https://gateway.trip.ir/api/

قاب دبی یا دبی فریم

به روز رسانی: 08 اسفند ، 1402 جاذبه های گردشگری

قاب دبی یا دبی فریم کجاست؟

در حین رانندگی از کنار پارک زبیل دبی، سازه ای غول پیکر را خواهید دید که در ارتفاع 150 فوتی با نمای طلایی بیرونی زیبا و شبیه یک قاب بزرگ به نظر می رسد. این دبی فریم یا همان قاب دبی است؛ سازه‌ ای شاخص که ساخت آن تقریباً پنج سال طول کشید و در اول ژانویه 2018 به روی بازدیدکنندگان باز شد. این قاب نمادین در دبی توسط فرناندو دونیس طراحی شده است. مکان انتخاب شده برای ساخت این سازه نیز بسیار منحصر به فرد است. زمانی که شهرداری دبی می خواست سازه ای بسازد، از طراحان دعوت کرد تا چیزی بسازند که برجسته باشد. قاب دبی به عنوان یک جاذبه توریستی در سفر به دبی در نظر گرفته شده است و هر روزه صدها بازدیدکننده برای دیدن قاب دبی می آیند. در هر ساعت، تنها 200 بازدیدکننده اجازه ورود به پل اصلی را دارند تا اطمینان حاصل شود تمام بازدیدکنندگان می توانند از زیبایی قاب دبی لذت ببرند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاه دقیق تری به قاب دبی داشته باشیم.

ساختار قاب دبی

ساختار قاب دبی از نزدیک

ساختار قاب دبی

قاب دبی که در سال 2013 ساخته شد، زاییده فکر معمار مشهور فرناندو دونیس بود. او در سال 2009 برنده جایزه معماری آسانسور ThyssenKrupp شد. قاب دبی دارای دو برج جانبی به فاصله 93 متر از هم است که با یک پل به هم متصل می شوند. در ابتدا، قرار بود یک پل شیشه ای کاملا شفاف بسازند، اما بعداً، طراحان احساس کردند افراد زیادی هستند که «ترس از ارتفاع» دارند؛ بنابراین نمی توانند از قاب دبی لذت ببرند. 

در شب، کل قاب دبی با چراغ های رنگارنگ پوشیده می شود. نمای بیرونی طلایی درخشان با پس ‌زمینه ‌ای از چراغ‌ های در حال تغییر، منظره‌ ای زیبا را به نمایش می گذارد. هیچ برج بلندی در نزدیکی قاب دبی وجود ندارد و این امر باعث شده این قاب بلندترین سازه اطراف باشد و منظره ای بدون مانع از دبی را ارائه دهد. بیش از 9.900 متر مکعب بتن برای ساخت اسکلت قاب دبی و از 2 هزار تن فولاد برای تکمیل سازه آن استفاده شده است.

در دبی فریم 48 طبقه وجود دارد و در هر طبقه از 2900 متر مربع شیشه استفاده شده است. ارتفاع قاب دبی 150 متر و عرض آن 93 متر است. بیش از 15 هزار متر مربع فولاد ضد زنگ طلایی رنگ سطح قاب دبی را پوشش می دهد که دارای طرح حلقه ای با الهام از لوگوی اکسپو دبی است.

جالب است بدانید آسانسور دبی فریم 48 طبقه را در 75 ثانیه بالا می رود. دبی فریم در اولین سال افتتاحیه خود پذیرای بیش از 1 میلیون بازدید کننده بود.

عرشه قاب دبی

عرشه بالایی قاب دبی جایی است که شما سوار آسانسور می شوید تا به آن برسید؛ یک آسانسور کپسولی که به شما منظره ای 360 درجه از فضای سبز اطراف پارک زبیل را می دهد. وقتی به عرشه آسمان می رسید، می توانید کل دبی را از بالا تماشا کنید. مناظری از آسمان ‌خراش‌ های برجسته دبی نظیر برج خلیفه در مرکز شهر و آپارتمان‌ های بیزینس بی یا همان خلیج تجاری دبی پیش چشمتان قرار می‌گیرد.

کف عرشه قاب دبی یک تکه شیشه ای دارد که از آن می توانید به پایین نگاه کنید و قسمت پایینی قاب دبی را ببینید. اغلب، صدای ضعیف ترک روی شیشه را تجربه خواهید کرد. اما لازم نیست نگران باشید و این صدا فقط برای این است که شما را کمی ترسانده باشند. اگر این همه انتظار و تماشا شما را گرسنه کرده است، می توانید روی عرشه این سازه قهوه شکلاتی و ساندویچ میل کنید و زمان بیشتری را صرف تماشای دبی از بالا کنید.

قاب دبی از داخل در سفر نوروزی

نمایی از داخل قاب دبی

داخل قاب دبی

ابتدا، پس از پرداخت هزینه ورودی با پله برقی به یک طبقه بالاتر و نمایشگاه بسیار کوچکی در مورد گذشته دبی می روید و در آنجا عکس هایی از دبی قدیم را خواهید دید. این نمایشگاه کوچک شامل ماکتی از یک خیابان و بازار به سبک قدیمی است و دقیقاً به جزئیات بخش قدیمی شهر در موزه دبی شباهت دارد. این بخش نشان می ‌دهد که شهر دبی چگونه شروع به رشد کرده است و در واقع داستان توسعه دبی را روایت می ‌کند. این روایت ها خود با اجرای فناوری و تصاویر سه بعدی همراه هستند.

برجسته‌ترین قسمت در داخل قاب دبی همان عرشه آسمان است که چشم اندازهای زیبایی را از کل شهر اعم از بخش قدیمی و جدید ارائه می دهد. با آسانسور به سالن عرشه می روید؛ در این سالن نواری از نورهای رنگارنگ در امتداد سقف سالن، عرشه را روشن می‌ کند و از طریق ردیفی از پنجره ‌ها از هر دو طرف می توانید منظره وسیعی از دبی را ببینید.

هزینه ورودی قاب دبی

قیمت بلیط قاب دبی برای بزرگسالان 50 درهم و برای کودکان 3 تا 12 سال 20 درهم است. کودکان زیر سه سال و افراد مسن نیز نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارند. بلیط قاب دبی همچنین به شما امکان دسترسی رایگان به پارک زبیل را نیز می دهد.

آدرس قاب دبی و نحوه دسترسی به آن

رسیدن به دبی فریم بسیار آسان است. قاب دبی در پارک زبیل واقع شده است که تنها 10-15 دقیقه پیاده از آپارتمان های منطقه Karama فاصله دارد. برای بازدیدکنندگانی که با خودرو شخصی به آنجا می روند، جای پارک زیادی در پارک زبیل وجود دارد. اگر قصد استفاده از مترو را دارید، کافی است در ایستگاه مترو الجفیلیه در خط قرمز پیاده شوید و به سمت پارک زبیل بروید. از آنجایی که این قاب در یکی از بهترین مکان های دبی قرار دارد، استفاده از تاکسی نیز امکان پذیر است. اگر از ایستگاه اتوبوس الغبیبه می ‌آیید، بهترین راه برای رسیدن به قاب دبی این است که سوار اتوبوس های شماره 29 شوید.

ساعت بازدید از قاب دبی

ساعات بازدید از دبی فریم یا قاب دبی همه روزه از 9:00 صبح تا 9:00 شب است. برای رزرو هتل دبی نیز می‌توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.

چند نکته مهم که در بازدید از قاب دبی باید به خاطر بسپارید

  • بردن دوربین در داخل قاب دبی ممنوع است
  • ورود حیوانات خانگی مجاز نیستند
  • خوردن غذا یا نوشیدنی خارج از رستوران و کافه قاب دبی ممنوع است
  • سیگار کشیدن ممنوع است
  • پریدن بر روی پایه شیشه ای ممنوع است
  • از روی نرده خم نشوید یا از آن بالا نروید.
  • بردن اسباب بازی و ابزار تیز مجاز نیست.
  • به اقلام نمایش داده شده در نمایشگاه ها دست نزنید.
  • کودکان زیر 12 سال باید همیشه در طول بازدید با یک بزرگسال همراه باشند.
  • کیف های بزرگ و کالسکه باید در پیشخوان نگهداری شوند.

بهترین زمان برای بازدید از قاب دبی در نوروز 1401

نمایی از دبی فریم

بهترین زمان برای بازدید از قاب دبی

در سفر به دبی باید شرایط آب و هوایی را در نشر بگیرید. اگر ترجیح می دهید زمانی که هوا معتدل است از این شهر دیدن کنید، پس باید بعد از تمام شدن تابستان برای سفر به این شهر زیبا برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان برای بازدید از قاب دبی دم صبح و هنگام غروب آفتاب است. در تعطیلات آخر هفته باید انتظار شلوغی بیش از حد را داشته باشید، اما اگر در روزهای وسط هفته که بازدیدکنندگان کمتری وجود دارد، به آنجا بروید دیگر با شلوغی مواجه نخواهید شد.

اگر به دنبال بهترین روز برای بازدید از دبی فریم هستید، بین یکشنبه تا پنجشنبه به آنجا بروید. می‌توانید صبح ‌ها برای تماشای منظره پانورامای خیره ‌کننده یا عصرها برای تماشای غروب خورشید پس از تاریک شدن هوا از قاب دبی دیدن کنید. از رفتن به دبی فریم در مواقعی که مه یا گرد و غبار بیش از حد وجود دارد خودداری کنید؛ چون دید درستی ندارید و منظره خاصی را نمی بینید.

دیدنی های نزدیک قاب دبی

علاوه بر بازدید از قاب دبی می توانید از جاذبه های نزدیک به دبی فریم نیز دیدن کنید؛ در زیر به چند مورد از دیدنی های نزدیک به قاب دبی اشاره می کنیم:

باغ گل دبی

باغ گل دبی یکی از جاهای دیدنی دبی است که در آن بازدیدکنندگان می توانند در میان باغ گل های مسحورکننده، زیبا و عجیب و غریب قدم بزنند. در بخشی از این باغ، مهمانان می ‌توانند از قلعه‌ های رنگارنگ، حوضچه ‌های تزئین ‌شده و طاق گل های زیبا دیدن کنند. باغ گل دبی از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تا 11 شب و جمعه از ساعت 4 بعد از ظهر تا نیمه شب باز است. هزینه ورودی پارک برای بزرگسالان و کودکان بزرگتر 65 درهم است. کودکان سه سال و کمتر به صورت رایگان وارد می شوند.

پارک زبیل

پارک زبیل که در مرکز شهر دبی واقع شده است، یک فضای تفریحی در فضای باز شهری است که بازدیدکنندگان می توانند پس از بازدید از قاب دبی و اطراف، مدتی در آنجا استراحت کنند. این پارک دارای پل‌ های عابر پیاده، چمن زارهای زیبا و باغ ‌های سرسبز است. پارک زبیل همچنین دارای یک مسیر BMX، مسیرهای مخصوص پیاده روی و دویدن، زمین اسکیت روی یخ، منطقه بازی بچه ‌ها و موارد دیگر است. هزینه ورودی پارک 5 درهم است و بسته به فعالیت هایی که پس از ورود به پارک در آن شرکت می کنید، ممکن است هزینه های اضافی نیز اعمال شود.

برج خلیفه

به برج خلیفه بروید و بلندترین ساختمان جهان را ببینید. از پایه تا نوک برج، تقریباً 868 متر طول دارد و بازدیدکنندگان با آسانسور می‌توانند به عرشه آن بروند تا منظره‌ای از شهر داشته باشند که در هیچ کجای دیگری از دبی نمی‌توان دید. بالا رفتن با آسانسور در مجموع یک دقیقه طول می‌کشد و مناظر از بالا بسیار زیبا و هیجان انگیز است. 

گالری هنر موزاییک

گالری هنری موزائیک که در ساختمانی شیک صنعتی قرار دارد، مجموعه ‌ای غنی از آثار هنری توسط صنعتگران محلی را به نمایش می ‌گذارد که علاقه زیادی به جزئیات دقیق دارند. 
گالری هنری موزائیک معتقد است که هنر یک شیوه داستان گویی است و تفسیر آن را در ذهن خود به عهده بازدیدکنندگان می گذارد. در این گالری، بازدیدکنندگان بوم های نقاشی شده، مجسمه های چوبی و سفالی، چاپ های انتزاعی و طراحی ها را خواهند دید. هر قطعه در این گالری برای فروش است و بازدیدکنندگان می توانند با خرید خود از یک هنرمند محلی حمایت کنند. 
گالری هنری موزاییک شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب و جمعه از ساعت 10 صبح تا نیمه شب باز است. ورود به گالری هنر موزاییک برای همه آزاد و رایگان است.

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب

آکواریوم و باغ وحش زیرآبی دبی برای خانواده ‌ها و هر کسی که به آبزیان علاقه دارد، یکی از جذاب ترین جاذبه های اطراف قاب دبی است. این مکان دارای یک مخزن آکواریومی 10 میلیون لیتری است که بازدیدکنندگان می توانند در آن انواع کوسه ها، هامورها، پرتوها و انبوهی از ماهی های رنگارنگ استوایی را  ببینند. برای کسانی که شجاع هستند، کارکنان این آکواریوم تورهای غواصی در آکواریوم را ارائه می دهند تا بازدیدکنندگان بتوانند با کوسه ها و ماهی های دیگر شنا کنند.

جمع بندی

دبی یکی از کشورهای در حال توسعه است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این کشور جاذبه های متنوع، آسمان خراش های بی نظیر، سواحل زیبا و آب های نیلگونی دارد. یکی از جاذبه های محبوب و معروف این کشور دبی فریم یا قاب دبی است. دبی به داشتن چنین جاذبه ای افتخار زیادی می کند. در این بنا گردشگرانی که با تور به دبی سفر کرده اند، می توانند گالری عکس ها و فیلم های گذشته و آینده دبی را تماشا کنند. هنگامی که وارد این سازه می شوید، با گالری های متنوعی روبرو می شوید و سپس با عبور از پل شیشه ای خود را به بالای برج قاب دبی می رسانید و از آن بالا می توانید دبی را تماشا کنید. در این مقاله سعی کردیم تمام جزئیات مربوط به دبی فریم یا همان قاب دببی را به شما ارائه دهیم. اگر تجربه بازدید از این بنا در تور دبی را داشتید با ما در میان بگذارید. برای اطلاع از قیمت بلیط دبی و رزرو هتل دبی به تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین تورها و هتل ها را به صورت آنلاین و بدون واسطه تهیه کنید.

سوالات متداول درباره قاب دبی

قیمت بلیط قاب دبی چقدر است؟

هزینه بلیط ورودی قاب دبی برای بزرگسالان 50 درهم و برای کودکان 30 درهم است. هزینه بلیط ورودی برای کودکان زیر 3 سال و افراد بالای 60 سال رایگان است. 

بهترین زمان برای بازدید از دبی فریم چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از دبی فریم صبح و هنگام غروب آفتاب است. می ‌توانید انتظار شلوغی بیش از حد در تعطیلات آخر هفته را داشته باشید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc