https://gateway.trip.ir/api/

راز کلبه وحشت انزلی فاش شد

به روز رسانی: 03 آبان ، 1402 دانستنی های سفر

راز کلبه وحشت انزلی فاش شد

کلبه وحشت یک مکان اسرار آمیز است که پشت آن ترس و راز پنهان است. در چند سال اخیر داستانهای زیادی از این کلبه نقل می شود که مشخص نیست واقعیت دارد یا شایعات است. برای سر در آوردن از راز کلبه وحشت انزلی باید تمام  ماجرا را شنید. داستان از کجا شروع شد؟

تاریخچه کلبه وحشت انزلی

تصور کنید با چند نفر از دوستانتان قرار دارید شب را در کلبه ای مرموز وسط جنگل بگذرانید. شما می خواهید ثابت کنید اینجا هیچ خبری نیست. تاریکی مطلق جنگل، هوای مه آلود و مرطوب و انواع صدای جانداران محیط به شما وهم و ترس خاصی القا می کند. شاید پشیمان شده اید که چرا اینجا آمده اید. نیمه های شب وحشتی عمیق از صداهای ناشناخته و ترسناک شما را احاطه می کند. ممکن است داخل خانه چیزی دیده باشید. دیگر جرات ماندن در خانه متروک را ندارید. آیا راه فراری برایتان مانده؟ این درست اتفاقی است که سال 65 برای چهار دانشجوی پسر که پا به کلبه وحشت انزلی گذاشتند، رخ داد. در اثر حادثه ای مجهول، دو نفر آنها شب از کلبه فرار می کنند اما دو نفر دیگر می مانند که پایان تلخی رقم می خورد. یکی از آنها جان خود را از دست می دهد و آن یکی هم دچار جنون می شود. آیا وحشت به خاطر ترس از فضای وهم آلود بوده یا حادثه ای برای آنها اتفاق افتاده بود؟ کلبه بعد از این جریان مرگبار پلمپ می شود. این ابتدای تاریخچه کلبه وحشت انزلی است.

راز کلبه وحشت انزلیکلبه وحشت انزلی در جنگلی اسرارآمیز قرار دارد.

مرگ در کلبه وحشت انزلی

به دلیل آوازه ای که کلبه وحشت انزلی پیدا کرده بود، سال 69 چند نفر دیگر آماده ماجراجویی می شوند. این بار سه دختر تصمیم می گیرند تا به افسانه کلبه وحشت پایان دهند. با وجود اینکه آنها از ماجرای چند سال قبل و خطر احتمالی با خبر بودند، برنامه خود را پیاده می کنند. برای اینکه مردم محلی مانعشان نشوند از در پشتی کلبه وارد می شوند تا یک شب عجیب را آنجا بمانند. ولی حادثه ای شوم در راه بود.

به گفته مردم محلی دو روز بعد از ورود دختران به کلبه، یکی از آنها را شوکه شده و ترسان پیدا می کنند. با توجه به اشارات دختر، مردم متوجه کلبه می شوند. پلمپ شکسته می شود و با صحنه ای دلخراش روبرو می شوند. دو دختر جان باخته بودند و علت مرگ ناشی از ایست قلبی و سکته تشخیص داده می شود. بر اساس نظر شاهدین، انگار دختران قبل از مرگ به یک نقطه مشخص به حالت چشم باز خیره بودند. چند روز پس از این حادثه، دختر سوم هم خودکشی کرد تا شوم بودن کلبه ادامه پیدا کند.

راز کلبه وحشت انزلیمرگ در کلبه وحشت انزلی

ممنوعیت کلبه وحشت

با تکرار حادثه مرگ در کلبه وحشت انزلی، پلیس این مکان را ممنوع اعلام کرد و تحت نظارت قرار داد تا از حوادث بعدی جلوگیری شود. با این اعمال فشار کسی اجازه ورود به این محل را ندارد.

کلبه وحشت کجاست؟

برای رسیدن به موقعیت کلبه وحشت باید به انزلی بروید، در محدوده بندر انزلی و صومعه سرا، روستایی هفت دغنان قرار گرفته است. روستایی قدیمی که در جنگلهای انبوه گیلان جای دارد. در بعضی نقاط جنگل فضاهای وهمناکی هست که نمونه اش در شمال زیاد دیده می شود مانند تالاب ارواح نوشهر یا جنگل مرده شیرگاه. جنگل هفت دغنان هم دارای چنین حال و هوایی است. کلبه وحشت بیرون از بافت روستا و میان درختان محصور و بلند قرار دارد. 

اگر قصد سفر به انزلی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به آکواریوم انزلی بزنید. ما در مقاله‌ای به طور کامل به این جاذبه گردشگری در انزلی پرداخته‌ایم.

افسانه جنگل نفرین شده

در دنیا مکانهایی ترسناک و مرموزی هستند که به نام مکان تسخیر شده، خانه ارواح، کلبه وحشت و نامهای مشابه شناخته می شوند. عموم این ساختمانها و مکانها متروکه هستند و یک اتفاق غیر معمول ترسناک به آنها نسبت داده می شود که پس از آن به محلی نفرین شده تبدیل می شوند.

محوطه هفت دغنان مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است که در اثر حوادثی متروک می شود. براساس افسانه‌ای قدیمی که در منطقه رواج دارد، کودکی خردسال داخل گهواره توسط مار نیش می خورد. والدین کودک هم مار را تقعیب می کنند و می کشند. ناگهان مارها به منطقه حمله می‌کنند و مردم ناچار می شوند از ترس مارها محل زندگیشان را تغییر بدهند. آیا این افسانه‌ها می تواند ریشه مکانی نفرین شده باشد؟

مکانهای نفرین شده مانند یک معمای حل نشده باعث کنجکاوی می شوند. عده ای اعتقادی به چنین تاثیراتی ندارند اما بعضی باور دارند که نیروهای مرموزی وجود دارد که تاثیرات مخرب ایجاد می کند. کلبه وحشت انزلی مکانی نفرین شده است؟

روستای هفت دغنانهفت دغنان ازنمای بالا

شایعه کلبه وحشت انزلی

داستانهای ترسناکی که از این کلبه نقل شدف کنجکاوی را برای پیدا کردن سرنخهایی از این محل مرموز بیشتر می کند. افرادی برای کشف حقیقت کلبه وحشت راهی روستای هفت دغنان شدند. با مردم محلی در مورد ماجرای کلبه پرسیدند اما عجیب اینکه مردم روستا وجود چنین کلبه ای را رد کردند. آنها منکر این داستان و حواشی آن شدند. اما واقعیت چیست؟

راز کلبه وحشت انزلی

خبرنگاران بومی گیلان با تحقیق در مورد راز کلبه وحشت انزلی از منطقه هفت دغنان دور شدند اما متوجه یک کلبه متروکه در روستای رینه شدند. موقعیت جغرافیایی روستا بین شهر پونل و صومعه سرا قرار دارد. کلبه وحشت انزلی ساختمانی نیمه مخروبه که بیش از دویست سال قدمت دارد. کلبه ای که این داستانهای ترسناک به آن نسبت داده می شود مربوط به ملکه جنگل است. عزت الملوک ساسانی از سال 1315 به مدت چند دهه از رهبران ایل تالش بوده و بین گیلانی ها به ملکه جنگل شهرت داشته است. 

کلبه ملکه جنگل

عمارت ساسانی یا کلبه ملکه جنگل با معماری ویژه و بومیش حال و روز خوبی ندارد. این شاید بدترین نفرین شدن یک عمارت تاریخی باشد. بخش های زیادی از آن فرو ریخته و هیچ گونه رسیدگی و مرمتی صورت نگرفته است. با وجود اینکه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اما همچنان مورد بی توجهی میراث فرهنگی قرار دارد.

نمونه های مشابه

در دنیا نمونه های مشابهی از کلبه های وحشت مانند عمارت هيوت در میشیگان، قلعه دراکولا در رومانی وجود دارد. همچنین به مناطق نفرین شده نظیر جنگل خودکشی در ژاپن و جنگل سیاه در آلمان می توان اشاره کرد.

خرید آنلاین بلیط هواپیما و چارتر با سامانه اینترنتی رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما Trip میتوانید خرید بلیط سیستمی و چارتری را از تمامی ایرلاین ها سریع و آسان تجربه کنید!

بخش نظرات

جمشید 03 خرداد 1401

اخه هفت دغنان چه ربطی به انزلی داره هفت دغنان مربوط به شهرستان رضوانشهر بوده که قبلا جزئ تالش محسوب می شد .کلبه وحشت هم حرف خنده داری است .ساختمان ییلاق رینه در پونل نیز مربوط به یکی از خانواده های سرشناس پره سر از توابع رضوانشهر مربوط به اواخر قاجار و اوایل رضا شاه است وخیلی هم قدیمی نیست

لی لی 15 آذر 1400

خب اون دو پسر که فرارکردن چیزی نگفتن؟!؟!

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc