https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای سفر به آمستردام

به روز رسانی: 06 اردیبهشت ، 1400 راهنمای سفر

راهنمای سفر به آمستردام

شهری با معماری تماشایی در کنار کانالهای آبی که چون شریانهای زنده آمستردام هستند، شما را به دیدن زیباترین شهر اروپا از جشنواره گل تا موزه ون گوگ دعوت می کند. با داشتن اطلاعات کاربردی قبل از تور آمستردام، در هزینه و وقت صرفه جویی کنید و برای سفری تکرار نشدنی برنامه ریزی کنید. بهار بهترین فصل خرید بلیط هواپیما تهران به آمستردام است.

آمستردام کجاست؟

آمستردام فقط در کانالها، خانه های رنگین و سنتروم خلاصه نمی شود، بلکه شما در شهری با فرهنگ و سنت قوی قرار دارید. بسیاری از گردشگران مشتاق دیدن محله ردلایت هستند در حالی که فقط شبها جذابیت دارد و طول روز منطقه ای معمولی است. کافیست قدمی آن سوتر بگذارید و از اوترخت و والندام دیدن کنید تا فرهنگ داچ را بیشتر لمس کنید. با دوچرخه در شهر بچرخید و زندگی واقعی شهر را ببینید. کشف زیبایی آمستردام با کمی اطلاعات از پیشینه شهر و فرهنگ امروز،گشت و گذار آزادانه در گوشه و کنار ممکن است. اگر در فصل پاییز به آمستردام سفر کنید، شانس خرید بلیط ارزان هواپیما را خواهید داشت. 

حمل و نقل در آمستردام هلند

آمستردام از بهترین شهرهای دوستدار پیاده روی و دوچرخه سواری است. همزمان رفت و آمد عمومی بسیار آسان است. این شهر دارای 30 خط اتوبوس، 16 خط تراموا، 8 خط قایق و 4 خط مترو به تمام نقاط است. کارت GVB  بهترین راه استفاده از حمل و نقل در آمستردام است. قیمت این کارت از 7.5 یورو شروع می شود. همچنین شما با خرید کارت آمستردام، از شارژ نامحدود GVB برخودار می شوید و به صورت رایگان می توانید از موزه ها و جاذبه های شهر آمستردام دیدن کنید.  

تراموای آمستردام به رنگ سفید و آبی است. شما با خرید بلیط 24 تا 48 ساعته می توانید در شهر جابجا شوید. همچنین با استفاده از اپ «سیتی مپر» می توانید از مسیرها و مسافتهای تراموا مطلع شوید.

رفت و آمد در آمستردامتراموای آمستردام دارای 16 خط است.

از ایستگاه مرکزی آمستردام می توانید به تمام خطوط مترو دسترسی داشته باشید. این خطها سریعترین راه رفت و آمد به اطراف شهر و حومه است. شما می توانید از تراول کارت یا کارت ساعتی مترو استفاده کنید. مترو آمستردام از ساعت 6 صبح تا 1 شب باز است.

خطوط اتوبوسرانی آمستردام که از ایستگاه مرکزی حرکت می کند، 24 ساعته است. گستردگی این خط به شما اجازه می دهد به هر نقطه از شهر از مزارع گل تا منطقه تاریخی تردد کنید. ساعت کاری اتوبوسهای آمستردام از 6 صبح تا 12 و نیم شب است. همچنین 11 خط اتوبوس نیز از 12.5 شب تا 7 صبح فعال هستند.

به خاطر معابر باریک و کم عرض آمستردام، تاکسی چندان مفید نیست اما با اجاره دوچرخه می توانید حسابی گردش کنید.

شما می توانید از فرودگاه بین المللی شیفول با خط مترو مستقیم به ایستگاه مرکزی آمستردام برسید. بهتر است به صورت آنلاین بلیط مترو تهیه کنید. همچنین شاتل فرودگاه نیز هر 15دقیقه آماده حرکت است. فاصله فرودگاه شیفول تا مرکز شهر 22 کیلومتر است و 20 دقیقه زمان می برد.

جاذبه های منحصربفرد آمستردام

موزه ریجکس

یکی از معروفترین جاذبه های آمستردام و بزرگترین گنجینه هنر هلند، موزه ریجکس Rijksmuseum است. این موزه از سال 1798 مجموعه ای از آثار نادر و منحصربفرد هنرمندان را گرد آورده است. بیش از 8 هزار نقاشی تاریخ هنر در 250 اتاق موزه نگهداری می شود.

موزه رمبراند

رمبراند از سال 1639 تا 1658 در خانه ای مرکز آمستردام زندگی و کار کرد. این خانه از اوایل قرن 20 به موزه رمبراند تغییر کاربری یافت. شما در یک فضای قرن هفدهمی علاوه بر دیدن مجموعه ای نفیس از نقاشی های رمبراند، محیط زندگی این هنرمند صاحب سبک هلندی را هم می توانید ببینید. این موزه روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر باز است. قیمت بلیط ورودی موزه 15 یورو است.

موزه علوم نمو

ساختمانی با فرم نامتعارف کشتی و بدنه تمام فلزی توجه شما را حتما جلب خواهد کرد. موزه نمو NEMO با طراحی سوپر مدرن خود از سال 1997 آغاز به کار کرد. موقعیت جالب موزه در اسکله قدیمی شرق آمستردام شامل 5 طبقه است. این موزه نمایشی از بدن و ذهن انسان است که با کمک تکنولوژی روز و شمار زیادی فیلم کوتاه شما را شگفت زده خواهد کرد. شما در کافه بام موزه منظره ای وسیع از آمستردام خواهید دید. دسترسی به بام موزه رایگان است. قیمت ورودی موزه نمو 18 یورو است. دیدن کامل موزه به سه ساعت زمان نیاز دارد.

جاهای دیدنی آمستردامموزه علوم نمو در آمستردام

کانال آمستردام

کانالهای معروف آمستردام از قرن 17 ساخته شد تا جریان سیل رودخانه را کنترل کند. به مرور بازرگانان شهر فهمیدند، کانالها جایی ایده آل برای به رخ کشیدن ساختمانهای لوکس هستند. 100 کیلومتر کانال شهر به شما فرصت می دهد تا معماری سنتی و رنگین آمستردام را ببینید. بیش از هزار پل، 2 هزار خانه و هتل قایقی، فضای هیجان انگیزی برای گشت و گذار با کروز است. این کانالها در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

برج مونتلبانستورن

یکی از زیباترین برجهای آمستردام، مونتلبانستورن است. این برج بخشی از دیوار تاریخی آمستردام است که قدمت آن به دوره رنسانس برمی گردد. رامبراند تابلویی از این برج قدیمی به تصویر کشیده است.

آسیاب بادی دو اوتر

آسیاب بادی نماد هلند است. شما هنگام عبور از کانال های شهر، آسیاب بزرگ دو اوتر را خواهید دید. این آسیاب قدیمی از اوایل قرن 17 به جا مانده است. دو اوتر نزدیک آخرین کارخانه چوب بری آمستردام قرار دارد.

درباره سفر به هلند بیشتر بخوانید:

زیباترین هتلهای گل آرایی شده در جهان

با انواع ویزای شنگن آشنا شوید.

بهترین کافه ها و رستوران های آمستردام

آمستردام به شهر کافه ها شهرت دارد. جایی که شما انواع وافل، کیک براونی و پن کیک با قهوه می توانید میل کنید. در این شهر انواع رستوران با غذاهای هلندی و بین المللی برای ذائقه های مختلف در دسترس شماست.

کافه های گیاهی آمستردام: می توان به کافه وگابوند، باربوتانیک و کافه معروف «آواکادو شو» اشاره کرد. جالب است بدانید آواکادو شو اولین کافه رستوران آواکادوی دنیا است که تمام منوی رستوران از انواع میوه تازه سرو می شود.

رستورانهای آمستردام با نشان میشلن: در آمستردام 9 رستوران با استاندارد میشلن وجود دارد که از آنها می توان به رستوران لاستاگ، رستوران ورمیر، رستوران بولونیوس اشاره کرد.

رستورانهای ارزان آمستردام: اگر اهل سفر کم خرج هستید حتما به رستوران فودهالن، رستوران فرانگو، رستوران ساجریا لبنانی سری بزنید.

کافه های آمستردامآسمتردام شهر کافه ها

بهترین مناطق آمستردام برای اقامت در هتل

شهر آمستردام از 8 محله تشکیل شده است. سنتروم به خاطر جاذبه های گردشگری فراوان و کانالهای معروف و دسترسی به انواع تفریحات، از نقاط جذاب برای رزرو هتل و اقامت است. اگر با شلوغی گردشگران و خیابانهای پر جنب و جوش مشکلی ندارید، هتل آمباساد، هتل هوکستون و هتل زوکو در سنتروم را انتخاب کنید. اگر طرفدار خرید، پارکهای زیبا، انواع رستوران و کافه هستید محله وست (West) یک گزینه جذاب است. این محله ترکیبی از خیابانهای مسکونی و مراکز خرید است. از بهترین هتلهای وست می توان به هتل پولیتزر، هتل حیات رجنسی و سوفیتل لجند اشاره کرد.  برای کسانی هم که دور بودن از هیاهوی شهر و محیط طبیعی اولویت است، محله نورد (Noord) پیشنهاد می شود. از هتلهای معروف این محله می توان به هتل مونت گاردن، هتل هندریک و هتل جاکارتا اشاره کرد.

خیابان های معروف آمستردام

بدون شک گردش در شهر آمستردام شما را به خیابان های زیبا می کشاند که در دنیا زبانزد هستند. کالفر اشترات از معروفترین خیابانهای آمستردام است. بهتر است به گوشه و کنار شهر سرک بکشید مثلا در شرق آمستردام خیابان جاوا اشترات قرار دارد. خیابانی که با بوتیکهای شیک، کافه ها و مغازه های رنگارنگ، جایی مناسب برای قدم زدن و خرید سوغات هلند است. اگر دوست دارید حال و هوای بوهمی آمسترام را ببینید حتما به خیابان جرارد اشترات بروید. 

اپلیکیشن های سفر به آمستردام

Citymapper: اگر می خواهید در شهر آمستردام اطلاعاتی بیشتر از گوگل پیدا کنید،؛ Citymapper بسیار کاربردی است. شما می توانید از ساعت حرکت مترو تا جاذبه های پنهان شهر را در این اپ پیدا کنید.

Pontveer: اگر مدتی طولانی در آمستردام اقامت دارید، Pontveer به کارتان می آید. به کمک این اپلیکیشن شما از ساعت کشتی ها و قایق های مسافری مطلع می شوید و از اتلاف وقت جلوگیری کنید.

Babbel: راهی ساده برای یادگیری و افزایش مهارت زبان هلندی، Babbel است.

بهترین زمان سفر به هلند

فصل بهار و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به آمستردام است. هوای مطبوع و آفتابی در این زمان بیشتر از بارندگی است. فرصت مناسبی که از دیدنیهای شهر بازدید کنید و در آمستردام گردش کنید. با اینکه عموم گردشگران تابستان به این کشور سفر می کنند، از مزایای بلیط هواپیما ارزان و هتل قیمت مناسب در فصل غیر گردشگری استفاده کنید. اگر از اواسط مارس تا می به هلند سفر کنید، فصل زیبای گل لاله است. روز 27 آوریل هم به عنوان روز پادشاه می توانید از کارناوالهای خیابانی لذت ببرید. زمستان آمستردام سرد و یخبندان است و برای گشت و گذار مناسب نیست.

زبان مردم آمستردام

زبان مردم هلند به زبان آلمانی نزدیک است اما در نوشتار و گویش متفاوت است. مردم محلی وقتی متوجه شوند شما به زبان آنها تسلط ندارید با انگلیسی همراهیتان می کنند. در این زبان لغات فرانسوی و انگلیسی خواهید شنید. الفبای زبان داچ 27 حرف دارد و 25 میلیون نفر در دنیا از جمله کشور بلژیک به این زبان حرف می زنند.

زندگی در آمستردام هلند

زندگی در آمستردام از بالاترین استانداردها برخوردار است، آرامشی که فراتر از تصور شماست. پایتخت مردم داچ، شهری کاملا امن و دلنشین است که دوچرخه سواران آزادانه در حرکتند. در مقایسه با کشورهای اروپای غربی، آمستردام گران نیست ولی اجاره مسکن مبله به نسبت بالاست. آب و هوای هلند غیرقابل پیش بینی است، پس چتر و بارانی را هنگام بیرون رفتن فراموش نکنید. رویدادهای فرهنگی و هنری مانند کنسرت و نمایشگاه فراوان است. زندگی شبانه سرزنده با غذاهای متنوع و منظره کانالها تجربه ای بیادماندنی در آمستردام است.

نکات ناگفته درباره سفر به آمستردام

برای اینکه زندگی واقعی شهر را ببینید در مرکز شهر یا سنتروم نمانید. از لحاظ هزینه هم بیرون از این منطقه ارزانتر است.

برای حمل و نقل در آمستردام از کارت ارزان OV استفاده کنید.

فقط در رستورانها غذا میل نکنید، غذاهای خیابانی و محلی آمستردام ارزش امتحان کردن دارد.

اگر به فصل گل آمستردام نمی رسید، به اطراف شهر بروید تا مزارع گل مانند باغ اروپایی را ببینید.

لوکیشن بسیاری از فیلمهای معروف در آمستردام بوده است. با کمی جستجو در اینترنت پیدا می کنید.

فقط به جاذبه های شاخص شهر اکتفا نکنید،آمستردام آثار تاریخی فراوانی دارد.

داشتن کتاب اصطلاحات هلندی در سفر به آمستردام کاربردی است.

هرگز در مسیر دوچرخه، پیاده روی نکنید.

نصف شهر آمستردام مانند ونیز روی 11 میلیون پایه ی شمعی قرار گرفته است.

سوالات متداول

مدت زمان پرواز تهران آمستردام چقدر است؟

5ساعت و 40 دقیقه. فاصله هوایی تهران آمستردام 4073 کیلومتر است  

مردم هلند به چه زبانی حرف می زنند؟

زبان مردم این کشور داچ است که ترکیبی از زبان المانی و فرانسه است.

فاصله فرودگاه شیفول تا مرکز شهر چقدر است؟

20 دقیقه.

 

 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc