https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای خرید دبی

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

راهنمای خرید دبی

جشنواره خرید دبی در حال برگزاری است. اگر شما هم برای رسیدن به این جشنواره عجله دارید پیش با تریپ همراه باشید تا ببینیم در این جشنواره چه می‌گذرد؟

فستیوال خرید دبی چه زمانی برگزار می‌شود؟

جشنواره خرید دبی هرساله در فصل زمستان برگزار می شود و از ابتدای ژانویه به مدت یک ماه ادامه دارد. ( December - 28 January 201826)

شروع فستیوال خرید دبی: 26 دسامبر 2018 است

پایان فستیوال دبی: 28 ژانویه 2018

یک خانواده - یک جهان! 

این شعار همیشگی این جشنواره  است که در سه بخش اصلی خانواده، سبک زندگی و جامعه برگزار می شود. این شعار بهانه‌ای است برای دادن تخفیف‌های ۷۵٪ به خریداران! در این جشنواره ۶۰۰۰ فروشگاه شرکت‌کننده و ۵۰ مرکز خرید دیدنی حضور دارند.

در جشنواره خرید دبی گاهی خرید کردن فقط یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز است، چون همراه با خرید کردن، می‌توانید در جشن‌های موسیقی محلی و کنسرت‌های بزرگ موسیقی شرکت کنید. یا حتی با قدم زدن در خیابان‌های دبی از آتش بازی‌های خیابانی و کارناوال‌های ریز و درشت و هیجان و شادی جاری در آن لذت ببرید! 

در این جشنواره تمام گروه‌های سنی لذت خواهند برد! از کودکان و خردسالان تا میانسالان و کهن‌سالان. برای همه افراد با هر سن و سلیقه‌ای در این جشنواره بهانه‌ای برای خوشگذارنی وجود دارد!

ویژگی‌های جشنواره خرید دبی:

معافیت‌های مالیاتی برای فروشندگان و خریداران

خرید کالای ارزان

ارائه جوایز شگفت‌انگیز به برندگان قرعه کشی‌ها

 جوایز قرعه‌کشی ویژه فستیوال خرید دبی:

ماشین LX570 

 جوایز نقدی صد هزار درهمی 

 انواع سرویس‌های جواهرآلات، سکه‌های طلا، 21 کیلو طلا

چندین دستگاه ماشین لکسوس

جشنواره غذای فستیوال خرید دبی یکی از معدود فرصت‌هایی است که می‌توانید در آن غذاهای ملل مختلف دنیا را با طعم اصیل خودشان بچشید و از آن لذت ببرید!

مراکز خرید دبی

برای هر گردشگری که به این شهر سفر می کند یکی از جذاب ترین بخش های سفر است به خصوص که با وجود بازارها و مراکز خرید بزرگ و متعدد، دبی را مرکز خرید خاورمیانه می نامند. این مراکز فقط به عنوان جایی برای خرید ساخته نشده‌اند، بلکه هدف آن‌ها ساخت نمونه‌ای کوچک از شهر است که فرهنگ عربی را هم معرفی کند و هر بازدیدکننده بتواند یک روز کامل را در آن سپری کند. اگر بلیط هواپیما دبی یا رزرو هتل دبی خود را انجام داده اید با ما همراه باشید تا با این مراکز بیشتر آشنا سوید.

با وجود بزرگترین مراکز خرید دنیا نیازی به توضیح نیست که خرید کردن یکی از اصلی‌ترین تفریحات گردشگران در این شهر است. اگر عاشق خرید و گشت‌ و‌گذار در پاساژها و فروشگاه‌های بزرگ هستید، دبی یک بهشت واقعی برای شماست.

برای اینکه خریدی لذت‌بخش و بدون نگرانی داشته باشید، باید از قبل خودتان را آماده کنید. اینکه چه چیزی بخرید و از میان هزاران مرکز خرید و فروشگاه، کدام را انتخاب کنید، واقعا انتخاب سختی است. برای یک خرید خوب باید از قبل در مورد کالاهای مورد نظرتان و مراکز خریدی که باید برای خرید به آنها سر بزنید اطلاعاتی داشته باشید تا سردرگم نشوید. در این صورت هر چیزی را که نیاز دارید با قیمت‌های خوبی می‌توانید در دبی پیدا کنید.

پیدا کردن بعضی از فروشگاه‌ها و بازارها سخت است. بعضی از آنها سرویس رفت و برگشت یا پارکینگ دارند. برای رفتن به بازارها می‌توانید تاکسی بگیرید که معمولا ارزان است.

دبی مکان خوبی برای خانواده‌هایی است که فرزندان کوچک دارند. بیشتر مراکز خرید دبی، مکانی برای بازی و سرگرمی کودکان در سنین مختلف دارند.

مراکز خرید دبی

مراکز خرید دبی

مرکز خرید امارات

مرکز خرید امارات که با نام امارات مال هم مشهور است، یکی از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین مراکز خرید دبی است. علاوه بر فروشگاه‌های لوکس و متنوع، تعداد زیادی رستوران و کافه، سالن ورزشی، اسپا، سینما و سالن آرایش هم در این مرکز خرید وجود دارد. در واقع این مرکز علاوه بر یک بازار، یک تفریح‌گاه چندمنظوره هم هست. یک پیست اسکی هم در این مرکز وجود دارد. امارات مال، مکان مناسبی برای خانواده‌های بچه‌دار است چرا که پارک موضوعی و تفریحات متنوعی برای بچه‌ها دارد.

این مرکز خرید بسیار بزرگ است با این حال جایی برای استراحت ندارد. اگر می‌خواهید کمی بنشینید و نفسی تازه کنید باید به رستوران‌ها و کافه‌ها سر بزنید.

مرکز خرید امارات

بازار طلا

در این بازار انواع و اقسام طلا، از زیورآلات بزرگ و کوچک گرفته تا لوستر و شمش طلا می‌توانید خریداری کنید. این بازار در حال حاضر از دو بخش تشکیل شده است یک بخش قدیمی‌تر و یک ساختمان دو طبقه با ده‌ها فروشگاه. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، دیدن این بازار خالی از لطف نیست.

اگر می‌خواهید از این بازار خرید کنید و از کارت اعتباری استفاده کنید، دقت داشته باشید که برخی از فروشگاه‌ها بابت آن کارمزد دریافت می‌کنند. قبل از خرید در مورد مقدار کارمزد سوال کنید.

بزرگ‌ترین حلقه‌ی طلای جهان که نامش در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده است، در ورودی این بازار قرار دارد.

در حالی که فروشگاه‌ها در این بازار مقررات فروش سختی دارند، دست‌فروش‌ها به این قوانین پایبند نیستند. ساعت، کیف یا هر چیزی که از دست‌فروش‌ها می‌خرید، اکثرا تقلبی هستند.

برای خرید عجله نکنید. سعی کنید همه‌ی مغازه‌ها را ببینید و قیمت‌ها را بررسی کنید. بیشتر مغازه‌ها محصولات یکسانی دارند و ممکن است بتوانید چیزی که پسندیده‌اید را در فروشگاه دیگر با قیمت کمتر بخرید. چانه زدن بر سر قیمت‌ها، در این بازار رواج دارد.

بازار طلا

بازار طلا

دبی مال

این مرکز خرید، به معنای واقعی کلمه، لوکس و مجلل است. بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه این مرکز، میزبان مشهورترین نام‌ها در زمینه‌‌های مختلف از جمله صنعت مد هستند. اگر می‌خواهید تجربه‌ی خرید در دبی را با جذاب‌ترین تفریحات ممکن ترکیب کنید، دبی مال بهترین انتخاب است. این مرکز دارای آکواریوم، پیست اسکیت و امکانات ورزشی متعدد است. این تفریحات در کنار رستوران‌ها و سینما، بهترین فرصت را برای گردشگران فراهم می‌کنند تا ساعت‌ها در کنار هم از سفرشان لذت ببرند. تخفیف‌های دبی مال در جشنواره خرید دبی مثال‌زدنی و بی‌نظیر است!

دبی مال

بازار مدینه جمیرا

بازار مدینه جمیرا که از بازارهای قدیمی الهام گرفته است، تعداد زیادی کافه و رستوران هم دارد که نفسی تازه کنید. این بازار به سبک بازارهای قدیمی با گذرگاه‌های چوبی و حیاط وسیع ساخته شده است و اشیای سنتی در آن به فروش می‌رسد؛ انواع وسایل تزیینی و زیورآلات.

قیمت‌ها در این بازار نسبت به بازارهای سنتی دبی، بالاتر است و چانه زدن در آن زیاد مرسوم نیست.

بازار مدینه جمیرا

مرکز خرید مرکاتو (Mercato)

مرکاتو با سایر مراکز خرید دبی متفاوت است. علاوه بر معماری متفاوت آن، قنادی‌های فرانسوی، کافه‌های ایتالیایی و رستوران‌های اسپانیایی هم در آن وجود دارد. این مرکز خرید که نسبت به سایر مراکز خرید دبی آرام‌تر است، فروشگاه‌های زیادی از برندهای مشهور، مقرون‌‌به‌صرفه و گران، دارد.

این مرکز خرید، پارکینگ دارد. اگر همراه با فرزندانتان سفر کرده‌اید، محدوده‌ای به نام فان سیتی (Fun City) در این مرکز برای سرگرمی بچه‌ها وجود دارد.

مرکز خرید مرکاتو

مرکز خرید برجمان (Burjuman)

مرکز خرید برجمان یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی است. علاوه بر فروشگاه‌های برندهای مشهور که هم در این مرکز و هم در سایر مراکز خرید دوبی می‌توانید پیدا کنید، مرکز برجمان یکی از بهترین فودکورت‌های دنیا را در اختیار دارد. فودکورت محدوده‌ای سرپوشیده در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و دیگر ساختمان‌ها است که انواع رستوران‌ها و غذاخوری‌ها به طور به‌هم‌پیوسته در اطراف آن قرار گرفته‌اند. رستوران‌های فوق‌العاده‌ای در این فودکورت با منوهای متنوع و فوق‌العاده پذیرای گردشگران هستند. مرکز برجمان، حیاط آفتاب‌گیر و باغ‌های زیبایی دارد. قسمتی برای سرگرمی کودکان هم در طبقه‌ی سوم مرکز وجود دارد.

بیرون از این مرکز خرید، تاکسی‌های زیادی وجود دارند که شما بعد از خرید و گردش می‌توانید خود را به راحتی به مقصد بعدی برسانید.

مرکز خرید برجمان

مرکز خرید ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطوطه در بزرگراه شیخ زاید، نزدیک ورودی ۶ منطقه‌ی آزاد جبل علی قرار دارد. نام این بازار که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد از ابن بطوطه، جهانگرد معروف اهل مراکش که در سده‌ی ۱۴ میلادی زندگی می‌کرد اقتباس شده‌ است. این مرکز خرید با مساحت بیش از ۱۱۱ هزار مترمربع (فقط برای فروشگاه‌هایش) بزرگ‌ترین مرکز خرید اقتباسی جهان است.

مرکز خرید ابن بطوطه ۶ بخش دارد که هر کدام از آن‌ها با الهام از ۶ کشوری که ابن بطوطه به آن سفر کرده، معماری شده است: چین، شبه ‌قاره‌ی هند، ایران، مصر، تونس و اندلس.

این مرکز با فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلفی که دارد، تجربه‌ای فراتر از یک خرید ساده را برای شما رقم می‌زند.

مرکز خرید ابن بطوطه

سیتی سنتر دیره (Deira City Center)

سیتی سنتر قبل از ساخته شدن مراکز خرید ابن بطوطه، امارات مال و دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی بود. این مرکز خرید که در سال ۱۹۹۶ احداث شد دارای یک ابربازار به نام کارفور است. سیتی سنتر بیش از ۳۷۰ فروشگاه، ۱۱ سینما با ظرفیت ۳ هزار نفر، دو صحن خوراک (فودکورت)، یک سالن بولینگ، شهربازی «سیاره‌ی جادو» (که یکی از محبوب‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده‌ی جهان است) و یک هتل ۵ ستاره با ظرفیت ۳۱۸ اتاق و ۱۱۲ آپارتمان دارد. این مرکز خرید ۳ طبقه در سال بیش از ۲۰ میلیون گردشگر را جذب می‌کند.

در این مرکز، فروشگاه‌ها محصولات مختلف و متنوعی از جمله محصولات داخلی و محلی تا کالاهای لوکس و وسایل الکترونیکی را عرضه می‌کنند.

این مرکز، سرویس رفت و برگشت رایگان به ۱۱ هتل اطراف دارد.

سیتی سنتر دیره

بازار پارچه

این بازار با سایر مراکز خرید دبی تفاوت دارد. اینجا در فروشگاه‌ها انواع لباس و پارچه و منسوجات با رنگ‌های زیبا و خیره‌کننده دیده می‌شوند و چانه زدن بسیار رواج دارد. علاوه بر پارچه، انواع روتختی، روبالشی، کوسن، ملحفه و... نیز با کیفیت خوب در این بازار به فروش می‌رسند. نکته‌ی جالبی که در مورد این بازار وجود دارد این است که اگر از پارچه‌ای خوشتان آمد می‌توانید محصول مورد نظرتان را سفارش دهید تا با پارچه‌ی مورد نظرتان دوخته شود. سپس آن را در هتل محل اقامتتان تحویل بگیرید. سفارش‌ها معمولا در یک روز یا کمتر آماده می‌شوند.

 از فستیوال خرید دبی یا DSF می‌توانید همراه با شاهتور دبی دیدن کنید. برای دریافت اطلاعات شاهتور رویایی دبی با تریپ تماس بگیرید: ۰۲۱۷۵۱۳۴۰۰۰ 

 در شاهتور رویایی دبی چه می‌گذرد؟

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc