https://gateway.trip.ir/api/

مراقب کنسلی و تاخیر پروازها در پائیز و زمستان باشید

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 اخبار گردشگری

مراقب کنسلی و تاخیر پروازها در پائیز و زمستان باشید

اگر قرار است در پائیز و یا زمستان به سفر بروید و بلیط هواپیما رزرو کرده اید بهتر است از شرایط جوی در روز پرواز خود مطلع شوید. در روزهایی که هوا به شدت بارانی و یا برفی است و یا به علت طوفان اجازه پرواز به ایرلاین داده نمیشود خیلی از افراد دچار مشکل میشوند اما در این مواقع بهتر است ضمن آرامش، به نکاتی که در ادامه به شما گفته میشود دقت کنید تا از شرایط موجود بهترین استفاده را ببرید. این شرایط ممکن است در یک فرودگاه محلی رخ دهد و یا در یک فرودگاه بین المللی داخلی و یا خارجی، پس درمرحله اول باید بدانید که شرایط جوی اگر مناسب نباشد به هیچ عنوان پرواز انجام نخواهد شد چون امنیت مسافران در درجه اول قرار دارد.

پروازها

کنسلی و تاخیر پروازها

- در شرایط عادی وقتی یک پرواز کنسل میشود شما میتوانید یک پرواز جایگزین برای خود از طریق جستجوی بلیط هواپیما رزرو کنید و پرواز خود را انجام دهید ولی هنگامی که پرواز به دلیل شرایط جوی کنسل و یا به عبارتی لغو میشود هیچ کاری از دست شما بر نمی آید، در این حالت حتی اگر سفر شما کوتاه هم باشد از طریق جاده نیز نمیتوانید سفر خود را انجام دهید. پروسه ای که در این حالت اتفاق میفتد این است که پرواز را کنسل نمیکنند و به جای آن از مسافران خواسته میشود تا در فرودگاه منتظر بمانند تا به محض مناسب شدن شرایط هوایی، پرواز را انجام دهند، اما حتی دیده شده که در این حالت شاید به بیش از 20 ساعت هم برسد! پس اگر سفر شما ضرری نیست، با مهر کردن بلیط هواپیما در قسمت گیت پرواز، میتوانید به اقامتگاه خودتان بازگردید و درخواست استرداد وجه از شرکت هواپیمایی مورد نطر داشته باشید.

- سعی کنید اگر بلیط لحظه آخری در پائیز و زمستان خرید میکنید به شرایط جوی دقت داشته باشید، در این حالت خیلی کار شما سخت خواهد شد.

- سعی کنید خود را در فرودگاه سرگرم کنید و از داد و بیداد دوری کنید چون هیچ فایده ای نخواهد داشت.

- اگر تور رزرو کرده اید، بهتر است شرایط را با آژانس مسافرتی خود مطرح کنید تا به هتل برای استقبال فرودگاهی و تاخیر اعلام شود و یا در صورت کنسل شدن پرواز، تا جای ممکن همکاری با شما داشته باشند.

در نهایت پائیز و زمستان میتوانند فصل های خوبی برای سفر کردن باشند به شرطی که به موقع و با آگاهی به شهر مورد نطر خود سفر کیند و از شرایط آب و هوایی آگاهی داشته باشید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc