https://gateway.trip.ir/api/

سفر به استانبول به شیوه اروپایی ها

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 مقاصد پر طرفدار

سفر به استانبول به شیوه اروپایی ها

تا حالا به ایرانی ها و سایر مردم کشورها در نوع سفر به استانبول چه از لحاظ پوشش و چه از نظر اخلاقی دقت کرده اید؟ فرق ما ایرانی ها با اروپایی ها فکر می کنید در چه چیزهایی باشه؟ البته فقط مختص سفر و گردشگری. در واقع اگر یک ایرانی و یک اروپایی از همان ابتدای سفر در کنار هم باشند تفاوت های رفتاری زیاد را در آنها شاهد خواهید بود که شاید حتی بعضی از موارد خنده دار به نظر بیایند ولی کاملاً واقعی است. در ادامه درباره این نوع رفتارها در سفر به استانبول صحبت خواهیم کرد.

سفر به استانبول با هواپیما

باید بپذیریم که بعضی از رفتارهای ایرانی ها در سفر واقعاً جای تعجب و تأسف دارد. برای نمونه از همان اول یعنی رزرو بلیط هواپیما موضوع را شروع می کنیم. مسافر ایرانی به دنبال رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری است و از آن طرف چارتر کننده پرواز با دیدن پر نشدن ظرفیت هواپیما، اقدام به کنسل کردن بلیط هواپیما می کند و همان مسافری که به دنبال بلیط لحظه آخری پرواز بود با توجه به کنسل شدن آن و قانون عرضه و تقاضا حالا باید بلیط خود را با قیمت بیشتری رزرو کند. در اروپا و سایر کشور چیزی به اسم پرواز چارتر وجود ندارد، آنها پروازهای اقتصادی دارند که همیشه نرخ آنها پایین تر از پروازهای مدرن است.

حالا می رویم سراغ فرودگاه که به سمت استانبول حرکت کنیم، بر روی بلیط نوشته شده است که 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید ولی همچنان افرادی را در فرودگاه خواهید دید که از پرواز جا میمانند!

نکته ای که ممکن است در بعضی از وقت ها شاهد آن باشید، کفش پاشنه بلند پوشیدن برخی از بانوان است! این کار به شدن خطرناک است و در بیشتر ایرلاین ها ممنوع شده است، چرا که در مواقع اضطراری در پرواز که باید به سرعت هواپیما را ترک کرد این موضوع باعث از دست رفتن زمان، هم برای شما و هم برای دیگران خواهد شد. اگر در مبدا به غیر از ایران پرواز داشته باشید شاهد این موضوع نخواهید بود. سعی کنید همیشه لباس و کفش راحت در پروازهای خود استفاده نمایید.

استانبول پر از جاذبه های گردشگری مختلف است، گاهاً دیده شده است گردشگران در خیابان از مشروبات الکلی استفاده می کنند که این موضوع مغایر با قوانین کشور ترکیه است و در صورت مشاهده به شدت با شخص برخورد می شود.

اگر راهنمای سفر به استانبول را مطالعه کرده باشید می دانید که استانبول چه جای زیبایی است و چقدر مکان های مختلف برای بازدید وجود دارد.

در موضوع بازید اماکن گردشگری نیز با عکاسی و سلفی های پی در پی مواجه هستیم در صورتی که در بین اروپایی کمتر دیده می شود، در واقع گرفتن صدها عکس در یک مکان، کاری است که در کمتر کشوری دیده می شود.

امیدواریم سفری که قصد انجام آن را دارید با نکات مثبتی همراه باشد و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

استانبول

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc