https://gateway.trip.ir/api/

چیزهایی که باید قبل از سفر به استانبول بدانید

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

چیزهایی که باید قبل از سفر به استانبول بدانید

استانبول ترکیه از آن دسته شهرهایی است که هر فصل از سال رنگ و لعاب خاصی دارد و مردم نیز از سراسر ایران برای رفتن به این شهر استقبال میکنند. در این میان نکاتی هست که در صورت رعایت کردن آنها از سفر بیشتر لذت خواهید بود، این نکات هم قبل از سفر و هم در هنگام سفر و زمانی که در کشور استانبول و به خصوص شهر توریستی و بسیار محبوب آن یعنی استانبول هستید به کار شما خواهند آمد، پس اگر قصد رزرو بلیط لحظه آخری استانبول را دارید و تجربه اول شما در خصوص سفر به استانبول میباشد رعایت نکاتی که در ادامهبرای شما نوشته شده است را فراموش نکنید. با تریپ همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

اولین تجربه سفر به استانبول

اولین قدم برای اینکه به استانبول سفر کنید رزرو بلیط هواپیما نیست! بلکه اولین قدم به دست آوردن اطلاعات گردشگری در خصوص این شهر است، مثلاً درباره خیابان استقلال و میدان تکسیم اطلاعات به دست بیاورید، درباره بر گالا و تنگه بسفر و یا تنها مسجد شش مناره ای استانبول اطلاعات به دست بیاورید، مرحله دوم باز هم خرید بلیط هواپیما نیست! بلکه حفظ کردن چند لغت مهم و کاربردی ترکی استانبولی مثل سلام و احوال پرسی و پرسیدن قیمت مرحله دوم قبل از سفر به این شهر توریستی کشور ترکیه است.

اگر اطلاعات گردشگری خود را در خصوص این شهر بالا بردید و کمی هم ترکی استانبولی یاد گرفتید حالا وقت جست و بلیط هواپیما برای به دست آوردن کم ترین نرخ بلیط هواپیما استانبول است که از آن با عنوان بلیط لحظه آخری استانبول یاد میشود.

اگر بلیط لحظه آخری از سایت تریپ دیدید باید پس از رزرو به سراغ رزرو هتل در استانبول بروید اما اگر اطلاعاتی در این خصوص ندارید و یا علاقه دارید با کمترین نرخ و بهترین جا این کار را انجام دهید میتوانید از کارشناسان تور در شرکت تریپ استفاده کنید و با یک تماس به پیشنهادهای شگفت انگیز سفر به استانبول دست یابید.

استانبول

وقتی به استانبول رسیدید اولین جایی که خواهید دید بزرگترین فرودگاه مسافربری جهان است که یکی از شگفتی های این شهر است که به تازگی به بهره برداری رسیده است.

سعی کنید کمی پول خورد به ارز لیر داشته باشید، در فرودگاه برای گرفتن تاکسی به کارتان خواهد آمد.

قیمت تاکسی ها را با اپلیکیشن اوبر مقایسه کنید و از بهترین آنها استفاده کنید تا هزینه های سفر شما کاهش یابد.

از رانندگان تاکسی ها بخواهید تاکسی متر را روشن کنند و حواستان باشد پول بیشتری از شما طلب نکنند.

سعی کنید استانبول کارت استفاده کنید تا سفر شما مقرون به صرفه تر باشد.

فراموش نکنید از مهمترین خیابان استانبول یعنی خیابان استقلال بازدید کنید، این تنها خیابانی در این شهر است که شب زنده دار است و تا نزدیکی صبح مردم در این خیابان به گردش میپردازند.

قسمت آسیایی استانبول سنتی تر است و از اجناس ارزان تر برخوردار است ولی برندها و اجناس با کیفیت در قسمت اروپایی و در مراکز خرید مهم مثل استانبول مال و مرکز خرید جواهر هستند.

مرکز خرید نزدیک میدان تقسیم استانبول

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc