https://gateway.trip.ir/api/

آبشار بیشه در زاگرس

به روز رسانی: 29 اردیبهشت ، 1401 مقاصد پر طرفدار

آبشار بیشه در زاگرس

به آبشار بیشه لرستان با اطلاعات دقیق سفر  کنید تا برنامه ریزی بهتری انجام دهید. لرستان با 69 آبشار خروشان پایتخت آبشارهای ایران است. شما به یکی از زیباترین آبشارهای کشور می روید که هیجان انگیز و فراموش نشدنی است.

آبشار بیشه کجاست؟

آبشار بیشه در استان لرستان و نزدیک شهر دورود قرار گرفته است. آبشاری که از دل کوههای وحشی زاگرس می جوشد و با پس زمینه طبیعت زنده آن هر گردشگری را مسحور زیبایی خود می کند. سراسر کوههای بیشه با درختان بلوط پوشیده شده است و چشمه ساران آن در همه فصلها جاری است. اینجا یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی لرستان است که در فصل بهار، اوج طراوت و سرزندگی در آن جریان دارد.  

عریض ترین آبشار ایران

آبشار بیشه 48 متر طول و 20 متر عرض دارد که جزو عریض ترین آبشارهای ایران محسوب می شود. آبشار بیشه دایمی بوده و در چهار فصل خروشان است.

آبشار بیشه لرستانآبشاربیشهلرستانازعریضترینآبشارهایایران

روستای بیشه

روبروی آبشار بیشه، روستایی به همین نام قرار گرفته است. به دلیل جاذبه های طبیعی بی نظیر، بیشه از روستاهای هدف گردشگری لرستان است. مردم بیشه از طایفه گراوند و سالاروند هستند و به لهجه لری مینجایی و بختیاری حرف می زنند. شما می توانید در صورت نیاز خریدهای مورد نیاز خود را در روستای بیشه انجام دهید.

خدمات و امکانات رفاهی بیشه

در آبشار بیشه درود امکانات رفاهی شامل ایستگاه راه آهن، پاسگاه انتظامی، بازارچه محلی، خانه بهداشت، مسجد، سکوهای اتراق مسافران، رستوران و سرویس بهداشتی در دسترس گردشگران است.

امکانات آبشار بیشهامکانات آبشار بیشه لرستان برای سفر طبیعت گردی مناسب است.

هتل و محل اقامت در بیشه

اگر می خواهید در هتل بمانید، دورود نزدیکترین شهر به آبشار بیشه لرستان است. هتل ایران زمین و هتل شهرداری از معروفترین هتلهای دورود است. چند ویلا و اقامتگاه کوچک مانند مجتمع خدماتی رفاهی شهدای بیشه نزدیک به اطراف آبشار نیز وجود دارد. شما همچنین می توانید در اقامتگاه های بومگردی روستای بیشه شب‌مانی کنید.

درباره جاذبه آبشارها بیشتر بخوانید:

آبشار هفت چشمه سفر نزدیک

آبشار راین در سوئیس

بهترین زمان بازدید از آبشار بیشه

طبیعت زاگرس در فصل بهار بسیار تماشایی است. بهترین زمانی که می توانید در خنکای بهاری از آبشار بیشه دیدن کنید. در نظر داشته باشید چهار فصل سال در این منطقه ملموس است. اگر بخواهید از زیبایی های بیشه لذت ببرید در فصل تابستان و پاییز جلوه دیگری خواهید دید. فصل زمستان در زاگرس بسیار سرد و برفگیر است. شما در فصل پاییز می توانید سفری راحت با تهیه بلیط هواپیما ارزان به لرستان داشته باشید.

مسیر دسترسی آبشار بیشه

شما برای رسیدن به ابشار بیشه درود چندین راه دارید که بر اساس مدت زمان سفر و سبک سفرتان یکی از این راهها را انتخاب کنید:

1. اگر از شهر دورود عازم بیشه هستید باید وارد جاده کوهستانی و پر پیچ و خم شوید که موازی با رودخانه سزار به آبشار بیشه می رسد. این جاده از روستای لنج آباد، چم چیت و چشمه پریان عبور می کند. بین راه آبشار گرمه قرار دارد که برای استراحت و دیدن طبیعت عالی است. دره ای بسیار زیبا همراه با مناظر دیدنی را در این مسیر 35 کیلومتری خواهید دید.

2. اگر با بلیط هواپیما تهران خرم آباد، از این شهر عازم بیشه هستید، نیازی نیست به دورود بروید. شما بعد از پلیس راه باید جاده خرم آباد به ازنا در سمت جنوب را طی کنید. در این جاده روستاهای زیبایی چون رضا آباد و پسیل قرار دارد. این مسیر 70 کیلومتر است.

3.اگر با قطار تهران به سمت لرستان می آیید باید در ایستگاه راه آهن بیشه پوران پیاده شوید. مسیر قطار در لرستان به دلیل عبور از مناطق کوهستانی و چشم نواز زاگرس، تماشایی است. همچنین هر روز دو نوبت قطار محلی از دورود به سمت جنوب حرکت می‌کند که می توانید طبق زمان بندی قطار به آبشار بیشه بروید.

سفر با قطار به آبشار بیشه

مسیر قطار بیشه ازمعمول ترین راههای سفربه آبشار است.

جاهای دیدنی نزدیک آبشار بیشه

آبشار شوی، آبشار گرمه، آبشار گریت، آبشار نوژیان، تنگه لی لی، دریاچه گهر، تالاب ازگن، رودخانه سزار، کوه قارون و پل راه آهن بیشه از نقاط دیدنی اطراف آبشار بیشه است. اگر ایستگاه سپید دشت بعد از بیشه پیاده شوید می توانید به دره نارون و دره اشکفت هم سری بزنید.

نکاتی درباره سفر به آبشار بیشه

از شنا در آبشار اجتناب کنید چون ممنوع است.

به عنوان گردشگر حرفه ای از هر گونه آسیب به محیط زیست خودداری کنید.

به فرهنگ محلی و آداب و رسوم بومی احترام بگذارید.

کمپ زدن در دامنه های زاگرس به دلیل خطر حیات وحش مناسب نیست. سعی کنید در محلهای مشخص نزدیک ابشار چادر بزنید.

اگر در فصل سرد و بارندگی عازم بیشه هستید، با امکانات کامل بروید.

تمام مسیر رسیدن به آبشار دارای تابلو راهنماست.

 رودخانه سزار در فصل بارندگی بسیار خطرناک است.

سوالات متداول

بیشه پوران کجاست؟

آبشار بیشه درود یا بیشه پوران در ۶۵ کیلومتری خرم آباد و ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان دورود در بخش پاپی، شهر سپید دشت و روستایی به اسم بیشه قرار دارد. این آبشار همچنین در مسیر راه آهن تهران–خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه واقع است.

فاصله دورود تا بیشه چقدر است؟

فاصله دورود تا بیشه با ماشین شخصی تقریبا 35 کیلومتر است. از دورود تا بیشه با قطار نیم ساعت راه است.

فاصله اهواز تا بیشه چقدر است؟

شهر اهواز تا آبشار بیشه 398 کیلومتر مسافت دارد.

امکان دسترسی به آبشار بیشه دورود با قطار هست؟

بله. ایستگاه آبشار بیشه دقیقا نزدیک آبشار قرار دارد.

چه فصلی به دیدن آبشار بیشه برویم؟

بهار بهترین زمان بازدید از آبشار است.

ساعت حرکت قطار تهران دورود کی است؟

قطار ساعت 17 از تهران حرکت و 1 شب به دورود می رسد.

ساعت حرکت قطار دورود بیشه کی است؟

ساعت 6 و 10 دقیقه صبح

چند ایستگاه قطار از دورود تا بیشه هست؟

3 ایستگاه : چم چیت، ابشار عیدانه، بیشه

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc