره هنگام

غواصی درجزیره هنگام

غواصی در جزیره هنگام

اگر به غواصی علاقه دارید، می‌توانید آن را در جزیره هنگام آزمایش کنید. مدارس غواصی وجود دارد که می‌توانید به راحتی برای غواصی آماتور یا حرفه‌ای به آنجا بروید. وجود مرجان‌های زیبا، لاک پشت‌های بزرگ، کوسه‌ها و دلفین‌ها برای غواص یک تجربه عالی خواهد بود.

محل غذا خوردن در نزدیکی جزیره هنگام

بازدید از جزیره هنگام می‌تواند زمان بر بوده و شما را گرسنه کند. چندین رستوران وجود دارد که می‌توانید غذاهای محلی خوشمزه را میل کنید. رستوران ستاره دریایی، رستوران جزیره هنگام، و رستوران جزیره نقره.

محل اقامت در جزیره هنگام

هتل‌های زیادی در جزیره هنگام وجود ندارد و شما باید شب را در جزیره قشم بمانید. اگر می‌خواهید در هتلی مقرون به صرفه و کم هزینه اقامت داشته باشید، کاپیتان امینی و هتل المپیک قشم می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. اگر می‌خواهید در هتلی مجلل‌تر اقامت کنید، هتل بوتیک ایرمن و بوتیک هتل فولتون را امتحان کنید. هتل ساحل طلایی یکی دیگر از اقامتگاه‌های خوب است که می‌توانید آن را به عنوان یکی از گزینه‌های خود در نظر بگیرید.

سخن آخر

جزیره هنگام یکی از زیباترین و شگفت انگیز ترین جزایر قشم است که هر ساله گردشگران زیادی را به اینجا می کشاند.
این جزیره با اینکه وسعت زیادی ندارد ولی گوشه گوشه ی آن درارای زیبایی های طبیعی و منحصر به فرد است که هر بیننده ای را به خود جذب می کند. جزیره هنگام درارای ساحل زیبای نقره ای دریای آبی درخشان گونه های کمیاب حیوانات است. در این مقاله تریپ ما قصد داشتیم تا شما را با شگفتی های این جزیره بیشتر آشنا کنیم.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc