https://gateway.trip.ir/api/

جزیره هنگام سفر به اکوآیلند ایران

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 مقاصد پر طرفدار

جزیره هنگام سفر به اکوآیلند ایران

جزیره هنگام محبوبترین جزیره کوله گردان و ماجراجویان در ایران است. کدام راه برای سفر به هنگام نزدیکتر است؟ بهترین زمان سفر به هنگام چه موقع است؟ برای داشتن مسافرتی پربار و لذت بخش، با تمام اطلاعات سفر به هنگام آشنا شوید. فراموش نکنید خرید بلیط هواپیما تهران قشم، سفر شما را آسانتر خواهد ساخت.   

جزیره هنگام کجاست؟

جزیره کوچک هنگام در میانه آبهای خلیج فارس و در بخش جنوب قشم قرار گرفته است. برای توسعه گردشگری جزیره، به زودی جزیره هنگام به اولین اکو آیلند ایران برای گردشگران تبدیل خواهد شد. در تقیسمات کشوری، این جزیره جزو بخش شهاب جزیره قشم محسوب می شود. جمعیت هنگام حدود 1500 خانوار است. هنگام چندین روستا دارد که امروزه روستای هنگام جدید یا ماشی، بیشترین جمعیت و روستای هنگام قدیم کمترین جمعیت را داراست. از لحاظ موقعیتی روستای متروکه «غیل» نیز در غرب جزیره و میانه دو روستای اصلی جای گرفته است. فاصله جزیره هنگام تا قشم حدود 2 کیلومتر است. به همین خاطر نزدیکترین فرودگاه به جزیره برای خرید بلیط هواپیما، قشم است.

جزیره هنگامجزیره هنگام زیستگاه جبیر

بهترین زمان دیدن دلفین های جزیره هنگام

یکی از زیباترین جاذبه های منحصر به فرد هنگام، دلفینهای شناور در دریا است. آبهای اطراف جزیره زیستگاه دلفین ها است و هنگام عبور با قایق های محلی می توانید حرکت موزون آنها را ببینید. بهترین فصل دلفین های جزیره هنگام ایام خنک سال است. معمولا از اواسط پاییز تا اوایل بهار بهترین زمان دیدن دلفینهای هنگام است. ولی بدانید همیشه امکان دیدن این آبزی جذاب وجود ندارد. با وجود ممنوعیت صیادی تا 30 مایلی پیرامون هنگام، صید کف روب باعث از بین رفتن خوراک دلفینها شده است. به همین خاطر دلفینها ناچارند هنگام را به مقصد آبهای آزاد ترک کنند.

راههای رسیدن به جزیره هنگام

بسته به اینکه با چه وسیله حمل و نقلی به بندر عباس می رسید، شما از چند راه می توانید به جزیره هنگام سفر کنید:

1.سفر با قطار یا اتوبوس به بندر عباس- سفر با کشتی مسافری از بندر عباس به قشم- سفر با قایق محلی به هنگام.

2. سفر با هواپیما به بندر عباس- سفر با کشتی مسافری از بندر عباس به قشم- سفر با قایق محلی به هنگام.

3.سفر با خودرو شخصی تا بندرعباس، رانندگی تا بندر پهل- حمل خودرو با لندینگ کرافت تا قشم- سفر با قایق به هنگام

4.سفر با هواپیما تا قشم- سفر با قایق تا هنگام.

5.سفر زمینی به بندر عباس- سفر دریایی به هرمز- سفر دریایی از هرمز به قشم- سفر با قایق تا هنگام

شما می توانید با نصب اپلیکیشن «سیکت» به راحتی بلیط دریایی تهیه کنید.

شما بعد از اینکه با هر وسیله ای به جزیره قشم رسیدید، باید خود را به اسکله شیب دراز یا اسکله کندالو برسانید. این دو اسکله در فاصله 10 دقیقه هم قرار دارند. از شهر قشم تا این محل حدود 60 کیلومتر راه است. قایقهای جزیره هنگام تا تکمیل شدن مسافران منتظر می مانند. اگر می خواهید وقت خود را از دست ندهید به صورت دربست قایق اجاره کنید. اگر یک روزه می خواهید به هنگام سفر کنید، حتما صبح اول وقت خود را به اسکله برسانید تا وقت کافی برای گشتن در جزیره داشته باشید. مسیر قشم تا جزیره هنگام 45 دقیقه است.

هتل و اقامتگاه در جزیره هنگام

در جزیره هنگام هیچ هتلی وجود ندارد. بهترین محل اقامت در جزیره هنگام، بوم گردیهای جزیره مانند اقامتگاه دلفین و اقامتگاه گاروم زنگی است. معمولا بیشتر گردشگران هنگام، علاقه به کمپ زدن در گوشه و کنار جزیره دارند. با وجود اینکه جزیره هنگام کاملا امن است، در صورتی که قصد شبمانی با چادر دارید حتما به پلیس جزیره اطلاع دهید. قیمت اقامتگاه از 150 هزار تومان تا 350 هزار تومان متغییر است.

اقامت در جزیره هنگامکمپ زدن شیوه مرسوم اقامت در جزیره هنگام

آب و هوای جزیره هنگام

آب و هواي جزيره هنگام گرم و مرطوب است. تابستان گرمترین فصل جزیره است که میزان سفر به کمترین حد می رسد. در فصل زمستان با وجود بارش های منظم و نامنظم، بیشترین سفر به هنگام انجام می شود و دي ماه پر بارانترين ماه سال محسوب می شود. دمای متوسط تابستانی 34 درجه و متوسط دمای زمستانی 17 درجه است. یکی از مشکلات سفر در پاییز و زمستان به هنگام، احتمال بروز طوفان و امواج سهمگین است. در چنین شرایطی شما تا ارام شدن هوا باید در جزیره بمانید. با این حال دمای مطبوع پاییز و زمستان بهترین فصل سفر جزیره هنگام است.

درباره سفر به جنوب ایران بیشتر بدانید:

هزینه سفر به قشم را کامل بدانید.

راهنمای سفر به چابهار و جزییات هزینه ها

بهترین تفریحات جزیره هنگام

گشت جزیره هنگام: معمولا قایقرانان هنگام، با قیمت مناسب، شما را به گردش دور جزیره دعوت می کنند. تجربه ای لذت بخش که به دلیل آشنایی محلی ها به نقاط مختلف جزیره، شما را کامل با زیبایی های هنگام از راه دریا آشنا می سازد.

غواصی در جزیره هنگام: یکی از بهترین جاها برای غواصی در ایران، جزیره هنگام است.

پیاده روی دور جزیره: شما می توانید با داشتن امکانات کافی جزیره را به صورت پیاده دور بزنید. سواحل سنگ و مرجان، دیدن بیکرانه دریا و چشم انداز دیدنی هنگام، شما را مسحور خود خواهد کرد. حتما آب به اندازه کافی همراهتان داشته باشید.  

شنا در هنگام: شما در سواحل کم عمق هنگام می توانید از شنا لذت ببرید. کف مرجانی دریا تیز است و معمولا امکان نیش خوردن از توتیا دریایی وجود دارد. اما جای نگرانی نیست و با خیال راحت می توانید به شنا ادامه دهید.  

جاهای دیدنی و معروف جزیره هنگام

جزیره هنگام با وجود وسعت محدود، دارای جاهای شگفت انگیزی است. از این جاذبه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زيارت سرخ (سيد منصور)

بازار جزیره هنگام

غزال های هنگام

تاسيسات قدیمی انگليس در هنگام

روستاي متروک جزیره

سنگ مادر و دختر

ساحل نقره ای جزیره هنگام

ساحل درخشان هنگام

آکواریوم طبیعی جزیره هنگام

کشتی به گل نشسته پرتغالی ها در هنگام

ساحل درخشان هنگامیکی از زیباترین دیدنیهای خنگام ساحل درخشان است.

مردم جزیره هنگام

مردم جزیره هنگام بیشتر به ملوانی، صیادی و ماهیگیری مشغولند. یکی از صیدهای مهم هنگام، شاه میگو و نادرترین شکار آنها  کوسه کر است. کشاورزی در بخش کوچکی از جزیره ی انجام می شود. بیشترین باغات جزیره در روستای هنگام و غیل است که درختان میوه از نخل و انبه تا انجیر وکنار  به عمل می آید. مردم جزیره هنگام دارای انواع غذاهای بومی از سمبوسه میگو تا نان تمبوشه هستند. هنوز پوشش محلی و سنتی جنوبی بین زنان و مردان هنگام رایج است. مردم این منطقه همانند دیگر مناطق جنوب ایران رفتاری گرم با گردشگران دارند. بسیاری از زنان هنگام همپای مردان به کار صیادی مشغولند.  

نکات زیست محیطی سفر به هنگام

از ایجاد هر نوع آلودگی محیطی و صوتی اجتناب کنید.

به حیات طبیعی جزیره و آبزیان آسیب نزنید.

از روشن کردن آتش تا حد ممکن پرهیز کنید.

معمولا جبیرهای هنگام در سطح جزیره پراکنده هستند، زیستگاه آنها را با سرو صدا به هم نزیرید.

یکی از گونه های نادر آفتابپرست ایران در هنگام ساکن است، در گشت و گذارتان مراقب این خزنده باشید.

سوالات متداول:

آیا از بندرعباس می توان مستقیم به هنگام سفر کرد؟

خیر. شما از طریق جزیره قشم می توانید به هنگام سفر کنید؟

مسافت دریایی از قشم به هنگام چقدر است؟

حدود 45 دقیقه تا یک ساعت

آیا از جزیره هرمز مسیر دسترسی به هنگام وجود دارد؟

خیر. شما لازم است از هرمز به قشم بروید.

بهترین زمان برای دیدن دلفینهای هنگام چه موقع است؟

از اواسط پاییز تا اوایل بهار

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc