https://gateway.trip.ir/api/

۳ نکته حیاتی برای سفر به استانبول که باید بدانید!

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

۳ نکته حیاتی برای سفر به استانبول که باید بدانید!

هر شهر و کشوری قواعد و قوانین خاصی هم برای شهروندانش دارد و هم برای گردشگرانی که به آن شهر یا کشور سفر می‌کنند. گاهی ممکن است اطلاع نداشتن از این قانون‌ها، محدودیت‌ها و حتی دانستنی‌های خیلی معمولی، برای مسافران و گردشگران دردسرهای بزرگی به‌وجود بیاورد! 

استانبول یکی از شهرهایی است که مقصد گردشگری ایرانی‌هاست و بسیاری از ایرانی‌ها هر سال چندین بار به این شهر سفر می‌کنند، با این حال ممکن است بعد از چندین سفر هم بعضی از قوانین این شهر یا نکته‌هایی که می‌تواند به نفع یا ضرر آن‌ها باشد را ندانند! اگر شما هم قصد سفر به استانبول دارید می‌توانید برای دانستن این قوانین و نکته‌ها با تریپ همراه باشید!

۱. پلیس گردشگری استانبول

پلیس گردشگری

پلیس گردشگری استانبول تقریبا مشهور است اما این که این پلیس چه خدماتی به گردشگران ارائه می‌دهد هنوز چندان شناخته شده نیست. اگر مدارکی مثل پاسپورت شما گم شد یا آن را از شما سرقت کردند، می‌توانید از طریق پلیس گردشگری پیگیر مدارک‌تان باشید. نیازی نیست نگران مسأله زبان باشید چون کارکنان پلیس گردشگری به زبان‌های مختلف به ویژه فارسی و انگلیسی صحبت می‌کنند. دفتر این نیروی پلیس در مسجد سلطان احمد است. پلیس گردشگردی استانبول می‌تواند در زمینه حمل یا فروش مواد مخدر، اعمال قانون کند، همانطور که می‌دانید ترکیه از جمله کشورهایی است که در این زمینه قانون‌های بسیار سختی وضع کرده است.

اگر نیاز به کمک پلیس گردشگری ترکیه داشتید می‌توانید با این شماره‌ها با آن‌ تماس بگیرید: ۱۵۵ و  ۵۲۷۴۵۰۳- ۰۲۱۲ 

۲. تبدیل ارز

ارز

برای سفر ترکیه نیازی نیست حتما پول‌تان را به لیر تبدیل کنید، می‌توانید دلار ببرید و چون در سرتاسر استانبول صرافی‌های بسیاری وجود دارد اما باید مراقب باشید تا گرفتار لیرهای تقلبی نشوید! اگر صرافی قیمتی پایین‌تر از سایر صرافی‌ها به شما داد باید به صداقت کارش شک کنید و برای قیمت پایین وسوسه نشوید. 

۳. حمل و نقل در استانبول

تاکسی در استانبول

اگر می‌خواهید در استانبول سفرهای درون شهری زیادی داشته باشید حتما باید برای هزینه‌های آن برنامه‌ریزی کنید. هزینه‌های تاکسی در این شهر زیاد است، اما می‌توانید از سایر وسایل نقلیه عمومی برای کاهش این هزینه‌ها استفاده کنید، اما اگر تعداد همراها‌نتان سه تا چهار نفر است استفاده از تاکسی برای‌تان به صرفه‌تر است. فراموش نکنید که کرایه‌ تاکسی‌های استانبول شب‌ها دو برابر است.

در پایان تلفن‌های ضروری ترکیه را برای‌تان آماده کرده‌ایم تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید؛ پلیس امداد 155، آمبولانس 112، آتش‌نشانی 110

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc