https://gateway.trip.ir/api/

بهترین سایت های رزرو بلیط خارجی و داخلی

به روز رسانی: 09 خرداد ، 1400 اخبار گردشگری

بهترین سایت های رزرو بلیط خارجی و داخلی

خرید اینترنتی بلیط هواپیما از کدام سایت به صرفه تر است؟ کدام سایت، مرجع مطمئنی برای اطلاع از آخرین قیمتها و ارزانترین پروازهاست؟ مزیت برترین سایتهای رزرو بلیط هواپیما نسبت به سایر رقبا چیست؟ اگر می خواهید خرید بلیط هواپیما به مقصد خارجی یا داخلی را از بهترین سایتهای رزرو انجام دهید، انتخاب شما کدام سایت است؟ ما به شما چند وبسایت تراز اول رزرو بلیط خارجی و داخلی را همراه با مزایا و ویژگی ها معرفی خواهیم کرد تا با خیال آسوده خرید خود را انجام دهید. 

سایتهای رزرو بلیط خارجی

سایتهای مختلفی در زمینه رزرو بلیط هواپیما در دنیا فعال هستند. ما از بین 10 سایت برتر، کایاک، اسکای اسکنر و موموندو را برگزیدیم تا با مقایسه ویژگی و مزایا، خرید بلیط هواپیما خارجی را با اطلاعات دقیقتری انجام دهید. 

کایاک، سایت شاخص رزرو بلیط هواپیما (kayak)

kayak-logo

کایاک (kayak) یک موتور جستجوی سفر است که به شما کمک می کند تا به سرعت بهترین گزینه های مسافرتی را پیدا کنید. کایاک سالهاست که جزو لیست اول بهترین سایت های رزرو بلیط هواپیما دنیا جای دارد. کایاک بهترین قیمت و زمان بندی فروش بلیط هواپیما را ارایه می دهد. همچنین در زمینه رزرو هتل، اجاره آپارتمان، رزرو کروز، اجاره خودرو، خرید بلیط قطار و پکیج های سفر نیز فعالیت دارد. از مزیتهای خرید بلیط هواپیما در کایاک بیشتر بدانید:

1.تخفیف 35 درصدی بلیط هواپیما 

با پیوستن به لیست ایمیلی کایاک، شما تا 35 درصد تخفیف برای موقعیت های مختلف سفر کسب می کنید. حتی اگر به صورت مستقیم نتوانید از کایاک رزرو کنید، آژانس های مسافرتی می دانند چطور در استفاده از این شانس به شما کمک کنند. 

سایت کایاک

سایت کایاک یکی از بهترین سایتهای بلیط ارزان هواپیما در دنیاست.

2.قویترین موتور جستجوی بلیط هواپیما

بزرگترین رقیب کایاک برای رزرو پرواز، «گوگل فلایتز» است. موتور جستجوی هر دو از نرم افزار مشابه ITA Matrix بهره می برند که با دسترسی به متادیتای ایرلاینها، بهترین ترکیب و قیمت را می یابند. به همین دلیل کایاک از بهترین سایتها برای تحقیق درباره قیمت بلیط هواپیما برای مقصد مورد نظر شماست چرا که قیمت بلیط هواپیما در کایاک از گوگل فلایتز هم پایین تر است.

3. پیش بینی روند قیمت بلیط هواپیما

آیا شما هم نسبت به خرید بلیط برای امروز یا فردا شک دارید؟ از مزایای کایاک می توان به سرعت بالا در نمایش مستقیم آخرین نرخ بلیط و پیش بینی روند قیمت آن اشاره کرد. این اطلاعات با مطالعه نوسان قیمت در مدت مشخصی تحلیل و ارایه می شود. شما بدون الزام به خرید، می توانید با انتخاب گزینه «دیدن»، زمان مناسب برای خرید بلیط مورد نظرتان را پیدا کنید. 

4. اعلام قیمتهای ارزانتر پرواز مقصد 

اگر برای رزرو امروز آماده نباشید، کایاک از طریق نوتیفیکیشن (Price Alert) به شما قیمتهای جدید بلیط مقصد مورد نظرتان را یادآوری می کند. برای دریافت نوتیفیکیشن، باید این گزینه را در سایت فعال کنید.

5. صفحه پروازهای بدون توقف

اگر می خواهید از پروازهای بدون توقف باخبر شوید، می توانید در صفحه پروازهای مستقیم کایاک، مبدا و تاریخ مورد نظر را وارد کنید. شما تمام پروازها و ایرلاینها را خواهید دید و رزرو بلیط هواپیما را به روشی متفاوت می توانید انجام دهید. گزینه «بدون توقف» در فیلترهای نقشه کایاک هم موجود است. معمولا پرواز مستقیم قیمت بالاتری نسبت به پروازهای همراه با توقف دارد.

6.خرید بلیط بر مبنای آب و هوا

فکر کنید دنبال مقصدی گرم برای تعطیلات زمستانی هستید اما نمی دانید کجا بهتر است. شما در کایاک به کمک فیلتر مقصد بر اساس آب و هوا، می توانید به راحتی محل مورد علاقه خود را پیدا کنید. 

7.بلیط هواپیما چند شهری

برای کسانی که طرفدار سفر هستند، گزینه چند شهری (Multi-city) یک فرصت است. شما می توانید در مسیر پرواز خود از لندن به توکیو، چندین شهر دیگر را هم دیدن کنید. شما در این مسیر ممکن است با چند ایرلاین مختلف جابجا شوید. معمولا این پروازها ارزانتر هستند و بین ماجراجویان سفر کم هزینه، محبوب است. 

اسکای اسکنر، پر طرفدارین سایت رزرو بلیط هواپیما (skyscanner)

skyscanner-logo

یکی از معروفترین موتورهای جستجو و خرید بلیط دنیا، اسکای اسکنر (skyscanner) است. این سایت با 85 میلیون کاربر در کشورهای مختلف جهان به یکی از مهمترین برندهای رزرو بلیط هواپیما تبدیل شده است. این وبسایت خدمات دیگری چون راهنمای سفر، اجاره خودرو، رزرو هتل و اپلیکیشن سفر عرضه کرده است. اما مزیتهای اسکای اسکنر چیست؟ 

1. انتخاب باز، کمترین قیمت

گستردگی داده های اسکای اسکنر، انتخاب متنوعی برای ارزانترین پرواز بر مبنای تاریخ و مقصد خواهد داد. برای مسافرانی که برنامه سفر منعطفی دارند، اسکای اسکنر جدول ماهانه قیمت بلیط ارایه می دهد. شما از روند افزایشی و کاهشی قیمت مطلع می شوید و به راحتی می توانید پرواز ارزانتر را در یک ماه مشخص به صورت تقویمی و نموداری پیدا کنید. به طور مثال شما قصد دارید بلیط  تهران به برلین تهیه کنید. با کلیک روی گزینه «تمام ماه» متوجه کل پروازهای ورودی و خروجی به این مقصد، قیمتهای پایینتر و تاریخ مناسب برای خرید پایینترین قیمت بلیط هواپیما را خواهید شد.

اسکای اسکنر

اسکای اسکنر محبوبیت بالایی در زمینه بلیط آنلاین هواپیما دارد.

2.دسترسی به انواع تامین کننده های بلیط

اسکای اسکنر به دلیل اینکه یک جمع کننده (اگریگیتور) بزرگ بلیط هواپیماست، به انواع و اقسام تامین کننده های بلیط ارزان وصل است. در نتیجه به شما این شانس را می دهد تا از بین پروازهای ارزان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. هنگام جستجوی مقصد مورد نظر شما، گزینه های ارزانترین، بهترین و سریعترین ظاهر می شود. 

3. بهترین پرواز، نه فقط ارزانترین

از مزیتهای دیگر اسکای اسکنر، ارایه ترکیبی از بهترین پروازها بر اساس عملکردهای مختلف است. برای همین شما با محدود کردن جستجو (پرواز مستقیم، کلاس پرواز، توقفها...) راحتتر به گزینه مطلوب می رسید. باید توجه کنید که این سایت، گزینه های پیشنهادی را بر اساس بهترین پرواز نه صرفا ارزانترین به شما ارایه می دهد. شما حتی امکان جستجو بر اساس آب و هوا را نیز دارید. 

4. ارسال قیمتهای جدید بلیط هواپیما

اسکای اسکنر هم مانند کایاک دارای گزینه اعلام قیمت به صورت نوتیفیکیشن است. یعنی اگر نخواستید یا نتوانستید بلیط مقصد مشخصی را بگیرید، در روزهای بعد، قیمتهای پایینتر همان مقصد از طریق ایمیل یا اپ برای شما ارسال می شود. اگر در مورد مقصد سفر مردد هستید، این سایت حتی توصیه هایی به شما ارایه می کند تا راحت تصمیم گیری کنید.

5. جستجوی پروازها بر مبنای نقشه

اسکای اسکنر به هر مقصدی که بخواهید، بلیط ارایه می دهد. برای جستجوی راحت می توانید مانند «گوگل فلایتز» به کمک نقشه، پروازها و فرودگاههای هر نقطه از دنیا را بررسی کنید. شما به سرعت ارزانترین بلیط، ایرلاینهای قیمت پایینتر و سایر اطلاعات کاربردی مقصد خود را خواهید دید. در مقایسه با گوگل فلایتز می توان گفت کار با اسکای اسکنر راحتتر و به قولی یوزرفرندلی تر است. 

موموندو، قویترین سایت رزرو بلیط هواپیما (momondo)

Momondo-Logo

موموندو (momondo) یک سایت بی نظیر برای خرید بلیط ارزان هواپیما است. این سایت در مقایسه با کایاک و اسکای اسکنر تلاش می کند بهترین قیمت را ارایه دهد. موموندو یک سایت مستقل، رایگان و شگفت است که میلیاردها گزینه پرواز هواپیما، هتل و اجاره خودرو را عرضه می کند. این شرکت از سال 2006 تا کنون توانسته جایگاه خود را بین 10 وبسایت برتر رزرو بلیط هواپیما تثبیت کند. مزیتهای رزرو بلیط در موموندو را بیشتر بشناسید:

1. تخفیف ثابت بلیط هواپیما

یکی از ویژگی های موموندو ارایه بلیط هواپیما با تخفیف چشمگیر است. دلیل این امر بهره گیری موموندو از آژانس ها و ایرلاینهای جدیدتر و کوچکتر است که به خاطر کسب اعتبار و شناخته شدن، از سود خود چشم پوشی می کنند. بر این اساس شما به راحتی می توانید پایین ترین قیمت کلاس بیزنس را خریداری کنید.

2. بیشترین گزینه های بلیط هر مقصد

موموندو به واسطه بهره گیری از شمار فراوان آژانس های مسافرتی، به شما در پیدا کردن بهترین قیمت در هر زمان کمک خواهد کرد. هر چند نسبت به سایر سایتهای رزرو مرجع، جستجوی موموندو کمی زمانبر است اما نتیجه، فهرست گسترده ای از گزینه ها برای بلیط مقصد شماست.

3. یافتن مقاصد جدید

یکی از ویژگی های جذاب موموندو گزینه جستجوی «سفر به هر مقصد» به صورت تصادفی است. شما فقط کافیست زمان و شهر مبدا خود را وارد کنید و منتظر پروازهای متنوع به مقاصد مختلف دنیا باشید. تصور کنید بودجه محدودی دارید و ناگهان پرواز رفت و برگشت به اسپانیا را با رقمی باورنکردنی و پایینتر از عرف بازار پیدا خواهید کرد. با مشخص کردن بودجه، نوع هواپیما و تعداد توقف، شما شانس خود را برای شکار بلیط هواپیمای استثنایی بالا می برید.

4. موتور ابرجستجوگر

موتور جستجوی این سایت فقط به سایتهای معروف بلیط چون پرایسلاین و تریپ ادوایزر که منابع مشابهی دارند، بسنده نمی کند و ارزانترین بلیط مقصد شما را پیدا خواهد کرد. موموندو در اصل یک موتور ابرجستجو برای فروش بلیط هواپیما است. جستجوی این سایت نه فقط از تامین کننده ها بلکه از بین صدها آژانس مسافرتی آنلاین (OTAs) و ایرلاین صورت می گیرد و به طور همزمان نیز قیمت ها مقایسه می شود. با این روش، پیدا کردن بهترین کلاس پرواز آسان خواهد بود. 

5. تحلیل نتایج جستجوی شما

نمودار اطلاعات جستجوی شما در موموندو یک ویژگی کاربردی و مهم این سایت است. شما به سادگی می توانید از ارزانترین ماه، روز، زمان پرواز و ارزانترین ایرلاینها به مقصد خود باخبر شوید. این اطلاعات بر اساس نتایج قبلی جستجوی شما در مومندو تحلیل و ارایه می شود. این ویژگی سایت به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای خرید بلیط بگیرید. 

6. فیلترهای پیشرفته جستجو

شما در سایت موموندو می توانید با انواع فیلترها، جستجوی دقیقتری انجام دهید. تنظیم فیلترها بر اساس ایرلاین منفرد، شرکتهای ویژه و یا شامل فرودگاه باشد. مزیت موموندو در این بخش اتصال به سایت «ساوث وست» (southwest flights) است. امکانی که دیگر سایتهای رزرو بلیط مرجع ندارندو شانس بزرگی برای شما که گزینه های بیشتری برای انتخاب بلیط هواپیما خواهید داشت.فیلترهای عادی در قسمت جستجو و فیلترهای پیشرفته در سمت چپ سایت  قرار دارند.

موموندو

ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما در موموندو نسبت به رقبا

سایتهای رزرو بلیط داخلی

علی بابا معروفترین سایت رزرو ایران (alibaba)

Alibaba-Logo

سایت علی بابا شناخته شده ترین سایت خرید بلیط اینترنتی در ایران است. این معروفیت به واسطه عرضه گسترده بلیط هواپیما چارتر، اتوبوس و قطار، علی بابا را به یک مرجع قوی برای گردشگران و مسافران بدل ساخته است. با مزایای رزرو بلیط در علی بابا آشنا شوید:

1.شبکه وسیع پرواز

در مقایسه با سایر رقبا، علی بابا توانسته است پوشش جامعی از پروازهای داخلی و خارجی عرضه کند. این مزیتی مهم برای کاربران سایت است که با یک جستجوی ساده به بیشتر مقاصد ایران و دنیا دسترسی سریع پیدا می کنند. انجام بیشترین میزان رزروهای اینترنتی بلیط از طریق علی بابا، نشان از اهمیت این موضوع برای کاربران دارد.

2. نوتیفیکیشن کاهش قیمت بلیط هواپیما

علی بابا به شما امکان می دهد تا با فعال کردن نوتیفیکیشن قیمت، به صورت مداوم از کاهش قیمت بلیط برای مقصد مورد نظرتان مطلع شوید. گزینه ای که شانس خرید راحت و به صرفه را بالا می برد.

علی بابا

بلیط هواپیما ارزان در وبسایت علی بابا

3. تنظیمات بهینه خرید بلیط هواپیما

شما هنگام خرید در علی بابا می توانید با انتخاب گزینه ها در تنظیمات، به روش راحتتر و مطلوب خود، بلیط مقصدتان را تهیه کنید. تغییر لیست نتایج بر اساس ساعت حرکت یا قیمت و انتخاب ایرلاین، دست شما را در خرید متناسب با بودجه و درخواست تان باز می گذارد.

4. بهترین بلیط چارتر هواپیما

کاربران همواره به دنبال پایین ترین قیمتها هستند، به همین دلیل بلیط هواپیما چارتر همواره مورد پسند خریداران است. علی بابا به عنوان یکی از چارترکننده های بزرگ در ایران، به شما امکان خرید بهترین بلیط چارتری به مقصد داخلی یا خارجی را خواهد داد. 

5. دسترسی به اطلاعات کامل پرواز

شما با نصب اپلیکیشن علی بابا به اطلاعات پرواز تمام فرودگاه‌های کشور دسترسی پیدا می کنید. 

تریپ بهینه ترین سایت رزرو بلیط هواپیما ایران (trip)

trip

تریپ یکی از معروفترین سایت های بلیط ارزان هواپیما در ایران است. این سایت به عنوان یک مرجع مهم خرید آنلاین و رزرو بلیط هواپیما، در زمینه رزرو هتل و تورهای مسافرتی نیز فعالیت دارد. پشتیبانی شبانه روزی و در تمام ایام هفته، خرید آنلاین از تریپ را مطمئن و راحت می سازد. با ویژگیهای تریپ و مزایای خرید بلیط در این سایت آشنا شوید:

1. شبکه گسترده پرواز و ایرلاینها

تریپ با ایجاد اعتماد و فضای رقابتی حرفه ای، در حال حاضر با بیش از 100 شرکت هواپیمایی در سراسر دنیا همکاری دارد. این شبکه گسترده به شما اجازه می دهد تا بهترین و مطلوبترین قیمت بلیط هواپیما را برای هر مقصدی پیدا کنید. در ضمن معتبرترین ایرلاین های دنیا را برای مسافرت خود انتخاب کنید. 

2. پایین ترین قیمت بلیط هواپیما

یکی از مزیتهای تریپ ارایه پایین ترین قیمت بلیط هواپیما در مقایسه با رقبا است. حفظ این ویژگی در بازار پر نوسان و تعدد شرکتهای رزرو، تریپ را به برندی شاخص در این زمینه تبدیل کرده است. شانس شما برای خرید بلیط هواپیما ارزان در تریپ بالاست، به دلیل اینکه تریپ تمامی تامین کنندگان بلیط هواپیما را برای ارزانترین خرید بلیط هواپیما به کار می گیرد.


تریپ

تریپ ارزانترین نرخ بلیط هواپیما را نسبت به رقبا دارد.

3.امکان لغو و استرداد بلیط هواپیما

اگر سفر شما به طور ناگهانی تغییر یافت، جای نگرانی نیست. تریپ در کمترین بازه زمانی مبلغ شما را باز می گرداند و در صورت درخواست شما، امکان تغییر تاریخ پرواز سیستمی مقدور است. شما نیازی به مراجعه حضوری ندارید و به صورت آنلاین امکان لغو و دریافت مبلغ خواهید داشت.  

4. امکان مقایسه قیمت ایرلاینها

تریپ در لیست نتایج هر مقصد به شما انواع قیمت بلیط هواپیما را عرضه می کند. شما می توانید با مقایسه قیمتها، بهترین بلیط هواپیما را متناسب بودجه خود خریداری کنید. بلیط هواپیما چارتر و سیستمی روی هر گزینه پرواز درج شده تا مقایسه قیمت راحتتر صورت گیرد. برای سرعت بیشتر، قیمتها از کمترین به بالاترین مرتب شده است. 

5. اطلاع از ارزانترین بلیط هواپیما

شما با نصب اپلیکیشن تریپ اطلاعات کاملی از پروازهای داخلی و خارجی، قیمتها و بلیط هواپیما چارتر و لحظه آخری خواهید داشت. امکان استرداد آنی و سریع در کمترین زمان نیز برای شما فراهم است. در ضمن به کمک اطلاع رسانی هوشمند، از کاهش قیمت بلیط هواپیما مقصد مورد نظرتان به سرعت مطلع می شوید. 

فلایتیو، سایت جامع رزرو بلیط هواپیما (flightio)

flightio-logo

فلایتیو جزو 10 سایت معروف رزرواسیون بلیط هواپیما در ایران است. فلایتیو به عنوان یکی از برندهای مطرح، خدمات دیگری چون بلیط اتوبوس، قطار و رزرو هتل را نیز انجام می دهد. اما مزیت فلایتیو نسبت به رقبای ایرانی چیست؟

1.تقویم قیمت پروازها

شما هنگام خرید در فلایتیو می توانید با استفاده از گزینه تقویم قیمتی، از نوسان چند روز بعد بلیط هواپیما مطلع شوید و تاریخ دقیق پایینترین قیمت برای مقصد مورد نظرتان را پیدا کنید. این تقویم برای پروازهای خارجی و داخلی، در دسترس شماست. 

2.جستجوی سریع بین تمام ایرلاینها

شما در فلایتیو به سرعت می توانید طبق تاریخ و مقصد انتخابی، انواع ایرلاین داخلی و خارجی و قیمتها را ببینید. قیمت به صرفه و ضمانت بهترین بلیط سیستمی و چارتری، شانس شما را برای خریدی مطمئن بالا می برد.

فلایتیو

فلایتیو، یکی از برترین وبسایت های فروش بلیط هواپیما

3.رزرو بلیط هواپیما بدون هزینه

اگر شما برای رزرو بلیط یک مقصد خارجی اقدام کنید که فلایتیو نماینده رسمی شرکت مورد نظر باشد، می توانید بدون هزینه رزرو خود را از چند هفته تا چند روز قبل پرواز انجام دهید.

4.بلیط چند مسیره

از دیگر قابلیت های فلایتیو، شرایط خرید بلیط برای چندین مسیر است. 

سخن پایانی

خرید بلیط هواپیما یکی از دغدغه های مهم مسافران در سفرهای داخلی و خارجی است. به خاطر تعدد آژانسها و سایتهای فروش بلیط، برای شما این سوال ایجاد خواهد شد که خرید از کدام سایت به صرفه تر است؟ برای اینکه شما بتوانید دید کاملتری نسبت به سایتهای مرجع بلیط هواپیما پیدا کنید، در این مقاله بهترین سایت های رزرو بلیط داخلی و خارجی هواپیما را معرفی کردیم. امکانات سایتهای مذکور بیش از تصور معمول حین خرید بلیط است. ما با تشریح توانمندی موفقترین سایتها در این زمینه، به معرفی قابلیت‌ها و امکانات هرکدام پرداختیم. نکات مهمی در زمان خرید بلیط هواپیما وجود دارد که دقیقا به کمک قابلیتهای مورد نظر، شانس خرید بلیط ارزانتر را برای شما فراهم می کند. مهمترین اصل در تمامی این سایتها امکان مقایسه طیف وسیعی از بلیط هواپیماست تا شما با خیال راحت بهترین گزینه مطلوب خود را انتخاب کنید. با اطلاع از ویژگیهای برترین سایتهای خرید بلیط هواپیما، اقتصادی و فکر شده سفر کنید. 

بخش نظرات

مرصاد 09 خرداد 1400

سلام و درود بیکرااان به شما این وبسایت های فروش بلیط هواپیما که اینجا اسمشون رو بردید واقعا سایت های بزرگی برای رزرو بلیط هواپیما هستن. طوریکه وقتی میخوای بلیط هواپیما بخری بین اینکه از کدوم سایت خرید کنی میمونی!!! در کل ممنونم ازتون واسه انتشار این مطلب. البته اینم بگم من هروقت قصد خرید یا رزرو بلیط هواپیما چارتری یا معمولی داشتم از تریپ خرید کردم! مرسی از شما

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc