https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای خرید در استانبول

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

راهنمای خرید در استانبول

استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، مکانی عالی برای خرید است. از بازار بزرگ استانبول تا بازارهای معتبر ادویه، محله های پر از بوتیک های جذاب و مراکز خرید معروف، همه و همه بر جذابیت این شهر برای خرید می افزاید. در اینجا می توانید در میان مراکز خرید پیشرفته تا بازارهای سنتی گشت بزنید و اجناس خود را با بهترین نرخ خریداری نمایید.

8 خیابان برتر در استانبول برای خرید

1- خیابان استقلال

این خیابان با مغازه های بزرگ و متنوع و برندهای مختلف تنوعی بی نظیر از خرید به شما ارائه می دهد. شما می توانید گرانترین برندهای دنیا را در این مغازه ها پیدا کنید.خیلی از کسانی که بلیط ارزان پرواز می گیرند، به عشق این خیابان می روند و کلی خرید می کنند.

2- خیابان ABDI IPEKCI

خیابان عبدی ایپکسی یکی از شیک ترین خیابان ها در استانبول است. در این خیابان، خانه برخی از هنرمندان و روشنفکران برجسته شهر وجود دارد.شما شاهد مغازه ها، کافه و رستوران های شیک در این خیابان خواهید بود.

3- خیابان BAGDAT 

 در  خیابان بغداد نیز مغازه هایی   قرار گرفته اند. بجز مغازه های لوکس، در  دیگر نقاط مختلف خیابان بغداد می توانید مغازه های با کیفیت و قیمت مناسب پیدا کنید. همچنین  در کنار خیابان مصنوعات تولید شده سرامیک، نقاشی و مجسمه به فروش می رسند.   

4- خیابان RUMELI

خیابان Rumeli در منطقه Harbiye واقع شده است و در این خیابان مارک های بین المللی لباس به فروش می رسد.

5- خیابان SERDAR-I EKREM

این خیابان کوچک در نزدیکی برج تاریخی گالاتا، احتمالا یکی از جالب ترین خیابان های خرید استانبول است. قطعا هیچ برند معروفی را نمی بینید، چرا که این خیابان به بوتیک های محلی استانبول شناخته شده است.

6- خیابان CUKURCUMA

برای کسانی که به به عتیقه جات علاقه مند هستند این خیابان پر جنب و جوش پیشنهاد می شود.خانه های این منطقه دارای معماری نئو کلاسیک هستند.

7- خیابان NISPETIYE

به لطف مرکز خرید Akmerkez که یکی از بزرگترین مراکز خرید شهر است خیابان NISPETIYE یکی از محبوب ترین خیابان های استانبول شناخته می شود.

8- خیابان NURUOSMANIYE

استانبول به جواهرات و عتیقه فروشی ها مشهور است و اگر شما به دنبال سرمایه گذاری در چنین کالاهایی هستید، پس به خیابان Nuruosmaniye بروید.

رزرو هتل خارجی

بهترین بازارهای خرید استانبول

1-  بازار تاریخی و بازار بزرگ استانبول

بوتیک های پیشرفته و معاصر در میان بازار سنتی استانبول قرار دارند. بازار تاریخی استانبول یکی از مکان های بازدید شده توسط گردشگران است.

بازار بزرگ یکی از بزرگترین بازارهای سقف دار در جهان با 60 خیابان و 5000 مغازه است که مهمترین بازار تاریخی استانبول و یکی از جالب ترین تجارب خرید در دنیا است. توریست هایی که برای بار اول به بازار بزرگ  می آیند از شکوه و اندازه آن شگفت زده خواهند شد.

2- بازار ادویه استانبول

در بازار ادویه، گزینه های رنگی زیادی وجود دارد که مشکل است بدانید با چه غذایی برای اولین بار بخورید. بازار ادویه ای یک بازار رنگارنگ و معتبر است که برای گیاه خواران و به رنگ های شرقی معروف است.

3- بازار ARASTA

بازار آراستا یک بازار سنتیِ کوچک و ساده است. در اینجا فروشگاه های بسیاری وجود دارند و صنایع دستی مختلفی را عرضه می کنند، مانند فرش، جواهرات، کالاهای چرمی و شیشه ای.

4- بازار SAHAFLAR

بازار سحافلار یکی از مکان هایی است که باید در استانبول بازدید کرد.این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای استانبول است.در این بازار کتاب عتیقه و دست دوم به فروش می رسد. بازار سحافلار بازار کتاب و کاغذ از زمان بیزانس بوده است.

10 ساحل برتر ترکیه | از نگاه تریپ ادوایزر

استانبول برای عاشقان خرید

استانبول، به لطف مکان منحصر به فردش، همیشه مرکز تجارت جهانی بوده است. امروزه، همچنان با حفظ این میراث تاریخی و خیابان های زیبا و بلند، مراکز هنری و حتی جشنوارهِ خرید، میلیونها نفر را از شهرهای مختلف برای خرید جذب می کند.

تنوع خرید استانبول با محصولات سنتی و مدرن آن، شهر را به عنوان جاذبه برای هر نوع عاشق خرید تبدیل می کند. آیا شما به دنبال یک فرش عتیقه، یک برند معروف، جواهرات نفیس، ظروف ظریف و زیبا و یا کاشی های معتبر صنایع دستی، هستید؟ استانبول هرگز شما را ناامید نخواهد کرد.

مراکز خرید استانبول

 مراکز خرید استانبول

در حال حاضر 112 مرکز خرید در شهر استانبول وجود دارد. به غیر از بازارهای تاریخی و خیابانی، استانبول تقریبا 200 مرکز خرید مدرن دارد.

 Metrocity، Ozdilek و Akmerkez مراکز برجسته ای هستند.

Cevahir Istanbul در Mecidiyekoy یکی از بزرگترین مراکز در جهان است.

استانبول مال، یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول با برندهای معتبر،شهر بازی، فود کورت، حدود 400 فروشگاه و دارای یک رستوران 3 طبقه داخل خود می باشد.همچنین اولین شهربازی سرپوشیده ترکیه در استانبول مال افتتاح شد.این مرکز خرید دارای سینماهای متعددی نیز می باشد.

راهنمای سفر به استانبول

منبع: goturkeytourism

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc