https://gateway.trip.ir/api/

استادیوم شهر آموزش قطر

به روز رسانی: 30 شهریور ، 1401 جاذبه های گردشگری

استادیوم شهر آموزش قطر

یکی از معتبرترین مسابقات جهان مسابقات فوتبال جام جهانی است. قطر کشوری نمادین در قلب خاورمیانه، میزبان مهم ترین رویداد تاریخ این کشور و منطقه شده است.
از این رو قطر استادیوم های بسیاری را برای جام جهانی طراحی و ساخته است، یکی از این استادیوم ها استادیوم شهر آموزش قطر است.
قطر هشت ورزشگاه را برای جام جهانی فوتبال 2022 انتخاب کرده است که استادیوم شهر آموزش قطر یکی از آن ها می باشد. استادیوم شهر آموزش یکی از دیدنی ترین ورزشگاه های قطر است که در ژوئن 2020 افتتاح شد و اولین بازی خود را در 22 نوامبر 2022 میزبانی خواهد کرد.
ظرفیت بزرگ این استادیوم، و طراحی خیره کننده آن نکات جذاب استادیوم شهر آموزش است. بنابراین، بیایید درباره ی این استادیوم بیش تر بدانید.

مروری بر ساخت استادیوم آموزش قطر

مروری بر ساخت استادیوم آموزش قطر

مروری بر ساخت استادیوم آموزش قطر

استادیوم شهر آموزش، به عنوان استادیوم بنیاد قطر شناخته می شود، و به عنوان بخشی از حوزه سلامت و تندرستی طراحی شده است. یک مجموعه ورزشی که برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 در نظر گرفته شده است.
این استادیوم با ظرفیت 40 هزار صندلی برای تماشاگران ساخته شده است، استادیوم آموزش پس از جام جهانی، به لطف طراحی مدولار صندلی  ها این استادیوم به کشورهای در حال توسعه اهدا خواهد شد.
طراحی این استادیوم توسط معماران FIA Fenwick Iribarren با همکاری Arup انجام شده است، با هدف دستیابی به گواهینامه طلایی LEED، زراحی های دیگری مانند بام های سبز، پانل های حرارتی فتوولتائیک و خورشیدی، طرح های کاهش مصرف انرژی و آب را نیز انجام داده اند. 
یک اتفاق جالب در طول ساخت استادیوم در فوریه 2016 رخ داد. در طول ساخت و ساز، یک کشف باورنکردنی در محل انجام شد که هنگام حفاری در آن محل صخره هایی را کشف کردند که قدمت آنها به 20 تا 30 میلیون سال قبل می رسد.
استادیوم شهر آموزش قطر از نظر موقعیت مکانی آن اهمیت بسیار زیادی دارد. مکان سالن به صورت استراتژیک انتخاب شده است تا زمان سفر را برای بازدیدکنندگانی که بلیط هواپیما دوحه را تهیه کرده اند کوتاه تر کند. این مسیر به ویژه برای کمک به طرفدارانی است که معلول و یا قادر به راه رفتن زیاد نیستند تنظیم شده است. 

امکانات استادیوم شهر آموزش 

استادیوم شهر آموزش بخشی از حوزه سلامت و تندرستی در شهر آموزش و پرورش قطر است و به عنوان یک مکان پیشنهادی برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 و یکی از مجموعه ‌های ورزشی اصلی در قطر در نظر گرفته شده است. 
علاوه بر این استادیوم، مجموعه سلامت و تندرستی شامل یک مرکز آبی سرپوشیده با دو استخر با اندازه المپیک و یک استخر غواصی، یک غرفه ورزشی چند منظوره که یک پیست دو و میدانی سرپوشیده و آکادمی تنیس در آن قرار دارد. 

طراحی استادیوم آموزش قطر

طراحی استادیوم آموزشی توسط گروه آروپ انجام شده است، که خدمات کاملی از جمله طراحی سازه، خدمات ساختمان، مهندسی نما، عمران و زیرساخت را به همراه خدمات مشاوره ای برای طراحی خنک کننده استادیوم، پایداری، ایمنی آتش نشانی، امنیت و ICT و همچنین خدمات سمعی و بصری را ارائه می دهد. 
به منظور مقابله با چالش های این پروژه، این تیم یک برنامه تحقیق و توسعه پیشگام را برای طراحی سیستم خنک کننده استادیوم انجام داد که هدف آن تضمین ایمنی بازیکنان و راحتی تماشاگران است.
با استفاده از یک تحلیل دینامیک سیالات محاسباتی یک سیستم خنک ‌کننده هوشمند برای استادیوم طراحی شده است، که با یک سری اقدامات از جمله سقف هندسی برای محافظت از آن در برابر شرایط سخت خارجی صدمات آن را به حداقل رساندند.
نمای آن دارای الگوهای هندسی الماس مانند است که به نظر می رسد با حرکت خورشید رنگ های آن تغییر می کند در حالی که به نظر می رسد نمایش نور رنگارنگ در شب توجه زیادی را به خود جلب می کند. 
این پروژه دارای گواهینامه طلایی LEED است و انواع جنبه های طراحی پایدار اضافی مانند بام های سبز، پانل های حرارتی فتوولتائیک و خورشیدی، طرح های کاهش مصرف انرژی و بازیافت آب را در بر می گیرد.
یکی از جنبه های مهندسی تعیین کننده پروژه، سیستم خنک کننده کاسه استادیوم است که هدف آن تضمین ایمنی بازیکن و راحتی تماشاگران است. مفهوم سقف باز همراه با خنک کننده راحت برای استادیوم هایی با این اندازه بی سابقه است.
مفهوم سقف دو پوسته تهویه شده برای جلوگیری از وزش باد گرم که شرایط حرارتی داخل استادیوم را مختل می کند توسعه یافته است. عملکرد طراحی سقف با استفاده از آزمایش ‌های تونل باد و مدل ‌سازی پیچیده CFD تأیید شد. 

آینده ی استادیوم شهر آموزش

جهان در مورد جام جهانی فیفا هیجان زده است و مردم مشتاقانه منتظر شروع آن هستند. استادیوم شهر شهر آموزش در آینده به توسعه اجتماعی و زیرساختی در خارج از کشور کمک بسیاری می کند. 
در این استادیوم، سازمان‌ های غیردولتی با استفاده از ورزش به ‌عنوان ابزاری برای توسعه کشور اختصاص یافته ‌اند. استادیوم آموزش دوحه نزدیک به بسیاری از پردیس ‌های دانشگاهی قرار دارد، مجموعه ‌ای از امکانات را به دانشجویان این منطقه ارائه می ‌کند. این امکانات به تبدیل استادیوم آموزش به یک مرکز اجتماعی بزرگ کمک می کند.
این استادیوم امکاناتی را در سطح جهانی در یک مرکز محلی مانند پارک تفریحی و مرکز اجتماعی برای دانش ‌آموزان و افراد دیگر ارائه می ‌کند. 
همچنین باشگاه های ورزشی در این مکان ساخته می شود، که رویداد های تفریحی را ارائه می دهد و حتی یک مدرسه جدید در نزدیکی محل برگزاری ساخته خواهد شد.
پس از پایان مسابقات جام جهانی، ظرفیت 40 هزار نفری استادیوم شهر آموزش به 20 هزار نفر کاهش می یابد و بقیه صندلی ها به سایر پروژه های توسعه ورزشی در سراسر جهان اهدا می شود. 

روش رفتن به استادیوم شهر آموزش قطر

روش رفتن به استادیوم شهر آموزش قطر

چگونه به استادیوم شهر آموزش برویم ؟

استادیوم شهر آموزش به راحتی از طریق جاده و ایستگاه مترو قابل دسترسی است. حدود 7 کیلومتر از مرکز شهر دوحه فاصله دارد.
استادیوم شهر آموزش قطر به راحتی با ماشین، تاکسی یا مترو قابل دسترسی است و همچنین به سیستم تراموا شهر Education متصل است. 

سخن آخر

استادیوم شهر آموزش یک مرکز فوق مدرن است که برای میزبانی یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 در دوحه قطر طراحی شده است. این دومین ورزشگاه جام جهانی است که در کنار دیگر استادیوم ها طراحی شده است.
استادیوم شهر آموزش در قلب پردیس شهر آموزش قطر قرار دارد و هشت پردیس از معتبرترین دانشگاه‌ های جهان را در خود جای داده است.
این استادیوم برای میزبانی طیف وسیعی از رویدادهای ورزشی طراحی شده است. این پروژه بر اساس سیستم ارزیابی پایداری جهانی (GSAS) موفق به دریافت پنج ستاره شده است و اولین استادیوم در جهان است که به چنین جایزه ای دست یافته است. 
نمای استادیوم به صورت الماس درخشانی در نظر گرفته شده است که بر روی یک سکوی زیبا قرار گرفته است. هر پانل نور های مختلفی را منعکس می کند.
درخشش با رنگ های مختلف، و جنبه های مختلف اطراف آن را همانند آینه می کند. حرکت خورشید در طول روز ظاهر استادیوم را متحرک و متحول می کند.
چشم ‌انداز اطراف استادیوم شهر آموزش مملو از دانشگاه‌ های پیشرو است، جایی که تحقیقات پیشرفته ‌ای در آنجا انجام می ‌شود و دانشگاهیان به دانشجویان خود الهام می ‌بخشند.
در پایان بازی های جام جهانی ظرفیت صندلی های سالن به نصف کاهش می یابد و 20000 صندلی برای ساخت استادیوم در کشورهای در حال توسعه اهدا می شود.
برای خرید پرواز تهران قطر به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط ها را بدون واسطه  و به صورت آنلاین خریداری کنید.

سوالات متداول درباره ی استادیوم شهر آموزش قطر

استادیوم شهر آموزش قطر کجاست ؟

استادیوم شهر آموزش حدود 7 کیلومتر از مرکز شهر دوحه ی قطر فاصله دارد.

طراحی استادیوم شهر آموزش از چه چیز الهام گرفته است ؟

نمای استادیوم شهر آموزش از الگوهای هندسی الماس الهام گرفته است که با حرکت خورشید رنگ های آن تغییر می کند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc