https://gateway.trip.ir/api/

آنتالیا یا آلانیا؟ کدام را اول باید برویم؟

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

آنتالیا یا آلانیا؟ کدام را اول باید برویم؟

آلانیا، یک شهر ساحلی در سواحل جنوبی ترکیه، ترکیبی بی نظیر از آرامش، تاریخ و ماجراجویی را ارائه می دهد. قلب تاریخی آلانیا که بین کوه‌ های خیره ‌کننده مدیترانه و توروس قرار گرفته، روی شبه جزیره ‌ای صخره ‌ای با برج ‌ای چشمگیر قرن سیزدهمی مشرف به سواحل گسترده قرار دارد.
آنتالیا هم مانند آلانیا در سواحل پررونق جنوب غربی آناتولی و در همسایگی کوه ‌های توروس واقع شده است، و بزرگترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه است. درآنتالیا می توانید از جاهای دیدنی مانند آسپندوس و شهر قدیمی آنتالیا دیدن کنید. 
در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با جاذبه های دیدنی و تفریحات سرگرم کننده آلانیا و آنتالیا آشنا کنیم تا شما بتوانید انتخاب راحت تری برای سفر به این دو شهر زیبای ترکیه داشته باشید، پس با ما همراه شوید.

جاذبه های دیدنی آلانیا

جاذبه های دیدنی آلانیا

جاذبه های دیدنی آلانیا

آلانیا با سواحل وسیع، بناهای تاریخی و رستوران‌ ها، کافه ‌ها بی ‌شمار یک مقصد عالی برای تعطیلات است. آلانیا بیشتر به خاطر سواحلش شناخته شده است. صخره ای مرتفع در شبه جزیره که محل برج باستانی است و همگی توسط دیوارهای سنگی محکم به خوبی حفظ شده است. در پایین بندر، بقایای تاریخی بیشتری باقی مانده ‌اند که بر فراز خلیجی قرار دارند که در آن قایق ‌های تفریحی آماده هستند تا شما را به دریا برسانند. برای اطلاع از تور آلانیا نوروز 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید.

قلعه آلانیا (Alanya Kalesi)  

قلعه قرون وسطایی آلانیا بر روی صخره ‌ای در قلب شهر، آلانیا است. قلعه داخلی توسط دیوارهای 6 کیلومتری احاطه شده است، بقایای کلیسایی متعلق به قرن یازدهم را در خود جای داده است، در حالی که منطقه قلعه احمدک دارای ویرانه هایی است که قدمت آن به دوران یونان باستان باز می گردد.

برج سرخ آلانیا (Kızıl Kule)

برج نمادین آلانیا قطعاً یکی از مواردی است که باید در طول سفر آلانیا از آن دیدن کنید. نه تنها می توانید پانورامای شگفت انگیز 360 درجه آن را تماشا کنید بلکه می توانید احساس کنید که تاریخ در اینجا نوشته شده است. 
برج سرخ هشت ضلعی به ارتفاع 30 متر به عنوان برج دفاعی بندر در دوران سلجوقیان عمل می کرد. این برج در قرن سیزدهم ساخته شد.
منظره برج به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع بر روی شبه جزیره سنگی که نمایی رو به دریای مدیترانه دارد بسیار چشمگیر است. از بالای این برج می توانید شهر ساحلی آلانیا، دریای مدیترانه، دشت پامفیلیان و کوه های کیلیکیا را ببینید.
از برج، می توان یک پیاده ‌روی زیبا در امتداد دیوارهای استحکامات اصلی بندر تا تنها نمونه باقی ‌مانده از کارخانه کشتی‌ سازی دوران سلجوقیان انجام داد. 

کشتی سازی آلانیا (Alanya Tersanesi)

کشتی سازی آلانیا منطقه ای تاریخی است و همچنین با نام آلانیا ترسانسی شناخته می شود. قدمت این کارخانه کشتی ‌سازی به قرن سوم قبل از میلاد برمی ‌گردد.
این مکان، پایگاه اصلی نیروی دریایی سلجوقی بود و یکی از تنها کشتی ‌سازی ‌های حفظ‌ شده سلجوقیان است. در اواخر دهه 1400، آلانیا به بندر مهمی برای تجارت با سایر کشورهای مدیترانه ای مانند مصر، سوریه و قبرس تبدیل شد.

ساحل کلئوپاترا آلانیا

ساحل کلئوپاترا آلانیا

ساحل کلئوپاترا (Kleopatra Plaji)

ساحل کلئوپاترا به طول 2 کیلومتر در غرب آلانیا، ساحلی وسیع با ماسه های ریز است. یکی دیگر از ویژگی های این ساحل که نام خود را از ملکه مصری کلئوپاترا گرفته است، کم عمق بودن دریا در این ساحل است. از دیگر ویژگی های این ساحل ماسه های طلایی آن است.
ساحل کلئوپاترا به افتخار آخرین ملکه هلنیستی مصر باستان نامگذاری شده است. در افسانه ها آمده است که وقتی ژنرال رومی آنتونی شهر آلانیا و اطراف آن را به کلئوپاترا ملکه مصر هدیه داد، کلئوپاترا هر روز به این ساحل می رفت تا در دامنه قلعه شنا کند. 
ساحل کلئوپاترا یک ساحل شنی با آب شفاف است، این ساحل به دلیل استانداردهای بالای کیفیت آب، ایمنی و خدمات زیست محیطی دارای پرچم آبی است. 
بازدیدکنندگان می توانند از آفتاب گرفتن، شنا، غواصی و سایر فعالیت های آبی لذت ببرند. وقتی گرسنه می شوید، کافه ها و رستوران های زیادی در اطراف وجود دارد که غذاهای ترکی و بین المللی سرو می کنند. 

غار داملاتاش (Damlatas Magarasi)

غار داملاتاشاز کوه ‌های توروس بیرون آمده است، این غار دومین غار بزرگ ترکیه است که به روی بازدیدکنندگان باز است، با یک مسیر پیاده روی به طول 360 متر به داخل غار، به سمت پایین و به عمق 17 متری می رسید.
فضای داخلی غار از سنگ آهک و تشکیلات غول پیکر استالاکتیت و استالاگمیت است، محوطه ورودی غار، چشم‌ اندازهای درخشانی از فلات ساحلی را نشان می دهد

دره ساپادره (Sapadere Canyon)

دره آلانیا ساپادره 360 متر طول دارد و در 3 کیلومتری روستای ساپادره قرار دارد. دره ساپادره در اثر فرسایش آب، یخ و باد تشکیل شده است. 
لایه ‌های سنگ در طول هزاران سال تشکیل شده ‌اند. راهروهای چوبی دسترسی آسان را برای همه فراهم می ‌کند. بازدید کنندگان هنگام قدم زدن در این زیستگاه طبیعی از فوران آب بر روی یک پله های صخره، آبشارهای زیبا، گیاهان کمیاب و گونه های مختلف جانوران و پرندگان شگفت زده خواهید شد. 
یک مسیر پیاده روی از میان دره منتهی می شود و از چند کافه گذر می کند، جایی که می توانید استراحت کنید و از محیط دره لذت ببرید. در انتهای مسیر، در 300 متری ورودی تنگه ساپادره، دیدنی ترین نقطه را خواهید دید. 
آبشار شگفت انگیز یک مکان محبوب برای عکس گرفتن بازدیدکنندگان است و همچنین می توان در استخر طبیعی در پایین آبشار شنا کرد. اکثر مردم به اینجا می آیند تا در آب سبز آبی تالاب شنا کنند و لذت ببرند.

موزه خانه آتاتورک آلانیا (Alanya Atatürk Evi Müzesi)

این موزه دو طبقه ای که  توسط مصطفی کمال آتاتورک ساخته شده، اولین رئیس جمهور ترکیه در بین سال های 1930 و 1935 در آن اقامت داشته است.

اکنون موزه ای است که به انقلاب افسانه ای اختصاص داده شده است. موزه خانه آتاتورک آلانیا مملو از وسایل شخصی و اشیای تاریخی است.

آمفی تئاتر  (Anemurium)

آمفی تئاتر یکی از جذاب ‌ترین مکان ‌های منطقه مدیترانه جنوبی است، ویرانه های آنموریوم در کنار یک ساحل طولانی، درست در شمال شهر آنامور، در 117 کیلومتری جنوب آلانیا قرار دارند.
ویرانه های آنموریوم ترکیبی از آثار ساختمانی رومی و بیزانسی است. آنها شامل یک منطقه گورستان عظیم، یک کلیسای باسیلیکایی قرن چهارم، یک مجموعه حمام قرن سوم، و یک Odeon (تئاتر کوچک) هستند که به خوبی حفظ شده اند، که همگی در داخل دیوارهای شهر هستند.

همه چیز درباره آلانیا

همه چیز درباره آلانیا

تفریحات آلانیا

آلانیا به غیر از جاذبه های دیدنی دارای تفریخات سرگرم کننده جذابی نیز هست، که در طول سفر خود به آنجا می توانید از آن ها استفاده کنید و لذت ببرید.

پارک آبی سیاره آبی

بزرگترین پارک آبی در سواحل مدیترانه ترکیه آلانیا قرار دارد و مشرف به دریای درخشان فیروزه ‌ای است. پارک آبی با ۲۴ عدد سرسره‌ های خانوادگی تا چاه ‌های کامیکاز، یک روز مفرح برای کل خانواده شما می سازد.
یک استخر آب ‌پاش پر از اسباب ‌بازی‌ های متحرک تعاملی برای کودکان وجود دارد که از آن لذت ببرند، چندین سرسره آدرنالین برای نوجوانان وجود دارد که بسیار هیجان انگیز است. این مجموعه شامل امکاناتی همچون صندلی های آفتابگیر، دوش، رختکن و کمد، چندین رستوران فست فود است.

جیپ سافاری

اگر اهل گشت و گذارهای گروهی نیستید، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد، اما با این وجود، رفتن به یک سافاری گزینه جالبی برای لذت بردن از طبیعت وحشی کوهستان است. 
این سفر از شهر آلانیا شروع می شود و شما را به کوه های توروس (شرق شهر) در ارتفاع 1200 متری از دریا، با چندین توقف در روستاهای کوهستانی می برد.
کل گشت و گذار در یک جیپ لندرور سافاری 4 x 4 است. سواری بسیار پر دست انداز است به خصوص زمانی که گاهی اوقات خارج از جاده می رود، اما این کار بخشی از سرگرمی است. می توانید تور جیپ سافاری را در شب نیز انجام دهید. سفر با وسایل نقلیه دارای نور است.

 تله کابین تلفریک 

بهترین راه برای دیدن منطقه آلانیا، سوار شدن تله کابین تلفریک است که ساحل کلئوپاترا را به منطقه پایین قلعه احمدک متصل می کند.
این تله‌ کابین روزانه بین ساعت 11 صبح تا 9 شب کار می ‌کند، سواری 900 متری مناظری عالی از صخره جنگلی منتهی به قلعه، نوار شنی ساحل کلئوپاترا و دریای مدیترانه در پایین، و همچنین کوه های تاریک در دوردست را ارائه می دهد و همچنین وسیله‌ ای برای حمل و نقل است.
ایستگاه پایینی درست در پشت ساحل قرار دارد، در حالی که ایستگاه بالایی شما را درست در خارج از دروازه اصلی قلعه آلانیا قرار می دهد و از آنجا می توانید برای کشف ساختمان ها و بناهای تاریخی دیدن کنید.

جاذبه های دیدنی آنتالیا

جاذبه های دیدنی آنتالیا

جاذبه های دیدنی آنتالیا

اگر برای تعطیلات در منطقه آنتالیا برنامه ریزی می کنید، فکر نکنید که تنها کاری که می توانید در آنجا انجام دهید، دراز کشیدن در ساحل است، آنتالیا مکانی بسیار متنوع با صدها کار برای انجام، کاوش و لذت بردن است. برای اطلاع از تور آنتالیا نوروز 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید.

شهر قدیمی کالیچی (Kaleiçi)

وقتی از میان کوچه ‌های  شهر قدیمی آنتالیا عبور می ‌کنید، فورا به فکر این می افتید که مردم بیش از 2000 سال پیش نیز درچنین محله هایی قدم می زدند و این شما را هیجان زده می کند.
عمارت ‌های عثمانی سفید پوش و با سقف قرمز کاملاً بازسازی ‌شده در خیابان ‌های سنگ ‌فرش قرار گرفته ‌اند که اکنون محل انبوهی از هتل‌ های بوتیک، فروشگاه ‌های سوغاتی، گالری‌ های هنری، و رستوران‌ ها هستند.
میدان اصلی دارای دروازه دژ و برج ساعت پوشیده از سنگ است، در امتداد Hesapçi Sokak، مناره زیبای را خواهید دید. در قرن نوزدهم در اثر آتش سوزی ویران شد، این تنها چیزی است که از ساختمان باقی مانده است.

 آبشار دودن (Düden Waterfalls) 

آبشارهای دودن که در حدود 12 کیلومتری مرکز شهر قرار دارند، بسیار دیدنی هستند و دیدن آنها برای مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است.
آب این آبشار از کوه‌ های توروس سرچشمه می ‌گیرد، از میان حومه‌ های کارست اطراف آنتالیا می ‌گذرد و سپس در آبشارهای دودن به طور چشمگیری در دریای مدیترانه فرو می ‌رود.

موزه باستان شناسی آنتالیا

یکی از بهترین موزه های مهم در کل ترکیه، موزه باستان شناسی آنتالیا مجموعه عظیمی از آثار باستانی از شهر و مناطق اطراف آن است که نباید از دست داد.
عاشقان تاریخ، بخش های باستان شناسی گسترده آن را که دارای موزاییک های خیره کننده، جواهرات نقره، و مجسمه های زیبا از Perge و بیزانس است، کاملاً دوست خواهند داشت. این نمایشگاه‌ ها که بیش از پنج هزار سال تاریخ را پوشش می ‌دهند، ویرانه ‌ها و مصنوعات شگفت ‌انگیز از عصر برنز تا زمان روم و بیزانس را در بر می‌گیرند.
در این موزه بیش از 5 هزار قطعه در 13 سالن قرار دارد که هر کدام به دوران یونان، روم، بیزانس و عثمانی بر می گردد.این موزه شامل اشیائی همچون سکه، تابوت، ظروف مسی و گلی، جواهرات و مجسمه های قدیمی است. 
یک قطعه برجسته از یک تابوت سنگ مرمر قرن دوم با نقش برجسته هایی است که دوازده هرکول را به تصویر می کشد، و سالن مجسمه مملو از کنده کاری های رومی قرن دوم و سوم از شخصیت های اساطیری مانند زئوس، آرتمیس، آفرودیت، هکات، هرمس و مینروا است. 

 پرگا (Perga)

شهر پرگا در 15 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد، پرگا در اوایل سال 1209 قبل از میلاد مسکونی بود و توسط ایرانیان، آتنی ها، اسکندر مقدونی، سلوکیان و سپس رومیان اداره می شد.
یکی از ساکنان مشهور این شهر، آپولونیوس پرگا، منجم و هندسه ‌دان قرن دوم پیش از میلاد بود که اصطلاحات هندسی «پارابولا»، «هذلول» و «بیضی» را تعریف کرد. 
پرگا در ۷۰ سال گذشته حفاری شده است و چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد، مانند آگورا و ستون‌ های دست نخورده آن، تئاتر رومی با نقش برجسته ‌های برجسته در نمای آن، حمام ‌های رومی و ورزشگاه، گورستان و دروازه های بزرگ شهر نیز جزو دیدنی های این شهر هستند.

دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا

 دروازه هادریان (Hadrian’s Gate)

دروازه هادریان که به همان اندازه چشمگیر است، یک بنای تاریخی فوق العاده است که به افتخار امپراتور روم هادریان که در سال 130 پس از میلاد از آنتالیا ساخته شده است. 
طاق پیروزی به خوبی حفظ شده است و هنوز هم به عنوان یکی از ورودی های اصلی محله تاریخی Kaleici عمل می کند. این طاق پیروزی باشکوه، درست در نزدیکی بلوار آتاتورک، در قرن دوم قبل از میلاد به نشانه دیدار امپراتور هادریان از آنتالیا ساخته شد.
سه طاق با ستون‌ها ردیف شده ‌اند و سقف درون آن حکاکی ‌های زیبایی دارد که می ‌توانید به آنها خیره شوید. دو برج قدیمی به خوبی دروازه هادریان را در دو طرف قاب می کنند. این دروازه از سمت شمال و جنوب توسط برج های دفاعی سخت احاطه شده است که هر دوی آنها از زمان رومیان در اینجا قرار داشته اند.
در حالی که دیوارهای دفاعی قدیمی هنوز بیشتر شهر را احاطه کرده اند، دروازه هادریان تنها دروازه ورودی است که هنوز باقی مانده است.
اگر به معماری کلاسیک توجه داشته باشید، متوجه خواهید شد که سرستون‌ های ستون مرکب هستند و پیچ ‌های یونی را با برگ‌ های آکانتوس کورنتی ترکیب می ‌کنند.

آسپندوس (Aspendos)

اگرچه این شهر در حدود 40 کیلومتری آنتالیا قرار دارد، اما مطمئناً برای دیدن منظره خیره کننده ای که به شما خوش آمد می گوید، ارزش سفر را دارد.
یکی از برترین جاذبه ‌های گردشگری آنتالیا، تئاتر رومی فوق‌ العاده آسپندوس است که به ‌طور باورنکردنی به خوبی حفظ شده است و در حدود سال 155 پس از میلاد ساخته شده است.
این مکان در کنار یک تپه قرار دارد، برج های ورودی بزرگ آن بالای سر شما وقتی وارد می شوید ذهن شما در بزرگی و مقیاس آن غرق می شود.
دوران شکوه این شهر خیره کننده و باستانی در قرن دوم و سوم بوده است، اگر وقت کمی دارید اما می ‌خواهید تا جایی که می ‌توانید جاذبه‌ های برجسته منطقه آنتالیا را ببندید، تور آبشارهای آسپندوس، پرگا را ببینید.
دور از تئاتر، تعدادی ویرانه های باقی مانده دیگر برای کاوش وجود دارد، مانند ویرانه های بازیلیکا، قنات، و آگورا و ... که مردم را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند.

ترمسوس (Termessos)

شهر باستانی ترمسوس که در دامنه کوه در ارتفاع بیش از 1000 متر قرار دارد، دیدنی است. با مناظر شگفت انگیز اطراف و کوه های دوردست توروس، کاوش در ساختمان های قدیمی و بقایای ترمسوس تجربه جادویی است. خیابان ستون دار و آگورا تنها دو مورد از نقاط برجسته آن هستند.
نه یونانی ها و نه  رومی ها نتوانستند جنگ را کنترل کنند، بقایای به خوبی حفظ شده از این شهر باستانی در امتداد تپه ای ناهموار با مناظر خیره کننده از حومه اطراف پراکنده شده است.

 مسجد یولیمیناره (Yivliminare Mosque)

این مسجد به فرمان سلطان سلجوقی آناتولی، ساخته شد. که در قرن چهاردهم ویران شد و در دهه 1370 بر روی پایه ‌های کلیسای بیزانسی بازسازی شد.
مناره این مسجد 38 متری است که به خاطر هشت شیار بلند در شفت آجر آن، «مناره فلوت‌ دار» نامیده می ‌شود. مسجد یولیمیناره یک عبادتگاه فعال است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ترکیه در سال 2016 قرار گرفته است. 

بندرقدیمی مارینا (Old Marina)

بندرقدیمی مارینا در یک جای خوش منظره و زیبا واقع شده است، این بندر در میان صخره ‌های پرتگاه قرار دارد و مملو از قایق‌ هایی است که روی آب ‌های فیروزه ‌ای آن شناور هستند. 
این بندر زمانی مرکز اصلی اقتصادی آنتالیا بود، امروزه مکان مناسبی برای خوردن یک قهوه یا غذا و تماشای مناظر زیبا است، اطراف این بندر با انبوهی از کافه ‌ها و رستوران ‌های کوچک که در کنار ساحل قرار گرفته ‌اند پوشیده شده است. برای خرید ارزان بلیط هواپیما به سایت تریپ سر بزنید.

پارک کارالیوغلو (Karaalioglu)

درست خارج از مرکز شهر، پارک کارالیوغلو یک منطقه بزرگ است که یک مکان عالی برای پرسه زدن در اطراف و مکانی عالی برای یک پیک نیک است. 
برج باستانی Hidirlik در گوشه ای از پارک قرار دارد. همچنین می‌توانید از این پارک بندر قدیمی رومی را ببینید. این پارک چندین مجسمه و بنای تاریخی را در خود جای داده است.

آبشار کورشونلو

آبشار کورشونلو

 آبشار کورشونلو (Kurşunlu)

آبشارهای کورشونلو در 12 کیلومتری آنتالیا در پارکی طبیعی به همین نام واقع شده اند. این آب که از رودخانه آکسو سرچشمه می گیرد، در سراسر حومه شهر جریان دارد و سپس به استخر زیبا و فیروزه ای رنگی که در زیر کورشونلو قرار دارد، می ریزد.
پوشش گیاهی سرسبز اطراف استخر را احاطه کرده است. یک نقطه منزوی و آرام، حیات وحش فراوان است و تقریباً احساس می‌شود که در یک افسانه هستید.
این منطقه توسط جنگل کاج احاطه شده است، و زنجیره ای از هفت حوضچه آبشار در دره وجود دارد که هر کدام از آبشارهای کوچکتری تغذیه می شوند.

تونک تپه (Tunek Tepe)

بر فراز سمت غرب آنتالیا، تونک تپه ای بزرگ است که چشم اندازهای چشمگیری از شهر، خلیج آنتالیا و خط ساحلی را ارائه می دهد.
یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به قله، استفاده از تله کابین در دامنه تپه است. در بالا، یک رستوران وجود دارد، اگر می خواهید شب را در مکانی به یاد ماندنی باشید حتما به بالای این تپه بروید.

تفریحات آنتالیا

آنتالیا نیز همانند آلانیا دارای تفریحات مهیج و سرگرم کننده بسیاری است، که شما می توانید از آن ها لذت ببرید.

رافتینگ دره کوپرولو

این منطقه در درجه اول به عنوان یکی از بهترین مکان‌ ها برای ورزش رافتینگ شناخته می ‌شود، که در رودخانه آبی که در دره است  انجام می ‌شود.
طول دره 14 کیلومتر است و دیواره‌ های آن در برخی مکان‌ها تا 400 متر بلند می ‌شوند. اگر قایقرانی مورد علاقه شما نیست، چندین کافه و رستوران در کنار ساحل رودخانه برای استراحت وجود دارد.
برای کوهنوردان نیز، تعدادی مسیر در منطقه دره وجود دارد که از مسیرهای پیاده روی تا قله کوه بوزبورون پیاده دو ساعته راه است.

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا

یکی از بزرگترین مجتمع های آکواریومی در کل جهان، آکواریوم خارق العاده آنتالیا است، این آکواریوم در سال 2012 افتتاح شد و دارای بیش از 60 مخزن است که بزرگترین آنها بیش از پنج میلیون لیتر گنجایش دارد.
در این آکواریوم می توانید خانه خزندگان استوایی را نیز ببینید. علاوه بر این، دنیای برفی و موزه یخ نیز بخشی از مجموعه است. می توانید با گلوله برفی مبارزه کنید و در سرزمین عجایب یخی اسکیت کنید.
شما می توانید این محیط را از طریق یک تونل شیشه ای 131 متری، بزرگترین تونل در جهان، با کوسه ها، و ماهی های استوایی که بالای سر و اطراف لاشه های هواپیما و زیردریایی شنا می کنند، تجربه کنید.

ساحل لارا آنتالیا

ساحل لارا که در حدود ده کیلومتری شرق مرکز تاریخی قرار دارد، مکانی دوست‌ داشتنی برای استراحت است. در حالی که دریای مدیترانه را در کنار ساحل زیر نور آفتاب می بینید بسیار دلپذیر است.
در پایین ساحل، قسمت اعظم آن این شن و ماسه است و ردیف‌ هایی از صندلی ‌های آفتابگیر متصل به هتل‌ ها روی آن قرار دارد و دور تا دور آن پر از هتل ها رستوران است.

ساحل کنیالتی

ساحل کنیالتی در فاصله هفت کیلومتری از آنتالیا است. این ساحل که ترکیبی از ماسه درشت و سنگریزه است، می توانید درون آب های آن موج سواری کنید. این ساحل بیش از هفت کیلومتر امتداد دارد و اگر به دنبال استراحت در زیر نور خورشید هستید، مکانی عالی برای رفتن به آن است. کافه‌ ها، اسنک ‌بارها، و رستوران‌ های زیادی در این نزدیکی وجود دارد.
ساحل کنیالتی با کوه های دیدنی مکان مناسبی برای تماشای مناظر ساده در حین استراحت در کنار دریا است. اگر کمی فعال ‌تر هستید، چرا جت اسکی را امتحان نکنید یا از پارک آبی آکوالند که در فاصله چند قدمی است دیدن نکنید.

چکیده

ما در این مقاله شما را با جاذبه های جذاب و تفریحات هیجان انگیز دو شهر زیبای ترکیه، آلانیا و آنتالیا آشنا کردیم. انتخاب هر یک از این دو شهر برای سفر بسته به نوع سلیقه شما می باشد.
آلانیا از نظر اندازه کوچکتر از آنتالیا است و برای خانواده ها و افرادی که به دنبال آرامش هستند بسیار مناسب است. اندازه کوچکتر به این معنی نیست که شهر در فعالیت نیست. 
اگر به دنبال تفریحات جذاب تری هستید ما به شما آنتالیا را پیشنهاد می کنیم، شما می توانید یک روز هیجان انگیز را در دره کوپرولو بگذرانید، و تفریح هیجان انگیز رافتینگ را امتحان کنید.

اگر به دنبال دیدن جاذبه های تاریخی و آرامش بسیار هستید، ما به شما قلعه آلانیا، برج سرخ آلانیا را پیشنهاد می کنیم، که شما را به دوران سلجوقیان می برد. زیبایی های ترکیه وصف ناپذیر هستند، امیدوار هستیم سفر خوشی داشته باشید.

سوالات متداول در باره ی آنتالیا و آلانیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا کی است؟

بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به آنتالیا است، از طرفی در فصل تابستان می توانید در آب شنا کنید و از آفتاب لذت ببرید.

آلانیا ترکیه به چه چیزی معروف است؟

آلانیا بیشتر به خاطر سواحلش شناخته شده است. نوارهای شنی در امتداد سواحل اطراف آلانیا، همه چیز در مورد تعطیلات واستراحتگاهی آرام است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc