https://gateway.trip.ir/api/

نوروز 1401 کجا بریم؟ مالدیو سریلانکا یا دبی

به روز رسانی: 16 اسفند ، 1400 جاذبه های گردشگری

نوروز 1401 کجا بریم؟ مالدیو سریلانکا یا دبی

نوروز 1401 به کجا سفر کنیم ؟ سفر در نوروز به دبی بهتر است یا مالدیو و سریلانکا ؟ همانطور که به تعطیلات نوروز نزدیک می شویم سوالاتی از این دست به ذهن ما می رسد.
ما در این مقاله قصد داریم گوشه ای از سه مکان دیدنی و جذاب مالدیو، سریلانکا و دبی را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید برای سفر خود در نوروز بهتر برنامه ریزی کنید.
مالدیو کوچکترین کشور آسیا به حساب می آید، این کشور با زیبایی و منحصر به فرد نحوه تشکیل مجمع الجزایر شناخته شده است. مالدیو در جنوب غربی سریلانکا و هند در اقیانوس هند قرار دارد. 
تقریباً 1192 جزیره مرجانی کوچک و 26 جزیره مرجانی در آن وجود دارد که به طور طبیعی تشکیل شده اند. تقریباً 122 جزیره به عنوان استراحتگاه توریستی توسعه یافته اند و بیش از 78 جزیره برای مصارف کشاورزی و سایر اهداف معیشتی مورد استفاده قرار می گیرند.
سریلانکا جزیره ای در اقیانوس هند و در جنوب شرقی هند واقع شده است. این کشور به خاطر دشت های وسیع و کوه های چشمگیر، مزارع چای و معابد زیبا شناخته شده است. این جزیره قبلا به نام سیلان شناخته می شد، نامی که هنوز هم برای چایی که از سریلانکا می آید استفاده می شود. 
دبی، مکانی که اکثر مردم آن را با آسمان ‌خراش‌ ها، سواحل و جزایر نخل مصنوعی نخل جمیرا می‌ شناسند، شهری در امارات متحده عربی است.
۷ ایالتی که امارات متحده عربی را تشکیل می دهند عبارتند از ابوظبی، عجمان، دبی، فجیره، راس الخیمه، شارجه و ام القوین است. امارات متحده عربی یک کشور خلیجی در خاورمیانه است که دارای سواحلی بسیار زیبا است.

فعالیت ها و جاهای منحصر به فرد در مالدیو

فعالیت ها و جاهای منحصر به فرد در مالدیو

فعالیت ها و جاهای منحصر به فرد در مالدیو

مالدیو دارای سواحل شنی زیبا و آب های شفاف است، این جزیره فعالیت ها و جاهای منحصر به فردی نیز به میهمانان خود ارائه می کند.

موج سواری 

یکی از بزرگ ‌ترین شگفتی‌ های تور مالدیو نوروز 1401 این است که اینجا یک نقطه داغ برای موج‌ سواری است. استراحتگاه‌ های اطراف جزیره بسته اختصاصی تعطیلات موج ‌سواری را ارائه می ‌دهد که شامل اتاق ‌ها، وعده‌ های غذایی و وای ‌فای است. 
موج سواران این امکان را دارند که در یک استراحتگاه مستقر شوند و با قایق به استراحت های نزدیک بروند یا یک سفر دریایی بروند.

غواصی

غواصی اصلی ترین جاذبه مالدیو است و تخمین زده می شود که بیش از 60 درصد بازدیدکنندگان غواصی انجام می دهند. مکان ‌های غواصی در مالدیو شهرت جهانی دارند و دلایل خوبی نیز دارند. مرجان های رنگارنگ، جزایر مرجانی، آب زلال و ماهی های استوایی، مالدیو را به بهشتی برای غواصان تبدیل کرده است.

رستوران زیر آب

در مورد ماجراجویی های زیر آب، مالدیو یکی از تنها مکان هایی در جهان است که می توانید در چندین مکان زیر آب غذا بخورید. رستوران زیردریایی Ithaa در هتل Conrad Maldives Island Rangali اولین رستوران زیر آب تمام شیشه ای جهان است. 
در فاصله 16 فوتی زیر سطح دریا، مناظر 180 درجه ای باورنکردنی از زندگی دریایی مالدیو را ارائه می دهد، همچنین می‌ توانید از غذا خوری زیر دریا Anantara Kihavah لذت ببرید، که از سقف‌ های آینه ‌ای برای تقویت منظره‌ های آبی استفاده می‌ کند.

ماهیگیری

ماهیگیری در دریای آزاد بین جزایر مرجانی انجام می شود و به یک قایق سریع و مدرن و برخی تجهیزات تخصصی نیاز دارد. این یک فعالیت گران است و معمولاً شامل حداکثر چهار مسافر برای تقسیم هزینه است. 
گونه ‌های اصلی ماهی ‌ها عبارتند از: ماهی تن زرد، بادبان، مارلین آبی و سیاه، باراکودا، واهو، جک ‌ماهی، کوسه و دورادو است.

بهترین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو

جزیره نالاگورایدو

جزیره نالاگورایدو در جنوب مالدیو که به جزیره خورشید نیز معروف است، از برترین نقاط دیدنی مالدیو است. این مکان با سواحل خیره کننده، گل های استوایی زیبا و فضای سبز مجلل تزیین شده است که تعداد زیادی از گردشگران را که می خواهند در دامان طبیعت بگردند، به خود جذب می کند. 
این جزیره با آب‌ های آبی بسیار جذاب، سواحل درخشان و استراحتگاه‌ های شگفت‌ انگیز، شادی بی ‌نظیری را برای مهمانان خود تضمین می ‌کند. 

جزیره آلیماتا 

جزیره آلیماتا که در لبه شرقی مالدیو قرار دارد در جزیره Vaavu واقع شده است. این جزیره با آب‌ های نیلگون و شفاف خود مناسب برای غواصی، قایق ‌سواری، مکانی عالی برای تعطیلات خانوادگی و همچنین برای ماه عسل است، زیرا یکی از بهترین مکان‌ ها برای بازدید زوج ‌ها در مالدیو محسوب می ‌شود.
مسابقات والیبال در سواحل آفتاب ‌گیر و شن‌ های خیره‌ کننده می باشد. مرکز ماساژ آیورودا، اسپا، بارها و رستوران ‌ها آن را به گزینه ‌ای احیا کننده در میان مکان ‌های توریستی محبوب مالدیو تبدیل کرده است.

ساحل جزیره ولیگاندو

جزیره ولیگاندو که در شمال آتول آری مالدیو واقع شده است، جزیره نسبتا کوچکی است. اما با وجود کوچک بودن، شکوه خاص خود را برای تعطیلات دارد. 
این جزیره مملو از فضای سبز خیره کننده ای است که آرامشی بی اندازه ای را فراهم می کند. همچنین، تالاب های اینجا فرصت های خوبی برای غواصی فراهم می کند. این جزیره که در مجاورت یک دهکده ماهیگیری قرار دارد، وعده ارائه غذاهای خوشمزه را نیز به شما می دهد.

هزینه سفر به مالدیو ۱۴۰1

هزینه سفر به مالدیو ۱۴۰1

جزیره کومو کوکو مالدیو 

کشوری مانند مالدیو به سواحل شنی و جزایر زیبای خود افتخار می کند، اما در میان بسیاری از این جزایر، جزیره کومو متمایز است زیرا این جزیره پرطرفدارترین جزیره در تمام مالدیو است. 
این قطعه ای از بهشت استوایی برای آرامش و تجدید قوا است. این جزیره دارای تعداد زیادی استراحتگاه و ویلاهای آبی است، هر یک از این ویلاها اقامتگاه پنج ستاره و بهترین خدمات پذیرایی را در تمام جزایر اطراف ارائه می دهند. 
سواحل سفید پودری که نرم ‌تر از پوست شما هستند، همراه با آب آبی کریستالی که اطراف آن را احاطه کرده است، چیزی همانند بهشت روی زمین است.

تفریحات و دیدنی های سریلانکا

سریلانکا، یکی از بهترین مقاصد در جهان برای کسانی است که به دنبال رزرو تور سریلانکا نوروز 1401 برای تعطیلات خود هستند. انجام کارهای هیجان انگیز در سریلانکا از سواحل، تپه ها، جنگل ها، بناهای باستانی، فرهنگ، تاریخ، حیات شبانه، حیات وحش و غذاهای عالی، آن را به بهشت تبدیل کرده است.
ترکیبی از همه اینها چیزی است که برخی از لذت بخش ترین کارهای برتر در سریلانکا را تشکیل می دهد که همه را مبهوت می کند. 

معبد گانگارامایا

یکی از 10 کاری که باید در سریلانکا انجام دهید، بازدید از معبد باشکوه گانگارامایا است. در حالی که همه معابد این کشور از نظر هنر و معماری چیزی منحصر به فرد برای ارائه دارند، معبد گانگارامایا یک قدم جلوترازهمه آنهاست. 
این معبد بودایی که مظهر درخشش هنری است تلفیقی از سبک معماری هندی، چینی و تایلندی را به نمایش می گذارد.

رودخانه مادو سریلانکا

در رودخانه مادو و همچنین سواحل بنتوتا می ‌توانید به ورزش ‌های آبی بی ‌شمار بپردازید. از جت اسکی گرفته تا، قایق ‌سواری، پاراسلینگ، پاراموتورینگ، قایق ‌سواری تندرو، قایق ‌رانی، کایاک سواری فرصت‌ های بی ‌پایانی برای سرگرمی و هیجان برای شما و خانواده شما وجود دارد. لذت بردن از ورزش های آبی مطمئناً یکی از پرماجراترین کارها در سریلانکا است.

مرکز اسپا آیورودا سریلانکا

مرکز اسپا آیورودا سریلانکا

مرکز اسپا آیورودا

مانند سایر کشورهای جنوب آسیا، سریلانکا نیز اهمیت زیادی برای درمان آیورودا قائل است. انواع متنوع آبگرم آیورودا در اینجا ابداع شده اند تا به افراد کمک کنند تعادل کاملی بین سلامت روحی و جسمی خود ایجاد کنند و نهایت آرامش را برای مسافران فراهم کنند. با گزینه های مختلف از ماساژ سوئدی مجلل گرفته تا شیاتسو درمانی سنتی، ماساژ اسپا در میان 10 کاری که می توانید در سریلانکا انجام دهید است.
مکان ‌های محبوب اسپای آیورودا در سریلانکا: مرکز آیورودا بنتوتا، سامادی یوگا آشرامایا، مرکز اسپا و آیورودا آمال ویلا، مرکز آیورودا پانچی ویلا، اسپای ساهانا و... است.

قلعه سنگ شیر

این قلعه بر فراز صخره است و یکی از هفت مکان میراث جهانی یونسکو در سریلانکا است، قدمت آن به قرن پنجم پس از میلاد باز می گردد. 
این قلعه خانه برخی از قدیمی ترین باغ های جهان است. در آن دیواری بنایی وجود داشت که آنقدر صیقل داده شده بود پادشاهان می توانستند انعکاس خود را در آن ببیند. 

فیل در حیات وحش سریلانکا 

پارک ملی Udawalawe یکی از بهترین شانس ‌ها را برای دیدن فیل‌ هایی است که در حال پرسه زدن هستند. این پارک که برای محافظت از حوضه آبریز مخزن عظیم Udawalawe ایجاد شده است، خانه حدود 400 پوست درخت است و دارای بخش‌ های وسیعی از علفزار و همچنین جنگل‌ های بوته‌ ای و جنگل‌ های رودخانه‌ ای است. این یکی از بهترین مکان‌ ها برای تماشای پرندگان در سریلانکا است.

خلیج آروگام

ساحل خلیج آروگام، در جنوب شرقی سریلانکا قرار دارد. این ساحل دارای شن‌ های نرم، نخل ‌های نارگیل و خلوت مطلق اما برای هیاهو و غوغا های موج ‌سوارانی که در این نقطه هستند.این خلیج به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین مقاصد موج سواری در جهان بوده است.

نهنگ در سریلانکا 

جنوب سریلانکا منطقه مورد علاقه نهنگ‌ های آبی است و هیچ کجای دیگر، بزرگ‌ ترین موجود جهان آنقدر نزدیک به خشکی شنا نمی ‌کند و به این اندازه قابل اعتماد نیست.
نهنگ های آبی در مسیر خود از خلیج بنگال به غرب اقیانوس هند از اینجا عبور می کنند. آنها شکم خود را با کریل و ماهی مرکب پر می کنند که در این آب ها رشد می کنند.

شهر گاله

شهر گاله که توسط هلندی ها در سال 1663 ساخته شده است، در جنوبی ترین نقطه سریلانکا قرار دارد. در داخل قلعه، ساختمان ‌های دوران استعمار هلند، مساجد و کلیساهای باستانی، موزه‌ها و تعداد زیادی کافه ‌ها و رستوران ‌های عجیب و غریب را خواهید دید. در خارج، شما چشمان خود را به برخی از زیبا ترین سواحل سریلانکا خواهید برد.

دریاچه کندی سریلانکا

دریاچه کندی سریلانکا

دریاچه کندی

دریاچه کندی درست در کنار معبد یادگار دندان قرار دارد پیاده‌ روی صبح یا عصر در اطراف دریاچه کندی با جنگل ‌های انبوه و سرسبزی که در پس ‌زمینه آن نمایان است، مطمئناً یکی از آرامش ‌بخش ‌ترین کارهایی است که می ‌توانید در سریلانکا انجام دهید. سرودهای طنین انداز و آرام بخش دعاهای بودایی که از صومعه  به گوش می رسد فضای عرفانی و آرامی را القا می کند.

معبد دندان

معبد دندان که به عنوان مکان مقدسی که در آن یادگار دندان مقدس لرد بودا برای نسل‌ ها نگهداری می ‌شود بسیار مشهور است، یکی از بکرترین و آرام ‌ترین زیارتگاه‌ های سریلانکا است. 
بازدیدکنندگان علاوه بر تماشای زیبایی آرامش بخش این مکان و فرصت نگاه کردن به یادگار دندان مقدس، با مناظر جالبی از جمله مردمی که با روش بودایی مدیتیشن را تمرین می ‌کنند برخورد خواهند کرد. 
برای بودایی ها و همچنین مسافران، آمدن به اینجا برای جستجوی آرامش درونی و کشف مجدد خود یکی از غنی ترین کارهایی است که در سریلانکا انجام می شود.

معبد سیتا امان

معبد سیتا امان که اعتقاد بر این است که در مکانی که الهه سیتا پس از آن که به زور توسط راوانا برده شده بود ساخته شده است، این معبد هر آرامش و خلوص است. 
در میان مناظر دیدنی جنگلی و رودخانه ‌ای با طراوت که در نزدیکی آن جریان دارد قرار دارد. بازدید از این مکان یکی از لذت ‌بخش ‌ترین تجربه‌ ها در سریلانکا است.

کارخانه چای 

کارخانه چای یکی از زیباترین مکان ‌های سریلانکا است که همه باید در تعطیلات سریلانکا از آن دیدن کنند. برای کسب تجربه نزدیک از نحوه تهیه چای معروف سریلانکا، یک تور کارخانه چای در برنامه سفر شما ضروری است. 
فرآیند گسترده استخراج چای از برگ های چای، تصفیه آن، و سپس تبدیل آن به چای معطری را که هر روز برای پایان دادن به خستگی خود می نوشید، بیاموزید.

معبد غار دامبولا

معبد غار دامبولا ترکیبی از زیبایی و آرامش بی ‌نظیر است که به عنوان یکی از باستانی ‌ترین سازه ‌های سریلانکا در نظر گرفته می‌ شود که با مجسمه طلایی عظیم لرد بودا و گنبد طلایی آن بازدیدکنندگان را به خود جذب می ‌کند. 
معبد غار دامبولا با داشتن نقاشی‌ های ما قبل تاریخ، کنده کاری ‌ها و آرامش بی‌ نظیر، مکانی محبوب برای جویندگان معنوی و بودایی‌ ها است. یکی از بهترین کارها در دامبولا سریلانکا، بازدید از بزرگترین معبد غار صخره ای در کشور است که توسط جنگل های سرسبز احاطه شده است و مجسمه های راهبان بودایی در غارهای آن نگهداری می شود.

دیدنی های دبی 1401

دیدنی های دبی 1401

دیدنی های دبی

برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، دبی فقط مراکز خرید و هتل های پر زرق و برق نیست. این شهر دارای مؤسسات فرهنگی، گالری‌ ها و... هست، جاذبه های توریستی زیادی در این شهر وجود دارد، بنابراین ارزش دیدن دارد. 

استخر هاله اسکای پول

این بلند ترین استخر 360 درجه است که در ارتفاع 200 متری بالای برج نخل قرار دارد. اسکای پول نه تنها مناظر زیبا از امارت را ارائه می دهد، بلکه یک تجربه بی نظیر از استخر را نیز ارائه می دهد. از بالا مناظر وسیع نخل، برج العرب را خواهید دید. 

پیست مسابقه شتر آل مرموم

پیست مسابقه شترعلاقه مندان به مسابقه شتر را از همه اقشار، محلی و غیره، جذب می کند. تاریخی که به قرن هفتم بازمی گردد. سکوها اغلب مملو از صاحبان شتر، مربیان، و نگهبانان هستند و بیشتر صندلی ها منظره خوبی از صحنه نمایش دارند.

عین دبی

بزرگترین چرخ و فلک جهان، عین دبی 75 متر از چرخ و فلک چشم لندن بلند تر است. این چرخ که بر فراز جزیره بلوواترز قرار دارد، مناظر وسیعی را از ارتفاع 250 متری در هوا ارائه می دهد. 

سقوط آزاد بر فراز دبی

اگر سقوط آزاد بر فراز دبی با سرعت 120 مایل در ساعت به نظر شما یک ورزش هیجان انگیز است، ما به شما این ورزش را پیشنهاد می کنیم.

ایکس لاین دبی مارینا

ایکس لاین دبی، یکی از طولانی ‌ترین، شیب ‌دارترین و سریع‌ ترین زیپ ‌لاین‌ های شهری در جهان است، شما می توانید از طریق آسمان ‌خراش ‌ها در شهر دبی پرواز کنید. 
از ارتفاع 560 فوتی با سرعت 50 مایل در ساعت، از اقامتگاه ساحلی جمیرا شروع شده و به مارینای دبی ختم می شود. و در طول مسیر از مناظری که یک بار در طول زندگی خود خواهید دید گذر می کند. 

محله تاریخی الفهیدی

این محله نگاهی اجمالی به دبی قبل از شکل‌ گیری امارات در سال 1971 دارد. ساختمان‌ های سنتی ساخته شده از سنگ، چوب نخل، گچ و درخت ساج در کوچه‌ ها و مسیرهای پرپیچ ‌وخم است. این محله خلوتگاهی آرام از ترافیک و آسمان‌ خراش‌ های شهر است.

بازار ادویه دبی

بازار ادویه دبی

بازار ادویه دبی

بازار ادویه جات دبی بدون شک سرگرم کننده ترین بازار در بین بازارهای این شهر است. بسیاری از فروشندگان موادی همچون لیموترش خشک ایرانی، زعفران، زرشک، گل رز، و مخلوط ادویه سنتی خاورمیانه را می فروشند.
این بازار غرفه ‌هایی دارد که همه چیز از ادویه‌ جات گرفته تا فانوس‌ های دست ‌ساز، لباس‌ ها، سوغاتی‌ ها و همه چیز را می‌ فروشند. 

موزه اتحاد

این موزه فوق مدرن نگاهی جامع به شکل گیری هفت ایالتی که امارات را تشکیل می دهند ارائه می دهد. جمعیت متنوعی از اتباع امارات متحده عربی و گردشگران تاریخ دوست را به خود جذب می کند. 
موزه در محلی قرار دارد که در آن اتحاد کشور در سال 1971 امضا شد، موزه اتحاد از نظر اندازه و محتوا زیاد نیست. حتی برای دوستداران غیر موزه نیز این نمایشگاه ها برای بازدید از امارات متحده عربی جالب و حیاتی است.

شام در آسمان دبی

شام در آسمان دبی یک رستوران معمولی نیست حتی برای غذا خوردن پشت میز هم باید کمربند ایمنی را ببندید. این تجربه نزدیک به 165 فوت در هوا روی میزی اتفاق می افتد که در طول یک ساعت به آرامی می چرخد. 
اگر بتوانید ارتفاع را تحمل کنید، مناظر چشمگیر خلیج فارس را خواهید دید و شاید یکی از غیرمعمول ترین تجربه های غذاخوری در این کشور باشد. 

چکیده

کشورهای و جزیره های زیادی برای گذراندن تعطیلات نوروزی وجود دارد، اما در این مقاله ما به معرفی تفریحات و جاهای دیدنی جذاب جزیره مالدیو، سریلانکا و دبی پرداختیم.
سریلانکا در مقایسه با مالدیو از نظر مناظر، طبیعت، گیاهان، جانوران و معماری بسیار متنوع ‌تر است. سریلانکا با جشن گرفتن بسیاری از سنت ها و آداب و رسوم فرهنگی، مکان مناسبی برای تجربه مرکز شهری در کنار بهترین طبیعت است.
دبی نیز از نظر سواحل زیبا و آسمان خراش های بی نظیر ومراکز خرید مدرن حرف اول را می زند، شما می توانید با تهیه تور دبی نوروز 1401 از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین تریپ از ارزان ترین تورهای خارجی بهرمند شوید.
شما می توانید به صورت آنلاین و با استفاده از کارت عضو شتاب به روز ترین و به صرفه ترین تورها را رزرو کنید، و در صورت هر گونه سوال یا مشکلی با پشتیبانی آنلاین سایت در تماس باشید.

سوالات متداول در باره ی مالدیو، سریلانکا و دبی در نوروز 1401

آیا مالدیو بهتر از دبی است؟

مالدیو با سواحل شنی و آفتابی که دارد، مکان مناسبی برای کسانی است که می‌ خواهند به جزیره ‌ای آرام فرار کنند، در حالی که دبی هیجان‌ ها و جاذبه‌ های فراوانی را ارائه می ‌کند.

آیا سریلانکا برای سفر در نوروز مناسب است؟

از آنجایی که این کشور جزیره ‌ای کوچک است، یکی از ارزان ‌ترین مقاصد برای کسانی است که می خواهند تعطیلات نوروز خود را به همراه عزیزانشان بگذرانند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc