https://gateway.trip.ir/api/

5 خوردنی برتر استانبول که توریست ها نباید از دست بدهند

به روز رسانی: 05 دی ، 1402 دانستنی های سفر

5 خوردنی برتر استانبول که توریست ها نباید از دست بدهند

غذاهای ترکیه در اکثر شهرهای بزرگ یافت می شود و به نوعی به طور گسترده ای در سراسر جهان پخش شده است. با این حال، طعم واقعی آنها را هیچ جا به جز خیابان های خود ترکیه و استانبول نمی توانید بچشید. پس اگر بلیط لحظه آخری استانبول گرفته اید همراه ما باشید، در اینجا به پنج مورد از بهترین غذاها و خوردنی های ترکیه اشاره میکنیم که بدون آنها سفر شما کامل نخواهد بود. پس از رزرو هتل با نرخ های بسیار عالی از اقامت خود با خوردن غذاهای هیجان انگیز ترکیه ای لذت ببرید.

پیتزا پیده ترکیه

پیتزا پیده ترکیه

دوستداران پیتزا در سرتاسر جهان می توانند از خوردن پیتزای ترکیه ای و طعم فوق العاده آن بسیار خوشحال شوند. نان این نوع پیتزاها بسیار شبیه به نان پیتا می باشد که در منطقه مدیترنه و آسیا موجود است. این نوع پیتزا یک لایه خمیر است که در آشپزخانه درست می شود و  بعد از آن با انواع مختلف مواد مانند گوشت چرخ شده و پنیر، تخم مرغ و ترکیبی از سبزیجات و ادویه پوشیده می شود.

بهتر است این غذا را با دست میل کنید تا ظرافت پخت آن را احساس کنید.

گزلمه

گزلمه

یکی دیگر ازغذاهای محلی ترکیه Gozleme می باشد و از مواد غذایی خوشمزه مانند پنیر، گوشت چرخ شده و سبزیجات پر شده است. بهترین مکان برای لذت بردن از این پنکیک های پر شده در یک رستوران محلی نزدیک به کوش آداسی به نام رستوران Yavuz است که از سال 1984 شروع به سرو گزلمه کرده است.

این رستوران در یک منطقه روستایی قرار دارد که درختان بزرگ بر روی آن سایه ایجاد کرده اند و در حالی که از خوردن غذا لذت می برید، می توانید بین صندلی ها از فرش ترکیه و کوسن ها استفاده کنید که کاملا حس سنتی به شما منتقل شود.

کوفته ترکیه ای

کوفته ترکیه ای

این کوفته های خوشمزه پخته شده یا سرخ شده با گوشت گاو، چیلی، پیاز و گندم بلغور هستند. این غذا از کوچکترین کافه رستوران ها تا رستورانهای دارای بالاترین رتبه در ترکیه در همه جا سرو می شود.

پس اگر بلیط هواپیما رزرو کرده اید و قصد سفر به ترکیه را دارید از کوفته غافل نشوید.

راحت الحلقوم

راحت الحلقوم

بازدید از ترکیه کامل نیست تا زمانی که راحت الحلقوم میل کنید!  راحت الحقوم ها معمولا یا با نوعی از شکر ساخته شده اند یا با استفاده از عسل خالص. لذت استفاده از آن با عسل سنتی ترکیه بهترین تجربه خواهد بود.

راحت الحلقوم ترکیه ای را می توان در سراسر ترکیه پیدا کرد، اما بهترین جا برای خرید، بازار ادویه استانبول است، جایی که فروشگاه ها ادویه های معتبر، زعفران و آجیل های خوشمزه و میوه های خشک را به فروش می رسانند.

چای و قهوه ترکیه ای

چای و قهوه ترکیه ای

چای و قهوه ترک به عنوان یک سنت محلی و آداب مهمان نوازی به راحتی در دسترس هستند و در بعضی موارد، حتی به مهمانان در رستوران ها و مغازه های محلی به رایگان با چای پذیرائی می شود. چای ترکیه در طعم های مختلف از جمله طعم تلخ سنتی که با یک قاشق شکر یا سیب شیرین می شود وجود دارد. چای انار نیز هست که می تواند گرم و یا سرد باشد.

قهوه ترکیه قوی و طعم فوق العاده ای دارد. گردشگران می توانند چای و قهوه فوری را نیز در مغازه های محلی خریداری نمایند.

منبع: onthegotours

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc