https://gateway.trip.ir/api/

10 مقصد گردشگری برتر در گرجستان که احتمالا از دستتان رفته است

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

10 مقصد گردشگری برتر در گرجستان که احتمالا از دستتان رفته است

همانطور که می دانید، گرجستان چشم انداز متنوعی دارد. در اینجا شما می توانید کوه های بکر و قشنگ ، دریاچه های زیبا و شگفتی های طبیعی که کاملا منحصر به این کشور است پیدا کنید. گرچه برخی از این مناطق در بین بسیاری از مسافرین و مردم محلی محبوب هستند، اما هنوز بسیاری از نقاط گرجستان برای مسافران کمتر شناخته شده است. بنابراین، ما این مقصد ها را لیست کردیم تا در هنگام مسافرت به آنجا بروید و لذت ببرید.

منطقه محافظت شده Kobuleti

منطقه حفاظت شده کوبالتین اکوسیستم و تالاب منحصر به فردی است که از اهمیت بین المللی برخوردار است.این منطقه حفاظت شده در منطقه Adjara و نزدیک ساحل باتومی واقع شده است که دارای تنوع قابل توجهی از پرندگان و گیاهان است. مهم تر از همه باتلاقی است که در آن خزه اسفاگنوم می روید که یکی از عجیب ترین گیاهانِ جهان است و به آلودگی محیط زیست بسیار حساس است. از این منطقه به منظور حفظ گیاه محافظت می شود و کفش های ویژه ای برای رفتن به داخل منطقه خواهید گرفت.

منطقه محافظت شده Kobuleti

پارک ملی Kolkheti

یکی دیگر از مکان های قابل توجه ای که در گرجستان وجود دارد، پارک ملی کلکتی است که در امتداد دریای سیاه و دریاچه Paliastomi قرار دارد. در اینجا مسیرهای پیاده روی وجود ندارد و برای دیدن پارک و اکوسیستم جذابش شما باید سوار قایق شوید.علاوه بر این، پارک ملی کلکتی،مکانی عالی برای لذت بردن از تماشای پرنده ها و همچنین ماهیگیری است.این پارک در غرب گرجستان و در شهر پوتی قرار دارد.

پارک ملی Kolkheti

دره آبشاری Dashbashi

این دره آبشاری فوق العاده زیبا و چشم نواز در منطقه تسالکا واقع شده است و از تفلیس با ماشین 2 ساعته به این منطقه می توان رسید،اگر رزرو پرواز به مقصد تفلیس انجام داده اید و به تفلیس می روید حتما به این منطقه بروید و از اکوسیستم بی نظیر این منطقه لذت ببرید.در این منطقه شاهد آبشارهای نفس گیر و دره های بکر خواهید بود.

دره آبشاری Dashbashi

صخره Birtvisi

پس از رزرو هتل در تفلیس و رسیدن به این شهر زیبا شما می توانید با پیمودن حدود یک ساعت به منطقه Rustavi برسید و در جنوب غربی پارک ملی تفلیس می توانید از دیدن ترکیب تپه های سنگی آتشفشانی و جنگل های با شکوه لذت ببرید.این سازه های سنگی به علت فوران های آتشفشانی میلیون ها سال پیش ایجاد شده است.علاوه بر این صخره ها ، می توانید به قلعه Birtvisi، که کمی دسترسی پیچیده ای دارد صعود کنید. اما دیدن تصویر پانورامای نفس گیر تفلیس که از بالاترین قسمت قلعه مشاهده می کنید ارزش پیمودن این مسیر را دارد.

صخره Birtvisi

شهر چیاتورا

شهر چیاتورا شهری است که در منطقه ایمرتی گرجستان واقع شده است. این شهر یکی از مهمترین شهرهای صنعتی در گرجستان گذشته بود، اما از زمان فروپاشی، چیاتورا شهرت خود را از دست داده است. منگز که ماده معدنی ضروری برای بدن است در این شهر وجود داشت و حتی هنوز هم به شهر منگز شهرت دارد. با وجود این واقعیت که Chiatura از مکان های فرهنگی و تاریخی برخوردار نیست، هنوز هم یک شهر قابل توجه و ارزشمند برای بازدید است.

شهر چیاتورا

شهر اباستومانی

دوستداران نجوم از سفر خود به آبستومانی، که در سال 1930، رصدخانه استروفی فیزیک در آن تاسیس شده است، لذت خواهند برد. این رصدخانه بین جنگل های مخروطی که در آن شرایط آب و هوایی کاملا مناسب ستاره ها و جهان است، ساخته شده است.

شهر اباستومانی

روستای Gorelovka

Gorelovka احتمالا ناشناخته ترین مقصد این لیست است که در منطقه سامتک-جواحتی در جنوبی تریت بخش گرجستان واقع شده است. این روستای کوچک محل زندگی دوکچور که یک جامعه مذهبی هستند و از اواسط قرن نوزدهم که از روسیه خارج شده اند می باشد در روسیه، کلمه Doukhobor به معنای "کشتی گیر روح" است و Doukhobors یک فرقه مسیحی است که در قرن هجدهم در روسیه ظهور کرد. آنها معتقدند که خداوند در هر فردی زندگی می کند، بنابراین کلیسا، آیین ها، آیکون ها و کشیشان غیر ضروری است. اعتقاد آنها منجر به رد کلیسای ارتدکس روسیه شد و بسیاری از آنها تصمیم به ترک کشور و مهاجرت به قفقاز به جای تبدیل به ارتدکس شدند. در اواخر قرن نوزدهم، حدود 10،000 دوکچور در گرجستان مستقر شده اند، اما امروز آنها در مرحله انقراض قرار دارند، زیرا تنها چند صد نفر از آنها باقی مانده اند. خانه آنها طراحی شده به سبک روسی و به طور معمول از رنگ پریده آبی یا نعناع رنگ است.

روستای Gorelovka

کوه های Gomi

در غرب گرجستان و در منطقه گوریا،مناظر زیبا و استراحتگاه های کوهستانی وجود دارد که یکی از آنها Gomis mta است، که برای آب های معدنی و جنگل های فوق العاده زیبا مشهور شده است ، Gomismta  با چشم انداز پانورا که از کوه های پوشیده شده با جنگل های کاج وکلبه های تابستانی که در سراسر منطقه پراکنده است شما را به آرامشی مطلق دعوت می کند. علاوه بر این، شما شاهد زیباترین طلوع خورشیدی خواهید بود که تا به حال دیده اید.

کوه های Gomi

 

زیباترین فرودگاه جهان

Bakhmaro

Bakhmaro نیز با کوه ها و جنگل های بی نظیر رقیب Gomismta است. هر دو واقع در منطقه گوریا و هر دو مناظر زیبا از طبیعت و تصویر پانوراما طلوع خورشید به شما می دهند. Bakhmaro در ارتفاع 2000 متری، بالاتر از سطح دریا واقع شده است و اغلب به دلیل محیط اطراف آن، "آسمانی کوچک بر روی زمین" توسط بسیاری از مردم محلی نامیده می شود.

Bakhmaro

 

بهترین ایرلاین های 2018 معرفی شدند

 

شهر سنگی واردزیا

شهر سنگی واردزیا در جنوب گرجستان قرار دارد. این شهر توسط ملکه تامار در قرن سیزدهم  تاسیس شد تا به عنوان یک شهر کارآمد در طول تهاجم های مختلف که در آن زمان کشور با آن مواجه بود، خدمت کند. مقدار زیادی از این شهر پس از گذشت چند سال پس از زلزله نابود شد، اما هنوز هم می توانید در اطراف صدها اتاق آن گشت و گذار کنید، از فروشگاه های نوشیدنی بازدید کنید و از عجیب ترین نقاشی ها در کلیسا لذت ببرید.اگر پرواز چارتر تفلیس گرفته اید و در تفلیس اقامت دارید حدودا 4 ساعت از تفلیس تا شهر واردزیا راه است.

شهر سنگی واردزیا

سفر و جهانگردی | زندگی یعنی این

منبع: georgiastartshere

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc