https://gateway.trip.ir/api/

توصیه های مهم سفر به استانبول

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

توصیه های مهم سفر به استانبول

سفر به استانبول، خرید بلیط هواپیما استانبول و رزرو هتل در استانبول و توصیه های سفر به استانبول را در این پست از وبلاگ تریپ به شما خواهیم گفت. اگر اهل مسافرت به خارج از کشور باشید، راحت ترین مسیر برای شما همیشه استانبول و شهرهای توریستی کشور ترکیه است که می توانید با خرید بلیط لحظه آخری استانبول و رزرو آنلاین هتل به راحتی به این شهر سفر کنید. یک سفر خوب الزاماً فقط خرید این چیزها نیست و پس از رسیدن به مقصد نیز نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید تا از سفر خود لذت ببرید. مطمئناً اگر برای بار اول است که از کشور خارج می شوید سوال های مختلفی در ذهن شما ایجاد می شود. مثلاً بعد از اینکه به فرودگاه مقصد در کشور ترکیه رسیدیم باید چگونه خود را به هتل برسانیم؟ آیا باید ترکی صحبت کنیم؟ آیا باید انگلیسی که زبان بین المللی است صحبت کنیم؟ اگر تور خرید کرده باشیم آیا به سراغ ما برای ترانسفر خواهند آمد؟ چگونه برنامه ریزی کنیم تا از همه جاذبه های گردشگری در طول مدت سفر بازدید کنیم؟ قوانین این کشور چیست؟ 

از این دست سوال ها بسیار است که ما سعی می کنیم در اینجا به شما توصیه هایی در خصوص تجربه بی نظیر یک تور عالی و خوش گذرانی در این شهر توریستی را به نحوی به شما آموزش دهیم تا با خیالی راحت به استانبول سفر کنید. با تریپ همراه باشید.

راهنمای سفر به استانبول

رزرو تور با انتخاب هتل های مختلف گزینه ای است که بیشتر افرادی که برای اولین بار قصد سفر به این شهر جذاب را دارند انتخاب می کنند، زیرا هم ترانسفر فرودگاهی که در بیشتر مواقع برای استقبال فقط انجام می گیرد برایشان رزرو می شود و هم می توانند از راهنماهای فارسی زبان استفاده کنند. اگر کمی زبان ترکی بلد باشید می توانید تاکسی بگیرید و در مراکز خرید و بازار این شهر برای خرید کالا تخفیف بگیرید. در هر صورت تلاش کنید قبل از سفر چند کلمه ای ترکی استانبولی یاد بگیرید.

در این شهر کمتر به زبان انگلیسی اهمیت می دهند، و می توان گفت زبان خودشان را در درجه اول قرار داده اند و این موضوع را مسافرانی که زیاد به این شهر توریستی سفر می کنند در جریان هستند.

پس از جستجو آنلاین بلیط هواپیما به این موضوع خواهید رسید که ایرلاین های مختلفی همه روزه و در ساعات مختلف به این شهر پرواز انجام می دهند. از جمله پروازهای ایرانی قشم ایر، ماهان، زاگرس و پروازهای ترکیه ای مثل اطلس گلوبال. که معمولا در پروازهای ایرانی ماهان ایر به علت کیفیت پروازی از سایر ایرلاین های ایرانی گرانتر است.

فرودگاه جدید استانبول با کد IST که بزرگترین فرودگاه جهان است و در سال 2019 افتتاح شد در شمال قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و می توانید با وسیله نقلیه هاواتاش در ساعت های مختلف، به مرکز شهر یعنی میدان تکسیم بروید.

پول لیر واحد رسمی مالی کشور ترکیه است که می توانید قبل از سفر مقداری تهیه کنید و یا در مراکز خرید و بازارهای استانبول در صرافی ها دلار و یا یورو خود را به لیر تبدیل نمائید.

نوشیدن مشروبات الکلی در خیابان ممنوع است، مردم ترکیه مسلمان هستند، اگرچه حجاب اجباری نیست و نوع پوشش هر شخص متفاوت است، فقط برای ورود به اماکن مذهبی پوشش باید رعایت شود.

برای سفر به این شهر باید پاسپورت شما حداقل 6 ماه از زمان سفر اعتبار داشته باشد.

در اماکن عمومی سربسته سیگار نکشید و در طول مدت سفر موارد بهداشتی را رعایت نمائید. 

صحبت کردن در استانبول

همانطور که در بالا اشاره کردیم بهتر است قبل از سفر کلمات محاوره و ابتدایی ترکی را تا حد امکان یاد بگیرید، شاید فقط چند روز و یا ساعت لازم باشد تا شما این کار را انجام دهید. یادگیری زبان به شما در داشتن سفری بی دغدغه کمک خواهد کرد. توجه داشته باشد از نقشه و مسیریاب نیز راهنمایی بگیرید.

پوشش در استانبول

با توجه به مسلمان بودن مردم، رعایت پوشش عادی در خیابان ها بهترین موردی است که می توان به گردشگران توصیه کرد و فراموش نکنید که برای رفتن به مساجد مانند مسجد ایاصوفیه حتماً حجاب و پوشش خود را رعایت نمائید.

ترانسفر فرودگاهی در استانبول

اگر رزرو هتل خود را به صورت آنلاین انجام می دهید ترانسفر بر روی آنها وجود ندارد و باید از طریق تماس با شرکت تریپ، ترانسفر مورد نظر را رزرو نمائید. در این صورت با خیالی آسوده تر می توانید سفر خود به این شهر را تجربه کنید و به بازدید از میدان تکسیم، خیابان استقلال، تنگه بسفر، مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد و مراکز خرید این شهر بروید. ترانسفر برای فرودگاه تا هتل، مهم ترین موردی است که باید در نظر داشته باشید.

در صورت نیاز به راهنمایی و یا رزرو تور استانبول می توانید با ما تماس بگیرید 75134000

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc