https://gateway.trip.ir/api/

استانبول گردی و شکم گردی در تور استانبول

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

استانبول گردی و شکم گردی در تور استانبول

هدف شما از سفر به استانبول چیه؟ فقط به فکر بازدید ار جاذبه های گردشگری استانبول هستید یا به خوردنی های خوشمزه استانبول هم فکر می کنید؟ می دونید بهترین حالت سفر چیه؟ اینکه در کنار تماشای جاذبه های گردشگری یک غذا یا خوردنی خوشمزه هم در کنارش میل کنید. البته چیزهایی که مخصوص آن شهر و یا کشور هست و به معنای واقعی کلمه، شما سفر را خواهید چشید. اگر به دنبال بلیط لحظه آخری استانبول هستید و نرخ مناسب بلیط هم در اختیار شما قرار گرفت بهتر است به نکات زیر دقت کنید تا لذت سفر شما بسیار بیشتر از حالت عادی باشد. در ادامه مطلب درباره خوردنی های خوشمزه استانبول و در کنار آن بازدید از مراکز گردشگری استانبول مطالبی برای شما مسافر عزیز آورده شده است، امیدواریم سفری عالی و هیجان انگیز را تجربه نمائید.

معرفی شهر استانبول istanbul

استانبول در کشور ترکیه و در قسمت غربی آن واقع شده است و توسط تنگه بسفر که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده است. به علت آزاد بودن و نداشتن ویزا برای ایرانی ها به یکی از محبوب ترین شهرهای خارجی برای سفر تبدیل شده است. علاوه بر آن با توجه به پروازهای چارتری و نرخ مناسب بلیط هواپیما استانبول آن را به شهری تبدیل کرده است که در هر چهار فصل سال، گردشگران از آن بازدید می کنند.

در قسمت غربی آن که در واقع قسمت اروپایی استانبول است هم مراکز خرید بیشتری وجود دارند و هم بیشتر جذابیت های گردشگری و بصری نیز در آن قسمت است. مهم ترین و جذاب ترین بخش غربی استانبول، خیابان استقلال است که تا پاسی از شب مغازه های آن باز هستند و در واقع پر جنب و جوش ترین خیابان استانبول است. کافه ها، رستوران ها، شیرینی فروشی های زیادی در این خیابان هستند که می توانید در هنگام بازدید به بحث شکم گردی هم بپردازید.

تور خیلی ارزان استانبول istanbul

افرادی که قصد سفر به این شهر زیبا را دارند بهتر است با نگاهی به آفر تور استانبول در سایت تریپ، به بهترین و ارزان ترین نرخ ممکن تور ها دست پیدا کنند. در کنار آن می توانید با مشاوره از متخصصین تورهای تریپ، در خصوص موقعیت و کیفیت هتل ها نیز پرس و جو کنید تا در هتل خوبی نیز اسکان داشته باشید. معمولاً برای تور استانبول حداقل چهار روز زمان لازم است تا از جاذبه های مختلف آن دیدن نمایید.

محله های بالا شهر استانبول istanbul

در قسمت آسیایی استانبول خبری از لوکس نشینی نیست و افرادی که در آنجا ساکن هستند وضع زندگی متوسط رو به پایینی دارند. محله های بالا شهر را باید در بخش اروپایی این شهر دید که شامل منطقه سلطان احمد و نیشان تاشی و خیابان استقلال و بغداد می باشد. در محله سلطان احمد و در محله شیشیلی برج های زیادی را خواهید دید، برج معروف ترامپ که بخش از آن را مرکز خرید ترامپ تشکیل داده است در محله شیشلی می باشد. در محله سلطلان احمد نیز، مسجد سلطان احمد قرار دارد که مهم ترین شاخصه شهر می باشد که از دور خود نمایی می کند. به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این مسجد بازدید کنید و البته به این نکته دقت داشته باشید که پوشش مناسب در همه مساجد این شهر جز قوانین و مقرراتی می باشد که گردشگران باید آن را رعایت کنند.

شکم گردی استانبول

خوردن غذا و شیرینی و دسر را می توان کاری عادی و روزمره دانستف اما در هنگام سفر و گشت و گذار مخصوص در یک کشور خارجی، همه چیز عوض می شود و بحثی به نام شکم گردی وارد گردشگری می شود. شکم گردی به معنای خوردن و لذت بردن از خوردنی های مختلف سنتی و مخصوص یک شهر یا یک کشور است. با سفر به محبوت ترین شهر کشور ترکیه فرصت این را خواهید داشت تا در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری به شکم گردی نیز مشغول باشید.

غذاهای استانبول

دونر کباب، پیده، کوفته، پیش غذاهای خوشمزه، کباب و انواع غذاهای ترکی را می توانید در سفری چند روزه به این شهر تجربه کنید. پیشنهاد می شود حداقل یک وعده را در خیابان استقلال و حداقل یک وعده را در رستوران ها با نمای تنگه بسفر میل نمایی. حتی در تنگه بسفر، کشتی های تفریحی وجود دارند که از شما پذیرایی می کنند و می توانید از این تورها نیز در کنار شکم گردی استفاده نمایید. فراموش نکنید غذای پیده را حتماً میل نمایید.


غذاهای استانبول

غذاهای استانبول

شیرینی های استانبول

باقلوا، لقمه، تاووک، دوندورما و پودینگ برنج از مهم ترین دسرها و شیرینی های این شهر توریستی است که بی شمار خوشمزه و لذیذ هستند. بستنی مخصوص این شهر، که دوندورما نام دارد شهرت جهانی دارد، باقلواهای آن نیز طرفداران بی شماری در سراسر دنیا دارد.

شیرینی های استانبول

شیرینی های استانبول

شیرینی های استانبول

شیرینی های استانبول

شیرینی های استانبول


بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc