https://gateway.trip.ir/api/

5 مکان دیدنی ارمنستان که توریست ها از آن بی خبرند

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

5 مکان دیدنی ارمنستان که توریست ها از آن بی خبرند

ارمنستان که پایتخت آن ایروان می باشد، بین فلات آسیا و اروپا، واقع در سمت راست خاورمیانه است. سرزمین های آن با آب های طبیعی، کوه ها و مقبره های باستانی پر شده است. فرهنگ هزاران ساله آن از هنر، موسیقی، ادبیات، رقص و صنایع دستی شامل شده است،تاریخ آن پر از سختی و رنج است. غذاهای ملی آن تلفیق سنت و نفوذ از کشورهای اطراف است. این راهنما برای کسانی از شما است که تصمیم می گیرند از مسیرهای کمتر دیده شده در یک کشور جدید دیدن کنند. کسانی که از تله های توریستی اجتناب می کنند و به جای آن، برای تجربیات معتبر واقعی با مردم محلی تمایل دارند. کسانی که به دنبال مکان های اسرار آمیز هستند، اینها برای شماست.

منطقه حفاظت شده خسرو

منطقه حفاظت شده خسرو

رمنستان مرکز شمالی ترین قسمتِ هلالِ حاصلخیز ( بخش تاریخی خاورمیانه ) است. جغرافیای آن سرسبز و انعطاف پذیر است، با رشته کوه های بلند کوهستانی، اکوسیستم های مختلف زیستی و اقلیم های مختلف. جمهوری ارمنستان دارای بیش از 25 پارک ملی، ذخایر دولتی و زیستگاه حیات وحش است. این اکوسیستم ها یک زیستگاه طبیعی برای بیش از 1000 گونه مختلف گیاهان و صدها گونه حیوانی است. در نزدیکی دره آرارات، یکی از قدیمی ترین مناطق طبیعی حفاظت شده در جهان، یعنی منطقه حفاظت شده خسرو (KHOSROV) را پیدا خواهید کرد.

این منطقه در استان آرارات واقع شده است که دارای چندین آثار تاریخی و میراث فرهنگی است، از جمله معبد گارنی و قلعه کاکاورد. این قسمت یک سوم کل گیاهان قفقاز را شامل می شود و همچنین تنها 20 کیلومتر از ایروان فاصله دارد.

جنگل  1700 ساله خسرو، در حدود سال 330 پس از میلاد توسط پادشاه خیرو چهارم تاسیس شده است. گفته می شود که خسرو، بیش از یک میلیون درخت را جهت تأمین امنیت ارمنستان در نظر گرفته بود. بیش از هزار سال بعد، جاده معروف ابریشم از قلمرو جنگل عبور کرد. در ماه سپتامبر سال 1958، دولت ارمنستان آن را منطقه حفاظت شده اعلام کرد و رویه هایی را برای حفاظت از این مناطق ایجاد کرد.

شما می توانید تور پیاده روی پیاده روی، اسب سواری و مشاهدات پرندگان مهاجر را در طول بهار و پاییز در این منطقه تجربه کنید! یک روز به طور کامل از سر و صدا و زندگی پر جنب و جوش شهر بیرون بیایید و از این مکان فوق العاده لذت ببرید.

سنگ نگاره اوقتاسار

سنگ نگاره اوقتاسار

اگر به عاشق باستانشناسی، تاریخ هستید به محدوده کوه سینیک بروید، در بالای  Ughtasar شما قادر خواهید بود بقایای باقی مانده  ارامنه  های اولیه را ببینید. با این وجود آسان نیست چون این آتشفشان معمولا در برف پوشیده شده است، سفرها فقط از ژوئیه تا سپتامبر انجام می شود. در اینجا شما بیش از 2000 حلقه سنگ، شناخته شده به عنوان سنگ نگاره، از دوران پالئولتیک (تقریبا 12.000 سال قبل از میلاد) مشاهده کنید که در اوایل قرن بیستم کشف شد.

آبشار ترچکان

آبشار ترچکان

آبشار Trchkan که اغلب به نام "آبشار نیاگارا ارامنه" نامیده می شود، تنها 33 کیلومتر از گیومری، دومین شهر پرجمعیت ارمنستان فاصله دارد . Trchkan بلندترین آبشار ارمنستان (23.5 متر) است.

این منطقه حدود دو ساعت از ایروان فاصله دارد. اگر این منطقه را در طول ماه های گرم تابستان تجربه کنید که آب برف و آب های زیرزمینی ذوب شده است تجربه ای دلنشین خواهد بود، آبشار از ماه مارس تا ژوئن سراریز می شود.

رزرو هتل خارجی

موزه سارداراپات

موزه سارداراپات

تقریبا 47 کیلومتر از ایروان دورتر، شما یک یادبود شگفت انگیز و بزرگ از خاطره زندگی ارامنه ساخته شده است. اینجا در پنجاهمین سالگرد پیروزی افسانه ای ارتش موقت ارمنی علیه نیروهای ترکی در جریان نسل کشی ارمنی ساخته شد. بر خلاف شگفتی های عظیم، ارمنی ها توانستند بخش کوچکی از تاریخی ارمنستان را که تبدیل به جمهوری کنونی شده است، حفظ کنند.

مجتمع بنای یادبود در همان مکان به عنوان میدان جنگ ساخته شده است، با معماری ارمنی قرون وسطی.  دارای موزه صدها آثار، عتیقه جات و مصنوعات از هزاران سال تاریخ ارمنی پر شده است. ده ها اتاق با نجاری، فلزکاری، نقره، جواهرات، صنایع دستی، فرش سنتی ارمنی و هنر پر شده است. راهنمایان تور به زبان انگلیسی، ارمنی و روسی توضیح می دهند.

گرند هتل ایروان | کوچکترین هتل 5 ستاره لوکس دنیا

آسمان نمای بیوراکان

آسمان نمای بیوراکان

ارمنستان سابقه طولانی در مطالعه نجوم دارد. 

در قسمت جنوبی قله آراگاتس که بلندترین قله ارمنستان است، می توانید از رصدخانه فیزیک بایورکان دیدن کنید. این مرکز در سال 1946 توسط بنیانگذار دانشکده فیزیک شوروی سابق تاسیس شد.

منبع: armeniadiscovery

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc