https://gateway.trip.ir/api/

جدیدترین شرایط سفر به عمان در کرونا

به روز رسانی: 08 اسفند ، 1400 بخشنامه ها

جدیدترین شرایط سفر به عمان در کرونا

بروز شده در 1400/12/08

شرایط ورود به عمان

شرایط ورود به عمان

بخشنامه سفر به عمان

بخشنامه سفر به عمان

جدیدترین شرایط سفر به عمان در کرونا

شرایط جدید سفر به عمان

پس از بازگشایی مرزهای عمان بر روی مسافران واکسینه‌‌ شده ایرانی، عمان لیست واکسن‌های موردتایید این کشور را اعلام کرد.

واکسن‌های موردتایید کشور عمان عبارتند از:
  • واکسن «آسترازنکا» (AstraZeneca) تولید «کوویدشیلد» (Covideshield) و «آکسفورد» (Oxford)
  • «فایزر» (Pfizer) تولید «بیو‌ان‌تک» (BioNTech)
  • «سینوواک» (Sinovac)
  • «اسپوتنیک» (Sputnik V)

عمان همه محدودیت های سفرهای هوایی به علت کرونا را لغو کرد

عمان با لغو همه محدودیت‌های سفرهای هوایی به این کشور، ورود هر مسافری به عمان را مشروط به داشتن گواهی‌نامه واکسیناسیون کرد.در بیانیه رسمی سازمان هواپیمایی مسافربری عمان آمده که لیست کشورهایی که تردد مسافران آنها به عمان به علت کرونا ممنوع شده بود دیگر اعتبار ندارد و همه مسافران از همه نقاط جهان به شرط داشتن گواهی‌نامه واکسیناسیون معتبر و گذشت 14 روز از دریافت دوز دوم واکسن می‌توانند وارد خاک عمان شوند.

کمیته عالی مبارزه با کرونا اعلام کرد

از ۱۷ آگوست تمام افراد و شهروندان عمانی که از کشور های ایران و عراق وارد عمان می شوند باید قرنطینه سازمانی (هتلی) را بگذرانند. 
این تصمیم از روز سه شنبه ۱۲ ظهر تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا می باشد.
در حال حاضر ورود مسافران از ایران و کسانی که اقامت عمان را نیز دارند از ایران به عمان ممنوع می باشد.

شرایط سفر به عمان در دوران کرونا

انجام تست «پی سی آر» (PCR) پیش از سفر به عمان- زمان انجام تست ۷۲ ساعت پیش از سفرهای کوتاه‌مدت و ۹۶ ساعت پیش از سفرهای بلند‌مدت (هشت ساعته یا بیشتر) در نظر گرفته شده است.
  • انجام تست «پی سی آر» در بدو ورود به فرودگاه
  • رعایت قرنطینه‌ی اجباری در هتل‌ها و الزام استفاده از دست‌بند ردیاب الکترونیکی در طول دوران قرنطینه
  • در صورت منفی‌بودن جواب آزمایش در بدو ورود، مسافران به‌مدت هفت روز قرنطینه‌ خواهند شد- در روز هشتم آزمایش دیگری از مسافران گرفته می‌شود و در صورت منفی‌بودن جواب آن، مسافران از رعایت قوانین قرنطینه معاف خواهند بود.
  • در صورت مثبت‌بودن جواب آزمایش در بدو ورود، مسافران باید مدت ده روز را در قرنطینه سپری کنند.
  • رعایت قوانین قرنطینه برای همه‌ی مهاجران و شهروندانی که به عمان سفر می‌کنند، صرف‌نظر از وضعیت واکسیناسیون آن‌ها، الزامی خواهد بود.

مسافران معاف از قرنطینه‌ی سازمانی

  • همه‌ی افراد زیر از قوانین قرنطینه‌ در هتل‌های عمان معاف بوده و می‌توانند دوران قرنطینه خود را در منزل سپری کنند.
  • شهروندان عمانی
  • سالمندان ۶۰ ساله و مسن‌تر
  • مسافرانی بیمار یا تحت درمان در صورت ارائه‌ی مدارک معتبر جهت اثبات وضعیت سلامتی
  • کودکان ۱۵ ساله و کوچک‌تر، از انجام تست «پی سی آر» و استفاده از دستبند‌ ردیاب الکترونیکی نیز معاف‌اند.

این در حالی است که ورود گردشگران و مسافران ایرانی به عمان، تا اطلاع ثانوی ممنوع است و تاکنون اخباری در رابطه با لغو این ممنوعیت منتشر نشده است.

دولت عمان، از قرنطینه‌ی اجباری همه‌ی مهاجران در هتل‌های عمان خبر داد.

  • طبق اعلام کمیته عالی مبارزه با کرونا عمان قفل کامل و قرنطینه سراسری از 3 روز به 4 روز افزایش یافت.
  • قرنطینه سراسری از سه شنبه ۲۰ جولای تا شنبه ۲۴ جولای ۴صبح خواهد بود.
  • در طول قرنطینه سراسری فعالیت مراکز تجاری و تردد افراد کاملا ممنوع می باشد.
  • همچنین کمیته عالی اعلام کرد ممنوعیت ورود مسافر از کشور سنگاپور و بروئنی دارلسلام برداشته شده است.

بنا بر اعلام دولت عمان، همه‌ی مهاجرانی که از طریق مرزهای دریایی، هوایی و زمینی به عمان سفر می‌کنند، باید حداقل به‌مدت هفت روز در هتل‌های عمان قرنطینه شوند. این در حالی است که مرزهای کشور عمان تنها بر روی شهروندان و مهاجران دارای ویزای معتبر باز است.

وزارت بهداشت عمان، در آخرین بیانیه‌ی خود از شرایط سفر به عمان در کرونا و اصلاح قوانین قرنطینه در این کشور خبر داد. طبق اظهارات این نهاد دولتی از ۱۵ فوریه ، شرایط قرنطینه‌ی خانگی برای مسافران ورودی لغو خواهد شد و همه‌ی مسافرن ملزم هستند با هزینه‌ی شخصی خود به‌مدت هفت روز در مراکز موردتایید دولت، قرنطینه شوند. در ادامه‌ با قوانین قرنطینه مسافران و شرایط سفر به عمان در بحران کرونا بیشتر آشنا خواهیم شد.

قوانین قرنطینه مسافران عمان

شرایط قرنطینه در سفر به عمان در بدو ورود

– همه‌ی مسافران باید در بدو ورود به فرودگاه‌ های عمان، تست کرونا انجام دهند و متناسب با مثبت یا منفی‌بودن جواب آزمایش ملزم به رعایت قوانین زیر هستند.

۱-  اگر جواب تست کرونا مسافر در فرودگاه های عمان مثبت بود، شخص موردنظر باید به‌مدت ده روز خود را قرنطینه کند و مدت‌زمان قرنطینه از تاریخ انجام تست کرونا محاسبه خواهد شد.

۲- اگر نتیجه تست کرونا مسافر در فرودگاه های عمان منفی بود، شخص موردنظر باید به‌مدت هفت روز خود را قرنطینه کند و مدت‌زمان قرنطینه از تاریخ ورود به عمان محاسبه خواهد شد.

شرایط قرنطینه در سفر به عمان در مدت قرنطینه اجباری

– اگر در طول مدت‌زمان قرنطینه‌ی هفت روزه علائم بیماری در مسافر ظاهر شود، شخص موردنظر باید به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و مجدداً تست کرونا انجام دهد. در صورت مثبت یا منفی‌بودن جواب آزمایش شرایط زیر برقرار است:

۱- اگر جواب تست کرونا منفی بود، مسافر باید دوره‌ی قرنطینه‌ی هفت‌روزه خود را به پایان رسانده و در روز هشتم مجدداً تست کرونا انجام دهد و بر اساس نتیجه آزمایش در روز هشتم، شرایط او برای اتمام یا ادامه‌دادن دوران قرنطینه مشخص خواهد شد.

۲- اگر نتیجه تست کرونا مثبت بود، مسافر باید از روز بروز علائم بیماری، به‌مدت ده روز قرنطینه شود. پس از اتمام دوره‌ی قرنطینه در صورتی که علائم بیماری بهبود یابد و دمای بدن او طی ۴۸ ساعت گذشته بدون استفاده از هیچ‌گونه داروی تب‌بری نرمال باشد، شخص ‌موردنظر می‌تواند از قرنطینه خارج شود.

شرایط قرنطینه در سفر به عمان در پایان روز هفتم

– اگر در طول مدت‌زمان قرنطینه‌ی هفت روزه هیچ علائم بیماری در مسافر ظاهر نشود، مسافر باید در روز هشتم مجدداً تست کرونا انجام دهد و اقدامات لازم بر اساس نتیجه‌ی آزمایش در روز هشتم به شرح زیر است:

۱- اگر نتیجه تست کرونا منفی بود، دوران قرنطینه مسافر به اتمام خواهد رسیده و با تحویل دست‌بند ردیاب الکترونیکی به مراکز بهداشتی می‌‌تواند از قرنطینه خارج شود.

۲- اگر نتیجه تست کرونا مثبت بود، مسافر باید از تاریخ انجام معاینه، به‌مدت ده روز قرنطینه شود. پس از اتمام دوره‌ی قرنطینه در صورتی که علائم بیماری بهبود یابد و دمای بدن مسافر طی ۴۸ ساعت گذشته بدون استفاده از هیچ‌گونه داروی تب‌بری نرمال باشد، شخص موردنظر می‌تواند از قرنطینه خارج شود.

بخش نظرات

علی 13 مهر 1400

سلام تکلیف من که واکسن برکت زدم چی میشه،

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc