https://gateway.trip.ir/api/

کارهای جالب مردم استانبول برای گردشگران

به روز رسانی: 15 مهر ، 1399 اخبار گردشگری

کارهای جالب مردم استانبول برای گردشگران

رفتار مردم کشور ترکیه مخصوصا شهر استانبول با گردشگران به گونه ای است که حس خوبی از آنها دریافت می کنید. بسیاری از افرادی که به ترکیه سفر نکرده اند نیز در فیلم ها این رفتارهای جالب را مشاهده کرده اند، فرقی نمی کند که در کدام شهر کشور ترکیه باشید ولی این رفتارهای قشنگ بیشتر در مناطق توریستی مثل استانبول دیده شده است.

مهمان نوازی مردم استانبول

مردم ترکیه شاید مثل ما ایرانی ها مهمان نواز نباشد ولی رفتارهای آنان بسیار جالب توجه است. از موردهایی که می توان به آن اشاره کرد آداب چایی خوری و دعوت آنها از شما برای نوشیدن چای یا قهوه در مغازه ها هنگام بازدید از اجناسشان می باشد. برخی شاید تصور کنند که این کار برای جلب توجه و لزوم خرید از آن مغازه باشد. نظر شما چیست؟ به نظر شما آنها شما را دعوت می کنند تا چای بنشوید که بیشتر در مغازه باشید و دست خالی از آنجا بیرون نروید؟ اگر جواب شما مثبت است، درست فکر کرده اید. این کارها در اکثر مواقع به علت تشویق شما به خرید از آن مغازه است.

رفتار دیگری که در مستندها و کلیپ های کوتاه این شهر شاید دیده باشید، بستنی فروشی های استانبول هستند که با مدل خاصی دوندورما که بستنی مخصوص این شهر است را به شما تحویل می دهند، در واقع تا لبتان خندان نشود با مذل های مختلفی بستنی را تحویل می دهند که حرصتان در بیاید و بلاخره بخندید.

از دیگر کارهای خوب آنها می توان به آدرس دهی دقیق به گردشگران و کمک به آنها برای سریع رسیدن به محل مورد نظر است که البته این موضوع فقط در خصوص مردم عادی شهر صادق است و در مورد تاکسی ها خلاف این موضوع است.

اگر بلیط لحظه آخری استانبول گرفته اید به سمت یکی از جالب ترین شهرهای اطراف ایران می روید که ضمن داشتن اعتقادات خود، به اعتقادات دیگران نیز احترام می گذارند و این مورد را شاید بتوان خیلی مهم دانست چرا که در بیشترها شهرهای این منطقه خلاف این موضوع اتفاق می افتد.

استانبول برای شما همیشه خاطره خواهد ساخت، با مردمان خوب، با شهری زیبا و پر از جاذبه های گردشگری و از همه مهمتر راحت بودن سفر به استانبول برای ایرانی ها، که آن را به رتبه اول مقاصد گردشگری منطقه تبدیل کرده است.

شما نیز بهتر است تا دیر نشده از آفرهای استانبول تریپ استفاده کنید و با یک نرخ فوق العاده خوب به این شهر سفر کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc