https://gateway.trip.ir/api/

یازده مکان باور نکردنی که در مالزی وجود دارد

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

یازده مکان باور نکردنی که در مالزی وجود دارد

نقاط پرطرفدار در مالزی مانند A Famosa در ملکا، پناهنگ هیل در پنانگ و غارهای باتو در خارج از کوالالامپور در بسیاری از برنامه های مسافرتی به این کشور دیده می شود. بسیاری از سنگهای قیمتی جدید در مالزی کشف می شوند. در ادامه چندین مکان شگفت انگیز در مالزی که کمتر کسی آن ها را می شناسد معرفی خواهیم کرد.

معبد Kek Lok Si

معبد Kek Lok Si

یکی از بزرگترین و برجسته ترین معابد در جنوب شرقی آسیا است. فضاهای داخلی و بیرونی سالن های معبد، پاگودا و قصرها شامل نقاشی های دقیق، مجسمه ها و نقاشی های دیواری است که آموزه های بودایی و فرهنگ چینی و مراسم زندگی روزمره را نشان می دهد. این معبد یکی از گنجینه های مذهب بودایی است. با بازدید از بندر Libertoing Tortoise در نزدیکی معبد صدها نفر را خواهید دید که برای ورود به این بنا صف کشیده اند.

 همچنین می توانید در اطراف باغهای معبد پیاده شوید و سه طبقه Kek Lok Si Pagod را با سبک های معماری مختلف تماشا کنید.

جنگل های بارانی Belum  

جنگل های بارانی Belum

جنگل های بارانی بلوم در مالزی بیش از 130 میلیون سال است که عنوان یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی در جهان را کسب کرده است. این جنگل های بارانی محافظت شده در کنار دریاچه Temenggor، قرار گرفته و خانه ای برای مجموعه وسیعی از گیاهان و جانوران و مردم بومی می باشد.

شما می توانید با استفاده از قایق در سرتاسر دریاچه Temenggor گشتی بزنید و در کمپ ماجراجویی Belum شرکت کنید تا در فعالیت های هیجان انگیز آن همچون طناب بازی و چرخیدن در آسمان آدرنالین زیادی در بدنتان ترشح شود. دیدن پرندگان زیبا در حالی که در دریاچه ماهیگیری می کنند شگفت آور است. می توانید برای چند شب در تپه Rainforest Belum اقامت کنید تا با طبیعت کاملا اخت شوید.

Semporna

Semporna

این جاذبه ی شگفت انگیز در Borneo و نزدیک به پارک دریایی Tun Sakaran در مجمع الجزایر هشت جزیره و پارک ملی Sipadanواقع شده است. در حقیت جایی است که شما در صخره های مرجانی زیبای آن می توانید غواصی کنید. مردم این منطقه که به عنوان کولی های دریایی شناخته شده اند، شیوه زندگی سنتی خود را دارند و خانه های خود را در بالای آب های روشن این منطقه ساخته اند.

پیاده روی در امتداد سواحل جزیره بوهی دالانگ برای دیدن منظره های زیبا و پانورامیک جزیره توسط آب های فیروزه ای بسیار لذت بخش است.

همچنین شما می توانید از پناهگاه پرنده های زیبا بازدید کنید و ممکن است فرصتی برای گفتگو با مردم محلی پیدا کنید.

ذخایر جنگلی چمورونگ

ذخایر جنگلی چمورونگ

باغ چمینگنگ Terengganu که شامل رودخانه ها و استخر های شفاف است یکی دیگر از جاذبه های مالزی می باشد. شما با یک پیاده روی 1.5 ساعته از طریق جنگل تمام آن را می توانید بگردید.

ورودی پارک با آبشار با شکوهی احاطه شده است. در این جنگل می توانید آبشار های مختلف در ترکیب با منظره های خیره کننده ای از جنگل را ببینید.

 رودخانه های شفاف این جنگل از میانه ی آن عبور کرده و به استخر های منتهی به آبشار می رسند. برای دقایقی پاهای خود را در استخر خیس کنید و لذت بوسه ی ماهی های کوچک به پاهای خود را حس کنید. شما می توانید انواع استخر های شنی و زمردی از جمله Jeram Lesung و River Bangan را در این جنگل پیدا کنید.

آینه ی آسمان ساساران

آینه ی آسمان ساساران

مالزی در ساحل رودخانه جرام واقع شده است. این رودخانه تقریبا شفاف بوده و در مقابل آسمان همچون آینه عمل می کند.

انعکاس کامل در آینه ی آسمان ساساران دو بار در ماه رخ می دهد (ماه کامل و ماه نو). شما ملزم به رزرو تور برای بازدید از این سایت هستید. پیشنهاد ما رزرو با Sky Mirror Tour & Travel Sdn Bhd، است که هزینه RM80 به ازای هر نفر (USD20) را پرداخت می کنید. حدود یک ساعت از رودخانه جرام برای رسیدن به این محل فاصله است و از طریق قایق سواری 30 دقیقه طول می کشد. هنگامی که شما به این مکان شگفت انگیز رسیدید، به سمت جزیره شنی بروید و به آب نگاه کنید تا انعکاس کامل خود را ببینید. این جاذبه یک فرصت عکاسی عالی برای شما و دوستانتان می باشد.

کندسنگ

کندسنگ

Kundansang یک شهر کوچک عجیب و غریب در پشت کوه Kinabalu است. این شهر یک دره زیبا در کنار جاده های پیچیده به یکدیگر دارد.

شما می توانید از آژانس اجاره اتوموبیل در کوتا کینابالو ماشینی برای دیدن این شهر اجاره کنید. از مزرعه لبنی Desa برای دیدن گاوها استفاده کنید، و از بالای کوه Kinabalu از دیدن مراتع سبز شگفت زده شوید. همچنین می توانید نحوه تولید مواد غذایی و نوشیدنی های لبنی را ببینید و تشنگی خود را با محصولات لبنی محلی از جمله ماست و بستنی خوشمزه ی بومی برطرف کنید. همچنین در مورد تاریخ کندهاسنگ در یادبود جنگ Kundasang با باغ های زیبا اطلاعات بیشتری یاد بگیرید. یادتان باشد نمونه های دیگر محصولات محلی، از جمله چای و پیتزا، در بازارها و شهر های منطقه را از دست ندهید.

سکینچان

سکینچان

یک ساعت با ماشین از کوالالامپور تا Sekinchan   فاصله است. اما در این یک ساعت از حومه شهر و شیوه زندگی روستا های آن لذت خواهید برد. در طول مسیر از مناظر سرسبز و همچنین جنگل ها لذت ببرید. همچنین می توانید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تولید برنج و کارگران برنج کار و تکنولوژی کشت آن، پیدا کنید. رشته های برنجی را بچشید و در مسیر 16 کافه برای وعده های غذایی و قهوه خواهید دید که می توانید نهار یا عصرانه خود را آن جا میل کنید. در روستای ماهیگیری Bagan در مورد زندگی روزمره ماهیگیران بیشتر یاد می گیرید. فراموش نکنید که غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه زیادی در این جا وجود دارد.

دریاچه کنییر

دریاچه کنییر

دریاچه Kenyir بزرگترین دریاچه ساخته شده است که حدود 340 جزیره را در آسیای جنوب شرقی در خود جای داده است. 30 رودخانه به دریاچه، 25 آبشار، و در حدود 25 گونه ماهی در این دریاچه وجود دارد. این دریاچه در نزدیکی جنگل های بارانی دوست داشتنی و غارهای سنگ آهکی از جمله تامان نگارا واقع شده است. اتوبوس هایی وجود دارد که شما را از فرودگاه سلطان محمود ترنگگانو به دریاچه می برد. در دریاچه می توانید با قایق گشتی بزنید و در تپه های نفس گیر و منظره های بلند آن پرواز کنید. برخی از توریست ها به پیاده روی در جنگل می پردازند و برخی دیگر از مزرعه ماهی در دریاچه بازدید می کنند. لذت بردن از آبشار شگفت انگیز چند لایه Lasir که توسط canopy forestforest. احاطه شده است حس بی نظیری دارد.

آبشار رنگین کمان

آبشار رنگین کمان

از داخل جنگل که پیاده روی کنید یکی از زیبا ترین آبشارهای مالزی را می بینید. صبح زود نگاهی به آبشار رنگین کمان می کنیم و می بینیم، وقتی که اشعه های خورشید از آب های آن عبور می کند رنگین کمانی رویایی تشکیل می شود. شما می توانید با تورهای محلی به این منطقه سفر کنید که توسط وانت های مسافر بری برای تماشای طلوع آفتاب به تپه های شنی می روید و به طور کلی 45 دقیقه داخل جنگل سپری خواهید کرد و 45 دقیقه طول می کشد تا درختان و مسیرهای صخره ای را طی کنید. پیاده روی پرماجرا را با غوطه ور شدن در کنار آبشار و نگاه به آبشار رنگین کمان حس کنید.

جزیره تگی (Pulau Tiga)

جزیره تگی (Pulau Tiga)

شما با یک قایق سواری 40 دقیقه ای از جاده کوالالای پنیو به این جزیره ی زیبا می رسید. این جزیره دارای منظره و حیوانات شگفت انگیز، سواحل و زندگی دریایی عجیب و غریب است که فعالیت های تفریحی هیجان انگیز را برای مسافران فراهم می کند. پیاده روی در جنگل های بارانی با سطوح مختلف مسیرهای پیاده روی، پیاده روی در امتداد سواحل شنی و رفتن به سراشیبی دریایی در صخره های مرجانی زیبا شگفت آور است. شما همچنین می توانید از یک تجربه درمانی در آتشفشان لذت ببرید.

جزیره جیرجک (پلوا جیرجک)

جزیره جیرجک (پلوا جیرجک)

این جزیره که امروزه یکی از مقاصد گردشگری جذاب در مالزی محسوب می شود در اواخر دهه 1700 تا سال 1993، مركز قرنطینه و زندان برای مجرمان، مهاجران و بیماران سل و بیماری های روان درمانی محسوب می شده است. در حال حاضر، جایگاه تاریخ و طبیعت در این جزیره با یکدیگر تلفیق شده است و برای مسافران مقصدی جذاب محسوب می شود. سفر 20 دقیقه ای در بندر فری جیرجک، با هزینه RM25 (USD 6.20) برای بزرگسالان و RM16 4 دلار برای کودکان میسر است. با شرکت در فعالیت های هیجان انگیز از قبیل صخره نوردی، پیاده روی در جنگل و دوچرخه سواری در کوهستان، آدرنالین زیادی در بدنتان ترشح خواهد شد. کاوش خرابه های درون جنگل برای کشف تاریخ جزیره بسیار معما گونه و جذاب است. امکانات زیادی برای بازدید شما از قسمت های مختلف جزیره فراهم شده است.

منبع: لست سکند

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc