https://gateway.trip.ir/api/

باتومی، بهشت گرجستان و کارهایی که باید انجام دهید

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

باتومی، بهشت گرجستان و کارهایی که باید انجام دهید

باتومی، بهشت گرجستان و کارهایی که باید انجام دهید (راهنمای سفر به باتومی)
کشور گرجستان به دلیل داشتن موقعیت خاص استراتژیکی و بدلیل نزدیکی به ترکیه و روسیه، همواره پتانسیل تبدیل شدن به یکی از مقاصد گردشگری را دارد و در این سال ها نیز همواره تمام تلاش خود را در این امر به کار بسته است. البته مدتی قبل این کشور برای گردشگران ایران روادید گذاشت که چندی پیش، این امر نیز لغو گردید و هم اکنون گردشگران ایرانی می توانند به راحتی به این کشور سفر کنند. وب سایت تریپ قصد دارد در این گزارش، شما را با با یکی از شهر های ساحلی این کشور به نام باتومی آشنا کنیم.
 
گرجستان کجاست؟
گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قاره ی اروپا و آسیا قرار داشته و یکی از اهداف مقامات سیاسی تفلیس پایتخت گرجستان، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو است. گرجستان در حال حاضر عضو ناظر در اتحادیه اروپا و ناتو می باشد و همکاری های زیادی با این دو سازمان دارند. لازم به ذکر است که کلیه قوانین گرجستان مانند قوانین اتحادیه اروپا است.

مردم بومی گرجستان، مردم گرجی مسیحی ارتدکس و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند. گرجی‌ها به زبان گرجی سخن می‌گویند که زبان رسمی کشور گرجستان است و با الفبای گرجی نوشته می‌شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان می‌باشد.

طول این کشور حدود ۳۷۰ کیلومتر، حداکثر عرض آن ۲۰۰ کیلومتر وطول قطر بزرگ آن ۶۱۳ کیلومتر است. 

مساحت گرجستان ۶۹٬۹۰۰ کیلومتر مربع و اندکی بزرگتر از سری‌لانکا و کوچکتر از سیرالئون است. این کشور بزرگتر از کشورهای اروپای مرکزی و آسیا شرقی مانند هلند و بلژیک و نروژ و اتریش و دانمارک و کره جنوبی و ارمنستان و کرواسی و اسلونی و استونی و لتونی و لیتوانی می باشد
باتومی شهری بندری بر کرانه دریای سیاه و در کشور گرجستان است. این شهر در محل بندرگاه قدیمی رومی باتوس، که احداث آن را به آدریانوس نسبت می‌دهند، بنا شد. بعدها یوستی نیانوس از پادشاهان روم شرقی آنجا را تصرف کرد و پس از بنای دژ پترا در شمال آن، باتوس اهمیت خود را از دست داد و مدتی بعد، جزو متصرفات پادشاهان لز شد.

امروزه می توان این شهر را یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهر های قفقاز نامید. این شهر با برنامه های بسیار دقیق دولت گرجستان توانسته است به سطح بسیار قابل قبولی از توریست پذیری و شهرت در بین گردشگران منطقه دست یابد.

دسترسی به باتومی – گرجستان

شهر باتومی به انواع مختلفی قابل دسترس بوده و از هر وسیله ای برای رفتن به آن می توان استفاده کرد. رایج ترین راه راه زمینی و هوایی می باشد. 

هواپیما:

فرودگاه بین‌المللی باتومی، این فرودگاه از استاندارهای روز برخوردار است و تایید شده توسط سازمان هوانوردی آمریکا می باشد .

فرودگاه بین‌المللی باتومی


فرودگاه بین‌المللی باتومی


جاذبه های توریستی گرجستان ، باتومی


1. بازدید از دولفیناریوم یا پارک دولفین های باتومی

پارک دولفین های باتومی

پارک دولفین های باتومی


این مجتمع تفریحی در سال 1975 افتتاح شده است و سپس پس از اندی، در سال 2011 بازسازی و دوباره درهایش را به روی مردم گشوده است. این دلفیناریوم امکان تماشای شوی دلفین ها تا 700 نفر را فراهم می سازد و همچنین بازدید کنندگان می توان با انواع نمایش ها آشنا شده و از آنها لذت ببرند. همچنین می توانند دلفین ها را نیز لمس کنند. این شو به سه زبان گرجی، انگلیسی و روسی برگزار می شود و باید توجه داشته این شو سه بار در روز و در ساعت های 14، 17 و 21 انجام می پذیرد.


2. قدم زدن در بلوار باتومی (Seaside Park)

بلوار باتومی

بسیاری این بلوار را به عنوان قدیمی ترین جاذبه ی باتومی ذکر می کنند. ساخت این بلوار در سال 1881 شروع شد. در این زمان، فرماندار شهر به یک باغبان آلمانی دستور داد که پارکی را در امتداد ساحل باتومی ایجاد کند. امروزه این بلوار که در واقع پارکی در امتداد ساحل می باشد، به طول 7 کیلومتر افزایش یافته است. در این پارک، انواع مجسمه ها، صندلی های زیبا و فوراه های مختلفی وجود دارند و قرار گرفتن آن در امتداد ساحل، قدم زدن در آن را بسیار دلربا می نماید.


3. ّبازدید از باغ ملی گیاه شناسی (Batumi Botanical Garden)

باغ ملی گیاه شناسی

باغ ملی گیاه شناسی

باغ ملی گیاه شناسی باتومی در مساحتی به وسعت 108 هکتار ساخته شده است و 9 کیلومتر از شهر باتومی فاصله دارد. این باغ در منطقه ی به نام Mtsvane Kontskhi یا همان دماغه سبز (The Green Cape) و در کنار دریای سیاه واقع شده است. این باغ به عنوان یکی از بزرگترین باغ های گیاه شناسی در زمان شوروی سابق شناخته می شد. این باغ توسط گیاه شناس روسی به نام Andrey Nikolayevich ساخته شد و در این امر دو باغبان و طراح حرفه ایی نیز به او کمک نمودند. این باغ دارای انواع گل ها و گیاه های مختلف را داراست و به قسمت های شرق آسیا، نیوزیلند، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا و هیمالیا و مدیترانه تقسیم می شود.

در کل بازدید از این باغ برای هر فردی که دوستدار طبیعت زیباست و می خواهد عکس های فراوانی را در کنار این نعمت خدادادی بگیرد، توصیه می شود.


4. لذت ارتفاع در تله کابین باتومی

تله کابین باتومی


یکی دیگر از تفریحاتی که مسافران شهر باتومی گرجستان می توانند انجام دهند، رفتن به تله کابین باتومی می باشد. این تله کابین که در سال 2013 افتتاح شده است، 2 کیلومتر طول دارد. و بر فراز کوه Anuria واقع شده است. همچنین مرکز تفریحی Argo نیز در این مکان وجود دارد که گردشگران می توانند سری به آن نیز بزنند.


5. بازدید از میدان زیبای Piazza

میدان زیبای Piazza

میدان زیبای Piazza

میدان زیبای Piazza
به جرات می توان گفت که این میدان، زیباترین میدان موجود در شهر باتومی می باشد و همانطوری که از اسمش پیداست، اصالتا ایتالیایی می باشد و به سبک و سیاق آن کشور ساخته شده است. این میدان مساحتی در حدود 5700 مربع دراد و توسط مجتمع Piazza که شامل یک هتل، مجموعه ایی از رستوران ها و کافه ها و ساختمان های دیگر احاطه شده است. گردشگران می توانند از معماری زیبا و شیشه های رنگارنگ و سرامیک های طرح دار عکس بگیرند و از قدم زدن در این محیط رویایی لذت ببرند.


6. بازدید از میدان اروپا

میدان اروپا
میدان اروپا

بازدید از این میدان برای شما بسیار تکراری خواهد بود، چون اینجا یکی از میدان های اصلی شهر می باشد که شهر باتومی را به قسمت اروپایی متصل می سازد. مجسمه ی مشهور Medea نیز در این میدان قرار دارد. کنسرت هنرمندان بزرگی اروپایی نیز معمولا در این میدان برگزار می شود. در سال 2011، در کنسرت انریکه، هنرمند نامی اسپانیایی، بیش از 50000 نفر در این میدان حضور داشتند.

7. بازدید از برج Alphabet Tower

برج Alphabet Tower

این برج 130 متری که با یک معماری خاصی در باتومی ساخته شده است، یکی دیگر از نقاطی است که می توان از آن دیدن کرد. این برج نشان دهنده بی همتایی الفبای گرجی و مردم آن می باشد. این برج که در شکل طراحی DNA ساخته شده است، نمای جالبی را به آن بخشیده است.


8. بازدید از بنای عشق Ali and Nino

Ali and Nino

این بنا که به مجسمه ی عشق نیز مشهور است، در نوع خود یک شاهکار معماری مهندسی محسوب می شود. این مجسمه های 8 متری که هر کدام از آن ها به شکل یک زن و مرد هستند، در ورودیه شهر نصب شده و این مجسمه ها در طول روز به هم می رسند و نمادی از عشق را نشان می دهند. این بنا، دو شخصیت مسلمان به نام علی که یک پسر مسلمان و نینو، یک پرنسس گرجی می باشد و بر اساس رمانی از یک نویسنده ی آذربایجانی طراحی شده است.


9. بازدید از پارک 6 May


این پارک زیبا، همان جایی است شوی دلفین ها در آن واقع شده است. این پارک در سال 1881 توسط یک طراح و باغبان آلمانی ساخته شده است. قسمتی از این پارک به بلوار باتومی می رسد. در سال 1888، امپراطور روس، الکساندر سوم از باتومی و این پارک دیدن کرد و محو تماشای کارهای این باغبان آلمانی در این پارک شد. برای افرادی که با خانواده به سفر باتومی می روند، این پارک مکان مناسبی برای گردش می باشد.


10. بازدید از آکواریوم باتومی

آکواریوم باتومی

دوستداران آکواریوم در باتومی تنها نخواهند بود. یکی از نقاط پربازدید این شهر، آکواریوم مشهور آن می باشد که در سال 1966 افتتاح شده است. در این آکواریوم بیش از 100 نوع ماهی از دریایی سیاه وجود دارد. طراحی این آکواریوم به صورت یک صخره ی موجی می باشد و در داخل آن نمایشگاه های مختلفی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. در واقع وقتی از بیرون به این بنا نگاه می کنید، بیشتر به مانند آن است که با 4 سنگ روبرو هستید.


11. گردش در شهر با دوچرخه

گرجستان

شهر باتومی به دلیل ساحلی بودن، امکانات مدرنی را برای استفاده ی گردشگران از دوچرخه فراهم نموده است. ایستگاه های متعدد دوچرخه ای به همراه لاین ویژه ی دوچرخه و در امتداد پارک ها و بلوار باتومی و خط ساحلی این شهر ایجاد شده است که می توانید لذت دوچرخه سواری و دیدن طبیعت را تجربه کنید.


12. موزه ی هنر Adjara


علاقه مندان به موزه نیز در باتومی، می توانند از موزه ی هنر Adjara دیدن کنند. این موزه بیشتر بیان کننده هنر مردمان گرجی را نشان می دهد و در آن نقاشی های مختلف مردمان گرجی و روسی و هنرهای آنان به نمایش در آمده است.

منبع: لست سکند

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc