https://gateway.trip.ir/api/

با ادب ترین و بی ادب ترین کشورهای دنیا کدامند؟

به روز رسانی: 09 اسفند ، 1401 دانستنی های سفر

با ادب ترین و بی ادب ترین کشورهای دنیا کدامند؟

هر گردشگری در ورود به کشور مقصد خود، با فرهنگ متفاوتی روبرو خواهد شد. شما به عنوان توریست تلاش می کنید رفتارها و هنجارهای مردم آنجا را درک و مطابق آن عمل کنید. شما به سرعت فرق تفاوتهای فرهنگی را با رفتار سرد یا نامحترمانه تشخیص می دهید. تجربه عمومی گردشگران دنیا نشان می دهد که کشورهای جهان از لحاظ رعایت ادب با هم اختلاف دارند. به همین دلیل می توان عنوان با ادب ترین یا بی ادب ترین کشورهای دنیا را برای برخی مقاصد گردشگری در نظر گرفت. دوست دارید با با ادب ترین و بی ادب ترین کشورهای دنیا آشنا شوید؟ به نظر شما با فرهنگ ترین کشور جهان کجاست؟ بی حیاترین کشور جهان؟

بی ادب ترین کشورهای دنیا

سایت اسکای اسکنر تحقیقی در این رابطه به انجام رساند از مردم محلی کشورهایی که هرگز لبخند نمی زنند و به صورت غیر دوستانه رفتار می کنند یا برعکس به شدت گرم و صمیمی هستند. طبق این پژوهش بی ادب ترین کشورهای دنیا به ترتیب زیر معرفی شدند:

1.فرانسه

2.روسیه

3. انگلستان

4.آلمان

5. چین

براساس لیست بالا بی ادب ترین کشور جهان فرانسه است.

با ادب ترین کشورهای دنیا

هر چقدر رفتار سرد و غیرمودبانه روی گردشگران تاثیر منفی دارد، رفتار گرم و محترمانه به شدت توریست ها را جذب می کند. این فرهنگ برخورد با مهمانان باعث شده تا عنوان با ادب ترین کشورهای دنیا به ترتیب زیر معرفی شوند:

1.برزیل

2.ژاپن

3.فیلیپین

4.سوئیس

5.کنیا

فیلیپین با ادب ترین کشور دنیا

کشور فیلیپین از باادبترین کشورهای دنا

بافرهنگ ترین کشورهای جهان

ما نمی توانیم این اصطلاح را برای کشوری به کار بگیریم چون هر منطقه دارای فرهنگ و تمدن مختص است. ولی ما از کشورهایی می توانیم حرف بزنیم که دارای بیشترین تاثیرات فرهنگی و ریشه های تنومند تمدنی هستند. این تاثیرات زندگی راحت، آشپزی غنی، تولیدات هنری بالا، تفریحات و سرگرمی قوی، زندگی مدرن و پیشرفته را شامل می شود. از این لحاظ می توان با فرهنگ ترین کشورهای جهان را به ترتیب زیر نام برد:

1.ایتالیا

2.فرانسه

3.اسپانیا

4.آمریکا

5.انگلیس

با فرهنگ ترین کشور جهان

اگر بخواهیم از بین کشورهای با فرهنگ دنیا، یک کشور را به عنوان با فرهنگ ترین کشور دنیا انتخاب کنیم قطعا این جایگاه به رده اول لیست یعنی ایتالیا تعلق می گیرد. ایتالیا از نظر فرهنگی نیز نفوذ زیادی بر دیگر کشورها دارد؛ از غذاها و موسیقی گرفته تا مد و فشن. فرهنگ ایتالیایی در بسیاری از کشورها جهان نقوذ کرده است. مردم ایتالیا از بافرهنگ ترین مردم دنیا هستند.

بی حیاترین کشور جهان

می خواهید بدانید بی حیاترین کشور دنیا کجاست؟ باز هم سخت است که بخواهیم یک کشور را کاملا بی حیا بدانیم. ولی معیارهایی چون قتل های ناموسی، فحشای بالا، خشونت های جنسی و عدم رعایت حقوق انسانی باعث می شود تا سر وقت کشورهایی برویم که این حوادث در آنها عادی است. لیست بی حیاترین کشورهای دنیا به ترتیب زیر است:

1.پاکستان

2.سومالی

3.یمن

4.کنگو

5.هندوستان

از جذاب ترین شهرهای گردشگری دنیا بیشتر بدانید:

شهر با طعم غذا از توکیو تا رشت

هیجان انگیزترین شهرهای دنیا کدامند؟

دوستانه ترین کشورهای دنیا

برای بیشتر مسافران نوع برخورد جامعه میزبان می تواند در روند ادامه سفر تاثیر بگذارد. همیشه رفتار دوستانه و گرم در مقصد گردشگری، حال شما را بهتر و لذت سفر را چند برابر می کند. شما خستگی های مسافرت، مشکلات پرواز، دردسرهای ویزا و خیلی از مسائل ممکن در سفر را فراموش می کنید چون برخورد صمیمانه و احترام آمیز را تجربه می کنید. شما در کشورهای دوستانه احساس در خانه بودن خواهید داشت. بر اساس تحقیقات از تجربه گردشگران، دوستانه ترین کشورهای دنیا به این ترتیب هستند:

1.تایلند

2.اسکاتلند

3.نیوزیلند

4.مراکش

5.نپال

ژاپن مودب ترین کشو دنیا

ژا|ن از مهمان نوازترین کشورهای دنیا

مهمان نوازترین کشورهای دنیا

هر کشوری سنت مهمان نوازی خاص خود را دارد. این سنت در نوع برخورد میزبان با مهمان تعیین کننده است. برخی نقاط جهان به دلیل فرهنگ غنی پذیرایی و حمایتگرانه از مهمانان، لقب مهمان نوازترین کشورهای دنیا را به دست آورده‌اند.

فرهنگ مهمان نوازی و احترام به میهمانان در ژاپنی اوموتاناشی (omotenashi) نام دارد. در این سنت مهمان باید در نهایت صمیمیت و مهربانی پذیرایی شود. هدیه دادن هنگام رفتن مهمان نیز در این فرهنگ جا می گیرد. در کشور کنیا سنت مهمان نوازی به نام گورشا (gursha) معروف است. میزبان طبق این سنت میهمان نوازی برای مهمانش لقمه غذا می گیرد و به او تعارف می کند. این علامت ایجاد اعتماد اجتماعی است.در فرهنگ های شرقی سنت های جذابی برای مهمان نوازی وجود دارد. به طور مثال دعوت به خانه و پذیرایی با یک وعده غذا سیگنالی برای ارتباط با مهمان است. برای مثال تایلندیها به خانواده اهمیت زیادی می دهند. وقتی شما به جمع خانواده دعوت می شوید، به معنی نهایت پذیرایی و احترام به مهمان است. در سنت های اروپایی دعوت به نوشیدن رفتاری مهمان نوازانه است. مثلا در گرجستان دعوت به خانه برای نوشیدن قهوه یک سنت مهمان نوازی است.

مهمان نوازترین کشورهای دنیا

مهمان نوازی سنت جذاب گردشگری

سوالات متداول

بی ادب ترین کشورهای دنیا کدامند؟

فرانسه، روسیه، انگلیس، آلمان و چین جزو بی ادب ترین کشورهای دنیا هستند.

با ادب ترین کشورهای دنیا کدامند؟

ژاپن، برزیل، فیلیپین، سوئیس و کنیا با ادب ترین کشورهای دنیا هستند.

دوستانه ترین کشورهای دنیا کدام است؟

تایلند، اسکاتلند، نیوزیلند، مراکش و نپال جزو دوستانه ترین کشورهای دنیا محسوب می شوند.

مهمان نوازترین مردم دنیا کدامند؟

ژاپن، تایلند و کنیا مهمان نوازترین مردم دنیا را دارند.

بافرهنگ ترین کشور دنیا کجاست؟

کشور ایتالیا به خاطر تاثیرات فرهنگی قوی، با فرهنگ ترین کشور دنیاست.

بی حیاترین کشورهای دنیا کدامند؟

پاکستان، سومالی، کنگو از بی حیاترین کشورهای دنیا هستند.

بخش نظرات

حسین 16 اسفند 1401

سلام..گویا ایران هیچ‌جایگاهی در این لیست نداره.متاسفانه ساز و کار گردشگری در ایران به طور چشمگیری با شکست مواجه شده .همین که اصلا در لیست جهانگردی‌ مورد تحقیق با فرهنگ بی‌فرهنگ بی ادب با ادب بی حیا با حیا دوستانه غیر دوستانه قرار نگرفته یعنی اصلا هیچ تحقیقی روش انجام‌نشده البته نمیشه به مطالب این سایت هم بسنده کرد.همین بس‌که احتمال ترجمه باشه زیاد است..با تشکر

مهدی رنجبر 28 خرداد 1401

ایرانی ها خیلی گلن

sara 16 اسفند 1400

لطفلا طلاعات غلط ندهید من به کشورهای زیادی سفر کردم و در فرانسه تحصیل کردم فرانسه خونگرمترین و مودب ترین و با فرهنگ ترین مردم دنبا را دارد البته آنجا هم مسلما افراد ولگرد و بی ادبی دارد که اکثرا مهاجران غیر قانونی و بیسواد یا پناهنده ها هستند در فرانسه مانند فارسی از دوم شخص جمع برای احترام به مخاطب مفرد استفاده می شود و فقط بین اعضای خانواده و دوستان ضمیر دوم شخص مفرد بکار می رود فرانسه دارای ساختار زبانی ادبی بسیار بالاست هر فرانسوی عضو یک انجمن بشر دوستانه هست هر موقع چمدان یا بار سنگین داشتم حتما یک فرانسوی پیشنهاد کمک می داد ولی در کشور خودم یا کشورهای آسیایی و اروپایی دیگر که سفر کردم به هیچ عنوان چنین رفتار بشر دوستانه ندیدم فرانسه خونگرمترین مردم اروپا را دارند و برخورد بسیار خوبی با توریست ها دارند برای مثال از هر کارمند گیشه مترو سوال می پرسیدم نقشه رایگان می داد و به خوبی جواب سوالات را می داد حتی اگر نمی دانست در اینترنت جستجو می کرد از هر فرانسوی آدرس می پرسیدم هرگز نمی گفت نمی دانم نقشه اش را در می آورد یا تقاضای نقشه می کرد و به خوبی جواب می داد بارها مردم فرانسه برای حمل بارهای سنگینم به من کمک کردند

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc