https://gateway.trip.ir/api/

مسجد کریستال مالزی

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

مسجد کریستال مالزی

در کشور مالزی دین رسمی این کشور اسلام است، بنابراین مسجد های زیادی در این کشور وجود دارد. مسجد کریستال یا مسجد کریستالی یکی از بی نظیرترین مساجد مالزی است. منحصر به فرد بودن این مسجد آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مالزی تبدیل کرده است. این مسجد در پارک میراث اسلامی در جزیره وان من در نزدیکی ترنگانو واقع شده است. مسجد کریستال مالزی از فولاد و شیشه ساخته شده است، و شبیه هیچ مسجد دیگری در جهان نیست. ظاهر شیک و مدرن آن از آب منعکس می‌ شود و مسجد اغلب از داخل نورانی است که باعث درخشش گنبدهای شیشه ‌ای آن می ‌شود. با حفظ سبک مدرن خود، کل مسجد کریستال نیز به طرز شگفت انگیزی به اینترنت بی سیم و امکانات کامل فناوری اطلاعات متصل است که مایه افتخار معماران این مسجد است. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص مسجد کریستالی مالزی بیشتر بدانید.

تاریخچه ساخت مسجد کریستال

عکس مسجد کریستالی مالزی

تاریخچه ساخت مسجد کریستالی مالزی

در جزیره‌ ای کوچک در نزدیکی کوالا ترنگانو در شمال مالزی، سازه ‌ای خیره‌ کننده و بزرگ از فولاد، شیشه و کریستال قرار دارد که به مسجد کریستال معروف است. 
این عبادتگاه زیبا که در زبان محلی مالایی به مسجد کریستال معروف است، در پارک  موضوعی تمدن اسلامی در جزیره دست ساز وان من واقع شده است. 
ساخت این مسجد از سال 2006 تا 2008 دو سال به طول انجامید و افتتاحیه رسمی آن در 8 فوریه 2008 توسط سلطان امروزی، سلطان میزان زین العابدین از ترنگانو برگزار شد.
هزینه ی ساخت این مسجد 80 میلیون دلار برآورد شده است، این مسجد سازه ای عظیم از شیشه و فولاد است. این مسجد که به عنوان یکی از زیباترین مساجد جهان شناخته می شود، در پارک میراث اسلامی در ترنگانو واقع شده است که در جزیره ای ساخته شده توسط انسان به نام پولائو وان من است. این مسجد، اولین مسجد در نوع خود است که دارای یکپارچگی کامل فناوری اطلاعات است. 

معماری مسجد کریستال مالزی

مسجد کریستال ماسک مالزی 1500 نمازگزار را در خود جای می دهد و از سلول های پنل خورشیدی برای تامین انرژی تاسیسات خود استفاده می کند. 
این مسجد از نظر فناوری پیشرفته دارای زیرساخت های داخلی فناوری اطلاعات است و به اینترنت بی سیم متصل است تا بازدیدکنندگان قرآن را به صورت الکترونیکی بخوانند.
معماری مسجد  طوری طراحی شده، که مشرف به اسکله است و آب درخشان از شیشه منعکس می شود و نوعی جذابیت مسحورکننده به ساختمان می بخشد. 
این مسجد از داخل نورپردازی شده است و به گنبدهای شیشه ‌ای آن جلوه ‌ای شبیه کریستال می ‌دهد که نامش را به این دلیل کریستال گذاشته‌ اند. 
طرحی که در ساخت مسجد دنبال می شود از عناصر معماری موری و گوتیک تأثیر می پذیرد و شیشه و فولاد ظاهر شیک و مدرنی را به ساختمان باشکوه می بخشد. 
در شب، مسجد به عنوان صحنه نمایش رنگارنگ چراغ ها عمل می کند و مناره ها و گنبد ها را به رنگ های صورتی، سبز، زرد و آبی روشن می کند.
یک روز را در منطقه بگذرانید و متوجه خواهید شد که نمای بیرونی مسجد در طول روز به شدت تغییر می کند زیرا نور طبیعی اطراف آن تغییر می کند. 
صبح‌ ها و بعدازظهرها ممکن است مسجد را در طلایی و برنز درخشان ببینند، در حالی که ظهر، گنبد ها سایه‌ های قهوه‌ ای براق و خاکستری سیاه به خود می ‌گیرند.

نمای داخلی مسجد کریستال

نمای داخلی مسجد کریستال مالزی

نمای داخلی مسجد کریستالی مالزی

هنگامی که می خواهید وارد مسجد شوید، لباس ها و جانماز به شما داده می شود، پس از ورود به سالن اصلی، با یک لوستر کریستالی بزرگ که از سقف آویزان شده است، با خط های زیبا و فرش های زیبا که کف مسجد را پوشانده است، روبه رو خواهید شد. 
یک فروشگاه سوغاتی و همچنین یک رستوران کوچک در نزدیکی مسجد موجود است، بنابراین می‌ توانید چیزی برای یادآوری تجربه ‌تان تهیه کنید و در حین لذت بردن از منظره رستوران مشرف به اسکله و قایق‌ های کروز، غذا میل کنید.

پارک موضوعی مسجد کریستال مالزی

مسجد کریستال مالزی بخشی از یک جاذبه توریستی بزرگتر، پارک موضوعی اسلامی است. این پارک موضوعی مذهبی دارای سازه های مینیاتوری که کپی هایی از دیگر سازه های اسلامی مشهور جهان مانند تاج محل و ارگ حلب را در خود جای داده است. 
در میان تمام مکان های این پارک، جاذبه اصلی باید مسجد کریستال باشد. برای برخی، این قطعا یک تجربه فراموش نشدنی خواهد بود.
بازدیدکنندگانی که تور مالزی را تهیه کرده اند می توانند مدل های کوچکی از تاج محل (هند)، مسجد الحرام (مکه)، قبه الصخره (اورشلیم) و الحمرا (اسپانیا) را هنگام قدم زدن در مسیری 800 متری که این مدل ها را به هم متصل می کند، مشاهده کنند.
نمایشگاه و اتاق های نمایش را می توان در پنج مورد از این کپی های مینیاتوری یافت. این فیلم ها و نمایشگاه های ویژه اطلاعاتی در مورد تاریخ، مهندسی، سنت ها و آداب و رسوم مکان های نمایش داده شده و همچنین در مورد خود اسلام ارائه می دهند.
در حین بازدید، اگر دیدید که عکسبرداری در حال انجام است، به خصوص عکاسی عروسی، تعجب نکنید. این مکان به یکی از برترین مکان ‌های عکاسی تبدیل شده است که تقریباً روزی نیست که زوجی برای یادگاری‌ های تجدید دیدار خود عکس نگیرند.

هزینه ورودی مسجد کریستال مالزی

هزینه ورودی اولیه برای هر بزرگسال 21.20 رینگیت است. برای دارندگان MyKad کارت شناسایی ملی مالزی، 10 رینگیت تخفیف اضافی داده می شود. 
هزینه شهروندان سالخورده و کودکان بین 7 تا 12 سال 15.90 رینگیت است. ورود کودکان زیر 7 سال در صورت همراهی بزرگسالان رایگان است.
بلیط بزرگسالان شامل بلیط ورودی، کوپن غذا 2 رینگیتی و همچنین کوپن سوغات 2 رینگیتی است، این نکته را باید توجه کنید که پیشخوان بلیط تا ساعت 18:15 بسته می‌ شود، بنابراین حتماً از قبل بلیط تهیه کنید، زیرا بعد از ساعت 18:15 هیچ بلیطی صادر نمی‌ شود.

ساعت بازدید از مسجد کریستال مالزی

ساعات بازدید از مسجد کریستال روزهای دوشنبه و چهارشنبه و پنج شنبه از 10 صبح تا 7 بعد از ظهر (سه شنبه ها تعطیل) و جمعه ها و یکشنبه ها از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر بر روی عموم باز است.

روش رفتن به مسجد کریستال ماسک مالزی

روش رفتن به مسجد کریستال ماسک مالزی

نحوه دسترسی به مسجد کریستال مالزی

دو گزینه سفر برای رفتن به مسجد وجود دارد، می توانید با پرواز به فرودگاه سلطان محمود به کوالا ترنگانو برسید. گزینه دوم استفاده از اتوبوس است، که می توانید از هر نقطه از مالزی یا سنگاپور به آنجا بروید. 
اگر کمی احساس ماجراجویی می ‌کنید، می ‌توانید تاکسی سوار شوید و به محلی به نام بات پنامبانگ  که قایق کرایه می دهد بروید. و از آنجا به مسجد کریستال بروید در طول مسیر می توانید مناظر خیره‌ کننده‌ ای از اطراف و جاذبه اصلی، مسجد کریستال را ارائه می‌ دهد را تماشا کنید.
روش دیگر استفاده از اتوبوس چوبی است. باید شماره C-02 از ایستگاه باس در مرکز را سوار شوید و تا پایانه بروید، مسجد از پنجره نمایان خواهد شد. 
آدرس مسجد کریستال ماسک مالزی : پاآولو ون من،  کوالا ترنگانو ، Terengganu

سخن آخر

در کوالا ترنگانو، یکی از جاذبه های منحصر به فرد مالزی قرار دارد، که به آن مسجد کریستال می گویند. مسجد کریستال در لیست غیرمعمول ترین مساجد جهان قرار دارد. 
مسجد کریستال در سال 2008 در ساحل رودخانه ترنگانو در 10 کیلومتری مرکز شهر ساخته شد.  این مسجد حدود یک و نیم هزار نفر را در خود جای می دهد.
همه چیز در مورد مسجد کریستال شیک و مدرن است و در عین حال عناصر سنت های قدیمی و سبک های ساختمانی را در خود جای داده است. 
مصالح مدرن با عناصر مور گوتیک، و چینی ترکیب می‌ شوند و گنبدها و مناره‌ های نمادین اسلامی را به نمایش می ‌گذارند. در عصرها، به نظر می رسد که مسجد به صورت کریستالی رنگ های مختلفی از صورتی تا زرد، سبز تا آبی را تابش می کند، زیرا نورهایی از داخل از میان گنبد های مسجد می تابد. برخی از ویژگی ‌های جالب توجه، لوستر کریستالی زیبایی است که در داخل آن قرار دارد.
این مسجد لباس هایی برای نمازگزاران در دسترس دارد و برای کسانی که می خواهند به داخل آن نگاه کنند، تورهای راهنما ارائه می دهد. 
اگر می خواهید این مسجد کریستالی بی نظیر را در مالزی از نزدیک ببینید، باید تور مالزی تابستان را از سایت تریپ با ارزان ترین قیمت و به صورت آنلاین  تهیه کنید. همچنین می توانید با خواندن راهنمای جامع سفر به مالزی از تمام نکات لازم قبل از سفر به این کشور مطلع شوید.

سوالات متداول درباره ی مسجد کریستالی مالزی

زمان بازدید از مسجد کریستالی چه ساعتی است؟

روزهای دوشنبه و چهارشنبه و پنج شنبه از 10 صبح تا 7 بعد از ظهر و جمعه ها و یکشنبه ها از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر 

مسجد کریستال کجاست ؟

در جزیره‌ ای کوچک در نزدیکی کوالا ترنگانوشمال مالزی، سازه ‌ای از فولاد، شیشه قرار دارد که به مسجد کریستال معروف است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc