https://gateway.trip.ir/api/

چرا در استانبول تاکسی گران است؟

به روز رسانی: 15 مهر ، 1399 اخبار گردشگری

چرا در استانبول تاکسی گران است؟

اگر از قیمت تاکسی های استانبول خبر ندارید بهتر است بدانید تاکسی ها در این شهر توریستی از گردشگران قیمت های اضافه دریافت می کنند. حتی دیده شده است پول تقلبی نیز به گردشگران داده شده است! البته همه تاکسی ها به این صورت عمل نمی کنند ولی بهتر است اطلاعات بیشتری در این خصوص داشته باشید.

تاکسی های استانبول

در این شهر توریستی کشور ترکیه، تاکسی های زرد رنگی وجود دارند که باید حداکثر دقت خود را برای کمتر پول پرداخت کردن به آنها به کار ببرید، مثلاً بهتر است از آنها درخواست کنید تا تاکسیمتر را روشن کنند، در کنار آن، از مسیریاب گوشی خود نیز استفاده کنید تا راه را طولانی نکنند که پول بیشتری درخواست کنند.

ورودی هر تاکسی 3 لیر و به ازای هر کیلومتر، مبلغ مصوبی به آن اضافه می گردد، این مبلغ هر ساله مختلف است به همین دلیل در اینجا عنوان نمی کنیم.

در چند سال گذشته اختلافاتی بر سر وجود اوبر و ارزانی آن در میان تاکسی داران استانبول به وجود آمد، همانطور که میدانید اوبر یک شرکت تاکسی اینترنتی است و معمولاً قیمت های خوبی برای رفت و آمد در کشورهای مختلف ارائه می دهد.

نرخ کرایه تاکسی در روز یا شب تفاوتی ندارد، اما گردشگرانی که از این موضوع بی اظلاع هستند نرخ بیشتری به راننده ارائه می دهند.

تنها نکته ای که ممکن است رانندگان به شما درست بگویند این است که درصورت ماندن در ترافیک شدید، 30 درصد به مبلغ کرایه اضاف می شود.

در هر صورت بهترین وسیله برای رفت و آمد ارزان در شهر استانبول، مترو و اتوبوس می باشد. همچنین در خصوص رزرو ترانسفر فرودگاهی در استانبول می توانید از تریپ کمک بگیرید.

معمولاً افرادی که تور استانبول خرید می کنند، از طرف تور راهنمای فارسی زبان و استقبال فرودگاهی دریافت می کنند. راهنمای فارسی زبان نیز که در آنجا اقامت دارد می تواند شما را راهنمایی کند تا از هتل به سمت هر کدام از جاذبه های گردشگری، از کدام وسیله نقلیه استفاده نمایید.

توجه داشته باشید برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی یعنی اتوبوس و مترو و تراموا، باید استانبول کارت تهیه نمایید. ایستگاه های مترو و بعضی از ایستگاه های مهم اتوبوس و همچنین در پایانه ها این کارت ها را می توانید دریافت نمایید.

امیدواریم تا سفر خوب و به یادماندنی در این شهر داشته باشید و بارها و بارها به استانبول سفر کنید. در هر صورت پول برمیگرده ولی زمان نه!

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc