https://gateway.trip.ir/api/

بهترین جاهای تهران در پاییز

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 راهنمای سفر

بهترین جاهای تهران در پاییز

قدم زدن در هوای پاییزی و بخصوص در برخی از خیابان های تهران واقعا لذت بخش است و به دل می نشید. اگر می خواهید تا بهترین مسیرها و خیابان ها تهران را برای تهران گردی در پاییز و هوای بارانی تهران، بشناسید، با ما همراه باشید. خیلی افراد عاشق باران های پاییزی اند، ولی در مقابل خیلی ها نیز هستند که یا از پاییز خوششان نمی آید و یا باران را دوست ندارند. به این دسته افراد توصیه می کنیم پائیز تهران را در زیباترین خیابان هایش ببینند و در مکان های خوب و جالب و بی نظیری که دارد لذت ببرند و آرامش را حس کنند. در ادامه بهترین جاهای تهران برای قدم زدن های پائیزی و زیر باران راه رفتن به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

درکه

جاهای دیدنی تهران روز جمعه

قدم زدن در پائیز پارک ملت

اگر در نزدیکی پارک ملت هستید که دسترسی به آن بسیار عالی است، ولی اگر نیستید می توانید با خطوط اتوبوس‌ های BRT و خط ۷ که اتوبوس‌ های مسیر تجریش-راه‌آهن یا چهارراه پارک وی-راه ‌آهن را دربر می گیرند به ایستگاه نیایش یا ایستگاه پارک ملت بروید و وارد پارک ملت شوید. پارک ملت به معنای واقعی کلمه یکی از زیباترین پارک ‌های تهران در پاییز می باشد و از قدیمی ‌ترین و وسیع ‌ترین پارک‌ های تهران به شمار می رود. همه روزه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری آرامش خود را در پارک ملت چندین برابر می کنند. تاریخچه پارک ملت، قدمت، قرار گرفتن در منطقه ‌ای زیبا و خوش آب و هوا، معماری اصولی و امکانات آن باعث شده تا از اهمیت بسیار بالایی برای شهر تهران برخوردار باشد. در پارک ملت حدود ۱۲۰ گونه درخت و درختچه و درخت میوه واقع شده است. بوستان ملت در منطقه ی ۳ شهرداری تهران قرار گرفته است و مساحتی ۳۴ هکتاری دارد که باعث شده به عنوان یکی از بوستان های بزرگ تهران از آن یاد شود. طراحی پارک ملت به صورت نامنظم و به سبک پارک های انگلیسی می باشد. بوستان ملت در خیابان ولیعصر و جنب بزرگراه نیایش واقع شده است.

پارک-ملت-تهران

جاهای تفریحی تهران

پائیز در باغ فردوس تهران

مسیر بعدی تهران گردی در پاییز کمی بالاتر از پارک ملت است. باغ فردوس از خانه های ارزشمند و تاریخی بخش شمیرانات تهران می باشد و در یکی از محله های قدیمی در منطقه ای به همین اسم  واقع شده است. خانه ی تاریخی باغ فردوس، از زمان سلسله ی قاجار تا به حال به جای مانده و از سال ۱۳۸۱ به عنوان موزه سینما مورد بهره برداری قرار گرفت. مساحت باغ فردوس ۲۰ هزار متر مربع می باشد و شیب زمین باغ فردوس از شمال غربی به جنوب شرقی بوده و تندی این شیب به اندازه ای است که کف طبقه ی اول بنای باغ فردوس با قسمت جنوبی باغ و سقف آن با قسمت شمالی باغ در یک سطح می باشد. باغ فردس بجز اینکه محوطه زیبا و دیدنی در پائیز دارد، بلکه عمارت حیرت انگیزی را در خود جای داده است. دیدنی هایی عمارت که چشمان شما را روی خود نگه می دارند، گچبری ‌های زیبا و قرینه آن می باشند. در باغ فردوس ستون ‌هایی گرد و قطور که دورتادورش با گچ بری ‌هایی هنرمندانه تزئین شده، وجود دارند و همگان را به سمت خود جذب می کنند. باغ فردوس یکی از آرام‌ ترین و تمیزترین فضاهای فرهنگی تهران و علاوه بر آن از بهترین مسیرهای تهران گردی در پاییز محسوب می شود. باغ فردوس تهران دارای محیطی آرام و دلنشین بوده و باعث زیبا و دلنشین تر شدن محیط برای همه می شود.

باغ-فردوس-تهران

مکان های لاکچری تهران

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر تهران به بلندترین خیابان ایران و خاورمیانه ملقب است. خیابان ولیعصر با ردیف های درخت چنارهای قدیمی و بسیار تنومند خود توانسته معروفیت بسیاری بدست بیاورد و خود را در دل همگان جا کند. درخت های چنار خیابان ولیعصر در دو طرف این خیابان قرار گرفته اند و این خیابان دارای طولی برابر با ۱۸/۶۶ کیلومتر می باشد. ولیعصر از میدان راه ‌آهن در قسمت جنوبی تهران آغاز و در میدان تجریش در شمال تهران به پایان می رسد. خیابان ولیعصر در طول سال‌ های ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۵ ساخته شده و شکل گرفته است و از حالت بیابانی که در قبل از این زمان داشته، خارج شده و به طولانی ‌ترین خیابان تهران تبدیل شده است. پیشنهاد می کنیم در روزهای بارانی پائیز به این خیابان زیبا و تقریبا شلوغ بروید و از تهران گردی در پاییز و هوای بارانی لذت ببرید.

خیابان-ولیعصر

جاهای دیدنی تهران در کرونا

قدم زدن در پائیز پارک جمشیدیه

مقصد بعدی تهران گردی در پاییز، یکی از بهترین پارک های تهران می باشد که پارک جمشیدیه نام دارد. پارک جمشیدیه یکی از پارک ‌های قدیمی تهران می باشد و همه روزه میزبان بسیاری از گردشگران می باشد. این پارک از قدیمی‌ ترین و زیباترین پارک ‌های شمال تهران محسوب می شود و در فصل پاییز زیبایی چشم نوازی دارد. بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه در انتهای خیابان نیاوران قرار گرفته است و چون در نزدیکی کوه ‌های شمال تهران واقع شده، همیشه یکی از اولین نقاط تهران که که بارش‌‌ برف و باران در آن آغاز می ‌شود، است. به همین خاطر برای قدم زدن در یک روز بارانی پائیزی در تهران، انتخابی فوق العاده است. پارک جمشیدیه دارای معماری متفاوتی با دیگر پارک ‌های تهران می باشد و در آن یک آبشار مصنوعی، یک حوض و تعداد زیادی از آثار هنری تجسمی قرار گرفته است.

دربند تهران در پائیز

دربند تهران، یکی از محله ‌ها و دهکده ‌های قدیمی منطقه ی شمیران در شمال باغ سعدآباد می باشد. دربند از قدیم هم جزئی از مناطق خنک و گردشگری تهران بوده و در حال حاضر دیگر نیاز به تصور نیست و بدون شک شاهد روزهای بارانی و پاییزی دربند بوده اید و برای تهران گردی در پاییز بارانی بسیار گزینه خوبی است.مناسب است.

درکه در پائیز

درکه نیز از محله‌ های دیگر شمال شهر تهران می باشد که برای تهران گردی در پاییز بسیار مناسب است. درکه در فاصله کمی با محله ‌های اوین و ولنجک واقع شده است. این محله به خاطر قرار گرفتن در دامنه کوه‌ های شمالی تهران، از جاهای بسیار مناسب برای قدم زدن و کوه ‌پیمایی در پائیز تهران محسوب می شود. در درکه، نزدیک به ۵ ماه از سال آب و هوا سرد و یخبندان می باشد و میانگین دمای هوا در گرم ترین ماه های سال از ۲۰ تا ۲۷ درجه ی سانتی گراد بیبشتر نخواهد شد. به همین خاطر می توان گفت که در ان جا همیشه هوا خنک است. پس درکه را نیز در برنامه قدم زدن و تهران گردی در پائیز خود حتما بگنجانید. البته رفتن به باغ گیاه شناسی و پارک ملی سرخه حصار را فراموش نکنید.

سوالات متداول در مورد بهترین جاهای تهران در پاییز

  • بهترین جاهای تهران را برای قدم زدن های پائیزی و زیر باران راه رفتن کدامند؟

پارک ملت، باغ فردوس تهران، خیابان ولیعصر، پارک جمشیدیه، دربند تهران و درکه

  • آب و هوای درکه تهران چگونه است؟

درکه، نزدیک به ۵ ماه از سال آب و هوا سرد و یخبندان می باشد و میانگین دمای هوا در گرم ترین ماه های سال از ۲۰ تا ۲۷ درجه ی سانتی گراد بیبشتر نخواهد شد. به همین خاطر می توان گفت که در ان جا همیشه هوا خنک است.

  • چگونه به پارک ملت برویم؟

اگر در نزدیکی پارک ملت هستید که دسترسی به آن بسیار عالی است، ولی اگر نیستید می توانید با خطوط اتوبوس‌ های BRT و خط ۷ که اتوبوس‌ های مسیر تجریش-راه‌آهن یا چهارراه پارک وی-راه ‌آهن را دربر می گیرند به ایستگاه نیایش یا ایستگاه پارک ملت بروید و وارد پارک ملت شوید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc