https://gateway.trip.ir/api/

پذیرش بیست هزار مهاجر افغان توسط کانادا

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 اخبار گردشگری

پذیرش بیست هزار مهاجر افغان توسط کانادا

کانادا 20.000 مهاجر افغان را می پذیرد

برای این سوال که آیا کانادا مهاجر افغان می پذیرد باید گفت که، کاناداعلام کرد که نزدیک به ۲۰ هزار مهاجر افغان را که رهبران زن، کارمندان حکومت و افغان های دیگری که از سمت طالبان تهدید شده اند، می باشد را می پذیرد.

مهاجرت افغان ها به کانادا

مهاجرت افغان ها به کانادا

کانادا بیست هزار مهاجر افغان را می پذیرد

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، سمارکومندیسینو، وزیر مهاجرت کانادا در روز ۲۲ مرداد ماه در یک کنفرانس خبری بیان کرد: وضعیت در افغانستان دلخراش بوده و ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.
این شمار از افغان های آسیب پذیر افرادی هستند که در داخل افغانستان زندگی می کنند، به علاوه افرادی که به کشورهای همسایه افغانستان گریخته اند، به همراه رهبران زن و کارمندان حکومت، فعالان حقوق زن، اقلیت ها و خبرنگاران.
تعداد زیادی هواپیما مملو از مهاجرین افغانستانی بیرون شده به سمت کانادا آمده اند که اولین هواپیما حامل آن ها در روز جمعه به تورنتو رسیده است.
با نزدیک شدن طالبان به کابل، نیروهای ویژه کانادایی در تخیله کارمندان سفارت کانادا از کابل مشغول بوده و به خاطر حساسیت های امنیتی جزئیات این خبر فاش نشده است. طالبان همچنان به سرعت در حال پیشروی هستند و تاکنون بیش از ۱۸ ولایت را تصرف کرده‌اند.
جاستین تردو، نخست وزیر کانادا نیز در توییتی نوشت: چنان که اوضاع در افغانستان رو به وخامت و جان افغان ها در خطر است. برای کمک به آنها، ما برنامه اسکان مجدد خود را گسترش می دهیم و قصد داریم ۲۰۰۰۰ افغان آسیب پذیر را اقامت دهیم و طی مراحل این روند را تسریع کنیم.
در اعلامیه دولت کانادا در مورد مهاجران افغان نیز آمده که برنامه مهاجرت ویژه کانادا قبلاً هم تعداد زیادی از افغان ها را به کانادا آورده است. در این اعلامیه چنین بیان شده: تیم های ما در آنجا و اینجا و در سراسر جهان به طور بی وقفه کار می کنند تا هرچه بیشتر مردم را به امنیت برسانند. طی چند هفته گذشته، شاهد سرازیر شدن دیدگاه های مثبت کانادایی ها در سراسر کشور بودیم که مشتاق باز کردن خانه ها و قلب خود هستند. این حمایت پرشور همچنان تلاش های ما را هدایت می کند تا به شمار بیشتر پناهندگان افغان در کانادا پناه بدهیم.

چه کسانی مشمول پناهندگی کانادا برای افغانها می شوند؟

کسانی که در پروژه ها و اهداف کانادا در افغانستان کار کرده اند و همچنین اسکان صدها تن از افراد اقلیت مذهبی سیک و هندو که در خطر آزار و اذیت در افغانستان قرار دارند، نیز مشمول این برنامه می باشند. کانادا قبلا نیز پذیرش پناهجویان در مقیاس کلان را داشته است و برخی شهروندان کانادایی نیز از این اقدام دولت کانادا حمایت می‌کنند.
مارک گرانیو، وزیر امور خارجه کانادا بیان کرد که وضعیت امنیتی افغانستان را به دقت زیر نظر دارد و همچنین افزوده که ما مدیون همکاران افغان خود هستیم و به تلاش خود برای حفظ امنیت آنها ادامه می دهیم.

بخش نظرات

جواد افضلی 01 شهریور 1400

سلام معذرت میخوام در مورد روند ثبت نام چیزی گفته نشده؟؟

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc