https://gateway.trip.ir/api/

به تاریخ انقضای پاسپورت خود دقت کنید!

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 اخبار گردشگری

به تاریخ انقضای پاسپورت خود دقت کنید!

به تاریخ انقضای پاسپورت خود دقت کنید، این مورد یکی از مواردی است که در سفرهای خارجی باید به دقت بررسی شود. برای رزروبلیط هواپیما در تمام مسیرهای خارجی باید تاریخ انقضای پاسپورت بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد. این جمله ای است که در زمان خرید بلیط به آن برمیخورید ولی چیزی که باید به آن توجه داشت این است که این مدت از زمان شروع پرواز باید محاسبه شود و نه از زمان رزرو بلیط هواپیما ! مواردی بوده است که مثلاً برای عید نوروز اقدام به رزرو بلیط در مسیر استانبول کرده اند، با توجه به اینکه برای مثال 2 مانده به عید این بلیط را خریداری کرده اند و در آن زمان 6 ماه اعتبار داشته است تصور کرده اند که مشکلی وجود ندارد! ولی این موضوع باعث میشود پرواز خود را از دست بدهند.

همین نکته به ظاهر ساده اگر به طور واضح بیان نشود میتواند خسارت های مالی زیادی برای مسافران داشته باشد، با توجه به اینکه خیلی از افراد در حال حاضر برای ماه های بعد خود نیز پرواز تهیه میکنند و برای نمونه اقدام به رزرو بلیط هواپیما استانبول میکنند لطفاً به این موضوع دقت داشته باشند که تاریخ انقضای پاسپورت و این موضوع که باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد، از زمان شروع پرواز محاسبه میشود و این موضوع با روز خرید بلیط تفاوت دارد.

نکته دیگری که باید در هنگام مسافرت به آن دقت داشته باشید زمانی است که نیاز هست مراحل تمدید یک پاسپورت طی شود، این حالت ممکن است از 6 روز تا 12 روز طول بکشد، پس قبل از خرید بلیط هواپیما از نوع لحظه آخری از مدت اعتبار پاسپورت خود مطمئن شوید چون در صورت اینکه بلیط را خریداری نمایید شامل جریمه کنسلی خواهد شد.

امیدواریم با رعایت قوانین و رزرو صحیح بلیط هوایپما بتوانید سفر دلچسبی را تجربه کنید و به مکان های گردشگری زیبای دنیا در کشورهای مختلف سفر کنید. این کار هم میتوانید از طریق رزرو تور باشد و هم میتواند از طریق رزرو هتل و پرواز به صورت جداگانه از سیستم آنلاین تریپ صورت گیرد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc