https://gateway.trip.ir/api/

5 نکته حیاتی ویژه سفر اول مسافران به هند

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

5 نکته حیاتی ویژه سفر اول مسافران به هند

اگر تصمیم دارید در آینده به هند سفر کنید و این سفر، اولین سفر شما به هند است بهتره حواستون به این 5 نکته طلایی باشه تا در هند حسابی خوش بگذرونید. هند شهری است که هم شهرهایی داره که فوق العاده است و هم شهرهایی داره که به درد مسافرها نمیخوره چون کیفیت زندگی در این کشور در برخی از جاها به شدت پایی و در واقع عجیب و غریبه! اما معمولاً چند شهر توریستی و جذاب داره که گردشگران از اونجا بازدید میکنند، مثلاً بمبئی، آگرا و جیپور که از این شهرهای هند به علت معروفیت با عنوان مثلث طلایی هند یاد میکنند، در واقع افرادی که با رزرو بلیط هواپیما به بمبئی سفر میکنند، معمولاً از طریق خطوط زمینی و پس از بازدید کامل از این شهر به سمت آگرا که تاج محل به عنوان اصلی ترین جادبه گردشگری هند شناخته میشود قرار دارد میروند و پس از آن نیز از شهر رنگارنگ جیپور بازدید میکنند، ما در اینجا به شما 5 نکته میگوییم که رعایت آنها پس از آنکه نسبت به رزرو بلیط هواپیما اقدام کردید و وارد شهرهای هند شدید برای داشتن یک تجربه بی نظیر مخصوصاً در سفر اول بسیار ضروری است. با تریپ همراه باشید.

سفر به هند

جنوب آسیا را اگر در نقشه نگاه کنید کشور هند کاملاً خود نمایی میکند، این کشور نسبتاً شبیه به لوزی است، پایتخت آن دهلی است و مساحت آن در حدود 2 برابر مساحت کشور ایران است. در این منطقه باران زیاد میبارد و اگر در فصل پاییز و زمستان به آن سفر کنید بهترین زمان سفر به هند را تجربه میکنید. جمعیت کشور هند بسیار بالاست و باجمعیت بیش از یک میلیارد نفری توانسته در رتبه دوم پر جمعیت ترین کشور جهان پس از کشور چین قرار گیرد، با این تفاوت که چین وسعت بسیار بیشتری نسبت به هند دارد.

هند

معمولاً پروازها از ایران به دو شهر مهم هند، یعنی دهلی و بمبئی صورت میگیرد و برخی از اوقات در هنگام رزرو بلیط هواپیما با هواپیمایی ایران ایر و ماهان مواجه خواهید شد که با توجه به مستقیم بودن پرواز، گزینه بسیار مناسبی هستند

نکات سفر اول به هند

1- آرامش خود را حفظ کنید

در هند روش های کلاهبرداری زیادی وجود دارد، اگر فکر کرده اید که در یک مسابقه برنده شده اید شک کنید! مراقب رانندگان تاکسی باشید. در مواقع بحرانی آرامش خود را حفظ کنید.

2- آهسته و با دقت از جاذبه های گردشگری بازدید کنید

برخی از اوقات انقدر سریع از جاذبه ها دیدن میکنید که در پایان از خود خواهید پرسدی په چیزی را دیدم؟! حتی اگر شده یک روز کامل را برای جاذبه های مهم از جمله تاج محل اختصاص دهید و عجله نداشته باشد.

3- به جاهایی بروید که کمتر جمعیت در آنجا هست

با توجه به جمعیت بیش از یک میلیاردی هند بهتر است سری به روستاهای ازراف شهر هم بزنید تا چند ساعت پس از دیدن انبوه جمعیت به جاهای بکر و خلوت بروید.

4- غذاهای سالم بخورید

هیچ مسافری دوست ندارد بیمار شود، پس حواستان را به چیزهایی که از دستفروشان برای خوردن میخرید بدهید، از آب های شیر استفاده نکنید، از خوردن بستنی های باز و سالاد خودداری کنید، اگر گوشت میخورید مطمئن شوید که خوب پخته شده باشد. از دستمال مرطوب ضد باکتریایی و ژل ضد باکتریایی استفاده کنید و همیشه همراه خود داشته باشید.

5- برای ترددهای زمینی بهترین مسیر را انتخاب کنید

با توجه به اینکه شهرهای مختلفی برای بازدید در هند وجود دارند و سعت این کشور کم نیست، بهتر است مسیرهایی را برای بازدید انتخاب کنید که جاذبه های طبیعی زیبایی داشته باشد. همچنین میتوانید قبل از سفر نسبت به رزرو آنلاین هتل خارجی اقدام نمایید.

منبع: lonelyplanet

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc