https://gateway.trip.ir/api/

هزینه های زندگی در کانادا برای ایرانیان

به روز رسانی: 01 آذر ، 1399 راهنمای سفر

هزینه های زندگی در کانادا برای ایرانیان

کانادا کشور محبوب مهاجران است. سکونت در کانادا قبل از هر چیز به شیوه زندگی، شرایط مالی و شغلی شما و در مرحله بعد به شهری که برای اقامت انتخاب می کنید، بستگی دارد. این کشور از 10 استان تشکیل شده که هزینه زندگی در آنها متفاوت است ولی مهاجران شهرهای مشخصی را برای زندگی در نظر می گیرند.  هزینه های زندگی در کانادا به چه صورت است؟

هزینه زندگی در کاناداهزینه زندگی در کانادا نسبت به سایر کشورها بالاتر است.

بهترین و بدترین شهر کانادا برای زندگی

تورنتو به واسطه تنوع شهروندان، مدارس و دانشگاههای سطح بالا، وسعت فضای سبز، معماری و فضای شهری مطلوب و شرایط اقتصادی خوب بهترین شهر کانادا برای زندگی است. به دلیل کیفیت زندگی تورنتو جمعیت این شهر در حال افزایش است. جمعیت این شهر 6 و نیم میلیون است که در مقایسه با ونکوور 2.7 میلیونی و مونترال 4 میلیونی پرجمعیت است. تورنتو امنترین شهر کانادا از لحاظ آمار پایین جرائم است. نیوگلاسکو به دلیل جرم خیزی، روند افزایش بیکاری، هزینه بالای زندگی(4 درصد بالاتر از زندگی نیویورک)، مالیات بالای مسکن، بارندگی زیاد (بیشتر از ونکوور) بدترین شهر کانادا برای زندگی است.

هزینه های زندگی گران ترین شهر کانادا

ونکوور به خاطر شرایط فرهنگی، امنیت، طبیعت و کیفیت زندگی گرانترین شهر کانادا است. با توجه به سطح رفاهی و امکانات اقتصادی ونکوور از لحاظ مسکن، مواد غذایی، حمل و نقل پر هزینه تر است. برای درک بهتر میزان مخارج باید گفت هزینه زندگی ونکوور 85 درصد بالاتر از تهران است. شما برای زندگی در ونکوور حداقل ماهانه 3 تا 4 هزار دلار نیاز خواهید داشت.

اصلی ترین هزینه زندگی در کانادا

اجاره خانه مهم ترین هزینه زندگی در کانادا است. کبک در رده مناسبترین قیمتهای مسکن کانادا قرار دارد. ونکوور و تورنتو در رده مسکن گران جای می گیرند.

مقایسه حداقل اجاره ماهانه مسکن کانادا

ونکوور تورنتو مونترال کبک آلبرتا
2,200 2,350 1,530 930 1,750

بر حسب دلار کانادا

میزان درآمد در کانادامونترال بالاترین میزان درآمد کانادا رادارد.

میزان درآمد در کانادا

کانادا به واسطه اقتصاد قوی کشور مرفهی محسوب می شود و به همان میزان درآمدها بالاست. حداقل دستمزد ساعتی در آلبرتا 15 دلار و در کبک 13 دلار است. مونترال و تورنتو بالاترین درآمد را داراست. میانگین حقوق در کانادا 40,208   دلار است.

میزان متوسط درآمد بر حسب دلار کانادا

ونکوور تورنتو مونترال کبک آلبرتا
71,600 70,394 65,494 62,531 71,538

مشاغل پردرآمد در کانادا

در کشور کانادا برخی مشاغل دستمزد بالایی می گیرند. مشاغلی چون پزشکی، دندانپزشکی، مهندس عمران، سوپروایزر معدن، مهندسین نفت و پتروشیمی، داروسازی، وکالت و برنامه ریزی شهری پردرآمد محسوب می شوند. شغلهای حوزه معدن بیشترین دستمزد و مشاغل خدماتی حوزه فروشگاهی کمترین دستمزد را دارند.

مقایسه هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در هر شهری به عوامل مختلف بستگی دارد. بخشی زیادی از هزینه ماهانه در کانادا صرف مسکن می شود . در یک مقایسه سریع تورنتو و ونکوور بیشترین هزینه های ماهانه را شامل می شوند و کبک کمترین هزینه زندگی در کانادا را داراست.

هزینه زندگی در کانادا

ونکوور تورنتو مونترال کبک
40,700 45,400 28,600 25,400  

مقایسه هزینه زندگی در مونترال و تورنتو

هزینه زندگی در تورنتو 21 درصد بالاتر از مونترال است. از نظر هزینه های غذا و سرگرمی برابر هستند اما هزینه حمل و نقل در مونترال ارزانتر است. گرانترین هزینه تورنتو نسبت به مونترال مسکن است. حقوق متوسط ماهانه در تورنتو 3800 دلار است در حالی که در مونترال 2700 دلار است.

در مورد کانادا بیشتر بدانید:

جزییات سفر بستگاه درجه دو به کانادا

چگونه برای ویزای مولتی 5 ساله کانادا اقدام کنیم؟

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا 

مقایسه هزینه زندگی در ونکوور و تورنتو

شهر تورنتو مرکز اقتصادی کانادا است به همین دلیل هزینه های زندگی بالاست. از طرف دیگر ونکوور جزو 5 شهر برتر دنیا از لحاظ استاندارد زندگی است و هزینه ها و مخارج گرانی دارد. شما برای یک زندگی سطح متوسط در ونکوور باید سالانه 6,600.00 دلار کانادا و در تورنتو 6,760.49 دلار کانادا هزینه کنید.

هزینه حمل و نقل در کانادا

میزان هزینه حمل و نقل در کانادا چندان گران نیست اما بیشتر به شما بستگی دارد که بتوانید با حمل و نقل عمومی مسیرهای خود را جابجا شوید. هزینه متوسط ماهانه حمل و نقل در تورنتو 150 دلار  است که در مقایسه با مونترال با 86 دلار، گرانتر محسوب می شود. هزینه حمل و نقل در ونکوور با 177 دلار، بالاترین میزان است. یک خط حمل و نقل از فرودگاه نیز برای مسافران بین المللی وجود دارد که 24 ساعته فعال و هزینه آن رایگان است. حمل و نقل ریلی سراسر کانادا را پوشش می دهد که از لحاظ هزینه مناسب است. 

هزینه غذا در کاناداهزینه غذا در کانادا چندان گران نیست.

هزینه غذا در کانادا

هزینه متوسط غذا در کانادا 375 دلار در ماه است . متناسب با درآمد و بودجه شما برای خرید قابل تغییر است. در مقایسه با کشوری مانند آمریکا گرانتر است که به دلیل مالیات 10 تا 15 درصدی رستورانهاست.

هزینه موادغذایی در کانادا

با توجه به ثبات تورم قیمت مواد غذایی چندان افزایشی ندارد و در مقایسه با میزان حقوق ماهانه مناسب است. همچنین قیمت مواد غذایی در بین شهرهای کانادا اختلاف چشمگیری ندارد.

شیر 1لیتر :  2.28 دلار کانادا

نان سفید :   3.13  دلار

برنج سفید 1 کیلوگرم :  4.47 دلار

تخم مرغ 12 تایی :  3.87 دلار

آب معدنی 1.5 لیتر:  2.51 دلار

گوجه فرنگی ا کیلوگرم :  4.08 دلار

سیب زمینی 1 کیلوگرم: 3.01 دلار

پیاز 1 کیلوگرم: 3.24 دلار

هزینه اینترنت و تلفن در کانادا

هزینه دسترسی اینترنت ماهانه بین 40 تا 150 دلار کانادا و هزینه موبایل ماهانه 60 تا 90 دلار است.

هزینه زندگی در کانادا 2020

با توجه به ثابت ماندن نرخ تورم در کانادا، هزینه های زندگی در سال 2020 نسبت به سالهای قبل تفاوت چندانی ندارد. فقط هزینه مسکن دچار تغییرات جدی شده است.

مقایسه هزینه زندگی در کانادا و کشورهای دیگر

با مقایسه متوسط هزینه زندگی در کانادا با کشورهای دیگر، میزان گران بودن و سطح رفاهی مشخص می شود.

کانادا فرانسه نروژ ژاپن آمریکا برزیل هند ترکیه
3,864 3,533 6,875 3,474 5,480 761 178 801

 بر حسب دلار آمریکا

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc