https://gateway.trip.ir/api/

12 نکته ناگفته از دبی

به روز رسانی: 14 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

12 نکته ناگفته از دبی

شهرت جهانی دبی، گردشگران را به خود جذب می‌کند. از سواحل و بیابان‌ها تا هتل‌های لوکس و مراکز خراید، جاذبه‌های وسوسه کننده‌ای برای سفر دبی است. شهر آسمانخراش‌ها، برندها و انبوه مسافران خارجی، ناگفته‌هایی هم دارد که شاید تابحال نشنیده باشید.

1. شهر غیربومی

90 درصد جعیت دبی را غیربومی‌ها تشکیل می‌دهند. اکثریت آنها خارجی‌های غیراماراتی هستند که به خاطر موقعیت کاری در دبی زندگی می‌کنند.

2. شهر گردشگران

16 میلیون نفر توریست در سال 2019 از دبی بازدید کردند. شهری که هر سال تعداد توریست بیشتری را جذب می‌کند.

3. فرودگاه پنجم جهان

فرودگاه دبی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است. حداکثر خرید بلیط هواپیما در سال 2019 ،ترافیک مسافری فرودگاه دبی را به 86.4 میلیون رساند که طبق رده‌بندی جهانی، رتبه پنجم را در اختیار دارد.

4. سیستم مترو

طبق اطلاعات گینس، طولانی‌ترین خط متروی بدون راهبر دنیا، متعلق به دبی است.

5. مسابقات عجیب

مسابقات شترسواری، ورزشی سنتی در دبی است اما در چند سال اخیر ربات‌های شترسوار با هم رقابت می‌کنند.

6. قوانین غیرمنتظره

بهتر است قبل از رزرو بلیط هواپیما، با قوانین دبی آشنا شوید چرا که ممکن است به دلیل گرفتن عکس از تصادفات جاده‌ای، دیپورت شوید یا به خاطر شایعه پراکنی، جمع‌آوری پول برای خیریه بدون مجوز و گرفتن عکس از مردم بدون اجازه، زندانی شوید.

7. پایتخت کجاست؟

بسیاری تصور می‌کنند دبی پایتخت امارات است در حالی‎که شهر ابوظبی مرکز این کشور است.

8. اسکی در گرما

با ساخت مجموعه مصنوعی اسکی در سال 2005، شما می‌توانید در گرمای 50 درجه دبی، وسط یخ و برف زمستانی اسکی کنید.

9. دومین مرکز خرید جهان

بسیاری از گردشگران دبی دنبال مراکز خرید هستند. راهنمای خرید دبی در این زمینه به شما کمک می‌کند تا راحت خرید کنید. مرکز خرید دبی بعد از ادمونتون مال کانادا، بزرگترین مال دنیا محسوب می‌شود، جایی که  خرید و تفریح توام است.

10. آب گران

در دبی سوخت ارزانتر از آب است. دولت با پرداخت یارانه، قیمت سوخت را حداقل نگه داشته است اما آب یک منبع حیاتی در یک کشور بیابانی است.

11. روپیه 

دبی و هند روابط محکمی از گذشته دارند. قبل از واحد پول درهم، روپیه هند ارز اصلی در دبی و امارات بوده است. هند هنوز بزرگترین بازار منابع دبی به حساب می‌آید.

12. دبی‌لند

دبی‌لند با امکانات و جذابیت‌های فراوان قرار است به رقیبی جدی برای دیزنی‌لند فلوریدا تبدیل شود. این مجموعه دو برابر دیزنی‌لند است و یک مقصد گردشگری مهم دبی خواهد شد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc