https://gateway.trip.ir/api/

استانبول به سبک هنرمندان

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

استانبول به سبک هنرمندان

استانبول داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. مکان‌های زیبا و تماشایی شهر، میزبان آدم‌های معروف بسیاری بوده و هست از جمله شخصیت‌های معروف ادبی و هنری. در تور استانبول به پاتوق‌ها و محل زندگی این هنرمندان سری بزنید. بهترین راه لذت بردن از شهرها، پرسه زدن و گردش در آن است، کاری که بزرگترین هنرمندان جهان در استانبول انجام داده‎‌اند.

1. ارنست همینگوی

در سال 1922 همینگوی از طرف یک روزنامه‌ به عنوان خبرنگار، عازم استانبول شد. در مدت کوتاهی نویسنده شهیر آمریکایی علاقه خاصی به این شهر یافت. او در اتاق 411 هتل پرا (Pera Palace Hotel) نزدیک ایاصوفیه اقامت داشت.

استانبول

اتاقی که بعدها هنرمندان و نویسندگان دیگری نیز ساکن آن شدند. همینگوی سفر خود را با گزارشی از شهر استانبول در زمان اشغال جنگ جهانی تکمیل کرد.

2. آگاتا کریستی

نویسنده فرانسوی داستان‌های شگفت جنایی، چندین بار به استانبول سفر کرد. زمانی که خبری از رزرو بلیط هواپیما نبود و نویسندگان آزادانه سفر می‌کردند. بگذارید.کریستی بین سالهای 1932-1926در هتل قدیمی پرا، در اتاق 411 همینگوی اقامت داشت و رمان معروف قتل در قطار سریع‌السیر شرق را در همین دوره نوشت. رمانی که رکورد بیشترین تعداد فیلم اقتباسی را شکست. 

3. گرتا گاربو

گاربو بازیگر زن سوئدی در عرصه بین‌المللی به خاطر بازی در نقش ملکه یخی شهرت داشت. او نخستین بار در سال 1924 برای بازی در یک فیلم به استانبول سفر کرد. در همین زمان او نیز در هتل پترا از قدیمیترین هتلهای استانبول به مدت 50 روز اقامت داشت. سفری که باعث دیدار او با سلطان احمد، پادشاه ترکیه شد.

4. مارک تواین

نویسنده معروف جهانی در سال 1867 به قسطنطنیه یا استانبول امروزی سفر کرد. زمانی که پرواز و خرید بلیط هواپیما وجود نداشت، با یک کشتی به نام کواکر به منطقه شاخ طلایی شهر رسید. مدتی آنجا اقامت داشت و به عنوان بهترین جایی که در زندگیش دید، یاد کرد. تواین همچنین به آنتالیا نیز رفت و در موردش نوشت، قبل از آنکه این شهر شهرتی داشته باشد.

5. آرتور کانن دویل

سلطان عبدالحمید دوم به رمان‌های پلیسی علاقه زیادی داشت و در کتابخانه بزرگش 2000 جلد کتاب جنایی جمع کرده بود. به همین خاطر آرتور کانن دویل نویسنده شرلوک هولمز را به استانبول دعوت کرد و علاوه بر پاداش مالی، به او مدال مدیچی را هدیه داد. 

6.جیمز بالدوین

در سال 1961 نویسنده و نمایشنامه نویس معروف از طرف یک بازیگر ترک به استانبول دعوت شد. بالدوین سومین رمان خود را در استانبول به پایان رساند. این کتاب پرفروش با نام کشوری دیگر، حاصل ده سال تلاش نویسنده بود. او از استانبول به عنوان جایی ایده‌آل برای نوشتن یاد کرد و مهمان‌نوازی و محیط دوستانه شهر او را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc