https://gateway.trip.ir/api/

اطلاعات لازم برای چک-این آنلاین | اطلاعات ضروری سفر

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

اطلاعات لازم برای چک-این آنلاین  | اطلاعات ضروری سفر

انجام ندادن چک-این آنلاین در بعضی مسیرها و ایرلاین ها شامل جریمه می شود پس اگر رزرو بلیط هواپیما انجام داده اید و قصد سفر دارید حتما این پست را مطالعه نمایید.

چک-این آنلاین چیست؟

چک-این آنلاین راه بسیار ساده ای است که به شما کمک می کند تا زمان زیادی را در فرودگاه صرفه جویی و سفر خود را ساده تر کنید.اینکه شما 4 ساعت قبل از پرواز خارجی خود در فرودگاه باشید و در صف خسته کننده پذیرش و دریافت کارت پرواز باشید پروسه ای است که افرادی که به سفر می روند آن را تجربه کرده اند.

چرا ایرلاین ها دوست دارند شما چک-این آنلاین انجام دهید؟

چک-این آنلاین به ایرلاین ها کمک می کند تا با کاهش هزینه ها، پول خود را ذخیره کنند چون با این روش کاغذ کمتری مصرف می شود،کارمند های کمتری برای پذیرش در فرودگاه استخدام می شوند و زمان زیادی صرفه جویی می شود.به همین دلیل است که ایرلاین های ارزان قیمتی مانند easyjet ، Wizzair  و Ryanair، چک این آنلاین اجباری دارند،یعنی شما حتما قبل از پرواز باید خودتان وارد سایت ایرلاین مربوطه شوید و از طریق بخش Online Check-In کارت پرواز خود را دریافت کنید.

چک هواپیما

نکته مهم چک-این آنلاین

بعضی ایرلاین ها شما را در صورت انجام ندادن چک-این آنلاین یا پرینت نگرفتن کارت پرواز جریمه می کنند.برای مثال Wizzair در فرودگاه بین 10 تا 30 یورو برای انجام پذیرش و تا 50 یورو برای نداشتن پرینت کارت پرواز از شما می گیرد.این قیمت هر سال تغییر می کند.

این ایرلاین ها همچنین یک سری خدمات اضافه مانند اضافه بار برای راحتی سفر در اختیار شما قرار می دهند.

چک-این آنلاین به نفع شماست

شما در هر مکان و با استفاده از اینترنت می توانید با ورود به سایت ایرلاین پذیرش خود را انجام دهید،همچنین این کار را می توانید از طریق برنامه های گوشی که بعضی از ایرلاین ها دارند انجام دهید.

این کار از دو جهت به نفع شماست:

1- در وقت شما صرفه جویی می شود

همانطور که شما با خرید آنلاین بلیط هواپیما در وقت خود صرفه جویی می کنید، با چک-این آنلاین نیز وقت زیادی صرفه جویی می کنید به ویژه اگر فقط بار دستی داشته باشید و لازم نداشته باشید بارخود را تحویل دهید.اگر شما چک-این آنلاین انجام دهید و بار نداشته باشید به راحتی با کارت پروازی که خودتون پرینت گرفته اید از گیت پرواز عبور می کنید و لازم نیست ساعت ها قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.فقط  به زمان بسته شدن گیت قبل از پرواز توجه داشته باشید.

بیشتر ایرلاین ها به شما اجازه می دهند 24 ساعت قبل از پرواز Online Check-In خود را انجام دهید وبعضی ایرلاین ها از 72 ساعت قبل از پرواز چک-این آنلاین خود را باز می کنند.

2- می توانید صندلی پرواز خود را انتخاب کنید

انتخاب صندلی پرواز چیزی است که خیلی از افراد دوست دارند،خیلی ها دوست دارند کنار پنجره بشینند،چیزی که ممکن است هنگام پذیرش عادی در فرودگاه امکان پذیر نباشد ولی به راحتی با چک-این آنلاین صندلی خوتون را انتخاب می کنید.البته توجه داشته باشید در صورت اینکه از ایرلاین های اقتصادی و ارزان قیمت استفاده می کنید آنها به صورت رندم و اتفاقی یک شماره صندلی به شما اختصاص می دهند و برای انتخاب صندلی دلخواه خودتان مبلغی از شما دریافت می کنند، ولی در خصوص ایرلاین های دیگر شما حق انتخاب صندلی خود را دارید.

زیباترین فرودگاه جهان | آفریقای جنوبی

در هنگام Online Check-In درباره چه چیزهایی باید مطمئن باشید؟

برای گرفتن کارت پرواز آنلاین ، شما به اطلاعات و PNR رزرو و شماره پاسپورت خود احتیاج دارید اگر شما پرواز بین المللی انجام می دهید.همچنین لازم هست بدانید که شما با چه تعداد بار اجازه چک-این دارید.کانتر مخصوص تحویل بار چک-این معمولی با چک-این آنلاین متفاوت می باشد و چک-این آنلاین از کانتر مخصوص خود استفاده می کند، اگر بار زیاد دارید کمی زودتر به فرودگاه بروید.

تقریبا تمام خطوط هواپیمایی بزرگ دنیا چک-این آنلاین را برای شما فراهم نموده اند،برای پرواز بین شهرها و کشورهای اروپایی و بعضی ایرلاین ها اجباری و برای بعضی مقاصد و ایرلاین ها اختیاری می باشد.

پرواز از شانگهای تا لس‌آنجلس در پنج ساعت

منبع: claimcompass

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc