https://gateway.trip.ir/api/

سیستم جدید کنترل پاسپورت در فرودگاه بین المللی دبی

به روز رسانی: 01 تیر ، 1400 اخبار گردشگری

سیستم جدید کنترل پاسپورت در فرودگاه بین المللی دبی

در ترمینال سوم فرودگاه بین‌المللی دبی به تازگی سیستم‌های جدید کنترلی نصب شده که زمان چک کردن پاسپورت در این ترمینال را از سه دقیقه به ۱۰ ثانیه کاهش داده است.

در حال حاضر این سیستم جدید برای مسافران پروازهای بین‌المللی شرکت هواپیمایی امارات عملیاتی شده که تا پایان امسال ترمینال‌های دیگر فرودگاه بین‌المللی دبی نیز به این سیستم مجهز می‌شوند.

با استفاده از سیستم کنترل جدید، از زمان خرید بلیط هواپیما تا حداقل ۴۸ ساعت قبل از پرواز، اطلاعات امنیتی مسافر را پردازش می‌شود. همچنین کسانی که لحظه آخر بلیط هواپیما را خریداری می‌کنند تا یک ساعت قبل از پرواز، کنترل مدارک سفر آن ها به طور خودکار در این سیستم انجام می‌شود.

مسافرانی که وارد فرودگاه دبی می‌شوند، در عرض تنها چند ثانیه در محل کنترل پاسپورت، مهر ورود یا خروج را روی پاسپورت خود دریافت می‌کنند.

آماری که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که هم‌اکنون ۱۶۰۰ نفر به صورت شبانه‌روزی در مبادی کنترل پاسپورت فرودگاه بین‌المللی دبی مشغول به کار هستند که به طور متوسط ۵۵٬۰۰۰ مسافر را پذیرش می‌کنند، در حالی که این رکورد برای فرودگاه‌های بین‌المللی با این ظرفیت کمتر از ۱۷٬۰۰۰ نفر مسافر است.

در سال گذشته میلادی فرودگاه بین‌المللی دبی به بیش از ۸۸٫۲ میلیون مسافر خدمات‌رسانی کرده که رشدی ۵٫۵ درصد داشته است.

منبع:کجارو

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc